اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

رایزنی در دفتر شبکه المنار اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، تهران 1392 از طرف شبکه جهانی ولایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۵۱

حجت الاسلام دکتر هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور دکتر علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه و احسان علیخانی تهیه کننده و مجری برنامه ماه عسل در دفتر معاونت فرهنگی قوه قضائیه 25 مرداد تشکیل شد، از عوامل تولید و پخش برنامه ماه عسل تقدیر کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۵

نام فیلم: کانی مانگا

سال تولید: 1366

کارگردان: سیف الله داد

موضوع: دفاع مقدس / حادثه ای

بازیگران: فرامرز قریبیان ، رضا رویگری ، علی ثابت ، عبدالرضا اکبری ، کاظم افرندنیا …

خلاصه فیلم کانی مانگا :

یک هواپیمای عراقی در منطقة کانی مانگا واقع در کردستان ایران سقوط می کند و خلبان آن که جان سالم بدر برده می گریزد. گروهی تکاور زیر نظر سروان یاوری مأمور می شوند تا خلبان را به اسارت درآورند. یکی از گروه های مسلح مخالف جمهوری اسلامی به سرکردگی کاک هوشنگ وارد کارزار می شود تا خلبان را نجات بدهد…

کانی مانگا عنوان فیلمی به کارگردانی سیف‌الله داد است. این فیلم در سال ۱۳۶۶ ساخته شده‌است و رکورد طولانی‌ترین اکران در تاریخ سینمای ایران را با پانزده سال نمایش دارد. در جشنواره فیلم فجر کانی‌مانگا موفق به دریافت ۲ سیمرغ بلورین برای بهترین تدوین (روح الله امامی) و بهترین جلوه‌های ویژه (محمدرضا شرف‌الدین) گشت. ضمن این که علی ثابت فر نامزد بهترین بازیگر نقش دوم مرد شد. این فیلم در زمان خود از جلوه های ویژه زیبایی برخوردار بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۰

 در معرفی دکتر احمد ضابطی جهرمی استاد بزرگ سینمای مستند ایران هر چه بگوییم کم گفته ایم استادی که هیچ گاه نتوانست احساسات پدری اش نسبت به سینمای مستند ایران را در اندرزها، دل تنگی و بغض هایش کتمان کند این معرفی در سه بخش زیر است

 الف:کتاب ها  (۲۵ کتاب)

 ب: فیلم ها و جوایز (۳۰ فیلم و جایزه از جشنواره های داخلی و بین المللی)

 ج: تدوین ها (تدوین ۵ فیلم بلند سینمایی،۲ فلم بلند مستند و۱۵ فیلم کوتاه)و...

 د: مقالات (۱4۰ مقاله که چکیده برخی از این عناوین توسط برخی دانشجویان استاد بصورت کتاب در دست انتشار است ومنتخب عناوین مقالات در این نوشته معرفی می شود. 

«در آبان ۱۳۷۹ برافراشتن یک پارچه نوشته بزرگ تبریک، برای موفقیت فیلم «قهرمانی» استاد احمد ضابطی جهری در جشنواره پالرمو ایتالیا، بر سر در دانشکده صدا و سیما، اقدام بی‌سابقه‌ای بود که سینمای مستند همچنان نیازمند آن است»      

              نقل  از کتاب سینمای مستند ایران،

                 محمدتهامی‌نژاد، سروش۱۳۶۰

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۲

برای تبلیغ بانک ها و خصوصا تبلیغ خدمات مهم بانک ها از جمله  خدمات بانک داری اینترنتی چه ایده خلاقانه ای سراغ دارید؟ آیا همه ایده ها تکراری هستند و به دنبال ایده ای جالب برای تبلیغ خلاقانه بانک هستید؟ بنابراین ایده خلاقانه زیر را مهمان ما باشید...
منظور تبلیغات به همراه فرهنگسازی چیست؟
آیا شما هم به برندهای صادقی که به اشکالات محصولاتشان اشاره می کنند اعتماد می کنید؟ مسلما بلی
حال اگر اشاره به آن اشکالات، برند شما و قابلیت های آن را بزرگتر هم کند که دیگر خیلی خوب است.

