اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۲ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است


ابتدا فکر کردم علامتی مدیر کانون پرورش فکری از پشت صحنه یک اجرا گروه بی تی اس بازدید کرده، بعد فهمیدم نه بازدید از چین بوده!!! بازم  به همتش
رویدادهای سینمایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را در اسطوره سازان دنبال کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۰۲ ، ۱۷:۰۵


سریال امپراطور افسانه ها ادامه ‌ای برای داستان نخستین فرمانروایان امپراتوری گوگوریو می باشد؛ داستانی که در سریال افسانه جومونگ آغاز شد و با سریال امپراطور بادها ادامه پیدا کرد.
 واکنش تلویزیون به علاقه مخاطبینش به سریال افسانه جومونگ و محبوبیت این سریال کار درستی است. اینکه ادامه یک مجموعه موفق را شبکه تولید کننده چگونه رغم زده حق مخاطب تلویزیون است. در همین راستا دوبله فصل سوم این سریال به نام پرنسس جا میونگ که قرار است با نام سریال امپراطور افسانه‌ ها پخش شود، در حال انجام است.  اما توجه بیشتر افسانه ها،اسطوره ها و حماسه های ایرانی اصلی ترین خواسته همه مخاطبین شبکه های تلویزیونی است.

خلاصه سریال جومونگ ۳

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۰۲ ، ۱۷:۴۱

الله یار پسر بچه ای است که با پدر جنگلبانش زندگی می کند. شبی الله یار با صدایی بیدار شده و به حیاط خانه می رود و متوجه می شود که یک بز کمیاب به نام بز مار خور در یک جعبه در حیاط آن ها افتاده است. شکارچی برای پس گرفتن مارخور به پدر الله یار حمله کرده و بز و الله یار را با خود می برد و ...
کارگردان یوزیر زهیرخان از پاکستان

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۰۲ ، ۱۰:۴۲

فرآیند شکل‌گیری، ساخت و خلق انیمیشن یک فرآیند جمعی و استودیویی است و تقریبا همه مراحل آن با مشارکت و نظر جمع و در ساختار و سازوکار استودیو انجام می‌شود.
بچه زرنگ دهمین انیمیشن ایرانی است که در داخل کشور به اکران عمومی در می‌آید و حالا می‌توانیم بگوییم بالاخره این صنعت در ایران به جایی رسیده که از لحاظ تکنولوژیک چشم‌انداز قابل‌قبولی دارد. فروش انیمیشن هم در بازار داخلی بد نیست و اگر قهر مخاطبان با سینمای ایران، خصوصا قهر شهرستانی‌ها روزی به آشتی تبدیل شود، انیمیشن فارسی تا همین جای کار ثابت کرده که آن روز هم سهم خوبی از گیشه خواهد داشت.

حالا به‌لحاظ تکنیکی تنها مشکلی که داریم، قصه‌گویی است و از جهات دیگر، اگرچه هنوز به توان تولید انبوه و سریع نرسیده‌ایم، چشم‌انداز آن را چندان دور نمی‌بینیم. بیاید نگاهی بیندازیم به اینکه انیمیشن ایران از ابتدا چه مسیری را طی کرد که به وضعیت امروزش رسید و ریشه‌ها و علل ضعف‌ها و قوت‌هایش را در این مرور تاریخی از نظر بگذرانیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۰۲ ، ۰۹:۴۱

با وجود اینکه محاسبه و تخمین حضور ربات‌ها در توئیتر کار ساده‌ای نیست اما بررسی رفتار غیرعادی برخی اینفلوئنسرهای توئیتری که از تعداد ریتوئیت(بازنشر و بازاشتراک‌گذاری توئیت) و زمان دریافت لایک آنها قابل استنتاج است، احتمال حمایت ربایتک این حساب‌ها را تقویت و تائید می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سال‌های اخیر مورد توجه پژوهشگران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، دستکاری واقعیت در شبکه‌های اجتماعی است که از طریق به کارگیری فرایندهای اتوماتیک و حساب‌های جعلی انجام می‌شود. دستکاری در رسانه‌های اجتماعی (Manipulation Service Providers (MSPs)) جبهه جدیدی برای معاندینی است که به دنبال رخنه در انتخابات، قطبی‌کردن افکار عمومی و منحرف ساختن گفتمان‌های سیاسی، هستند.

مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو در گزارش‌های متعدد، دستکاری در رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک بخش مهم و لاینفک پویش‌های نفوذ مورد مطالعه قرار داده است؛ پویش‌هایی که بازیگران دولتی و غیردولتی معاند علیه ائتلاف [ناتو] و شرکای آن به خدمت می‌گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۰۲ ، ۱۱:۴۱

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در ۲ ماه اکران و با شکست رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن، توانست عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را هم از آن خود کند.
به گزارش روابط عمومی پروژه، انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از پنج مهر در سالن‌های سینمای سراسر کشور در حال اکران است و در مدت دو ماه از آغاز اکران، توانست رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را بزند.
این رکورد پیش از این در اختیار انیمیشن سینمایی «فیلشاه» اثر قبلی گروه «هنرپویا» کمپانی سازنده «بچه‌زرنگ» بود که در حدود ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار مخاطب داشته است. بچه زرنگ تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب داشته و با فروش بیش از ۴۳ میلیارد تومانی، عنوان پرفروش ترین فیلم انیمیشن و فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۰۲ ، ۲۱:۱۲

پس از معرفی استودیو قبلی شرکت سروش قم که فعلا فعال نیست، مناسب دانستیم چند استودیوی فعال را هم معرفی کنیم، اولین استودیو از این سری استودیو کارخانه نوآوری صدران است.
استودیو به محل تولید و ضبط صدا، موسیقی و فیلم می­‌گویند که شامل تجهیزاتی چون میکروفون، صافی صدا، دستگاه دیجی و اکو و غیره است. واژه‌ی لاتین استودیو در زبان‌­های اروپایی معنی گسترده‌­ای دارد و به انواع هنرکده­‌ها و تسهیلات تولیدی هنری اطلاق می‌­گردد. ریشه‌ی استودیو ضبط صدا به مخترعین قرن نوزدهم برمی­‌گردد، مخترعانی همچون توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل که زمینه را برای صنعت ضبط صدا فراهم کردند. 

امروزه با توجه به زندگی در عصری که به لطف شبکه جهانی اینترنت محقق شده، می­‌توان در هر نقطه از جهان محتوای خاص خود را تولید کرد. فرقی ندارد این محتوا متنی، صوتی، تصویری و یا ترکیبی از این‌ها باشد؛ مهم هدفی است که دنبال می‌شود. در اینجا هدف، وسیله را توجیه می‌کند.‌ وسیله،‌ تجهیزاتی هستند که برای ضبط صدا مورد نیاز است. هدف هم، نوع محتوایی که قرار است تولید شود.

تجهیزات موجود در استودیو ضبط معمولاً شامل موارد زیر است

  • میکروفون، پایه میکروفون و پاپ شیلد
  • میکسر آنالوگ (یک کنسول ترکیبی حرفه­‌ای)
  • پری امپ (پیش تقویت­‌کننده‌­های میکروفون)
  • کامپیوتر و متعلقات، صندلی و میز استودیو، پوپیتر یا پایه نت 
  • رابط صوتی یا کارت صدا حرفه‌­ای در استودیو و فرآیندهای ضبط دیجیتالی
  • تابلوهای “On Air” یا “Recording” جهت به سایر کاربران استودیو که ساکت باشند.
  • پنل­‌های مخصوص افکت‌­گذاری روی صدا مانند کمپرسور، ریورب، اکو و دیلی و اکولایزر
  • تجهیزات مانیتورینگ استودیو ضبط صدا شامل انواع اسپیکرها و هدفون مانیتورینگ استودیو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۰۲ ، ۰۹:۴۶

شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۱۰ عنوان فیلم بلند داستانی، ۷ عنوان فیلم مستند داستانی و ۱۹ عنوان فیلم کوتاه داستانی و غیرسینمایی موافقت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی، با ساخت فیلم‌‌های بلند داستانی: «پاگچی» به تهیه‌کنندگی پیام مهرنوش و کارگردانی محمد باقر زنگنه، داستانی بلند «میجان و قصه کهربا» به تهیه‌کنندگی مشترک کمال مقدم ‏و زهرا زمانی و کارگردانی کمال مقدم، «گرگاس» به تهیه‌کنندگی علی عظیم‌زاده تهرانی و کارگردانی کوشا یوسفی، «بی‌رگ» به تهیه‌کنندگی امید برزگر و کارگردانی مهدی تقی‌پور، «بریالی»به تهیه‌کنندگی و کارگردانی راضیه سلیمانی، «روی خط قرمز» به تهیه‌کنندگی محمد علی شکرگزار و کارگردانی محمد حسین شکرگزار، «تا بیست و سه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول، «بوی خون» به تهیه‌کنندگی محمدرضا یکانی و کارگردانی علیرضا شاه‌حسینی، «خبرچین» به تهیه‌کنندگی مشترک پیام مهرنوش‏ و عرفان احتشامی و کارگردانی عرفان احتشامی، «خدای بچه‌های کوچک» به تهیه‌کنندگی محمد رضا عمایدن و کارگردانی فرهاد طب نوری موافقت شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۲ ، ۲۲:۴۱

آخرین فیلم نولان یک فیلم بیوگرافی است که در آن با بیانی حماسی به بخشی از زندگی یکی از اشخاص مهم تاریخ می‌پردازد و او را از جایی که یک متهم است به مقام قهرمان می‌رساند.
قهرمان سازی‌های هالیوود در فیلم‌هایش چیزی نیست که ما از آن بی‌خبر باشیم. ایجاد قهرمان آنقدر برای فیلمسازان هالیوودی مهم است که گاه حتی در خلاء قهرمان‌های واقعی، قهرمانان خیالی و ابرقهرمان‌ها را خلق می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۲ ، ۱۴:۳۳

«ناپلئون» حماسه تاریخی ریدلی اسکات گرچه رتبه اول فروش در آمریکای شمالی را در افتتاحیه خود فتح نکرد، اما گیشه‌های جهانی را به تصرف خود درآورد.
به نقل از ورایتی، «ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش فرمانروای فرانسوی به فروش ۷۸.۸ میلیون دلاری در روزهای افتتاحیه خود دست یافت. ۴۶.۳ میلیون دلار از این مبلغ از فروش در بازارهای بین‌المللی به دست آمد. این فیلم در پنج روز اول اکرانش ۳۳.۱ میلیون دلار هم در آمریکا فروخت و پس از پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» یعنی «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» جایگاه دوم را از آن خود کرد.

«تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» ۲۶.۲ میلیون دلار در باکس آفیس بین‌المللی فروش کرد و مجموع فروش آخر هفته‌اش را به ۶۸.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری با بازی ریچل زگلر و تام بلیت ساخته شده و در مجموع ۱۹۷.۲ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۲ ، ۱۴:۱۹


مجتبی امینی، اعلام کرد که مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی امسال جشنواره‌ی فیلم فجر شده است. او در سال‌های اخیر هم، این مسئولیت را برعهده داشت. چهل‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر، دوازدهم تا بیست‌ودوم بهمن ماه امسال، برگزار خواهد شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۰۲ ، ۱۴:۱۲

صندوق جهانی سینما در جشنواره برلین، فهرست ۱۴ پروژه مورد حمایت خود را با حضور یک پروژه ایرانی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، صندوق جهانی سینمای برلیناله (WCF) قرار است در مجموع ۳۶۰  هزار یورو بودجه برای ۱۴ پروژه بین المللی فراهم کند.

این صندوق در آخرین دور بودجه خود، بودجه تولید ۱۱ پروژه و کمک هزینه توزیع را برای سه فیلم تامین می‌کند. 

این ۱۴ پروژه مستقل از آرژانتین، شیلی، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، مصر، ایران، سرزمین‌های اشغالی، موزامبیک، نیجریه، جمهوری بلاروس، رواندا، سنگال و تایلند هستند.

از ایران نیز پروژه سینمایی «بومرنگ» به کارگردانی شهاب فتوحی و تهیه کنندگی مجید برزگر کمک هزینه ۳۰ هزار یورویی دریافت خواهد کرد. 

هیات داوران صندوق جهانی فیلم جشنواره برلین امسال این پروژه ها را از میان ۱۹۴ پروژه ارسالی از مجموع ۶۲ کشور انتخاب کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۰۲ ، ۱۲:۱۷