اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

دو فیلم «قهرمان» و «ماشین منو بران» به عنوان دو نماینده اصلی سینمای آسیا در فصل جوایز سینمایی و جوایز اسکار رقابت نزدیکی را پیگیری می‌کنند.
به گزارش ایسنا، رقابت سینمایی ایران و ژاپن در سال جاری میلادی از هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن آغاز شد، جایی که فیلم‌ «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «ماشین منو بران» به کارگردانی «ریوسوکی هاماگوچی» هر دو در بخش رقابتی اصلی نامزد کسب نخل طلا بودند و در نهایت فرهادی موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران (دومین جایزه مهم پس از نخل طلا) شد و ساخته «هاماگوچی» نیز 3 جایزه بهترین فیلمنامه، فیپرشی و جایزه کلیسای جهانی را به خود اختصاص داد.
در چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز ایران و ژاپن با نامزدی در 7 شاخه پیشتاز بودند و دو فیلم «قهرمان» و «ماشین منو بران» هر کدام در 4 شاخه بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و همچنین بهترین بازیگر مرد شانس دریافت جایزه داشتند و در نهایت جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه به ژاپن رسید و اصغر فرهادی هم جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.
در ادامه «قهرمان» و «ماشین منو بران» به ترتیب به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران و ژاپن در نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شدند. کمپانی آمازون پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا بر عهده گرفت و کمپانی رقیب یعنی نتفلیکس هم حق پخش فیلم ژاپنی را در آمریکا در اختیار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۰۰ ، ۲۰:۳۰

نحوه استفاده از similarweb برای آنالیز سایت رقبا

similarweb یا سیملاروب نام ابزاری بسیار کارآمد در حوزه بازاریابی دیجیتال و متعلق به شرکت similargroup است. این شرکت در زمینه تحلیل داده و اطلاعات آنلاین فعالیت می کند. برای ساخت اکانت میتوانید از طریق لینک سایت similarweb.com اقدام کنید. فقط حتما از فیلترشکن استفاده کنید.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۴:۲۸

«ژان میشل فرودون» نویسنده و منتقد مشهور نشریات لوموند و کایه دو سینما و مدرس سینما در دانشگاه سوربون پاریس پس از دیدن فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی، نقدی درباره این فیلم نوشت.

 در این این نقد که عوامل این فیلم در اختیار ایسنا گذاشتند «ژان میشل فرودون» با اشاره به این‌ که «آتابای» نه تنها بر توانایی‌های نیکی کریمی در مقام فیلم‌ساز دلالت می کند، بلکه گواهی است بر آزادی درونی‌اش، نوشته است:
    پنجـمین فـیلم نـیکی کـریـمی مهـر تـأیـیدی اسـت بـر قـابـلیت‌هـای او در مـقام فـیلم‌ساز، چیزی کـه در آثـار پـیشین او نیز کـامـلاً مـشهود است، اما غالبا بـه دلیل شهـرت این کارگردان به عنوان بازیگر، دست‌کم گرفته شده است. این فیلم از جنبه‌های مختلف نمایانگر پیشرفتی واقعی در سینمای معاصر ایران است. فـیلم نـیکی کـریـمی که بـر اسـاس فـیلمنامـه‌ای از خـود او و هـادی حـجازی‌فر ساخته شده کـه همچنین نـقش اصـلی فیلم را ایفا می‌کند، بـه وجوه عمیق هنرمندانۀ هم زمان و منسجم بسیاری دست یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۰۰ ، ۰۹:۲۵

در لایحه بودجه 1401 بودجه صداوسیما نسبت به سال قبل با رشدی حدود 45 درصد مواجه است.
به گزارش فارس، در لایحه بودجه سال 1401 بودجه سازمان صداوسیما 5289 میلیارد و 237 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از این میزان، 270 میلیارد تومان به جمع کل منابع عمومی سازمان اختصاص دارد.
بودجه سال گذشته رسانه ملی در سال 1400 رقمی معادل 3 هزار و 619 میلیارد تومان بوده است که بودجه سال 1401 نسبت به سال قبل حدود 45.2 درصد رشد داشته است. این در حالی است که بودجه کل کشور نسبت به سال قبل 9.5 درصد رشد داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۰۰ ، ۰۹:۲۲