شعار خلاقانه تبلیغ خلاقانه بانک

شما می توانید بانک را در هرجایی داشته باشید، اما این کار را نکنید (اشاره اینکه در کارهای دقیقی که دقت زیادی میطلبند از گوشی موبایلتان یا اینترنت بانک یا اپلیکیشن موبایل بانک استفاده نکنید).
ایده خلاقانه
ایده خلاقانه این تبلیغ به شما گوشزد می کند که شما با استفاده از این بانک، می توانید کارهای بانکی تان را هرجایی انجام دهید، فقط از این همه سودمندی به جا استفاده کنید...

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۹

شرکت آلمانی آل اشپورت از مرداد ماه 91 به فدراسیون فوتبال ایران قرارداد خود را به ثبت رساند تا البسه تیم های ملی را در ایران تامین کند. بعد از آن در اردیبهشت ماه سال 92 این کمپانی اسپانسرینگ لیگ برتر ایران را نیز برعهده گرفت و فعالیت خود را در ایران گسترده کرد.

شرکت آل اشپورت در مدت زمان حضور خود در ایران، با وجود فعالیت گسترده(در تیم های ملی، تیم های باشگاهی و لیگ برتر) ناخواسته دچار حاشیه هایی می شد، این قرارداد مدتی پیش به اتمام رسیده بود و از آن زمان تاکنون این شرکت لباس تیم ملی را بدون قرارداد تامین می کرد تا امروز که فدراسیون نشین ها نیز بعد از مدتی تحقیق و بررسی و حرف و حدیث در این زمینه با توجه به لحاظ کردن مسائل مختلف به این نتیجه رسیدند که شرکت اسپپانیایی خوما اسپانسر بعدی تیم ملی باشد.

خوما برندی جهانی است که اسپانسرینگ چند تیم ملی و باشگاه معروف را در اختیار دارد. تیم‌های ملی طرف قرارداد خوما بدین قرارند:

اروپا: رومانی و بلغارستان

آسیا: ایران، بنگلادش، ازبکستان، قرقیزستان و مالدیو

آفریقا: کنیا و زیمباوه

آمریکای جنوبی: هندوراس، کوبا، نیکاراگوئه و ترنیداد و توباگو

تیم‌های باشگاهی همچون پالرمو، امپولی، اسپانیول،ِ ختافه، خرانادا و رستف روسیه، سپاهان ایران هم طرف قرارداد خوما هستند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۰

عربستان سعودی در مسیر تامین بودجه خود به قعر یک چاله عمیق نفتی سقوط کرده است. آیا توریسم زیارتی می تواند به ترمیم آن کمک کند؟

حج یکی از ارکان اسلام است که همه مسلمانانی که توان جسمی و اقتصادی دارند، باید حداقل یک بار در طول عمرشان آن را به جا بیاورند.

بیش از 2 میلیون زائر برای زیارت مقدس ترین مکان مسلمانان، به مکه سفر می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۸


جلوه های ویژه و جلوه های بصری بیاد ماندنی سریال مختارنامه

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲

سال 1387 توفیق شد همزمان با افتتاحیه مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان چند نماهنگ، مستند معرفی و کلیپ برای معرفی IDC تبیان یا همان دیتاسنتر بزرگ تبیان کار کنم.

عکس بالا اولین عکس منتشره از دیتاسنتر بزرگ تبیان است که توسط آقای عباس زادگان عکاس موسسه تبیان منتشر شده است. که برای من حالتی نوستالوژیک دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۸
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۸
دیجی‌کالا پربازدیدترین فروشگاه اینترنتی فارسی زبان دنیا، با برخورداری از طیف گسترده ای از مخاطبین و بیش از 300 هزار بازدید روزانه، و رتبه دوم پرمخاطب ترین سایت ایرانی، گزینه مناسبی برای تبلیغات اینترنتی برندها و شرکت ها می باشد.
   
