اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

توضیحات تکمیلی برای شرکت در مسابقه از این قرار است:
برای ثبت فیلمنامه باید به وبسایت آمریکن زئوتروپ مراجعه کرده و آنجا فیلمنامه را ثبت کنید:

https://www.zoetrope.com/vvccontests/screenplays-2017
قوانین اصلی برای ثبت فیلمنامه هم عبارت است از: 
1.  آخرین مهلت شرکت در این مسابقه اول اکتبر سال جاری (9 مهر) است.
2.  تمام فیلمنامه‌های ارسالی باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشد.  
3.  افرادی که در این مسابقه شرکت می‌کنند نباید بیش از 25000 دلار (حدود 97 میلیون تومان) از فروش یک فیلمنامه درآمد کسب کرده باشد.
4.  هزینه ورود به این مسابقه 50 دلار است. که باید از طریق خود سایت زئوتروپ پرداخت شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۷

 سید علی حمیدی از حضور 101 مجموعه نمایشی فعال در مراحل مختلف طرح، نگارش، پیش تولید و تصویربرداری خبر داد و گفت: 58 سریال هم اکنون در مرحله تحقیق و نگارش و 43 اثر نیز در مراحل مختلف تولید و یا پیش تولید هستند.

وی همچنین تولید دو اثر «الف» ویژه را از فعالیت های مرکز سیما فیلم دانست و اضافه کرد: دو سریال «موسی(ع)» و «سلمان» از مجموعه های «الف» ویژه ای است که مراحل مقدماتی تولید را می گذراند.

قائم مقام مرکز سیما فیلم همچنین با اشاره به حضور ناظران کیفی در تمام پروژه ها اضافه کرد: از آنجا که مجموعه های «الف» ویژه کارهایی بزرگ و پرهزینه هستند و از سوی دیگر سریال های «الف» جوابگوی آثار تاریخی نیستند به یک کار بینابینی با عنوان «الف» فاخر رسیدیم. پروژه هایی که هزینه و نیرویی بینابین نیاز دارند و در مدت زمان کمتری به آنتن می رسند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۱۸

خلاصه داستان: 

فیلم، قصه برادری است که در شرایط بسیار سخت و پیچیده ای مجبور می شود، خواهر کوچک و علیلش را در زیر خاک پنهان کند تا بتواند شبانه آنرا از میان عراقی ها که خانه را محاصره کرده اند فراری دهد که این ماجرا سه شب ادامه دارد و اتفاقات زیادی در حاشیه آن رخ می دهد و در واقع داستان روایت گر سه روزآخر سقوط خرمشهر است.


 

کارگردان:  محمدحسین لطیفی
بازیگران: باران کوثری، پوریان پورسرخ، برزو ارجمند، مجید یاسر، مهدی صبایی و شهرام قائدی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۱۲

خلاصه فیلم:

اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند،گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجه با آن هراس داشته است.

فیلم «روزگاری عشق و خیانت» در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر و سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور داشت. این فیلم نامزد بهترین بازیگر زن برای بازی شهرزاد کمال‌زاده در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۵۲

برنامه پرطرفدار و خلاق خندوانه در طول فصل چهارم با وجود همراه نداشتن"جناب خان " موفق تر از فصل قبل بدلیل نو آوری های مکرر و بخش های جذاب؛ خنداننده شو، ادابازی و... داشت. مشارکت  در امور خیریه و بیماری های خاص، راه اندازی کمپین های موفق دعوت به خرید کالای ایرانی و... بود. بی شک یکی از جاذبه های خندوانه پایان زیبای آن و برخورد صادقانه و صمیمی رامبد جوان و همسر هنرمندش نگار جواهریان با بینندگان تلویزیون بود. چیزی که کمتر میشه در مجریان شبکه های تلویزونی پیدا کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۲۱

دیشب آخرین قسمت از فصل چهارم خندوانه روی آنتن رفت و مهمان آن کسی نبود جز نگار جواهریان، همسر رامبد جوان. به همین مناسبت رامبد جوان اینستاگرامش را از دیروز با عکس جالبی به روز کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۱۹

 آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون با تولید فیلم و سریال جریان ایران‌هراسی را ادامه داده، اما در این مدت سینمای ایران با بی‌توجهی به تولید آثار ضدآمریکایی، دست‌بسته نظاره‌گر هجمه آثارضدایرانی بوده است.