طی احکام جداگانه ای از سوی رئیس سازمان سینمایی، هفت عضو شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی و شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی منصوب شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، بنا به حکم محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، مهدی سجاده چی (فیلمنامه نویس)، مصطفی رستگاری (فیلمنامه نویس)، پژمان کریمی، (منتقد سینما)، جواد اردکانی (نویسنده و کارگردان سینما)، امیر آشتیانی پور (کارگردان و کارشناس فرهنگی)، روح الله سهرابی (کارگردان سینما)، فرزاد کاشف (تهیه کننده و کارشناس فرهنگی) به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت غیرسینمایی منصوب شدند.


همچنین محمد خزاعی در حکم دیگری جمال شورجه (کارگردان و تهیه کننده سینما)، محمدباقر قهرمانی(استاد دانشگاه)، محمدتقی فهیم (منتقد سینما)، امیر بوالی (مدیر تولید گروه الف ویژه سیما فیلم)، حامد جعفری (تهیه کننده سینما)، پرویز فارسیجانی (تهیه کننده سینما و تلویزیون ) و فرزاد کاشف (تهیه کننده و کارشناس فرهنگی) را به عنوان شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی منصوب کرد.

بر پایه این خبر، محمد خزاعی همچنین از تلاش‌ها و زحمات اعضا قبلی شورای پروانه ساخت و  پروانه نمایش آثار غیرسینمایی تقدیر و تشکر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۰۰ ، ۱۵:۳۱

فیلم‌های ابرقهرمانی از نظر اقتصادی بسیار بااهمیت هستند. در حقیقت، این فیلم‌ها در جدول فروش فیلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در نتیجه، ما هر ساله شاهد تعداد زیادی از این نوع فیلم‌ها هستیم که دارای کیفیت یکسانی هستند و شخصیت‌های جدید و گمنام زیادی، به نقش‌آفرینی دوباره در سری جدید این نوع فیلم‌ها می‌پردازند.

هم شرکت مارول و هم شرکت دی‌سی، بر سینماها و فرهنگ عموم مردم سلطه‌ی کامل دارند و بر آنها تاثیر می‌گذارند. اما با وجود شخصیت‌های بسیار زیاد در این فیلم‌ها، برخی از آنها بدون شک به محبوبیت زیادی دست پیدا می‌کنند، در حالیکه دیگر شخصیت‌ها به طور کلی فراموش می‌شوند.

این امر زمانی اتفاق می‌افتد که تماشاگران انتظارات زیادی داشته و از محتوای فیلم آگاه باشند. با این اوصاف، ما به بررسی پنج سری از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و پنج سری از بدترین نوع این فیلم‌ها می‌پردازیم.

بنظر شما بهترین و بدترین دنباله‌ها از فیلم‌های ابرقهرمانی، کدام فیلم‌ها هستند؟

 

10- بهترین: ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۳:۴۱

نویسنده اثر تحسین‌شده «ماتی‌خان» با اشاره به الگوپذیری نویسندگان ایرانی از سبک‌های غربی می‌گوید: گاه این تقلید سبب می‌شود که نویسنده داستان را فراموش کند.

به گزارش تسنیم، کتاب «ماتی خان» شما را به ده‌ها سال قبل در منطقه بندر ترکمن می‌برد و با اتفاقات جذابی که انتظارش را ندارید همراهتان می‌کند. کتاب راوی داستانی جذاب و خواندنی مربوط به سال‌های اول حکومت پهلوی اول رضاخان است که مردم با اتفاقات تازه‌ای روبه‌رو می‌شدند. این کتاب به زمانی برمی‌گردد که  قبایل ترکمن را در منطقه مرزی حاشیه رود اترک اسکان دادند و با ایستگاه‌‌های انتظامی مرزبانی در کنار آنها سعی کردند تمام زندگی و رفتارشان را کنترل و محدود کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۳:۳۷

بنا به گفته­ های وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ سریال را پس از آمریکا به خود اختصاص داده و سریال­ ترکی مخاطبان زیادی در روسیه، چین، کره و آمریکای لاتین دارد. سریال­های محبوب ترکیه به بیش از 200 کشور جهان صادر می­شوند و به رونق صنعت تلویزیون داخلی این کشور کمک بزرگی می­کنند.

