اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

برای فیلم «برادران لیلا» مجوز صادر نمی‌شود. این تیتر بیانیه سازمان سینمایی در مورد ساخته سعید روستایی‌ست.
به نظر می‌رسد فستیوال‌گردی این فیلم تولیدی جواد نوروزبیگی عواقب دشواری را برای «برادران لیلا» به همراه داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» به دلیل تخلفات و سرپیچی تهیه کننده و کارگردان این اثر از مقررات صادر نمی‌شود.
فیلم سینمایی برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی بدون طی کردن تشریفات و روند قانونی برای جشنواره فیلم کن ارسال شده بود. از آن جایی که این فیلم بدون اخذ پروانه نمایش و بی توجه به مقررات و برخلاف آئین نامه حضور آثار در محافل و جشنواره های بین المللی که طبق (ماده پنج آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، ویدیو و صدور پروانه نمایش آنها ) و علیرغم تاکید مسئولین سازمان سینمایی مبنی بر ضرورت تبعیت از قوانین و مقررات، به جشنواره کن ارسال شده بود معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با هدف مساعدت، تسهیل و تصحیح حضور و حل مشکل فیلم از تهیه کننده و کارگردان آن خواست تا طی جلساتی وضعیت و شرایط فیلم و فرایند آن را بررسی کنند.
با همکاری تهیه کنندگان فیلم، برادران لیلا در سازمان سینمایی مورد بازبینی قرار گرفت و در راستای کمک به فیلم با ملحوظ داشتن اهمیت حضور بین المللی محصولی از سینمای ایران، تصمیم و توافق بر این شد تهیه کننده و کارگردان برای دریافت پروانه نمایش جهت ارائه نسخه نهایی در جشنواره کن، موارد و اصلاحات لازم را که بخشی از آنها حتی در فیلمنامه مصوب شورای پروانه ساخت نیز وجود نداشته اعمال نمایند که این مهم حتی در یک مورد از موارد اعلامی محقق نشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۳۸

رییس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب، از غفلت پیش آمده در ماجرای پرداختن به دستگیری سارقان بانک ملی، عذرخواهی کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در پی تذکر رهبر معظم انقلاب پیرامون برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با توفیق اخیر نیروی انتظامی، رییس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به معظم له، از غفلت پیش آمده، عذرخواهی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۱۹

سینماهای زنجیره‌ای «Cineworld» نمایش فیلم «بانوی بهشت» را به دلیل اعتراض مسلمانان نسبت به محتوای این فیلم متوقف کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، سینمای زنجیره‌ای «Cineworld» در بریتانیا تمام نمایش‌های فیلمی کفرآمیز درباره دختر پیامبر اکرم (ص) را پس از اعتراضات فعالان مسلمان لغو کرد.
این سینمای زنجیره‌ای اعلام کرده تصمیم به لغو تمام نمایش‌های فیلم «بانوی بهشت» را در راستای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان خود اتخاد کرده است.
تهیه‌کننده این فیلم نیز در حالی که حقوق معترضان برای ابراز نارضایتی خود دفاع کرد، اما گفت که این اقدام برخلاف ارزش‌های بریتانیاست که فیلم به طور کامل متوقف شود.
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد ۲۰۰ مسلمان علیه فیلم تفرقه‌آمیز «بانوی بهشت» در خارج از سینمای «Cineworld» در بیرمنگام انگلستان دست به تظاهرات اعتراضی زدند. همچنین پس از حضور ۱۰۰ معترض در شعبه این سینما در بولتون نیز نمایش این فیلم لغو شد و رئیس شورای مساجد بولتون هم خواستار لغو نمایش این فیلم شده و اعلام کرده که این فیلم بر پایه ایدئولوژی فرقه‌ای است و ماهیت توهین آمیز برای جامعه مسلمانان دارد.
فیلم «بانوی بهشت» که از جمعه گذشته در بریتانیا اکران شده ادعا می‌کند که اولین فیلمی است که چهره پیامبر اسلام (ص) را به نمایش گذاشته است اما در نقد نشریه گاردین برای این فیلم آمده که هیچ بازیگری به تنهایی نقش پیامبر (ص) یا هیچ یک از شخصیت‌های مقدس دیگر اطرافیانش را ایفا نمی کند و چهره‌های ایشان که اغلب به صورت نور زیاد نشان داده می‌شود، توسط کامپیوتر تولید شده است.
تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر طوماری را برای حذف این فیلم از تمام سینماهای بریتانیا امضا کرده‌اند.
سخنگوی کمپانی «Cineworld» در این یاره توضیح داده است: با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به نمایش فیلم «بانوی بهشت»، تصمیم گرفتیم نمایش های آینده این فیلم را در سراسر کشور لغو کنیم. این فیلم قرار بود در برادفورد، بیرمنگام، بولتون، لندن، گلاسکو سیلوربرن، میلتون کینز، شفیلد و ولورهمپتون نمایش داده شود.
سایت اسلامی «5Pillars» در نقد و بررسی فیلم «بانوی بهشت» با اننقاد شدید نسبت به محتوای این فیلم آورده که در آن سه تن از نزدیک‌ترین یاران پیامبر (ص) را با گروه‌تکفیری داعش مقایسه شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۳۲

