اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۶۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

دیشب شبکه آی فیلم فیلم سینمایی"میهمان داریم" رو پخش کرد خیلی تحت تاثیر روابط خانوادگی  ای صمیمی فیلم قرار گرفتم. پرویژ پرستویی در نقش پدر بازیش شاهکار بود. ساعت 14 امروز باز پخششه تونستید ببینید

خبر آمدن یک میهمان، کارهایی که خیلی وقت است زمین مانده، دلشوره یک پذیرایی و زنگ در که به صدا می‌آید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۴

خلاصه داستان سریال اغما
داستان دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحیهای موفقیت آمیزش بروی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود بر سر دو راهی قرار دارد از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط اوست ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط پژوهان جراحی شود. از سویی تنها فرزند آنها پری مخالف این عمل جراحی توسط پدر است...
کارگردان:سیروس مقدم
بازیگران:امین تارخ، حامد کمیلی، لعیا زنگنه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۳

خلاصه فیلم:
 داستان بازیگری با نام رضا گلزار است که از همسر خود جدا شده است، رضا و همسرش یکدیگر را دوست دارند اما برخی ارتباطات رضا باعث بدبینی همسبقش از او می‌شود.

بازیگران:
محمدرضا گلزار، باران کوثری، رضا عطاران، نیوشا ضیغمی، احمد پور مخبر، بهاره رهنما، لیدا عباسی و…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۳

هولدینگ فناپ یکی از الگوهای موفق کار تیمی در ایران است، هر چند کار تیمی در ایران خصوصا در سطح شرکت ها و برندها کمتر اتفاق می افتد اما در استانداردهای جهانی ابربرندها حاضر به ادغام یا شراکت برای تاثیرگذاری، حفظ بازار و قدرت رقابت هستند.

فناپ fanap.ir با 20 شرکت در حوزه فناوری، بانک، بورس، بیمه، خدمات شهری و... با شعار"سرزمین هوشمند جایی برای زندگی آسان" می تواند الگوی کار جمعی و تیمی موفق شناخته شود. یکی از این شرکت های خبرساز فناپ، شرکت پردازش زیر مجموعه هولدینگ فناپ اسپانسر انحصاری تبلیغات لیگ برتر فوتبال در سال 95 است.

مطالب مرتبط:

- تبلیغات فوتبال از کانون ایران نوین تا فناپ و تهدید به لغو قراداد

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۶:۲۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۶:۲۶

به کمپین #ایرانی_میخریم بپیوندین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۴۲

«رادیو تصویری ایران» پدیده تازه ای در میان خیل رسانه هایی است که در دنیای مدرن امروز ظهور کرده اند و می کوشد نظر مخاطب را جلب کند. این پدیده که بستری تازه برای مخاطبان رادیو فراهم میکند در دنیا هم پدیده ای نوپاست و برخی از شرکت های رسانه ای سعی کرده اند از فضای آن برای گسترش مخاطبانشان استفاده کنند.

پخش آزمایشی رادیو نما، روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی با حضور مهندس فهمی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی، جعفری قائم مقام معاونت صدا، احمدپور مدیر شبکه ایران، مدیر شبکه جوان و دیگر مدیران سازمان صدا و سیما،پخش آزمایشی رادیو نما، آغاز شد.
در مراسم آغاز پخش آزمایشی رادیو نما قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی گفت: پخش آزمایشی چهار شبکه رادیویی به صورت تصویری آغاز شده و رادیو های جوان، ایران، آوا و قرآن در حال حاضر روی گیرنده‌های دیجیتال، به صورت تصویری برای مردم قابل دریافت هستند.
فهمی در خصوص اینکه «رادیو نما» در کشورهای دیگر هم قابل دریافت است، بیان کرد: «ما رادیو نما را روی بسته ماهواره‌ای قرار داده‌ایم و کسانی که از روی ماهواره شبکه‌ها را دریافت می‌کنند، می‌توانند به صورت تصویری رادیو را ببینند. وی افزود: به این چهار شبکه، تصویر اضافه شده و تصاویر آنها متناسب با برنامه‌ها پخش خواهد شد تا برای بینندگان رادیو جذاب باشد . تولید تصویری برنامه‌های این رادیو ها به عهده معاونت صداست.
در ادامه مراسم نیز جعفری قائم مقام معاونت صدا اظهار داشت: برای اولین بار در کشور فرصتی ایجاد شده است تا در فضای رسانه‌ای، رادیو از مزیت تصویر استفاده کند و مخاطبان می‌توانند صدا و تصویر رادیویی را با هم دریافت کنند.
افتتاح رسمی رادیو نما بعد از ماه صفر خواهد بود و قرار است شبکه‌های دیگری به رادیو نما اضافه شوند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۷

