اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

با امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تولید فیلم سینمایی مشترک «لوء لوء» (مروارید) میان فعالان سینمایی ایران و عمان، مقدمات اجرایی تولید نخستین فیلم سینمایی مشترک ایران و عمان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، در مراسم امضای تفاهم نامه که در مسقط و با حضور رییس انجمن سینما و نمایش عمان و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد، فعالان سینمایی بخش خصوصی دو کشور تفاهم کردند تا فاز اجرایی تولید این فیلم بلند داستانی را کلید بزنند.
حمید العامری رییس انجمن سینما و نمایش عمان در این مراسم، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته طی دو سال گذشته میان سینماگران دو کشور و مجوز صادره از وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان سلطنت عمان، ابراز امیدواری کرد: تولید نخستین فیلم سینمایی داستانی میان ایران و عمان بتواند زمینه ساز تحول بزرگی در عرصه فرهنگی مناسبات دو کشور باشد و شاهد پخش این فیلم در سینماهای جهانی باشیم.
همچنین در این مراسم، مجید کیانی نژاد نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان ابراز امیدواری کرد که تولید این فیلم شروع همکاری برای تولید دیگر فیلم ها میان دو کشور باشد.
محمد الکندی از فعالان برجسته سینمایی و مدیر عمانی پروژه تولید فیلم در عمان نیز با ابراز خرسندی از همکاری با سینماگران ایرانی و بهره گیری از توانمندی‌های سینمایی ایران، اظهار کرد: ظرفیت‌های سینمای ایران در جهان و موفقیت‌های آن زمینه و فرصت مناسبی است تا فعالان سینمایی عمانی بتوانند از تجارب برجسته ایران استفاده کنند.
براساس امضای این تفاهم نامه و در پی کسب موافقت های مربوطه از وزارت اطلاع رسانی و وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان سلطنت عمان، فاز اجرایی تولید فیلم سینمایی لوء لوء (مروارید) به کارگردانی و نویسندگی مهرداد موفق و با مدیریت عباس قاسمی، قرار است با همکاری فعالان سینمایی و با حضور عوامل و بازیگران برجسته‌ دو کشور، طی ماه‌های آینده آغاز به‌کار کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۰۱ ، ۰۰:۱۱

خلاصه داستان:
داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۲۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۳۸

محمد خزاعی در اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با توجه به برخی حواشی مطرح شده و مشکلات فعالان و دست اندرکاران سینما دستور داد «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» ایجاد شود.

به گزارش «سینماشبکه» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر عنوان کرد: این شورا به منظور صیانت از حقوق سینماگران و توسعه اخلاق حرفه‌ای در سینمای کشور ایجاد می‌شود.

معرفی اعضای شورای اخلاق حرفه‌ای سینما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۱ ، ۱۴:۳۹

بسیاری از مردم می‌ترسند که مخلوقات هوش مصنوعی در آینده زمین را تسخیر کنند و نسل بشر را از میان بردارند. این نظریه ترسناک به نظر می‌رسد؛ اما این جایگزینی در بعضی از حوزه‌ها جالب خواهد بود، برای مثال بازیگران هوش مصنوعی در فیلم‌های علمی-تخیلی جایگزین بسیاری مناسبی برای بازیگران انسانی به شمار می‌روند.

بازیگری به طور ذاتی در احساسات انسان وجود دارد. تمام احساساتی که بازیگران در فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌ها از خود بروز می‌دهند، برای برقراری ارتباط با ادراک مخاطب است. تفاوتی ندارد یک انسان معمولی یا روبات یک‌چشم یا یک میمون هوشمند در حال اجرا باشد، بخش اعظمی از زیبایی اجرای بازیگران ترغیب تماشاگران به تشخیص معایب و کاستی‌های انسانی است.

پیش از آن که چند هزار سال قبل در یونان باستان بازیگری کشف شود، انسان‌ها از طریق اجرا و عملکرد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. حال تکنولوژی از انتظارات پیشی گرفته و تخیلات انسانی را به واقعیت تبدیل کرده است. سینما یکی از صنایع پیشرو در استفاده از هوش مصنوعی است که با آغوش باز این تکنولوژی پیشرفته برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر هنر بازیگری و فیلم‌سازی استقبال کرد.