آمریکا در پیش از انقلاب اسلامی به دنبال منافع خود در ایران بوده و برای رسیدن به اهداف خود باکی از ظلم به مردم ایران نداشته و این رویه را تا کنون نیز ادامه داده است؛ جالب آنکه حکومت آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به رفتار ضدایرانی خود، سال‌ها است که دست به تولید آثار هنری و رسانه‌ای به‌ویژه فیلم و سریال در این موضوع زده، اما در مقابل جریان تولیدات رسانه‌ای در ایران در حد توان خود به تولید آثاری که ماهیت آمریکا را نشان دهد، نپرداخته است.

سریال‌های زیادی مانند هوملند، لیست سیاه، خانم وزیر و سریال‌های دیگری نیز مانند اسکندل و معاون رییس جمهور، توسط ماشین فیلم‌سازی هالیوود ساخته شده که خط محور ضدایرانی را حتی اندک (در حد یک دیالوگ) در خود جای دادند تا جریان مخدوش شدن چهره ایران هیچگاه از رونق نیافتد؛ علاوه بر سریال، هالیوود فیلم‌های سینمایی متعددی نیز مانند بدون دخترم هرگز، سیریانا، ۳۰۰، سنگسار ثریا، گلاب و سپتامبر‌های شیراز تولید کرده که ایرانی‌ها را وحشی و تروریست نشان می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۰۷

«لینا» داستانی را با رویکرد اصلی دوستی میان ملت ایران و ملت افغانستان روایت می‌کند.  ۹۰ درصد این فیلم سینمایی در تهران و بخش کوتاهی از آن در هلند فیلمبرداری شده است.

چیزی که زیاد به چشم می‌خورد، همانا هویت گم‌شده‌ بازیگر فیلم است که بالاخر موفق می‌شود و هویت خود را پیدا می‌کند و به کابل می‌آید. بازی درون‌گرای حسیبا، ببینده را وادار می‌کرد که این فیلم را تا وقتی که پدرش را پیدا می‌کند، دنبال کند.

«لینا» نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند رامین رسولی، کارگردان افغانستانی ساکن هلند است که تهیه‌کنندگی آن را سیاوش حقیقی برعهده داشته و سرمایه گذاران فیلم بر عهده سید محمد احمدی و فردین رسولی است. «لینا» داستانی را با رویکرد اصلی دوستی میان ملت ایران و ملت افغانستان روایت می‌کند.

نقش اصلی این فیلم را حسیبا ابراهیمی، بازیگر افغانستانی برعهده دارد و داستانی را درباره زندگی یک دختر افغان در خانواده‌ای ایرانی روایت می‌کند که هویت گمشده‌ خود را می‌جوید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۵۷

 

براساس آنچه از نظرخواهی بانی فیلم آنلاین مشخص شده است، مهران مدیری و محمدرضا گلزار دو سوپراستار برتر سینمای ایران هستند.
به گزارش بانی فیلم، نظرخواهی سایت بانی فیلم آنلاین طی هفته های اخیر از کاربران خود پرسیده بود کدام بازیگر را دارای نسبت نزدیک تری با واژه سوپراستار می دانند که در رقابتی تنگاتنگ سرانجام مهران مدیری و محمدرضا گلزار با آرایی مشابه به طور مشترک صدرنشین شدند. آرای هر یک از این دو بیش از پنج هزار رأی بود. همچنین شهاب حسینی با ۲۶۴۴ رأی دوم، رضا عطاران با ۱۸۱۶ رأی سوم، حامد بهداد با ۱۴۴۷ رأی چهارم، بهرام رادان با ۱۲۱۷ رأی پنجم، محسن تنابنده با ۶۳۴ رأی ششم، حمید فرخ نژاد با ۳۰۶ رأی هفتم، نوید محمدزاده با ۱۶۰ رأی هشتم و مصطفی زمانی با ۱۴۱ رأی نهم شدند. بیش از ۸۱ هزار نفر در این نظرخواهی شرکت کردند.
نظرسنجی جدید بانی فیلم آنلاین با موضوع پیش بینی شانس «نفس» برای حضور در اسکار ۲۰۱۸ دردسترس کاربران قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۴