کارگروه تخصصی جایزه پژوهش سینمایی سال، با موضوع «سیاست‌گذاری و مدیریت سینما» در رویداد علمی ـ فرهنگی «جایزه پژوهش سینمایی سال» برگزار شد.
نشست کارگروه سیاست‌گذاری و مدیریت سینما با حضور معاون ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی و مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و کارشناسان و اعضای شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش سینمایی سال همراه بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این نشست نقش پژوهش در ابعاد مختلف از جمله «فرهنگ جامعه»، «چالش‌های امروز سینما در جهان»، «لزوم سیاست‌گذاری و بررسی سیاست‌های مدیریتی سینما»، «ارزیابی خط مشی‌ها و سیاست‌ها»، «نظارت و ارزشیابی»، یارانه‌ها، حمایت‌ها، جشنواره‌ها و …مورد بررسی قرار گرفت.
علیرضا رضاداد مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و عضو کارگروه سیاستگذاری و مدیریت سینما ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی و اجرای این رویداد اظهار کرد: سیاستگذاری در حوزه صنعت و حوزه‌های دیگر بسیار روشن است؛ اما در سینما این گونه نبوده است و این اتفاق نشان دهنده نیاز جامعه به اصلاح ساختار هنری و صنعتی سینماست.
مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و در پاسخ به رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در تبیین راهکار باید برای سینمای ایران گفت: مساله شناسی سینمای ایران می‌تواند مبنای عمل در محور تعیین شده باشد و باید کاربردی و قابل انطباق با عملکرد باشد.
رضاداد ادامه داد: در ایران، سینما، فرهنگی است و لزوما مطالعات نیز فرهنگی بوده است. اما عمده توجه سینما رویکرد صنعتی دارد و باید شاخصه‌های اقتصادی نیز برای سینما تعریف شود. اساسا سیاست‌های سینما باید به نقطه‌ای باشد که بتواند ترکیب مخاطبان سینما را تغییر دهد. تبیین صحیح آن زمانی اتفاق می‌افتد که به تغییر مخاطب بینجامد.
علیرضا رضاداد گفت: سیاستهای ما در سینما رویکردی آرمانگرایانه داشته و بیشتر مبتنی بر حرف است تا عمل. تاکنون نسبت ما با سینما بر خلاف دیگر عرصه های اجتماعی مانند صنعت و اقتصاد چندان روشن نشده و سینما را در دایره سرزمین خودمان تعریف کرده ایم و به بازارهای جهانی فکر نکرده ایم، در صورتی که سودآوری فیلم در بازارهای خارج از کشور تولید کننده است. چرخه تولید سینما باید اصلاح شود. شناخت ظرفیت‌های کشور و بازنمایی آن برای فعالان سینما در زمینه نیروی انسانی ، امکانات فنی، فرصت ها و تهدیدهای آینده کشور باعث می شود سیاستهای تولید روشن تر انجام گیرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۰:۱۶

معمای شاه مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به تهیه کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال روایتگر داستان زندگی محمدرضا پهلوی از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ می باشد. ممکن است در روایت برخی رویدادها مثل زن بارگی و ضعف شاه اغراق شده باشد، اما آنقدر این اثر قوت دارد که ارزش دیدن به خاطر روایت مستند فراز و فرود تاریخ معاصر را دارد.