 دیجی‌کالا برای دو سایت خود تبلیغ می پذیرد:
۱- وب سایت فروش اینترنتی دیجی‌کالا (www.digikala.com) با برخورداری از روزانه بیش از  300 هزار بازدید روزانه
۲- رسانه تصویری دیجی‌کالا (tv.digikala.com) با برخورداری از روزانه بیش از 100 هزار بازدید روزانه
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۸

 «سروش» پیام رسانی ایرانی است که پس از "بیسفون" وارد گوی رقابت برای جایگزینی تلگرام، واتس آپ و وایبر شد.

سرورهای سروش در داخل کشور قرار دارند و تلاش مدوامی از سوی تیم فنی سروش در جریان است تا با بهینه سازی سرورها و اپلکیشن سروش، سرعت و امنیت حداکثری را برای کاربران عزیز به ارمغان آورد.

تمرکز اصلی سروش در بخش کانال های عمومی قرار دارد. ما با ارائه خدماتی نظیر امکان بازخورد، ارسال نظر، متن و فایل به مدیران کانال ها و همچنین شرکت در نظرسنجی ها و مسابقات سعی در ارائه تجربه ای لذت بخش به مخاطبین خود داریم.

  دریافت پیام رسان سروش از کافه بازار

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت سروش https://soroush-app.ir مراجعه کنید 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۷

آنجلینا جولی داستانی در رابطه با گروه تروریستی داعش روی فیس‌بوکش منتشر کرد که نشانه عقیده و دیدگاهش در مورد داعش است و سر و صدای زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به پا کرد.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رکنا، این داستان را بخوانید:

دیروز یک داعشی اتومبیل زوجی مسیحی را متوقف کرد.

سرباز: شما مسلمان هستید؟

مرد مسیحی: آری

سرباز: اگر واقعا اینطور است آیه‌ای از قران بخوان.

مرد مسیحی آیه‌ای از انجیل می‌خواند و داعشی به آنها اجازه عبور می‌دهد. بعد از آنکه خطر رفع شد زن که نفس در سینه حبس کرده بود آرام می‌شود و از همسرش می‌پرسد چطور چنین ریسکی کرد؟! او مطمئن بود که اگر سرباز داعشی می‌فهمید دروغ گفته‌اند آنها را می کشت!

مرد جواب داد مطمئن بودم این اتفاق نخواهد افتاد چون این مرد اگر قرآن خوانده بود هرگز دست به قتل و عام مردم بیگناه نمی‌زد!

مرد بوسه‌ای بر پیشانی همسرش زد و گفت مطمئن باش داعشی‌ها هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۵

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۲۴

سینما و تلویزیون کره‌جنوبی سال گذشته‌ی میلادی سود 7/6 میلیارد دلاری را برای اقتصاد این کشور به ارمغان آورد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا به دست آمده است، صنعت تلویزیون و سینمای کره‌جنوبی در سال 2011 سود 6 میلیارد و 770 میلیون دلاری را نصیب چرخه‌ی اقتصادی این کشور کرد.

این تحقیق که در شرکت «آکسفورد اکونومیکس» واقع در مجمع ملی سئول صورت گرفت، نشان می‌دهد 67 هزار نفر در صنعت سینما و تلویزیون کره‌جنوبی مشغول به کار هستندکه این رقم سه میلیارد و 360 میلیون دلار به درآمدهای مالیاتی این کشور اضافه کرده است.

به گزارش اینداستری نیوز، طبق نتایج این بررسی، دیگر حوزه‌های چندوجهی کره‌جنوبی همچون گردشگری سود 15 میلیارد و 700 میلیون دلاری را برای اقتصاد این کشور به ارمغان آورده است.