موفقیت سریال ترکی خارج از مرزهای این کشور پنج سال پیش با سریال «Binbir Gece» (هزار و یک شب) آغاز شد که از خاورمیانه تا بالکان و از اروپای شرقی تا آمریکای لاتین طرفداران زیادی پیدا کرد. مجموعه موفق دیگر «Muhteşem Yüzyıl» (قرن باشکوه) با بازی Halit Ergenç بود که داستان زندگی سلطان سلیمان، فرمانروای عثمانی در قرن شانزدهم را روایت می­کرد.


نقش صادرات سریال در اقتصاد ترکیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۰۰ ، ۲۲:۳۸

طی سال‌های اخیر کیفیت و میزان محبوبیت سریال‌های تلویزیونی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. در این مطلب نگاهی به بهترین سریال‌های قرن ۲۱ام از نظر ۲۰۶ منتقد و کارشناس تلویزیون از سراسر جهان انداخته‌ایم.

در سال‌های گذشته بخش فرهنگ بی‌بی‌سی با نظرسنجی از منتقدان و فعالان سینما فهرست‌هایی از بهترین فیلم‌های جهان در سبک‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف منتشر کرده است. چنین لیست‌هایی می‌توانند برای سینمادوستان تازه‌کار بسیار مفید و جذاب باشند؛ زیرا تعداد زیادی فیلم تراز اول پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد و این افراد برای پیدا کردن فیلم‌سازان و سبک‌های مورد علاقه‌شان مسیر کوتاه‌تری در پیش خواهند داشت. اما اوضاع برای سریال‌بین‌ها چطور است؟

دنیاگیری کروناویروس با وجود تمام مشکلات و بدی‌هایش باعث شد بسیاری از فیلم‌بین‌های حرفه‌ای به دنبال قرنطینه‌های خانگی و تعطیلی سینماها به تماشای سریال‌ها بنشینند. همچنین طی یک دهه‌ی گذشته قواعد حوزه‌ی سینما و تلویزیون تغییر کرده و با ظهور و قدرت گرفتن سرویس‌های آنلاینی همچون نتفلیکس و اچ‌بی‌او مکس هرساله شاهد پخش مجموعه‌های جذاب و خوبی هستیم. به همین دلایل بی‌بی‌سی در جدیدترین نظرسنجی خود به سراغ بهترین سریال‌های قرن ۲۱ام رفته است.

در این نظرسنجی از ۲۰۶ منتقد از سراسر جهان خواسته شده تا بهترین مجموعه‌های تلویزیونی بیست‌ویک سال اخیر را مشخص کنند. در این نظرسنجی سریال «وایر» یا «شنود» رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده و رتبه‌های دوم تا پنجم نیز به ترتیب به «مد من»، «برکینگ بد»، «فلیبگ» و «بازی تاج و تخت رسیده است.

۱. شنود (The Wire)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۰۰ ، ۲۲:۳۸

خلاصه داستان:
امره جوان خوش صدا با دوست نزدیکش هاکان به عنوان پیک موتوری توزیع غذای یک رستوران در استانبول کار میکنند. امره رابطه ای صمیمی با مادرش دارد و هرازگاهی برای کودکان پرورشگاه بچه های بهشت کنسرت های تک نفره اجرا میکند و مورد علاقه بچه های بی سرپرست آنجاست، در همین روزها دختری ایرانی به نام دلارا همراه برادرش حامد به استانبول می‌آیند که به توصیه پدرشان شعبه‌ای از کارخانه‌ای را که صنعت خانوادگی‌شان است، در استانبول تاسیس کنند و …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۰۰ ، ۲۲:۲۶

نخستین جشنواره بین‌المللی "دریای سرخ" عربستان میزبان دو فیلم بلند و یک مستند از سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره این رویداد سینمایی چهار سال پس از رفع ممنوعیت سینما در عربستان از ۶ تا ۱۵ دسامبر (۱۵ تا ۲۴ آذر) در منطقه‌ای تاریخی در شهر جده که یکی از محوطه‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، برگزار می‌شود. 