پیش‌بینی سینما از آینده هوش مصنوعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۲۶

فیلم‌های «مادر»، «اولدبوی» و «کنیز» از جمله برترین فیلم‌های تاریخ سینمای کره براساس رتبه‌بندی سایت معتبر IMDb هستند.

به گزارش ایرنا، صنعت هالیوود در سال های اخیر به دلیل عدم به کارگیری خلاقیت، خلق خطوط داستانی قابل پیش‌بینی و تکیه بیش از اندازه به تصاویر کامپیوتری از لحاظ کیفیت به طرز محسوسی افت کرده‌ است. در مقابل سینمای کره امروز فیلم‌هایی می‌سازد که در عین ابتکار و پیچیدگی از مرزبندی میان ژانرهای مختلف نیز عبور می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۴۴

دکتر پیمان جبلی در این یادداشت با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ ای عصر دیروز جمعه به تماشای این فیلم نشستند؛ بخشی از نظرات ایشان را دراین باره منتشر کرد.
معظم له پس از مشاهده فیلم نکاتی را به این شرح بیان فرمودند:
«فیلم موقعیت مهدی، عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست...
شخصیت شهیدان باکری خصوصا محور فیلم که آقا مهدی است را به درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است.
زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بود خاصه با محوریت خانه و خانواده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۳۴

بازیگر یونانی سریال «سلمان فارسی» گفت: خیلی‌ها گمان می کنند چون یونان منطقه‌ای بین ترکیه و دیگر کشورهای اروپا است، شاخصه‌های فرهنگی بسیاری را از ترکیه گرفته است. اما من فکر می کنم ما این شاخصه‌های فرهنگی را بیشتر از ایران گرفته‌ایم.

به گزارش فارس «پانایوتیس بویوریس» بازیگر سرشناس یونانی که از بازیگران سریال «سلمان فارسی» است، با حضور در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در یونان با مهدی نیکخواه قمی رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۰۸:۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه دنبال سینمایی امیدآفرین و اخلاق‌گرا هستیم، گفت: امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین هنر و فرهنگ ایرانی باید پیشتاز باشیم و با سینما می‌توانیم بسیاری از دستاوردها را به جهانیان نشان دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۰۱ ، ۱۹:۳۰

«ایوان مخوف» فیلمی است در دو بخش، به کارگردانی سرگئی آیزنشتین و محصول سال ۱۹۴۴ سینمای روسیه (شوری سابق). در این فیلم بازیگرانی همچون نیکولای چرکاسوف، میخائیل ژاروف، سرافیما بیرمان و لیودیمیلا سلیکوفسکایا به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. رئوس اصلی فکر تراژدی ایوان مخوف، همان اندیشه‌ای که آیزنشتین در طول فیلم‌نامه‌اش به‌نحوی روشن و مداوم دنبال کرده، در خلال فیلم‌برداری، متحمل تغییرهای مهمی شد.

قسمت اول «ایوان مخوف» در اوایل ۱۹۴۵ نمایش داده شد… امتیازهای هنری قابل تحسین فیلم را ارج نهادند… در ۲۷ ژانویه ۱۹۴۶ جایزه‌ی درجه‌ی یک استالین (بزرگ‌ترین جایزه) که به آیزنشتین، چرکاسف، بیرمان، موسکوین، تیسه و پروکفیف تعلق گرفت، موفقیت کارگردان را به اوج رساند.

در آن هنگام، آیزنشتین قسمت دوم را که در نیمه فوریه ۱۹۴۵ شروع به تهیه آن کرده بود، به پایان رسانده بود. شورای هنری وزارت سینمایی که این فیلم در اختیارش گذاشته شده بود، بر آن مهر تأیید نهاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۰۱ ، ۰۹:۱۷

photo ۲۰۱۸ ۰۱ ۰۶ ۱۸ ۱۶ ۴۵ - بررسی سینمای مراکش

کشور مراکش برای عالم سینما پیشینه‌ای دراز دارد. تا کنون صدها فیلم، با پس‌زمینه داستانی شرقی، در این کشور ساخته شده که برخی از آنها شهرت فراوان دارند.

سینما در کشور مراکش قدمتی طولانی دارد،اما نمی‌توان به طور مشخص گفت سینما در چه سالی وارد این کشور شده است.

