اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

چگونه فسیل رکوردار فروش سینمای ایران شد؟

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸ ب.ظ

فسیل به تازگی مرز 323 میلیارد تومان را رد کرده است. کمدی که به روزهای منتهی به انقلاب می‌پردازد و درباره یک گروه موسیقی است که توسط یکی از مأمورین ارشد ساواک مجبور به تغییر ماهیت می‌شوند و در خدمت منافع سیاسی نظام شاهنشاهی قرار می‌گیرند.

موضوع فروش بالای این فیلم که در نتیجه اوضاع خوبی را برای سینماهای کشور ایجاد کرده است منجر به آن شده که وزیر فرهنگ نیز واکنش نشان دهد. اسماعیلی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در نوروز امسال افزایش قابل توجه تماشای اکران‌های نوروزی را به‌ویژه در هفته دوم داشتیم. وزیر ادامه داد که فکر می‌کنم که با فیلم‌های نوبت نمایش و برنامه‌ریزی که داریم، روند افزایشی را داشته باشیم.

از همان ابتدا که این کمدی توانست در مدت زمان کوتاهی فروش بسیار خوبی را تجربه کند پیش بینی می شد که بتواند رکورد ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد. در یک نگاه کلی می‌توان فضای موسیقی قبل انقلاب و تغییراتی که بعد از انقلاب متحمل شده است را علت اصلی این استقبال نامید. همچنین فضای نوستالژیک فیلم در فروش کمک شایانی کرده است.

دیگر نمی‌توان تردید کرد که کمدی‌های یکه‌تازان فروش در سینمای کشورند. این موضوع را باید قطعا در میل مردم برای تفریح و سرگرمی دید. با وجود قیمت نسبتا بالای بلیت، آنان حاضرند تنها برای کاری که احساس کنند ارزش هزینه کردن داشته باشد، بلیت بخرند. طبیعی است با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، گزینه تفریح و شادی از مسائل اجتماعی و سیاسی و حتی تاریخی و متأسفانه ملی بیشتر اهمیت دارد. برای همین در حال حاضر کمدی در سینما روی بورس است.

نکته دیگر که خیلی جالب است حضور مردم برای تماشای فیلم نه فقط به خاطر گرانی بلکه به خاطر ماه رمضان و تعطیلات است که عموم مردم در سفر بودند. به تعبیر تهیه کننده فیلم فسیل ابراهیم عامریان «من تا همین جا در دو مقطع ثابت کرده‌ام که وقتی فیلمی خوب باشد و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند، چه سیل باشد، چه کرونا باشد و چه نوروزی که در سومین روزش ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، فروش خوبی خواهد داشت و مردم برای دیدن آن به سینما می‌آیند. ما با «دینامیت» ثابت کردیم که در اوج کرونا هم مردم به سینما می‌آیند. با «فسیل» هم ثابت کردیم در شرایطی که هیچ صاحب فیلمی تمایلی به اکران فیلمش نداشت، می‌توان مورد استقبال مخاطب قرار گرفت.»

باید در نظر داشت که در کنار فروش فیلم‌های برتر، دیگر آثار کمدی نیز فروش خوبی خواهند داشت. در شرایط فعلی نیز غریب و عروس خیابان فرشته نیز فروش بهتری را نسبت به روزهای گذشته خود تجربه می‌کنند. غریب که کمی نامیدانه اکران را شروع کرده بود حالا در آستانه ۵ میلیاردی شدن است و عروس خیابان فرشته نیز بیشتر از ۳ میلیارد فروش کرده است. این نکته‌ای است که صاحبان سینما در مصاحبه‌های متعددی به ما گفته‌اند. قنبری مدیر سینما مگامال در این باره گفته است که سبد اکران باید به گونه‌ای باشد که در کنار نمایش یک فیلم خوب دو فیلم با فروش معمولی هم باشند که در کنار فروش آن یک فیلم نیز به فروش آنها نیز اضافه شود. البته این به معنای کم‌فروش بودن فیلم‌ها نیست بلکه سرریز افزایش فروش فیلم عالی می‌تواند به فروش فیلم‌های دیگر هم کمک کند. اینگونه که مخاطبین زمانی که برای دیدن فیلم به سینما می‌آیند در کنار فیلم مطرح که برای تماشای آن آمده‌اند، آثار دیگر را هم انتخاب می‌کنند.