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به انتخاب هیأت داوران به‌عنوان فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو – ایران انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، مراسم معرفی و نمایش فیلم برگزیده سال کمیسیون ملی یونسکو ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در سالن کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

در این برنامه با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو – ایران، متخصصان حوزه اوتیسم، فعالان اجتماعی و هنردوستان از عوامل فیلم «بدون قرار قبلی» تقدیر می‌شود و لوح سپاس کمیسیون ملی یونسکو – ایران به تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم اعطا می‌شود.

در این فیلم تلاش شده است تا با نگاه ویژه‌ای به اختلال اوتیسم، مخاطب به شناختی همه‌جانبه از این بیماری برسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۰۸:۰۱

کارگردان و فیلمبردار فیلم سینمایی «رویای ساحل» جایزه نگاه آینده و جوانان (قهرمان) کشور روسیه را دریافت کردند.
به گزارش رسیده، فیلم سینمایی «رویای ساحل» در دومین حضور بین‌المللی خود موفق به دریافت جایزه نگاه آینده و جوانان (قهرمان) کشور روسیه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۵۶

بی‌بی‌سی و ام‌بی‌سی دوبی با همکاری هم اولین نسخه اقتباسی عربی از سریال «آفیس» را می‌سازند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، نسخه عربی زبان سریال «آفیس» یا «اداره» با اقتباس از نسخه اصلی که یک کمدی با حضور ریکی جرویس و استیون مرچنت است تا پایان سال ۲۰۲۲ به نمایش درمی‌آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۵۲

ما داریم درباره یک سرود حرف می‌زنیم و البته یک ماجرا که از مرزهای یک سرود فراتر رفته‌است. ما می‌خواهیم از سرودی بگوییم که بلندگوهای شهر در میادین مهم و نمادین، آن را با صدای بلند پخش می‌کنند و مردمی که هر کدام پی زندگی روزمره و دلمشغولی‌های شخصی‌اند، ابیاتش را زیر لب زمزمه می‌کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۱ ، ۱۹:۰۵

سینما , جایزه های سینمایی ,

سینمای دینی به علت سلایق گوناگون مدیران تعاریف مختلف داشته از عرفانی تا مذهبی اما بهترین شکل آن سینمای فطرت است. چرا این سبک از سینما باوجود کارگردانان مطرحی که داشت نتوانست موفق شود و در میانه راه ماند؟

به گزاش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از مباحث داغ و جدال‌های مرسوم بر سر سینمای دینی از آنجا ناشی می‌شود که قلمرو و مصداق سینمای دینی روشن نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا منتقدین، کارشناسان و نویسندگان آن را بر اساس نگاهی که به آن اعتقاد دارند، تعریف کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۵۵

این که دیزنی یکی از بازوهای تبلیغاتی اصلی برای برقراری «نظم نوین جهانی» است، حقیقتی رسواست، اما شبیخون آن به دنیای معصومیت کودکانه، تنها از ریشه‌های شیطانی برمی آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۵۰

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما در نگاهی به حضور فیلم‌های ایرانی حاضر در کن به این نکته اشاره کرد که فیلم‌های حاضر و سینماگران ایرانی به اسم ایران آمده‌اند اما با نگرش منفی علیه کشور!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۳۶

در همین دور و اطراف ما یک صنعت سرگرمی عظیم وجود دارد که به آن درام‌های عربی یا از آنجا که نقطه کانونی انتشارش در ماه رمضان است، درام‌های رمضانی می‌گویند. حتی تعداد قابل‌توجهی از این مجموعه‌ها را نمی‌توان یافت که در ایران با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران باشد؛ چه رسد به اینکه از جزئیات آن کسی خبر داشته باشد. اتفاقا این مجموعه‌ها می‌توانند خیلی برای مخاطبان ایرانی جذاب باشند، چون از سبک زندگی گرفته تا چهره هنرپیشه‌ها، خیلی از شباهت‌ها را می‌شود بین فضای این سریال‌ها و فضای ایران پیدا کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۵۱

راهکاری برای گریز از تحریم ها و ارتباط با بازار جهانی

در طول این سال ها مدیریت سینمایی ایران نتوانست این پتانسیل بالا را در فضای بین المللی مدیریت کند و زیر ساخت های فعالیت بین المللی را فراهم سازد؛ اکنون در این شرایط تمام نتایج مثبت و افتخارات این فعالیت ها به نام ترکیه ثبت خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۰۱ ، ۲۳:۲۰