بازی تاج‌وتخت/ Game of Thrones

خالقان و نویسندگان اصلی: دیوید بنیوف و دی.بی. وایس بر اساس «ترانه‌‌ای از یخ و آتش» اثر جرج آر.آر. مارتین، پرکارترین کارگردان: آلن تیلر با هفت قسمت، بازیگران: پیتر دینکلِج (تیریان لنیستر، ۶۱ قسمت)، لینا هیدی (سِرسی لنیستر، ۵۸)، کیت هرینگتن (جان اسنو، ۵۶)، سوفی ترنر (سانسا استارک، ۵۴) و... محصول ۲۰۱۱ تا... آمریکا و انگلیس، ژانر: درام فانتزی حادثه‌ای، زمان هر قسمت: ۵۷ دقیقه.
نُه خانواده اشرافی سر کنترل سرزمین‌های افسانه‌ای وستروس با هم نبرد می‌کنند و در این میان، نژادی فراموش‌شده پس از سال‌ها دوباره به عرصه برمی‌گردد.

رقابت خونین سرِ تخت آهنین

فصل هفتم بازی تاج‌و‌تخت انگار با سرعتی بیش‌تر از عادت مرسوم طرفدارانش به پایان رسید تا انتظاری طولانی و دو ساله برای تماشای فصل هشتم و پایانی این سریال محبوب آغاز شود. شبکه‌ی «اچ‌بی‌او» از آوریل ۲۰۱۱ که پخش این سریال را آغاز کرد جهانی از بداعت‌های داستانی و نبوغ روایی‌ را در دل داستانی فانتزی به روی بینندگان تلویزیون گشود که پیش از این تا حدودی در سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها و در سطحی پایین‌تر در مجموعه‌های هری پاتر و هابیت تجربه‌اش کرده بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۳۶

یوسفعلی میرشکاک در مقاله" فروبستگی ما و غیاب اسطوره /تأملی در نسبت عالم شرق و غرب با اسطوره" به واکاوی پردازش ضعیف ما به اسطوره پرداخته است.

اشــــاره
رأی مشهور این است که مدرنیته دامان خود را از اساطیر زدوده است و آنچنان که اسطوره‌پژوهانِ تحصل‌گرا می‌گویند، با آمدن علم و صدرنشینی آن، دیگر چه جایی برای اسطوره باقی می‌ماند؟ اما نویسنده‌ی مقاله‌ی زیر معتقد است که از قضا
بنیان‌های تصرف مدرنیته در جهان کنونی، همچنان اساطیری‌اند! یعنی نه تنها مدرنیته رابطه‌ی خود را با اسطوره نزدوده است که عالم غربی بیش از عالم شرقی جدید در مسیرِ سیر خود اسطوره را به خدمت گرفته است و این عالم شرقی است که نهان‌روشانه از اسطوره روی‌گردان است؛ چرایی این نکته را می‌توان در این مقاله دریافت.
انسان با اسطوره نه‌تنها نسبت خود را با ازل و مبدأ معلوم می‌کند، بلکه تاریخ سرشت و سرنوشت خود را پی می‌افکند و به سکونت ناگزیر خود در زمین معنا می‌بخشد و هویت قومی ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ به زبان خاصی و در پی آن به چشم‌انداز خاصی از صورت و معنای زندگی و اخلاق و منش و بینش می‌رسد که نه‌تنها به او شکل می‌دهند بلکه نسبت او را با گذشته و آینده معلوم می‌کنند.
گستره‌ی اقتدار و اختیار اقوام مختلف و میزان تصرف آن‌ها در عقول و نفوس وابسته به میزان نسبتی است که با اسطوره دارند.
هر اندازه بنیان هستی فرد و جمع یک قوم اسطوره‌ای‌تر باشد، توان‌مندی آن قوم بیش‌تر است و هر جا که این هستی از حیث نسبت با ساحت اسطوره فقیرتر باشد، فقر مادی و معنوی بیش‌تر و توان‌مندی ناچیزتر و احساس ضعف و محرومیت افزون‌تر است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۱۴

خلاصه داستان فیلم نگار:
نگار دختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است. پدر او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و به خاطر فشارهای زیاد مرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند. اما نگار این تحلیل را باور ندارد و تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند تا به اصل ماجرا پی ببرد.

- ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم. اما این به ما کمکی نمی‌کنه!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۳۴

علاوه بر دو اسم بزرگ استریمینگ یعنی نت فلیکس و آمازون، کمپانی های تکنولوژیکی بزرگ از جمله اپل، فیس بوک، یوتیوب و دیگران هم دارند وارد عرصه تولید محتوای اوریجینال تلویزیونی می شوند. حالا در عصر طلایی تلویزیون، شبکه های کابلی و سنتی که به مدت چند دهه فرهنگ عامه را شکل می دادند، باید برای بقا و سودمندی خود سخت مبارزه کنند.
به گزارش بانی فیلم به نقل از گاردین، زمانی ویلیام گلدمن فیلمنامه نویس گفت در هالیوود هیچ کس همه چیز را نمی‌داند. اما این پیش از آن  بود که کمپانی های تکنولوژیکی با اطمینان نسبت به این مسئله که برای حکمرانی بر صنعت تلویزیون آدم باید حسابی خرج کند، وارد معادله شدند.
خوره ها دارند از گاوصندوق های دیجیتالشان استفاده می کنند تا خودشان را تبدیل به اربابان سرگرمی یا حداقل صاحبان محتوا کنند و در حین این پروسه دارند چیزی که ما تماشا می کنیم و اینکه چطور آن را تماشا می کنیم را شکل می دهند.
اپل بودجه ای یک میلیارد دلاری برای تولید محتوای اوریجینال تلویزیونی کنار گذاشته و گفته می شود می خواهد از استودیویی استفاده کند که «بر باد رفته» در آن فیلمبرداری شد. بعد از یکی از پرتنش‌ترین کمپین های بازاریابی در تاریخ جوایز امی، سرویس های استریمینگ نت فلیکس و هولو این آخر هفته می‌خواهند با سریال های «چیزهای عجیب» و «داستان ندیمه» جوایز امی را از آن خود کنند.

یوتیوب هم دارد سریال‌ها و فیلم های اوریجینالش را افزایش می دهد و بودجه هایی صرف آن ها می‌کند که یک دنیا با ویدیوهای گربه‌هایش فرق دارد.
فیس بوک یک چک یک میلیارد دلاری تکان می‌دهد و ممکن است بخواهد تا چهار میلیون دلار خرج هر اپیزود کند. این در حالی است که ممکن است اسنپ چت هم خیلی از آن عقب نباشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۰۸

پس از بررسی اسطوره های دروغین فیلم ۳۰۰ خیال انگیز ترین فیلم دنیا اینک تجاوز ارتش تراژان امپراطورى روم به ایران را بررسی می کنیم. 

۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۳۱

در هیچ جای دنیا نمی‌توان نمونه‌ای از هماهنگی سیاست و فرهنگ برای ریل‌گذاری برای اهدافی مشخص، جز آمریکا پیدا کرد. نظام هماهنگ جبهه‌های فرهنگی در آمریکا برای تصاحب افکار عمومی با سیاست‌های جهان‌خواری آمریکا چنان است که هنرمندان این کشور هر کدام تفنگدارانی متخاصم و تحت فرمان سیاستمداران خود هستند.

این مسئله چنان روشن است که بخش مهمی از هالیوود عملا پیشقراولان پنتاگون هستند. هالیوود در اغلب فیلم‌هایش چهره‌ای قدسی از رییس‌جمهور خود ساخته و می‌سازد و با تصویر کردن ارتشی پولادین، به مردم آمریکا می‌گوید ایالات متحده آمریکا یعنی «رییس‌جمهور» و در عین حال به مردم دنیا می‌گوید دنیا یعنی «ایالات متحده امریکا».

نوع تصویرسازی از ارتش در سینمای آمریکا با همه دروغین بودنش و در حقیقت مزدور بودنش، دروغ نمی‌گوید. چنان‌که در فیلم «غلاف تمام‌فلزی» می‌بینیم تفنگدار دریایی بدون اجازه مافوقش حق مردن ندارد. آنها از آدم بودن یگ گام بیشتر برداشته‌اند؛ چرا که لیاقت پیدا کرده‌اند تفنگدار دریایی باشند.

در این فیلم سرباز بی‌لیاقتی مثل «پایل» سرنوشتی جز این ندارد که خودکشی کند. در مقابل «ژوکر» حتی مریم مقدس و مسیح را قبول ندارد، او فقط می‌خواهد سرباز باشد و کتک خوردنش توسط گروهبان نمی‌تواند در نوع تفکرش تغییری دهد. او آمده تا آدم بکشد و همین امر برای او در ارتش آمریکا یک فضیلت محسوب و باعث پیشرفت‌اش می‌شود.