از اینها گذشته اقدام سازمان سینمایی برای اکران این فیلم که به نظر می‌رسد با ممیزی‌های کمی صورت گرفته باشد، یک حرکت درست و کاملاً به‌جا برای رونق اکران سینماهای کشور بود. کاری که می‌توانست با برخی سخت‌گیری‌ها به نتیجه مقبول امروز نرسد اما اتفاق خوب دیگری رخ داد. حال چیزی به اکران عید فطر نمانده است و باید شورای صنفی نمایش فکری برای اکران عید فطر داشته باشد. در حال حاضر گمانه‌ها روی فیلم‌های متعددی چون بچه زرنگ، ملاقات با جادوگر، کت چرمی، شماره ۱۰ و اتاقک گلی است. فیلم‌هایی که در صورت اکران همراه با فیلم‌های حال حاضر سینما یک سبد سراسر متنوع برای سینماهای کشور ایجاد می‌کنند.
داستان فیلم

فیلم ایرانی فسیل محصول سال 1399 کشور ایران به کارگردانی و نویسندگی کریم امینی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان، این فیلم ششمین تجربه کارگردانی کریم امینی در زمینه تولید و ساخت یک اثر سینمایی می باشد او پیش از این نیز فیلم های دیگری همچون قدغن، تکخال،گربه سیاه و … را کارگردانی کرده است که در تمامی ساخته هایش بازیگران مطرح سینما و تلویزیون نیز حضور داشته اند و حال پس از کسب تجربه پس از ساخت 5 فیلم سینمایی جدیدترین فیلم خود را با عنوان فسیل که همانند دو ساخته آخرش در ژانر کمدی نیز بوده روانه سینما نموده است.

فیلم فسیل با دیگر ساخته های کریم امینی کمی متفاوت تر می باشد چرا که قرار است به دهه های قبل انقلاب در ایران بازگردد و یک داستان کمدی و خنده دار را از 40 سال پیش نیز روایت کند. در کنار کریم امینی سید ابراهیم عامریانی نیز حضور دارد که خود او سابقه درخشانی در ساخت فیلم های کمدی و پرفروش سینما ایران داشته و اینبار کریم امینی را در فیلم جدیدش همراهی می نماید. نویسندگی و نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی فسیل نیز بر عهده خود کریم امینی نیز بوده است.

در فیلم ایرانی فسل هنرپیشگان مطرح سینمای ایران نیز حضور دارند که از مهمترین آنها میشود به بهرام افشاری و غلامرضا نیکخواه اشاره کرد که این دو در کنار هم یکی از پر کارترین بازیگران سال 1401 نیز به شمار می روند. غلامرضا نیکخواه که این روزها در تمامی فیلم و برنامه های کمدی سینما و شبکه نمایش خانگی حضور دارد  انبار قرار است که در یک فیلم کمدی دیگر به ایفای نقش بپردازد. از طرف دیگر بهرام افشاری در 1401 یکی از پرکارترین بازیگران سینما بود که توانست با فیلم و سریال های خود که اکثرا آنها در ژانر کمدی نیز بوده اند نام خود را به عنوان بازیگر پرکار 1401 در سینمای ایران ثبت نماید.

در کنار بهرام افشاری و غلامرضا نیکخواه هنرپیشگان دیگری همچون بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد، مجید شهریاری و… در فیلم جدید کریم امینی به نام فسیل ایفای نقش کرده اند.

سید ابراهیم عامریان که با دو فیلم سینمایی خود به نام های انفرادی و دینامیت توانست رکورد پرفروش ترین فیلم سینمایی ایران در 1401 را نیز به دست آورد حال باید دید با فیلم جدیدش که فسل نام دارد بازهم میتواند یک رکورد جدید را برای روزمه کاری خود به ثبت رساند یا خیر باید منتظر ماند.

تاریخ پخش فیلم فسیل

فیلم سینمایی فسیل با بازی بهرام افشاری و الناز حبیبی از تاریخ 24 اسفند ماه 1401 اکران خود را در سینمای ایران نیز آغاز نموده است 

 


«فسیل» رکورد فروش آنلاین را هم زد؛ ۷ میلیارد تومان در روز اول!
 


«فسیل» در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. رکوردی که به این زودی‌ها جا به جا نخواهد شد.

رکورد پرمخاطب‌ترین روز در یک سال | فیلم «فسیل» از همان روز اول نوروز ۱۴۰۲ با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شد و خیلی از سینما‌ها در روز ۱ فروردین برای این فیلم سانس‌های فوق‌العاده در نظر گرفتند. مثلا در پردیس سینمایی کوروش، بیش از ۵ سانس فوق‌العاده برای این فیلم باز شد. این فیلم موفق شد در روز دوم نوروز رکورد بیشترین میزان مخاطب در طول یک سال را برای خودش به ثبت برساند. در روز ۲ فروردین، ۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر برای تماشای «فسیل» به سینما‌ها رفتند و فروش گیشه این فیلم در آن روز ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود. از روز ۹ فروردین ۱۴۰۱ که فیلم «سگ بند» توانسته بود حدود ۳۸ هزار مخاطب را در یک روز جلب کند، در طول سال هیچ روزی این تعداد مخاطب برای تماشای یک فیلم به سینما‌ها نرفته بودند.

رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران | روز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، فیلم سینمایی «فسیل» بعد از پنج هفته اکران از فیلم «انفرادی» عبور کرد و به تنهایی، صدرنشین جدول فیلم‌های پرفروش سینمای ایران شد. «انفرادی» با فروشی ۸۰ میلیارد تومانی موفق شد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ شود و «فسیل» با عبور از این میزان فروش با جذب ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب، این جایگاه را به خود اختصاص داد.

افتتاح باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها | روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، فیلم «فسیل» با رسیدن به گیشه ۱۰۰ میلیارد تومانی نام خود را به عنوان اولین عضو باشگاه صد میلیاردی‌ها در تاریخ سینمای ایران ثبت کرد. این فیلم با نمایش در ۵۳۵ سالن و در اختیار داشتن ۳۴ هزار و ۷۰۲ سانس، موفق شد بیش از ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار مخاطب را جذب سالن‌های سینما کند.

 

مروری بر تمام رکورد‌های مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه ۳۰۰ میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد

بهرام افشاری با همین فیلم «فسیل» به تنهایی عنوان پرفروش‌ترین بازیگر اکران امسال را از آن خودش کرده است.

رکورد مخاطبان فیلم هزارپا | فیلم «فسیل» در روز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ بعد از گذشت ۳ ماه از شروع اکران، توانست رکورد میزان مخاطبان فیلم «هزارپا» را بزند. «هزارپا» در سال ۱۳۹۷ اکران شد و در طول دوره‌ای که روی پرده بود توانست پای ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار مخاطب را به سینما‌ها باز کند و ۳۸ میلیارد تومان بفروشد. فیلم «فسیل» درحالی توانست مخاطبان «هزارپا» را رد کند که فروش ۱۸۲ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومانی را به نام خود زده و عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده بود.

افتتاح باشگاه ۲۰۰ میلیاردی‌ها | فیلم «فسیل» بعداز ظهر روز جمعه نهم تیرماه با فروش ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی توانست مجموع فروش خود را از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان عبور دهد و رکوردی کم نظیر از خود به جای بگذارد. این فیلم در روز جمعه با جذب ۲۶ هزار و ۶۷۸ مخاطب، ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان فروش کرد تا در مجموع به فروش ۲۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کند. در آن زمان مجموع مخاطبان این فیلم به ۴ میلیون و ۵۷۲ میلیون و ۲۴۶ نفر رسید.

مروری بر تمام رکورد‌های مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه ۳۰۰ میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد

فسیل توانست پس از سال‌ها رکورد تعداد مخاطب‌های فیلم «اخراجی‌ها ۲» را جا به جا کند.

رکورد مخاطبان فیلم «اخراجی‌ها ۲» | در روز ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، فیلم «فسیل» با جذب ۱۳۸ هزار و ۸۵۷ مخاطب، تعداد مخاطبان خود را در مجموع به رقم ۵ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۵۴ مخاطب رساند و توانست بعد از گذشت ۱۴ سال، رکورد مخاطبان فیلم «اخراجی‌ها ۲» ساخته مسعود ده نمکی را جا به جا کند و در رتبه چهارم جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران تکیه بزند. فیلم ده نمکی نوروز ۱۳۸۸ روی پرده سینما‌ها رفت و با بلیت ۳ هزار تومانی توانست ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش کند. در آن سال ۵ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۲۹۷ مخاطب به تماشای «اخراجی‌ها ۲» نشستند.

رکورد مخاطبان فیلم «بگذار زندگی کنم» | این فیلم در روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ موفق شد یک رکورد دیگر به نام خود بزند و به لحاظ تعداد مخاطبان، فیلم «بگذار زندگی کنم» به کارگردانی شاپور قریب را پشت سر بگذارد. «بگذار زندگی کنم» از سال ۱۳۶۵ در جایگاه سومین فیلم پرمخاطب سینمای ایران قرار داشت و «فسیل» با جذب ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب، این رکورد را شکست.

