اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۴۱

سال گذشته پس از آنکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا سنّت ۲۰ ساله مراسم افطاری در کاخ سفید را لغو کرد، هالیوود عهده‌دار برگزاری این مراسم شد و امسال دومین سال خود را تجربه کرد.
به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن صنفی نویسندگان آمریکا و سازمان حمایت از مسلمانان روی صفحه سینما و تلویزیون، از مسلمانان و غیر مسلمانان دعوت کردند تا در مهمانی افطاری هالیوود شرکت کنند. دومین مهمانی سالانه افطار هالیوود پنجشنبه شب در هتل لندن برگزار شد.
هدف از برگزاری این مراسم این بود تا نویسندگان و تهیه‌کنندگان در کنار اعضای جامعه مسلمانان حضور یابند و پس از صرف افطاری با آنها بتوانند چهره دقیق‌تر و درست‌تری از اسلام در فیلم و تلویزیون خلق کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۴


آرم روی لباس #سرباز_اسرائیلی: زنانِ باردار را بکش تا با یک تیر، دونشان بزنی!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۶

از 10سال پیش که کمپانی «مارول» اولین فیلم «مرد آهنی» را ساخت داستان ها و شخصیت های پیچیده ای را خلق کرده که همگی در «انتقام جویان: جنگ بینهایت» حضور دارند. این فیلم که در هفته سوم اکرانش همچنان در صدر جدول پرفروش ترین ها قرار دارد، تنها در هفته اول ۱ میلیارد دلار فروش گیشه داشت.

 انتقام جویان برای طرفداران فیلم های ابرقهرمانی مارول، فیلمی است که مدت ها است منتظر دیدن آن هستند اما برای دیگر افراد شاید این فیلم با داشتن 18 شخصیت با پیشینه های مختلف کمی گیج کننده باشد. خبر خوب اینکه برای لذت بردن و فهمیدن این فیلم نیازی نیست هر 18 فیلم را ببینید. در اینجا فهرستی از فیلم هایی که نیاز است قبل از دیدن انتقام جویان تماشا کنید قرار دارد:

۱-مرد آهنی(2008) Iron Man

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۰۴
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۴۰

پویش"قرار ماه نهم" با موضوع ترویج و نهادینه سازی افطاری های ساده، ترک عادات ناپسند و شبهات فضای مجازی توسط راسخون منتشر شد

توسط پرتال فرهنگی راسخون منتشر شد : به پویش" قرار ماه نهم" دعوت شده اید
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۰۵

درباره فیلم
این فیلم درباره سفر به مرز میانمار و بنگلادش است و نگاهی دارد به زندگی آوارگان روهینگایی. این فیلم جنایاتی به مرات دردناک تر از جنایات داعش را به تصویر می کشد، که گرفتن کودک از بغل مادر و پرت کردنش وسط ... یکی از این جنایات است.

 در بخش بازار سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر  ۹ فیلم مستند و ۱۹ فیلم کوتاه ایرانی برای میهمانان خارجی به نمایش در می‌آید. از جمله این آثار، مستند سینمایی«شرم بودا» ساخته مرتضی آتش زمزم است که به مدت نود دقیقه آماده نمایش شده است. به گزارش خبرنگارما، این فیلم درباره سفر به مرز میانمار و بنگلادش است و نگاهی دارد به زندگی آوارگان روهینگایی.

کارگردان:مرتضی آتش زمزم تهیه کنندگان: رضا شاکری، سال ساخت:1396

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۰۹

ملکه صحرا(Queen of the Desert) یک درام تاریخی است که داستان آن در دوران فروپاشی امپراتوری‌ها و تشکیل دولت-ملت‌ها در خاورمیانه می گذرد که بر اساس زندگی«گرترود بل» با بازی نیکول کیدمن ساخته شده است.

معمولاً فیلم‌های ورنر هرتزوگ به صورت مواجهه یک شخص یا فرهنگ با فرهنگ و مردمانی دیگر است که به نوعی زمینه اصلی فیلم‌های این کارگردان است.

این فیلم نخستین چیزی که به یاد انسان می‌آورد، فیلم «لورنس عربستان» است که یک فیلم با شکوه و ساخته دهه ۶۰ میلادی است و به نظر می‌رسد کارگردان سعی کرده بر اساس همان قواعد حرکت کند که البته شکست خورده است.

فیلم سال ۲۰۱۵ منتشر شده و شخصیت «گرترود بل» با بازی نیکول کیدمن همانند «کلنل لورنس»، یک شخصیت مرموز در تاریخ انگلستان است و با وجود این‌که غرب معتقد است این دو نفر تشکیل‌دهنده خاورمیانه جدید هستند، فیلم سعی می‌کند از «گرترود بل» شخصیت یک فردی که شکست عشقی خورده را نشان دهد که به شرق هزار و یک شب سفر کرده و با حافظ و خیام آشنا می‌شود.

معلوم نیست ورنر هرتزوگ با وجود این‌که خودش به ایران سفر کرده است چرا ایرانی‌ها را مردمی نشان  می‌دهد که به عربی صحبت می‌کنند و کلاه مصری به سر دارند، ایران  در این فیلم فارغ از وضعیت سیاسی و جغرافیایی، صرفاً یک باغ است و به جرأت می‌توان گفت کارگردان یک ایران جعلی به نمایش گذاشته است.

 در این فیلم با شخصیت‌ها و فضاهایی مواجه هستیم که عمیق نبوده و تصویر درستی به ما ارائه نمی‌دهند و تمام فیلم تحت تأثیر شخصیت اصلی داستان قرار دارد به طوری که اگر این شخصیت اصلی را از فیلم بگیریم، این فضاها می‌توانند هر جای دیگری باشند و داستان می‌تواند هر جایی اتفاق بیفتد.

 قطعاً این فیلم سفارش شده است و به نظر می‌رسد مدیران کمپانی هالیوودی سازنده یا نویسندگان و دست‌اندرکاران اصلی این فیلم مدیران مایل به تطهیر شخصیت اصلی این فیلم بوده‌اند.

شخصیت اصلی این فیلم در تاریخ خوش‌نام نیست و بیشتر از این‌که به یک مستشرق معروف باشد، او را به عنوان یک جاسوس انگلیس می‌شناسند همان‌طور که در مورد کلنل لارنس هم همین حرف زده می‌شود و این دو نفر وارد شرق شده و اقدام به توطئه می‌کنند که در این مورد هیچ شکی نیست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۵۰

امپراتوری هالیوود یا مروری بر زندگی خالقان یهودی سینما (نویسنده: نیل گابلر)

یک کتاب تاریخ سینمایی بسیار خواندنی، و سودمند که دیدگاه های قوم نگارانه و ایدئولوژیک نویسنده اش آن را جذاب تر نموده است! کتاب در ترجمه فارسی فوق العاده «خوش دست» صحافی و طراحی و صفحه بندی شده و این امکان آن را برای تبدیل شدن به یک کتاب «بالینی» برای خواننده فارسی زبان بیشتر می کند.

البته عنوان اصلی کتاب در ترجمه فارسی اندکی تغییر کرده است. عنوان اصلی چیزی است که می شود اینطوری ترجمه اش کرد: «یک امپراطوری مخصوص خودشان: یهودیان هالیوود را بنا کردند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۲۶

نویسنده: مهدی فخیم زده

اغراق نیست اگر این کتاب را «خواندنی ترین سرگذشتنامه در تاریخ سینمای ایران» قلمداد کنیم. مهدی فخیم زاده تنها یک کارگردان، یک بازیگر، یا یک فیلمنامه نویس نیست؛ او جزو معدود آدم های این زمانه است که با همه وجودش «زندگی» کرده است. با شهامت و بی پروایی. چند سال پیش بخشی از این «زندگی» را در گفتگویی مفصل و خواندنی با ما بازگفت و بالاخره به تصمیم اش برای نوشتن کتاب زندگینامه اش جامه عمل پوشاند.

کتاب «سینما و من (چگونه به سینما راه یافتم) نه تنها یک سرگذشتنامه بسیار خواندنی، بلکه روایتی دلنشین از تاریخ سینما در ایران است که از زاویه دید مهدی فخیم زاده روایت می شود. کتاب شامل چندین فصل است که هر کدام شامل چند زیرفصل می باشند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۲۱
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۰۱

کارگردان مجموعه تلویزیونی «آنام» همکاری خود را برای تولید سریال حضرت معصومه (س)، با تولیت حرم آغاز کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که جواد افشار کارگردان تلویزیون درصدد ساخت سریال زندگینامه حضرت معصومه (س) است و این روزها با عزمی مصمم تر فعالیت های خود را در زمینه تحقیقات و مطالعات پیش می برد.

افشار پیش از این در خلال پخش سریال «آنام» این کارگردان از ساخت مجموعه حضرت معصومه (س) خبر داده بود. تا امروز مراحل تحقیق به اتفاق گروه نویسندگان با دعوت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) صورت گرفته است و به نظر می آید به دلیل محتوای تاریخی، زمان بسیاری را در مراحل تولید و ساخت داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۰۲
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۲۵

غذای اضافی 

دخترک تلویزیون را روشن کرد و بی درنگ کنار اعضای خانواده بر سر سفره افطار نشست. مجری برنامه گفت: [امیرالمؤمنان، علی (علیه السلام)، به دخترش که برای افطار به خانه اش رفته بود، فرمود: «دخترم! کی دیده ای که پدرت بر سر سفره، بیش از یک نوع غذا خورده باشد! من همین نان جو برایم کافی است؛ مابقی را بردار].
دختر کوچک با شنیدن این جمله از پدر و مادرش اجازه گرفت و غذای اضافی را از سر سفره برداشت و به در خانه همسایه برد. همه اهل محل می دانستند که آن همسایه، مدتی است تنگ دست شده. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۵۰

لبخند 

خسته و گرسنه به خانه رسید. از زمان افطار، یک ساعت گذشته بود. در را که باز کرد. همه از دیدن رنگ پریدگی او نگران شدند. یکی گفت: ما فکر می کردیم بیرون از خانه افطار می کنی، هیچ چیز برای خوردنت باقی نمانده... 
او سکوت کرد و چیزی نگفت. وقتی که داشت روزه اش را با آب باز می کرد، با خود اندیشید پیامبر روزی که به خانه باز گشت و دید خدمتکارش برای افطار هیچ غذایی مهیا نکرده، تنها لبخند زد... من هم باید سعی کنم لبخند بزنم. 
سپس اهل خانه همه لبخند مهربان او را دیدند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۰۲

 همزمان با روز نکبت و سالروز آوارگی ملت فلسطین و تشکیل کشور جعلی اسراییل، مستند «دیوار گتو» چهارشنبه  ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور گلعلی بابایی، اصغر نقی زاده و سامه یح رییس انجمن کلیمیان تهران رونمایی می شود.

این مستند که به کارگردانی محسن نقی زاده و به صورت آرشیوی و مصاحبه ای تولید شده ضمن پرداختن تاریخ و سرگذشت یهودیان، چگونگی تشکیل و تاسیس کشور جعلی اسراییل را در فلسطین اشغالی بررسی می کند.

مراسم رونمایی و اکران مستند ۴۰ دقیقه ای «دیوار گتو» روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۵۲


عاشق که باشی ملیت سرت نمیشه
ابراز ارادت کاربران به رهبر انقلاب به زبان عربی
هشتک باالعربی السید الخامنئی  با بیش از 30 هزار توییت در لبنان ترند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۳۳

باران
با صدای باران که به شیشه پنجره ها می خورد، بیدار شد و فکر کرد از وقت سحری خوردن گذشته. خیلی ناراحت شد. موقع خواب یادش رفته بود ساعت را کوک کند. نگاهی به ساعت انداخت و ناگهان متوجه شد هنوز تا اذان صبح مانده. با خوش حالی خدا را سپاس گفت. نمی دانست که باران به غیر از او چند نفر دیگر را برای سحری خوردن بیدار کرده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۵۷

یکی فریاد زد:« آنجا را نگاه کنید...! »

یکدفعه دیدیم یک تانک عراقی از دور چرخید و دور زد و یک راست آمد طرف ما. هر کسی به سویی دوید. آماده شدیم که تانک را بزنیم. 
تانک، وقتی که به نزدیکی می رسید، ناگهان ایستاد. دریچه ی بالایی اش آرام باز شد . فکر کردیم راننده اش می خواهد تسلیم شود. همه، اسلحه ها را آماده کردیم.
احمد، از بچه های نترس و شجاع ما بود. سرش را از بالای تانک بیرون آورد. می خندید.
داد زدم : « احمد !»
گفت:« ترسیدید؟ اون پشت بود. بعثی ها ولش کرده بودند به امان خدا! من هم اون قدر باهاش ور رفتم تا روشن شد و آوردمش اینجا.حتماً به دردمان می خورد!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۶

رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در احکامی اعضا، نایب رییس و دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران را منصوب کرد.

به گزارش مهر، محمد مهدی حیدریان طی احکامی امیر اسفندیاری، ایرج تقی‌پور، نادر طالب‌زاده و سیدرضا میرکریمی را به عنوان اعضای حقیقی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و رائد فرید زاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی را به عنوان اعضای حقوقی این شورا منصوب کرد.

در احکام دیگری نیز علیرضا تابش به عنوان نایب رییس و رائد فریدزاده به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران منصوب شدند.

در حکم اعضا آمده است:

«در راستای تحقق برنامه جامع سازمان سینمایی و رویکرد اصلی آن که تاکید نقش آفرینی در بازار پیام تصویری جهان است، انتظار می‌رود این شورا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در فعالیت‌های حوزه بین الملل در چهار چوب برنامه جامع سینمای ایران به تدوین برنامه های عملیاتی و همچنین آیین نامه و شیوه نامه های حمایتی جهت هموارتر شدن مسیر ورود به عرصه جهانی و بازارهای بین المللی، همت گمارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۳۶