جالب اینکه همین سرباز است که شاهد خودکشی فجیعانه سرباز «پایل» است. در این فیلم دختر 13 ساله ویتنامی را می‌بینیم که با یک اسلحه به جنگ ارتش آمریکا رفته و حاضر به تسلیم نیست، با این حال بییننده حس نمی‌کند که قهرمان دخترک ویتنامی است. بلکه او ارتش آمریکا را محق می‌داند و دوست دارد که دختر ویتنامی کشته شود؛ چرا که این دختر با همان اسلحه‌اش تعدادی از قهرمانان فیلم را کشته است.

هرچند در آثار هنری تولید شده در آمریکا می‌بینیم که حتی رییس‌جمهور به راحتی نقد می‌شود؛ اما در عمل چنین نیست؛ بلکه بسیاری از هنرمندانی که به حمله آمریکا به ویتنام معترض بودند، محاکمه و از آمریکا اخراج شدند.

در فیلم «نجات سرباز رایان» روحیه سلحشوری، آرمان‌خواهی و هراس نداشتن از مرگ را شاهد هستیم. مفاهیمی که هیچ قرابتی با سیاست‌های حاکم بر ارتش امریکا را ندارد. پنتاگون نه نتها در تبلیغ ارتش، بلکه در ایجاد رعب و  وحشت با رونمایی از توان  تسلیحاتی خود نیز از سینما کمک می‌گیرد.

به تعبیر دیگر این پنتاگون است که سناریوی برتری‌جویی آمریکا را می‌نویسد. واشنگتن طی جنگ جهانی اول، کمیته اطلاعات عمومی را با هدف تدوین فرمول و دستورالعمل برای تمام رسانه‌ها جهت ترویج رویکردهای خود تأسیس کرد.  دولت آمریکا از طریق به تصویر کشیدن دیدگاهی مثبت درباره ارتش این کشور از طریق فیلم‌های هالیوودی، در تلاش است تا نوجوانان را به  عنوان سربازان آینده ارتش جذب کند.

پنتاگون دو خواسته از فیلم‌سازان دارد؛ دائماً به کارگردان‌ها و فیلم‌سازها تذکر داده می‌شود که استفاده بیش از حد از حرف‌های رکیک، استعمال مواد مخدر و الکل، روابط جنسی، نژادپرستی و تعصب در میان نیروهای ارتش باید کمتر به تصویر کشیده و به جای آن‌ها ویژگی‌‌های مثبت نشان داده شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۴۸
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۱۲

مجموعه تلویزیونی پرواز در ارتفاع صفر به کارگردانی عبدالحسن برزیده و تهیه کنندگی محمد نشاط به زودی از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، در این سریال که زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران دفاع مقدس روایت می کند، شاهرخ استخری، علی عمرانی، عمار تفتی، سوگل خلیق، محمد

عمرانی، حمیدرضا نیکدل، بهاره ریاحی، رضا رادمنش، حدیث تهرانی، مجید جعفری، پیام داداشیان و رضا مسعودی در آن ایفای نقش کردند.
سایر عوامل تولید این سریال عبارتند از: فیلمبردار ایرج عاشوری، مدیر هنری مشکین مهرگان، طراح صحنه رضا دین محمدی و مهرنوش عباسی، بخش پایگاه نظامی محمدرضا میرزا محمدی، طراح لباس مرجان گلزار، چهره پرداز ایمان امیدواری، صدابردار بهمن حیدری، صداگذاری و میکس بهمن حیدری و مهدی جمشیدیان، موسیقی فردین خلعتبری، جلوه های بصری حسن ایزدی، دستیار اول کارگردان پگاه جهاندار، برنامه ریز ژرژ هاشم زاده، مدیر تولید امیرنشاط، مدیرهماهنگی نظامی مجید جوشقانی، هماهنگی نظامی علی عنبرانی، مدیران تدارکات امیرهوشنگ حسینی و شهرام شاهرخ.
مجموعه تلویزیونی پرواز در ارتفاع صفر با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی و در
هفت قسمت45 دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید شده که قرار است در هفته دفاع مقدس از این شبکه روی آنتن برود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۵۷