رکورد مخاطبان فیلم «کانی‌مانگا» | کانی‌مانگا» به کارگردانی سیف‌الله داد، در سال ۱۳۶۷ روی پرده رفت و رکورد طولانی‌ترین اکران را در تاریخ سینمای ایران با پانزده سال نمایش زد. این فیلم در سال اول اکران ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب داشت و در مدت پانزده سال، تعداد مخاطبان آن به ۵ میلیون و ۹۷۴ هزار نفر رسید. در روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، با رسیدن مخاطبان فیلم «فسیل» به ۶ میلیون ۲ هزار نفر، این فیلم «کانی مانگا» را رد کرده و در جایگاه دوم پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران نشست. فروش این فیلم در زمان رکوردزنی، ۲۶۰ میلیارد تومان بود.

افتتاح باشگاه ۳۰۰ میلیاردی‌ها | سه‌شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲، فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با عبور از مرز ۳۰۰ میلیارد تومان، به طور رسمی باشگاه ۳۰۰ میلیاردتومانی‌ها را افتتاح کرد. حاضر ۶ میلیون و ۹۷۶ هزار نفر برای تماشای آن به سینما‌ها رفته‌اند که فاصله چندانی با ۷ میلیون نفری شدن ندارد.

مروری بر تمام رکورد‌های مهم فیلم «فسیل» به بهانه افتتاح باشگاه ۳۰۰ میلیاردی‌ها | یک «فسیل» و این همه رکورد

فسیل فقط یک رکورد را جا به جا نکرده و آن رکورد مخاطبان فیلم «عقاب‌ها» ست.

رکورد میزان مخاطب در سال اول اکران | درحال حاضر «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با حدود ۷ میلیون مخاطب، عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران در سال اول اکران را به خود اختصاص داده است. «عقاب‌ها»، رقیب جدی این فیلم، در سال اول اکران ۳ میلیون و ۲۴۵ هزار مخاطب داشت و سال به سال به تعداد مخاطبانش اضافه شد. از این رو تا به حال هیچ فیلمی نتوانسته است با ۹ ماه فروش، به میزان مخاطبان فیلم «فسیل» دست پیدا کند.

در انتظار رکورد عقاب‌ها | تنها رکوردی که هنوز توسط «فسیل» شکسته نشده، رکورد تعداد مخاطبان کلی فیلم «عقاب‌ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان است. «عقاب‌ها» با جذب ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب در مدت ۲۱ سال اکران، با سرسختی در بالاترین خانه جدول تعداد مخاطبان سینمای ایران نشسته و «فسیل» برای عبور از این رکورد باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب دیگر داشته باشد. درحال حاضر ۹ ماه از اکران این فیلم می‌گذرد و تعداد مخاطبان نسبی آن در هر هفته به حدود ۶۰ هزار نفر رسیده است. به همین دلیل هم بعید است چنین رکوردی را شاهد باشیم، اما قرار گرفتن «فسیل» در جایگاه دوم تعداد مخاطبان آنهم با رکورد ۳۰۰ میلیارد تومانی، اتفاق مهمی برای سینمای ایران محسوب می‌شود.

 

نظرات (۶)

«فسیل» و افتتاح باشگاه 300 میلیاردی‌ها
https://www.filmnews.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%85/%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%81%D8%B3%DB%8C%D9%84
فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
تمام رکورد‌های مهمی که فیلم «فسیل» جابه جا کرد/ یک «فسیل» و این همه رکورد
https://fararu.com/fa/news/694770
۱۳ اسفند ۰۲ ، ۲۰:۱۶ اسطوره سازان

فروش هم‌زمانِ "فسیل"، به‌شکلِ آنلاین و در سالن‌های سینما، پس از یک سال اکران!

درحالیکه فیلم فسیل از ظهر پنجشنبه در پلتفرم فیلیمو اکران آنلاین خود را آغاز کرده، پنجشنبه و جمعه در سینماها با نزدیک به ده هزار بلیت، فروشی بیش از ششصد میلیون تومان داشته است تا پس از "هتل" و "هاوایی" پرفروش‌‌ترین‌ کمدی پنجشنبه و جمعه سینماها باشد.

فیلم فسیل به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان تا امروز با فروشی بیش از سیصد و بیست میلیارد تومان و کشاندن حدود هفت میلیون و پانصد هزار مخاطب به سالن‌های سینما، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است.

«فسیل» پنجاه میلیاردی شد

«فسیل» که رکورد جذب بیشترین تعداد مخاطب در یک روز را دارد، طی بیست و پنج روزی که از اکران آن می‌گذرد، بیش از یک میلیون مخاطب داشته است.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی