اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

بانی‌فیلم – دیبا داودی: انیمیشن «غول کش:قطار موگن» بعد از گذراندن آخر هفته‌ای طلایی در گیشه‌های آمریکا، با فروش۲۱ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار رکورد پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان تاریخ باکس آفیس این کشور را شکست.
این انیمیشن محبوب که برگرفته از داستان‌های هفتگی مصوری به همین نام است در سال ۲۰۱۹ به شکل سریالی از تلوزیون ژاپن و سامانه‌های نمایش خانگی پخش شد و با داستان مهیج و احساسی خود تماشاگرانی از تمامی نقاط دنیا را به خود جذب کرد.
«غول کش» داستان پسر نوجوانی به نام «تانجیرو» و خواهر کوچکش «نزکو» را دنبال می‌کند که خانواده‌شان به دست یک غول کشته و به دنبال آن «نزکو» به یک غول تبدیل می‌شود. پس از این حادثه «تانجیرو» برای پیدا کردن راه برگرداندن «نزکو» به حالت عادی و گرفتن انتقام خانواده‌اش راهی مبارزه با غول‌ها می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۲۷

 آلفرد مولینا به طرفداران فیلم جدید مردعنکبوتی به نام «راهی به خانه نیست» که در تاریخ ۱۷ دسامبر اکران می‌شود، جزئیات جدیدی از نقشش ارائه کرد.

این بازیگر در مصاحبه‌ با ورایتی تایید می‌کند که بعد از گمانه زنی‌های فراوان، به این مجموعه سینمایی باز می‌گردد و نقش اوتو اختاپوس معروف به دکتر اختاپوس را دوباره بازی خواهد کرد.

او این نقش را در سال ۲۰۰۴ و در فیلم «مرد عنکبوتی ۲» به کارگردانی سم ریمی بازی کرده بود؛ اما این بار برای حفظ ظاهری که او در سال ۲۰۰۴ داشت، از تکنولوزی De Age استفاده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۱۹

اگر تا پیش از این هزینه ساخت فصل آخر سریال پرفروش «بازی تاج و تخت» HBO با هزینه ۹۰ میلیون دلاری در صدر خبرهای رسانه‌ها قرار داشت، اما این هزینه در مقایسه با میلیون‌ها دلاری که آمازون می‌خواهد برای تولید سریال «ارباب حلقه ها» خرج کند یک رقم ناچیز در ساخت سریال‌های تلویزیونی به شمار می‌رود!
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی‌وایر، در سال ۲۰۱۸ برخی از رسانه‌ها در قالب شنیده‌ها از هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری آمازون برای تولید دو فصل سریال «حلقه ها» خبر داده بودند مطلبی که اکنون نشریه هالیوود‌ ریپورتر آن را تایید کرد و درباره هزینه هنگفت این سریال، نوشت: ساخت تنها فصل اول سریال «حلقه ها» حدود ۴۵۰ میلیون دلار برای آمازون آب می‌خورد!
نشریه نیوزلندی Stuff برای اولین بار از رقم ۴۵۰ میلیون دلار برای تولید این سریال خبر داده بود. نشریه Stuff در این خبر تأیید کرد این سریال 160 میلیون دلار یارانه نیز از سوی دولت استرالیا دربافت خواهد کرد.
در همین حال یک منبع نزدیک به شرکت آمازون ضمن تایید این مبلغ، گزارش نشریه Stuff را دقیق ارزیابی کرد.
از سوی دیگر وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند در گفت‌وگویی با Morning Report اعلام کرد که پروژه‌ «حلقه ها» را بزرگترین مجموعه تلویزیونی ساخته شده معرفی کرد. او افزود: «آنچه می‌توانم بگویم این است که شرکت آمازون فقط در فصل اول حدود ۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلند، هزینه خواهد کرد که این فوق العاده است.»
استوارت نش در روزهای بعد در بیانیه‌ای که رویترز آن را منتشر کرد از توافق با آمازون چنین گفت: «توافق‌نامه با آمازون مشاغل محلی زیادی را ایجاد می‌کند. تولید این سریال تلویزیونی موج جدیدی از بازار تجاری و تبلیغات بین‌المللی گردشگری را برای نیوزلند فراهم خواهد ساخت.»
وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند حتی فهرست جالبی از اثرات ساخت پروژه‌ «حلقه ها» ارایه داده که جالب است؛ او تخمین زده که تولید پروژه‌ «حلقه ها» منجر به اشغال ۵۱۰۰۰ اتاق در هتل‌ها، اجاره ۷۶۰۰۰ ماشین و ۲۹۰۰۰ کامیون و وانت خواهد شد!
یک گزارش جداگانه دیگر نیز خبر داده که تولید این سریال تا سال ۲۰۲۴ کمکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلاری به اقتصاد استرالیا خواهد داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۱۵
در حال حاضر ترکیه پس از آمریکا دومین صادرکننده بزرگ فیلم و سریال در جهان محسوب می‌شود که رتبه دوم توزیع محتوای تلویزیونی در جهان را دارد و توانسته مخاطبانِ هنگفتی در غرب آسیا روسیه، چین، کره‌جنوبی و آمریکای لاتین پیدا کند و به طور میانگین سالانه حدود ۶۰۰۰ ساعت سریال پخش کند.
 
