اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو با همکاری کمیسیون ملی یونسکو-ایران و مشارکت گروه پژوهشی گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری «دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میراث جهانی» را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری،این کارگاه همزمان با روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ با شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» برگزار می شود.
علاقمندان می توانند برای ثبت نام تاروز یکشنبه 4مهر ماه 1400به لینک https://b2n.ir/w74564 مراجعه و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 0903 64 22 938 تماس بگیرند.
لینک برنامه و جدول زمانبندی کارگاه آموزشی«دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میراث جهانی» که در روزهای  5تا 7مهر1400برگزار می شود بعد از ثبت نام به شرکت کنندگان اعلام خواهد شد .
گفتنی است، به شرکت کنندگان گواهی نامه کمیسیون ملی یونسکو-ایران اعطا می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۱۸

آرم شرکت زمزم در سال 1365 توسط قبادشیوا گرافیست ایرانی طراحی شده است.  برند زمزم بر گرفته از نام مقدس چشمه زمزم، چشمه جاری در مکه مکرمه، سرزمین وحی می باشد که مورد احترام تمامی مسلمانان است.  این برند برای نوشابه های گازدار وطعم دار که شامل نوشابه های کولا ، پرتقالی، لمون و لیموناد می باشد تولیدمی شود و همچنین برای  نوشابه های گازدار رژیمی و کم کالری، برند فوق نیز تولید می گردد..

جنجال آرم  زمزم چه  بود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۲۰

یک کارآفرین گردشگری هنری به عزت‌الله ضرغامی به عنوان چهره تلویزیونیِ نوآمده به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پیشنهاد کرد درآمد ۳.۳ میلیارد یوریی ونیز از اقتصاد هنری را بومی‌سازی کند.
به گزارش ایسنا، محبوبه کاظمی دولابی، کارشناس هنری و گردشگری در یادداشتی نگاهی داشته به تجربه شهر توریستی ونیز در اقتصاد گردشگری هنری و انتظاری که از یک مدیر تلویزیونی و سینمایی راه‌یافته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، می‌رود. او نوشته است:
«در حالی‌که دنیا مرز میان هنرها را برداشته و با درآمیختن با صنعت و گردشگری از آن پول می‌سازد، ایران سرزمین هنر و فرهنگ همچنان دلخوش به گذشته‌های دور، سهمش بوی کباب و به‌به و چه‌چه است، آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۱۶

خلاصه داستان:وقتی شانگ چی به سازمان مخفیانه ده حلقه کشانده می شود ، مجبور می شود با گذشته ای که فکر می کرد پشت سر گذاشته است مقابله کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۰۰ ، ۰۷:۴۶

Who is Hussain

Hussain was killed because he refused to bow down to tyranny. He stood for truth, for goodness, and for freedom We mourn today for the tragedy of Hussain. His enemies not only killed him, but killed his grandfather’s legacy. They killed the Islam of truth, the Islam of justice, and the Islam of love. They strived to replace them with the Islam of terror and oppression.

با کمپین Who is Hussain آشنا شوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۰۶:۵۲

فیلم سینمایی «هیولای پول» محصول 2016 آمریکا است که توسط جودی فاستر کارگردانی شده و جرج کلونی، جولیا رابرتز و جک اوکانل از بازیگران آن فیلم هستند.

فیلم هیولای پول نشان‌دهنده رویارویی مردم عادی با قشر موسوم به وال‌ استریتی‌ها بوده و هدف آن به چالش کشیدن سیستم مالی نظام سرمایه‌داری است. دیدن این فیلم به لحاظ ایجاد آگاهی بیشتر برای سرمایه‌گذاران مبتدی بازار مالی در راستای انتخاب گزینه‌های صحیح مناسب ارزیابی می‌شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۰۶:۴۳

آنجلینا جولی، سوپراستار معروف هالیوودی و نماینده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان و آوارگان در اینستاگرام ثبت نام کرد و در کمتر از 24 ساعت 4.5 میلیون فالوور را در صفحه شخصی اش جمع کرد.

 آنجلینا جولی که تا همین چند روز پیش هیچ اکانتی در شبکه های اجتماعی نداشت، اما تحولات افغانستان این بازیگر را هم تحت تاثیر قرار داده و باعث شد در راستای حمایت از افغان ها صفحه رسمی اینستاگرام خود را راه اندازی کند.
 
او در اولین پست خود نامه ای از یک دختر نوجوان افغان به خودش درباره وضعیت مبهم زنان در افغانستان را بازنشر داده است.
 
این پست که اولین پست اکانت رسمی اینستاگرام Angelina jolie محسوب می شود در تنها 16 ساعت 1،613،980 میلیون لایک و 4.6 میلیون دنبال کننده جمع کرده است.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۰ ، ۱۷:۲۷

آیا تابه حال از افسانه تروا یا تروی چیزی شنیده اید؟ بنظر شما افسانه تروا حقیقت داشته؟ در جواب باید بگویم بله افسانه تروا واقعا رخ داده است، برخی از تاریخدانان معتقدند تروا واقعا رخ داده و واقعیت داشته است. در اینجا می خواهیم داستان جنگ تروی را به صورت خلاصه بیان کنیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۳۲

مستند هالیوود، اسب تروا

سیدسعید میرصادقی، مستندساز کشورمان  با اشاره به موضوع بدحجابی گفت: در زمینه عفاف و حجاب از نظر تولید محتوای هنری مانند نمایشنامه و یا فیلمنامه که بتوان آن را عرضه کرد، در  کشور به شدت ضعیف عمل شده است و حتی اگر اینترنت را هم جستجو کنید، متوجه می‌شوید که  هیچ متن نمایشی کار نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۰۷

پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند از امروز، شنبه ۶ شهریورماه با پخش ۷۳ اثر راه یافته به بخش مسابقه کار خود را از آنتن شبکه مستند سیما آغاز می‌کند و تا ۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت. 

مستندهای راه‌یافته در بخش بلند، نیمه بلند و کوتاه از شنبه تا پنج‌شنبه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن ساعت ۲۴ و ۹ صبح روز بعد است. 

براساس این گزارش، در هفته نخست پخش آثار که از امروز آغاز شده و تا پنج‌شنبه ۱۱ شهریورماه ادامه دارد، به ترتیب مستندهای «پسر بد دوست‌داشتنی» به کارگردانی محمد صفا، «زندگی میان پرچم‌های جنگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده، «نفوذی» اثری از جواد موگویی، «چشم‌ها و دست‌ها» به کارگردانی پناه‌ برخدا رضایی، «گاراژ» به کارگردانی حمید مهاجرانی و «آسک» اثری از مهدی زمانپور کیاسری روی آنتن می‌رود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۰ ، ۰۹:۴۳

خلاصه داستان
«مادر جان! این همه زن را مرخص بفرمائید تا اندرونی کاخ اندکی خلوت شود. پدرسوخته‌ها مِضمون کوک می‌کنند قبله عالم را هوس‌باز جلوه دهند!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۴۹

سریال‌های شبکه نمایش خانگی علاقه خاصی به تاریخ ایران پیدا کرده‌اند، به نحوی که سریال‌هایی که داستانشان در بستر تاریخ می‌گذرد، بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند.هالیوود عاشق تاریخ است! این جمله آغازین مقاله‌ای است که «اسکات آلن متزگر» با عنوان «آیا فیلم‌ها روش خوبی برای یادگیری تاریخ هستند؟» نگاشته است. آلن متزگر استاد دانشگاه پنسلوانیاست و حوزه تحقیقاتی‌اش روش‌های آموزشی است. وی در مقاله مذکور سعی کرده با آمار و ارقام نشان دهد چقدر هالیوود به ساخت فیلم‌های تاریخی علاقه دارد و چقدر ساخت این فیلم‌ها می‌تواند مردم و به خصوص دانش‌آموزان را به تاریخ علاقه‌مند کند.
این استاد دانشگاه همچنین به تحقیقاتی در امریکا و استرالیا اشاره می‌کند که در آن معلمان تاریخ مدارس به صورت هفتگی تاریخ را به وسیله فیلم‌های سینمایی به دانش‌آموزان نشان می‌دهد. وی معتقد است ساخت فیلم سینمایی «فارست گامپ» باعث شد در خانواده‌ها درباره رخدادهای جنگ ویتنام بیشتر صحبت کنند و یک انتقال تاریخی بین دو نسل جنگ ویتنام صورت بگیرد (نسلی که جنگ را لمس کرد و نسل نوجوان که ذهنیت درباره آن نداشت).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۲۶