سینما از زمان پیداشش در مراکش ، اوج و فرود زیادی را پشت سر گذاشته است که  می‌توان حکومت دولت‌های مختلف و جنگ را از دلایل آن نام برد.

از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۵۶ فرانسوی‌ها این کشور آفریقایی را زیر سلطه خود داشتند که قوانین و سانسور خاصی را برای سینما وضع کرده بودند و این قوانین تا سال ۱۹۷۰ وجود داشت، به طوری که تولید داخلی بسیار کم بود و سینمای این کشور در مقایسه با کشور های فرانسوی زبان تولیدات بسیار اندکی در این زمینه داشت .

سینمای مراکش در دوره های مختلف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۰۱ ، ۱۴:۳۴

بیش از ۶۰۰ یادگار از مجموعه فیلم‌های علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» در نمایشگاهی در منهتن نیویورک به ویترین گذاشته شد.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دنیای جنگ ستارگان در نمایشگاهی که از طرف خود طرفداران این مجموعه علمی-تخیلی تدارک دیده شده، به شهر نیویورک آمده است.
این نمایشگاه که به پیروی از نام جنگ ستارگان ۵: امپراطوری ضربه می‌زند، طرفداران ضربه می‌زنند (The Fans Strike Back) نامگذاری شده، شامل بیش از ۶۰۰ شیء کلکسیونی از جمله مجسمه‌هایی در اندازه واقعی، عکس، پوستر و لباس از فیلم‌های این مجموعه سینمایی است.
این نمایشگاه تا ماه ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۱) ادامه دارد.
جنگ ستارگان یک حماسه فضایی کلاسیک است که به دست جرج لوکاس، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، خلق شد. اولین قسمت از این مجموعه معروف سینمایی در سال ۱۹۷۷ اکران شد و در گذر سال‌ها مجموعه‌ای گسترده از فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، بازیهای ویدئویی، رمان‌ها، کتابهای مصور و پارک‌ها موضوعی براساس این مجموعه به بازار آمد و آن را به یک دنیای سینمایی تبدیل کرد. در سال ۲۰۲۰، ارزش کل دنیای سینمایی جنگ ستارگان ۷۰ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به پنجمین مجموعه پرفروش تاریخ در امتداد رسانه‌های مختلف تبدیل می‌کند.
فیلم جنگ ستارگان (۱۹۷۷، جرج لوکاس) که هنگام اکران مجدد در سال ۱۹۸۱ به نام قسمت چهارم: امیدی تازه تغییر نام یافت، با دو قسمت دیگر به نام‌های قسمت پنجم: امپراطوری ضربه می‌زند (۱۹۸۰) و قسمت ششم: بازگشت جدای (۱۹۸۳) ادامه پیدا کرد، این سه قسمت سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان را تشکیل می‌دهند. لوکاس بعدها یک سه‌گانه پیش درآمد برای این مجموعه کارگردانی کرد که شامل سه قسمت با نام‌های قسمت اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، قسمت دوم: حمله کلون‌ها (۲۰۰۲) و قسمت سوم: انتقام سیت (۲۰۰۵) بود.
این فیلمساز آمریکایی در سال ۲۰۱۲ کمپانی فیلمسازی خود را به دیزنی فروخت و این کار به ساخت یک سه‌گانه دیگر انجامید که دنباله‌ای بر سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان بود. سه قسمت این مجموعه به ترتیب قسمت هفتم: نیرو برمی‌خیزد (۲۰۱۵)، قسمت هشتم: آخرین جدای (۲۰۱۷) و قسمت نهم: خیزش اسکای واکر نام دارند.
این سری سینمایی در مجموع هشت و نیم میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کرده است و هر ۹ فیلم آن نامزد جایزه اسکار شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۰۱ ، ۲۱:۵۳

«هویت اخلاقی زن در سینمای ایران» کتابی است به قلم فائزه جمشیدی که نشر نیل‌آی آن را به چاپ رسانده است. بررسی موضوع زن و تلقی هر فرهنگ و نمایش شخصیت و هویت زن در تولیدات فرهنگی، به‌ویژه سینما، در سال‌های اخیر سینمای ایران از لحاظ پرداختن به روایت‌ها و مسائل زنان دچار تغییر و دگرگونی عینی و ملموسی شده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۴۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۴۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۱۳