در جهان امروز رسانه به ابزار سیاسی کارآمد و نیز به ابزاری برای دفاع ملی تبدیل گشته است. تمام کشورها بر آن هستند تا از طریق رسانه‌ها به بسط سیاست‌های خود و انتقاد از سیاست‌های دیگر ملت‌ها بپردازند، و با اتخاذ راهبردهای رسانه‌ای، مدام در پی زیبا جلوه دادن چهره خود و همچنین دفاع از آن تلاش کنند، و از اینجاست که پی به نقش مهم رسانه‌‌ها در معرفی اعتبار کشورها می‌بریم.

سیاست خارجیِ بدون برخورداری از ابزارهای متعدد رسانه‌ای، مطمئناً نمی‌تواند به نتایج مطلوبی که کشورها در پی آن هستند برسد. به بیان ساده‌تر برای پیشبرد و تحقق اهداف سیاست خارجی، کشورها ملزم به بهره‌برداری و استفاده از مزیت‌هایی هستند که رسانه‌ها در اقسام مختلف آن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. رسانه‏‌ها در تمام مراحل فرایند شکل‏‌گیری سیاست خارجی نقش دارند و رهبران سیاسی رسانه‌ها را از جنبه‏‌های ملی و بین ‌المللی مورد توجه قرار می‌دهند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۰۷

حجت‌الاسلام دکتر محمدحسین نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر گفت: در پیش‌نویس سند توسعه هنر بدون اینکه نسبت هنر به حکومت مشخص شود به موضوع اقتصاد هنر پرداخته شده است، که باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: صنایع دستی مانند فرش درآمد بالایی برای اقتصاد دارند که نباید به سادگی از قابلیت درآمدزایی صنایع دستی گذشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۴۸

خلاصه داستان : سال 1945 در لنینگرد، جنگ جهانی دوم شهر را نابود کرده و شهروندان را از نظر روحی و فیزیکی مجروح هستن در این شرایط افرادی به دنبال یافتن امید و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۰ ، ۱۲:۰۰

یاداشتی از صدرا شریعتی: مطمئنا در هنگام مشاهده و خواندن فیلم‌ها و کتاب‌های هری پاتر مبهوت دنیای جادوگری و داستان و شخصیت‌های آن شدیم. اما بعضی اوقات موردهایی پیش می‌آید که از خود می‌پرسیم چرا این‌طور نشد؟ و یا چرا این‌طور شد؟ با سینماگیمفا همراه باشید تا ۱۲ مورد آزاردهنده‌ای که در هری پاتر شاهد بودیم را مرور کنیم.

 

۱- چطور آن‌ها از هیچ‌ کدام از اختراعات ماگل‌ها برای خود بهره نبردند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۳۰

جان کنستانتین یک شکارچی روح است که شیطان می خواهد روح او را تسخیر کند. زمانی که به دنبال نیزه مقدس است، ناخواسته به نبرد ماورایی فرشتگان خیر و شر وارد شده و خود را ناتوان می بیند. زمانی که فرشتگان می خواهند فرزند شیطان را به دنیا وارد کنند، کنستانتین باید روح پسر شیطان را از جسم معشوقه اش خارج کرده و بلیت بهشت را برای خود خریداری کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۵۳

سریال «نون.خ۳» با حدود ۸۰ درصد مخاطب رکورد سریال «پایتخت ۶» را هم جا به جا کرد و پربیننده‌ترین سریال طی دو سال اخیر سیما شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ۸۲.۶ درصد از مردم در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ بیننده برنامه‌های مختلف سیما اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامه‌های گفتگو محور، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده‌اند و نصاب سریال‌های هفته اول نوروز و برنامه‌های ویژه تحویل سال تلویزیون در سال جدید را فصل سوم «نون خ» شبکه یک و «عصر جدید» شبکه سه سیما جابجا کردند.

بر اساس این نظرسنجی در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ نصاب سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در سال‌های گذشته شکسته شد و فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما با ۷۹.۶ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۹.۳ درصد و ویژه‌برنامه تحویل سال «عصر جدید» شبکه سه با ۷۰.۵ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۷ درصد در صدر سریال‌های هفته اول نوروز و ویژه‌های تحویل سال قرار گرفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۰۱