تلویزیون‌های کابلی رتبه نخست را در میان حوزه‌های سرگرمی سودآور کره‌جنوبی در اختیار دارد و پس از آن ایستگاه‌های تلویزیون رایگان و نمایش فیلم مقام‌های دوم و سوم را دارا هستند.

گزارش این تحقیق همچنین حاکی از آن است که صنعت سینمای کره نسبت به سال 2005 سود 49 درصدی را تجربه کرده و موجب رشد 7 درصدی اقتصاد کل کشور شده است.

همچنین گفته می‌شود کره جنوبی در سال 2011 بیش از 392 میلیون دلار صادرات محصولات سینمایی و تلویزیونی داشته است که این رقم بسیار بالایی در این زمینه محسوب می‌شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۶

هولدینگ صبا ایده متشکل از چندین شرکت فعال در حوزه فناوری های اینترنتی که تعدادی از پرترافیک ترین وب سایت های ایرانی از جمله آپارات، کلوب، میهن بلاگ، لنزور و فیلیمو را در اختیار دارد. همچنین صباایده به عنوان مالک آژانس تبلیغاتی صباویژن sabavision.com، در زمینه تبلیغات اینترنتی و خدمات بازاریابی دیجیتال نیز حضور پر رنگی دارد.

شرکت صبا ایده www.sabaidea.com در سال 1394 توانست در میان ۵۰ شرکت منتخب گوگل قرار بگیرد.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۲

طرح ملی همسان گزینی تبیان طرحی بزرگ و یکی از پروژه ای فاخر فرهنگی کشور برای حل مشکل ازدواج جوانان است. که دست موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان را به عنوان مجری این طرح و موسسه فرهنگی پیشگام در فضای مجازی را تنها معاونت فرهنگی قوه قضائیه فشرده است. که بناست شورای فرهنگ عمومی کشور نیز از این طرح حمایت کند.

اما یک طرح بزرگ جزء با حمایت خود مردم که قرائن گویای جا افتادن و استقبال خوب از این طرح است به ثمر نمی رسد.

پس شما هم به حامیان این طرح بزرگ بپیوندید.

hamsan.tebyan.net

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۵

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی با حمایت از تولیدات 10 ساله حوزه هنری تاکید کرد سینما نباید در تعارض با احکام الهی قرار بگیرد. 
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه»
سومین نشست بررسی نسبت دین و سینما در سومین روز برگزاری هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در سینما هویزه با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر محمدصادق کوشکی با اجرای سیدمهدی طباطبایی نژاد برگزار شد.
در ابتدای نشست حجت الاسلام خاموشی در باب دین صحبت هایش را چنین آغاز کرد: در بینش اعتقادی ما دنیا یک زمان و مکان واسط است. دنیا مزرعه آخرت است. انسان باید در دنیا بکارد و در آخرت درو کند. ظرف زمانی و مکانی دنیا محدود است ولی در آخرت تفاوت فاحشی در این زمینه می بینیم. کسی که به دنیا بچسبد نهایتا با دستی خالی دنیا را ترک می کند. باید توجه داشته باشیم که بینش موحدانه با اعتقاد به از اویی به سمت اویی شکل می گیرد. با این نگاه تعریف دین می شود: مجموعه باورهای ما و اخلاق و احکام برخاسته از باورها. در دین آزادی به این معنا نیست که هر کس هر کاری که دوست دارد انجام دهد. خداوند به پیامبر دستور می دهد با کسانی باش که هر صبح و شام خدا را طلب می کنند. با کسانی نباش که پیرو نفسانیات خود هستند. اگر با معیار دینی رفتار کنیم دفاع و کشته شدنمان نیز مقدس خواهد بود وگرنه نام مقدس را به هر دفاعی اطلاق نمی کنیم. اگر همه چیز را با معیار دین محک بزنیم آنوقت است که می توانیم نام متشرع و دیندار بر خود نهیم.
وی در ادامه صحبت هایش گفت: حالا از سینما چه انتظاری می توان داشت؟
ما توقع داریم هنر هفتم بتواند در ترویج باورهای دینی و تعمیق آن حرکت کند. انتظار داریم سینما روی تدین افراد کار کند.. اینکه سینما چطور باید به این مسائل بپردازد در تخصص من نیست ولی فیلم نباید در تعارض با احکام اسلام باشد. مثلا اگر احترام به پدر و مادر را یک نهاد اخلاقی می دانیم نباید خروجی فیلم ما این امر معروف را زیر سؤال ببرد. دشمن را ببینید که چگونه به مساجد و مقدسات ما حمله می کند. اگر از پیشرفت ما نمی ترسید اگر این مساجد و قرآن مهم نبوذ این هجمه ها را انجام نمی داد. به واژه آزادی توجه کنید. این واژه مورد ظلم واقع شده است از طرف غربی ها. اعتقاد ما این است که واژه آزادی با اعتقاد به خدا معنا دارد بدون اعتقاد به خدا آزادی معنا ندارد. غربی ها می خواهند به این واژه ظلم کنند. هنر سینما کارکردش این است که به تعمیق دین و کمتر کردن مفاهیم ضربه زننده به باورهای دینی بپردازد.
دکتر خاموشی افزود:
رسالت فیلمساز در مقابل هجمه های دشمن این است که تولید دینی داشته باشد. حهان می تواند از هنر فیلمساز ما بهره مند شود. دو فرهنگ در مقابل هم قرار گرفته اند. جبهه فرهنگی ما در مقابل جبهه سلطه ایستاده است. ما باید تولید داشته باشیم. هر چه غنای بیشتری داشته باشیم پیشرفت بیشتری خواهیم داشت. من از دوستان هنرمند تقاضا می کنم با توجه به اینکه فرهنگ ما غنای مفهومی بالایی دارد از این فرهنگ استفاده کنند و فیلمنامه مؤثر تولید کنند. کسانی که این روزها تهمت هایی را به حوزه هنری وارد می کنند بدانند که ما در 10سال گذشته فیلم هایی مثل «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «بید مجنون»، «شب بخیر فرمانده»، «به همین سادگی» و چنیدین فیلم دیگر در راستای ارزش ها تولید کرده ایم. امسال در زمینه اقتباس برنامه هایی داریم که فیلمنامه نویسان و کارگردانان را دعوت کرده ایم تا از ادبیات موفق دفاع مقدس فلیمنامه تولید کنند. هم اکنون از کتاب «دا»، «شنام»، «نورالدین پسر ایران» و چند کتاب دفاع مقدسی دیگر دوستان فیلمساز اقتباس کرده اند و فیلم خواهیم ساخت. نویسندگان و راویان صادق در تبدیل کتاب به فیلمنامه تلاش کنند. ما نمی گوییم که کامل و بدون نقص هستیم. نه ما هم مثل دیگران دچار اشتباهاتی هستیم که به آنها اعتراف خواهیم کرد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۲

عربستان شبکه تلویزیونی حج به زبان فارسی راه اندازی کرد
وزارت اطلاع رسانی عربستان رسما شبکه تلویزیونی حج به زبان فارسی راه اندازی کرد و این درحالی است که سعودی ها از حضور ایرانی ها در حج تمتع امسال جلوگیری کردند.
 به نقل از  پایگاه مصری مانشیت، عادل الطریفی وزیر اطلاع رسانی عربستان گفت: ب
رنامه های این شبکه تلویزیونی 24 ساعته و از طریق ماهواره های نایل ست، عرب ست، هاتبرد و یاه ست برای بیش از 130 میلیون فارسی زبان در سراسر جهان پخش می شود.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۰