مجموعه تلویزیونی معمای شاه، تاریخ معاصر را به تصویر کشیده و داستان آن در خصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی است. در این مجموعه قرار است به وقایع مهم تاریخی همچون ۱۷ شهریور، کشتار کفن پوشان ورامین، کودتای ۲۸ مرداد، منزل حضرت امام خمینی (ره) در قم، کمیته ی ضدخرابکاری و غیره پرداخته شود. همچنین به بخش هایی از زندگی آیت الله کاشانی، شهید نواب صفوی، شهید مطهری، آیت الله طالقانی و شهید بهشتی نیز پرداخته شده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۵ ، ۱۷:۲۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۵ ، ۱۴:۰۵

فیلم سینمایی اروند با شعار"175 غواص شهید، شما را فراموش نکرده‌ایم" سومین ساخته پوریا آذربایجانی شهریور ماه 95 اکران شد. این فیلم ارزش اکران جهانی را دارد.

خلاصه فیلم:

یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس است، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۵ ، ۰۹:۰۷

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مدیران روابط عمومی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، محمد حیدری طی احکامی مسعود نجفی را به عنوان مدیر روابط عمومی و سحر آذین را به عنوان مدیر دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر منصوب کرد.

مسعود نجفی خبرنگار و روزنامه نگار با سابقه سینما، متولد ۱۳۵۸ در تهران، دانش آموخته طراحی صنعتی و مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی بوده و از ابتدای دهه ۸۰ همکاری‌اش را با ایسنا به عنوان خبرنگار سینمایی آغاز کرده است.

وی علاوه بر حضور در شورای مدیران جشنواره‌ فیلم فجر در دوره‌های ۳۰ و ۳۱، تا دوره ۳۳ جشنواره فیلم فجر طی ۵ دوره پیاپی سردبیری کاتالوگ این جشنواره را عهده دار بوده و تحقیقات گسترده او درباره این رویداد مهم سینمایی در قالب کتابی با عنوان «مرور ۳۰ دوره جشنواره فیلم فجر» منتشر شده است که به عنوان کتابی مرجع درخصوص جشنواره مورد استفاده قرار می گیرد.

نجفی ضمن همکاری با نشریات و برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، سردبیری ماهنامه «صداپیشه» را بر عهده داشته است و از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ساخت مستندهایی چون «قیصر ۴۰ سال بعد»، «مرد آواها»، «حاج کاظم» و سردبیری بیش از ۴۰ کاتالوگ جشنواره سینمایی اشاره کرد.

وی که در شانزدهمین و هجدهمین جشن سینمای ایران به عنوان داور بخش سینمایی حضور داشته، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی بوده و دبیری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، مدیریت پردیس سینمایی تماشا و ریاست شورای مرکزی کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران را عهده‌دار است.

سحر آذین متولد ۱۳۵۶ در تهران و فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی است. از جمله فعالیت های وی می توان همکاری با هفدهمین جشنواره فیلم فجر را نام برد. آذین همچنین از سال ١٣٧٨ با عنوان مدیر تالارها با موزه سینما همکاری داشته است.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می شود

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۹:۳۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۳:۲۴

خاکستر سبز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی کیا ساخته سال ۱۳۷۲ است. این فیلم در تاریخ ۶ مهر ۱۳۷۳ در سینماهای ایران اکران شده است.

سینمای ایران همیشه بهترین شروع ها رو دارد، اما لزوما به معنای ادامه دهند خوب نیست. اولین فیلم سینمایی درباره بوسنی"خاکستر سبز" را ابراهیم حاتمی کیا ساخت ما بعدها کلا فیلمسازی درباره بوسنی را به سینمای هالیوودی واگذار کردیم.

خلاصه فیلم:
هادی به منظور انجام تحقیقات خود جهت فیلمسازی روانه کرواسی می شود. عزیز دوست هادی در جریان مسافرت او به کرواسی با در اختیار قرار دادن یک نوار کاست، یک قطعه عکس، و یک نیمه پلاک از وی برای یافتن دختری بنام فاطمه کمک می گیرد هادی بوسیله آشنایی با زنی بنام حنیفه که آشنا به زبان فارسی است به جستجوی فاطمه می پردازند. در این میان هادی پی به رابطه قبلی عزیز و فاطمه برده و متوجه می شود که آنها قصد ازدواج داشته اند که این مطلب توسط اصغر دوست مشترک میان عزیز و هادی پنهان می شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۵ ، ۱۹:۱۰