هفدهمین دوره از «جشنواره فیلم زوریخ» پاییز امسال با نمایش فیلمی درباره گروگان‌گیری یک زوج سوئیسی به دست نیروهای طالبان آغاز به کار می‌کند.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، دوره آتی از جشنواره فیلم زوریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) با نمایش درام «و فردا کشته خواهیم شد» (And Tomorrow We Will Be Dead) ساخته مایکل استاینر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ۵۱ ساله سوئیسی، افتتاح خواهد شد.
این فیلم ماجراهای یک زوج سوئیسی به نام‌ دانیلا ویدمر و دیوید آک را دنبال می‌کند که در سال ۲۰۱۱ در سفری که به پاکستان داشتند ربوده شده و به نیروهای طالبان تحویل داده شدند، ماجرایی که اسباب اضطراب و نگرانی مستمر مقامات سوئیس را فراهم کرد. این زوج به مدت هشت ماه گروگان طالبان بودند تا این که سرانجام موفق به فرار شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۰۰ ، ۱۷:۵۷

هر چیزی که باید درباره‌ی فیلم سینمایی جاودانگان(The Eternals)، پروژه‌ی جدید مارول بدانید، از ارتباط آن با انتقام جویان و تانوس تا شخصیت‌های قهرمانان و شرورهای داستان
 

کمپانی مارول پس از اتمام یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ سینمای جهان یعنی «انتقام‌جویان»(Avengers) که شامل یک دنباله‌ی سینمایی چهار قسمتی اختصاصی و بیش از بیست فیلم مستقل جانبی بود، حالا تصمیم گرفته است تا پروژه‌ی جدیدی به نام «جاودانگان»(The Eternals) را با گروهی کاملاً جدید آغاز کند.

فیلمبرداری قسمت اول این ابرپروژه‌ی جدید مارول به کارگردانی «کلوئی ژائو» که اسکار بهترین کارگردانی را در کارنامه خود دارد، پیش از همه‌گیری کووید19 به پایان رسید و تاکنون نیز اطلاعات بسیار اندکی از این پروژه به بیرون درز کرده است که اینجا آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بنظر شما «جاودانگان»(The Eternals) می‌تواند از «انتقام‌جویان»(Avengers) موفق‌تر باشد؟

- «جاودانگان»(The Eternals) فیلم جدید مارول، فیلمی پر از ستاره‌های محبوب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۲۸

تولید سریال «راز ناتمام» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین امانی در حال حاضر به روزهای پایانی خود رسیده و گروه این روزها و در لوکیشنی واقع در الهیه مشغول تصویربرداری سکانس‌های مربوط به زمان حال این پروژه تلویزیونی هستند.

بخش‌های مربوط دهه پنجاه و شصت داستان به طور کامل تصویربرداری شده و قرار است سکانس‌های پایانی مجموعه نیز در کشور ارمنستان مقابل دوربین رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۲۱


فیلم رامبو 3 و تعریف هایی که از افغانستان می کند"افغان ها به کسی سواری نمی دهند ..." و سرباز آمریکایی به عنوان ناجی افغانستان و مدافع قبایل افغان معرفی می شود، شاید بخشی از برنامه آمریکا برای آماده سازی افکار عمومی برای ورود به افغانستان قبل از 11 سپتامبر 2001 بود، مثل سه گانه چرا می جنگیم؟؟ که برای اماده سازی افکار عمومی دنیا برای ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم ساخته شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۵۲

کدام اینفلوئنسرها باید مالیات پرداخت کنند؟

دستورالعمل اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار فالوور که به تازگی به ادارات مالیاتی ابلاغ شده، جزییات تازه ای از مشمولان این مالیات را بدست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی اخیراً دستورالعمل اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار فالوور را ابلاغ کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۴۴