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۴۲

وقتی اژدهای شهوات به کارتونی دوست داشتنی برای کودکان تبدیل می شود
انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲، بر اساس داستانی به قلم یک نویسنده انگلیسی به نام کریسیدا کاول ساخته شده است...
حمید رضا جلالی (مدرس و کارشناس انیمیشن) - انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2، بر اساس داستانی به قلم یک نویسنده انگلیسی به نام کریسیدا کاول ساخته شده است. فیلم در ادامه داستان نسخه اولیه خود و به دلیل استقبال تماشاگران و فروش خوب آن، ادامه یافت. طبق اعلام رسمی شرکت دریم وورکز
قسمت سوم این انیمیشن در سال 2018 اکران خواهد شد.
بودجه این انیمیشن 145 میلیون دلار می باشد. فروش فیلم در کشور آمریکا به رقم 177 میلیون دلار و در مجموع جهانی به رقم 621 میلیون دلار دست یافت. مربی اژدها 2 زمانی ساخته شده که استودیو DreamWorks در صدد تغییر در مسیر تولید یا Pipeline خویش در ساخت انیمیشن بود. استودیوهای سازنده انیمیشن برای رفع نیازهای خود و با بهره‎گیری از مشاوران تجاری و برنامه‎نویسان، اقدام به تولید نرم‎افزارهایی در زمینه تولید انیمیشن می‎کنند تا نیازهای آنان را متناسب با Pipeline ساخت انیمیشن مرتفع سازد. استودیو دریم وورکز نیز به دلیل چالش‎های زیاد در این پروژه از قبیل: ریگ یا مفصل‎گذاری تعداد زیاد اژدها، جمعیت زیاد موجود در بیشتر صحنه‎ها، افکت‎های آب، آتش، دود، انفجار و یخ، خز و پشم و مو و... نیاز به راه‎حلی جدید داشت. برای نمونه -به ادعای سازندگان اثر- ریگ یا مفصل‎گذاری اژدها به طور متوسط به 4000 کنترلر (مکانیزم یا نقاط کنترل کننده اندام‎ها و حرکات آن‎ها) نیاز داشت. این چالش‎ها سبب شد تا استودیو دریم وورکز برای برطرف ساختن آن‎ها در پی راه چاره در همکاری با شرکت اینتل باشد و حاصل کار منجر به خلق دو نرم‎افزار جدید و Real-Time شد که با پردازنده‎های اینتل نیز هم‎افزایی (Synch) داشتند. نرم‌افزار Emo برای مدیریت رندر و نرم‌افزار Apolo و برای کنترل ریگ و انیمیت (متحرک‎سازی) صحنه‌ها استفاده می‌گردد.

کارگردانی این فیلم و نسخه اول آن بر عهده دین دی-بلوویس کانادایی است. متأسفانه دی-بلوویس از کارگردانان همجنس گرا هالیوود بوده و از عناصر تأثیرگذار در استودیو دریم وورکز و صنعت انیمیشن به شمار می‎رود. این نکته جای تأمل دارد که انیمیشن مربی اژدها 2 توسط چنین شخصی ساخته شده و از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‎گردد!

شایان ذکر است والدین و خانواده‎ها باید همواره نسبت به تیم سازنده آثار انیمیشن حساسیت نشان دهند، زیرا این آثار که ذائقه کودکان و فرزندانشان را تغذیه می‎کند، گاهاً توسط جریان‎هایی منحرف از معیارهای دینی و اخلاقی تولید می‎گردد و سراسر مملو از مضامین غربی و ضد اخلاقی می‎باشد.

در جریان ساخت این انیمیشن، اوباما رئیس جمهور آمریکا از این استودیو و محل ضبط حرکات (Mocap) بازدید کرد و در جریان ساخت این انیمیشن قرار گرفت. استقبال اوباما از این اثر خود جالب توجه است. در جریان بازدید او تیم سازنده نیز با گشاده‎رویی، وی را پذیرا شدند و او را در جریان تمام نکات فنی قرار دادند. بازدید اوباما از این فیلم نشان دهنده اهمیت مفهوم و محتوای آن از نظر کاخ سفید می باشد. –بسیار پسندیده است مسئولین کشور ما نیز چنین توجهی به انیمیشن ملی کشورمان مبذول دارند!-

نقد و تحلیل محتوا:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۳

قسمت اول:

داستان در جزیره‌ای به نام «برک» اتفاق می‌افتد. چند نسل از «وایکینگ‌ها» در این جزیره سکونت داشته‌اند و قهرمان داستان پسری لاغر اندام به نام «هیکاپ» است. روزی هیکاپ تصمیم می‌گیرد یک اژدها شکار کند، اما دلش به رحم می‌آید و او را آزاد می‌کند. اژدها هم بدون اینکه به او آزاری برساند با او دوست می‌شود...
فیلم سینمایی «چگونه اژدهای خود را آموزش دهید» How to Train Your Dragon برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۰۷