در این رویداد که با بودجه سنگین و به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی سعودی‌ها با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد نفت‌محور و تبدیل این کشور به یک قطب فیلمسازی در خاورمیانه برگزار می‌شود، 3 فیلم ایرانی نیز به نمایش گذاشته خواهند شد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۰۰ ، ۲۲:۱۳

فیلم‌ها و سریال‌هایی که در تلوبیون پلاس وجود دارند این نوید را به مخاطبان می‌دهند که قرار است شاهد تغییراتی در نگاه و روند سازمان صداوسیما و مشخصا در این پلتفرم باشیم.

هفته گذشته و در میان اخبار متعدد فرهنگی و هنری خبری منتشر شد که کمتر به آن توجه شد؛ آنهایی که اهل «تلوبیون» دیدن بودند با یک بخش جدید روبه‌رو شدند و آن گروه که مخاطب پلتفرم‌های خصوصی هم بودند، معنی این قابلیت جدید پلتفرم صداوسیما را می‌فهمیدند. «تلوبیون پلاس» بخش تازه‌ای بود که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی را رایگان دراختیار مخاطبان قرار می‌داد و این تصمیم را خیلی‌ها جنگ علنی صداوسیما با پلتفرم‌ها تعبیر کردند؛ جنگی که البته تفاوت زیادی در آرایش زمین بازی ایجاد می‌کند و ممکن است آینده وی‌اودی‌ها را هم دچار تغییر کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۰۰ ، ۲۲:۰۸

اولین تریلر از فیلم «الکمین» منتشر شده است که یک داستان واقعی درباره نجات گروهی از سربازان اماراتی گیرافتاده در یک کمین، در یک دره کوهستانی، تحت محاصره حوثی‌های یمن را روایت می کند.

دو کمپانی AGC International و Image Nation ابوظبی، اخیرا اولین تریلر فیلمی اماراتی به نام «الکمین» را منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود یک داستان واقعی درباره نجات گروهی از سربازان اماراتی گیرافتاده در یک کمین، در یک دره کوهستانی، تحت محاصره حوثی‌های یمن را روایت می‌کند. این اولین تلاشی نیست که از طرف شیوخ عرب‌زبان منطقه خلیج‌فارس برای حضور جدی در عرصه سینما رخ می‌دهد؛ از تلاش برای برگزاری جشنواره‌های باشکوه گرفته تا سرمایه‌گذاری روی تولید فیلم‌های سینمایی در اقصی‌نقاط جهان به تقلید از فرانسوی‌ها و البته تولید فیلم‌های پروپاگاندا و تبلیغاتی در داخل خود این کشورها. اینها همه اما بدون وجود زیرساخت‌های سینمایی مناسب در خود جزیره‌العرب و با اعتماد بیش از حد به کارآمد بودن استخدام عوامل خارجی انجام می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۰ ، ۲۰:۴۴

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران پس از سه سال وقفه، حداقل قیمت فیلم‌های سینمایی ایرانی را برای فروش به تلویزیون و سامانه‌های نمایش آنلاین، تعیین کرد.
به گزارش رسیده، بر اساس مصوبه‌ی هیات مدیره‌ی این اتحادیه، و با توجه به تورم سال‌های 1398،1399 و هشت ماه نخست سال جاری، کف قیمت فیلم‌ها در قراردادهای تمدیدی با سازمان صدا و سیما برای سه سال می‌بایست مبلغ یک میلیارد ریال باشد.
همچنین با توجه به شرایط تورمی در دوره‌ی مذکور، کف قیمت فیلم‌ها در قراردادهای تمدیدی با سامانه‌های نمایش آنلاین، به صورت انحصاری، برای سه سال ، ششصد میلیون ریال است.
بر اساس این بخشنامه، اتحادیه صنفی تهیه کنندگان از کلیه‌ی اعضای تشکیلات تهیه کنندگی انتظار دارد در عقد قراردادهای جدید، قیمت های مذکور را رعایت کنند.
بدیهی است با تهیه کنندگانی که این بخشنامه را رعایت نکنند ، بر اساس آیین نامه انضباطی رفتار خواهد شد.
منبع: جام جم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۰ ، ۱۹:۵۷