جنگ ایران و عراق یکی از بزرگترین تراژدی‌های انسانی در تاریخ معاصر است. نزدیک به یک میلیون نفر در این جنگ کشته ویا شهید و هزاران نفر مجروح شدند. رژیم بعث عراق تهاجم تمام عیاری را در 31 شهریور 1359 بر ضد ایران شروع کردند. پیش از این حمله درگیری‌های مرزی وجود داشت. رژیم بعث عراق به پیروزی برق آسا بر همسایه‌ای امید داشت که به تازگی یک انقلاب مردمی را پشت سر گذاشته بود. اما به رغم پیروزی‌های اولیه، نیروهای جمهوری اسلامی ایران با بسیج نیروهای خود مناطق اشغال شده اولیه را آزاد کردند. سرانجام جنگ در 29 مرداد1367 پایان یافت. در این جنگ دست کم دهها کشور از لحاظ تجهیزات و ادوات جنگی و نیروی انسانی به رژیم بعث عراق کمک میکردند ولی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با اتکال بر خداوند متعال و رهبری ولی فقیه زمان این واقعه عظیم را با پیروزی پشت سر گذاشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۵ ، ۱۵:۰۴

(تصاویر) بازدید روحانی از صحنه نبرد گلادیاتورها

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به رم پایتخت ایتالیا، از مجموعه تاریخی «کولوسئوم» میدان گلادیاتورهای روم بازدید کرد.

دکتر حسن روحانی  در جریان آخرین مرحله از سفر به ایتالیا از مجموعه باستانی «کولوسئوم» بازدید و با توضیحات مسئول این مجموعه با ارزش تاریخی، در جریان تاریخچه آن قرار گرفت.

میدان گلادیاتورهای روم،  یک آمفی تئاتر با 50 هزار جای نشستن است که در سال 80 بعد از میلاد مسیح برای مسابقات گلادیاتورها و تماشاگرانی که به مسابقات خشن و خونین علاقه داشتند، ساخته شد. این مکان در طول مدت 2 هزار سال یکی از برترین جاذبه های توریستی این منطقه محسوب شده و سالانه بیش از پنج میلیون توریست را به خود جذب می کند. عکس های سایت ریاست جمهوری و روح الله وحدتی عکاس ایسنا در این رابطه را در زیر می‌بینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۳:۴۴

فیلم محمد رسول الله (ص) با فروش 680 هزار دلاری در هفته اول اکران خود در سینماهای ترکیه در رتبه سوم پر فروش ترین فیلم هفته قرار گرفت.

از ۲۸ اکتبر(۷ آبان) سینماهای ترکیه میزبان فیلم محمد رسول‌الله شده‌اند. این فیلم در هفته اول اکران در ترکیه با فروش بیش از ۶۸۰ هزار دلاری توانست به مقام سوم فیلم‌های پرفروش هفته برسد و به سرعت در بین ۶۰ فیلم برتر سینمای ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی قرار گیرد که با وجود پایان اکران اکثر فیلم‌های این لیست بدیهی است که فیلم مجیدی به رتبه‌های بالاتر دست یابد.

استقبال از فیلم مجیدی در حالی صورت می‌گیرد که این فیلم بالاتر از فیلم‌های هالیوودی قرار گرفته‌ که در ترکیه در حال اکران هستند و همزمان با فیلم «محمد رسول‌الله» اکران سه فیلم دیگر نیز در سینما‌های این کشور آغاز شده که تنها یک فیلم ترکی با در دست داشتن سالن‌های بیشتر توانسته در رتبه اول، بهترین شروع را به خود اختصاص دهد و نکته جالب آن است که فیلم مجیدی در جدول پرفروش‌ها بالاتر از دو فیلم «دوزخ» ران هوارد و «جک ریچر: هرگز برنگرد» با بازی تام کروز ایستاد که چهارمین و پنجمین فیلم‌های هفته گذشته در ترکیه بودند.

سایت شرکت «Chantier Films»پخش‌کننده فیلم محمد رسول‌الله در ترکیه در صفحه معرفی این فیلم سینمایی، نظرات تعدادی از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، اساتید رشته الهیات و همچنین چند نفر از طرفداران محمد رسول‌الله در شبکه‌های اجتماعی را درباره فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» منتشر کرده است. در این نظرات افراد ضمن اعلام اینکه تحت تأثیر فیلم قرار گرفته‌اند، دیگران را نیز به تماشای این فیلم دعوت می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۹:۵۷
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۱:۴۵