اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

بدون شک جام جهانی فوتبال بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان است، اقبال به این رویداد ورزشی حتی از میزان استقبال به المپیک ـ که حتی محدود به یک ورزش هم نیست ـ بیشتر است و همین است که کشورهای بسیاری برای میزبانی از این رویداد پا پیش بگذارند و رقابت کنند و البته مثل قطر حاضر به پرداخت رشوه هم بشوند.
شوخی نیست، تنها طی یک ماه بیش از 3 میلیارد نفر به تماشای جام جهانی می‌نشینند و همین فرصت کافی است تا کشورهای میزبان به فکر درآمدزایی گسترده از این بازار بیفتند. همین چند روز پیش وقتی کشور مراکش در فهرست نهایی میزبانی جام جهانی 2026 قرار گرفت اعلام کرد برای هزینه تبلیغاتی و مقدماتی آن 13 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد، هر چند در نهایت این کشور نتوانست میزبانی جام جهانی را بگیرد تا این شانس برای سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک بشود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۶

«علی کفش‌های خواهرش را بعد از گرفتن از کفاشی گم می‌کند. زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی خرید کفش نو را به این زودی ندارد. پس قرار می‌شود صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود و برای این‌که علی به موقع به مدرسه برسد زهرا تمام مسیر تا خانه را می‌دود، اما علی باز هم دیر به مدرسه می‌رسد و توسط ناظم توبیخ می‌شود.
علی تصمیم می‌گیرد برای تهیه کفش خواهرش، در مسابقه‌ای که بین چند مدرسه انجام می‌شود شرکت کند و جایزه نفر سوم را که یک جفت کفش ورزشی است، برنده شود، اما روز مسابقه علی نفر اول می‌شود و لباس گرمکن جایزه می‌گیرد و ناراحت به خانه بازمی‌گردد. ولیکن همان روز پدر را می‌بینیم که با دو جفت کفش برای زهرا و علی به خانه می‌رود.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۰

شما چقدر دعا می‌کنید؟ مردم دیگر کشورها چقدر دعا می‌کنند؟ و اساسا دعا کردن در جهان امروز چه جایگاهی دارد و در هر فرهنگ تا چه اندازه به این امر پرداخته می‌شود؟ اینها سوالاتی است که در تازه‌ترین گزارش ارائه‌شده از مرکز افکارسنجی پیو در آمریکا منتشر کرده است، مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده شده است.

آمار ارائه شده در این گزارش، کشورهای مختلف جهان را بررسی کرده و در مقابل هر کدام یک عدد را نوشته 6درصد است؛ عددی که نشان میدهد جمعیت هر کشور تا چه اندازه دیندار هستند. البته در این آمار با ارقامی هم روبهرو میشویم که بررسی آنها جالب بوده و خود نیاز به بررسی مفصلی دارد، اما در کل میزان دینداری در کشورهای سکولار که منفعت طلبی شخصی در آنها جایگزین منفعت جمعی شده است، بسیار پایینتر است. در ادامه نگاهی به قارههای مختلف میاندازیم تا میزان دینداری در کشورهای مختلف را بررسی کنیم. البته این آمار تنها درباره برخی کشورها اعلام شده است که در این گزارش به آنها میپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۰

هر پدیده ای به‌خصوص در حوزه سرگرمی در رقابت با فوتبال به‌خصوص وقتی پای جام‌جهانی در میان است از پیش بازنده است

این‌روزها تب فوتبال در تمام دنیا داغ شده، آن‌قدر که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده، طوری‌که غول‌های بزرگ صنعت سرگرمی مثل هالیوود ترجیح می‌دهند برگ‌های برنده خود را در روزهای جام‌جهانی رو نکنند تا ضرر و زیان ناشی از تمرکز مردم جهان به فوتبال گریبان‌شان را نگیرد؛ سینما و تلویزیون ما که جای خود دارد. سینمای ما راکد است و در این روزها راکدتر هم می‌شود.

پخش سریال‌ها هم حتی با وجود فرصتی مثل ماه مبارک رمضان باز هم با بی‌نظمی مواجه می‌شود و برخلاف چند سال گذشته خبری از آن جو سریال زده در ماه مبارک رمضان نیست. علتش هم مشخص است، هر پدیده به‌خصوص در حوزه سرگرمی در رقابت با فوتبال به‌خصوص وقتی پای جام‌جهانی در میان است از پیش بازنده است، می‌خواهد آثار پر زرق و برق هالیوودی باشد یا فیلم‌های آپارتمانی سینمای ما یا سریال‌های ماورایی و مناسبتی تلویزیون. اما واقعاً علت این‌همه توجه و تمرکز روی فوتبال چیست؟ چه ویژگی‌هایی فوتبال را از سینما متمایز می‌کند و چه جنبه‌های مشترکی دارند؟ مزیت‌های نسبی این ورزش که دنیا را تحت تاثیر قرار داده از چه جنسی است؟ و...

شباهت‌های فوتبال با سینما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۱

مرزی بین فوتبال و سینما بود اما هر چه زمان گذشت و طرفین به کارکردهای‌شان اندیشیدند ترک خورد و کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شد. حالا شاید پنج قرن بعد از آن سیلی آبداری که صفرخان نوش جان کرد تا دیگر هوس نکند با ستاره‌ای عکس‌بازی راه اندازد، جماعت فوتبالی و سینمایی چنان جیک و پوک‌های آشکار و نهانی دارند و چنان جون در یک قالب شده‌اند که بیا و ببین.

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «فوتبالی‌های قدیمی تعریف می‌کنند که پرسپولیس در سال‌های قبل از انقلاب تک ستاره‌ای داشت به نام صفر ایرانپاک؛ بازیکنی که هنوز که هنوز است سلطان گل داربی نامیده می‌شود و روی هفت گلی که به تاج آن روز زده بود، هنوز گلزنی نیامده که این هفت گل را ارتقا دهد. روزی روزگاری همین بازیکن ظاهرا به خواست یکی از نشریات پرطرفدار و جنجالی دهه٥٠ برای چاپ روی جلد آن نشریه می‌نشیند کنار ستاره سینمای آن سال‌ها، شورانگیز طباطبایی، تا عکسی بگیرند از دو تک ستاره دو دنیای کاملا متفاوت فوتبال و سینما. عکسی که خیلی هم محبوب می‌شود. اما فردایش وقتی صفر پا به باشگاه می‌گذارد؛ علی عبده، مالک و رئیس و همه‌کاره پرسپولیس او را که می‌بیند، میهمانش می‌کند به یک فحش چارواداری و یک سیلی محکم که این چه کاری بود که کردی و پرستیژ باشگاهت را زیر سوال بردی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۶

من از تکرار هذیان در تب پاییز می ترسم
از این اسطوره های از تهی لبریز می ترسم

درونم آنچنان از چهره ی تاریخ چرکین است

که از هر یادگار خاطره انگیز می ترسم

برایم آنقدر از عقده های محتسب گفتند

که از گیلاس های ارغوانی نیز می ترسم

حقیقت واژه ی تلخی است در قاموس ناپاکان

زتکرار حقیقت های حلق آویز می ترسم

کلاغانی که دیگر از مترسکها نمی ترسند

به تاراج حقیقت آمدند ، برخیز می ترسم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۵۱

توفیق تجاری عظیم قسمت دوم «جومانجی» که پس از ۱۹ هفته نمایش در سطح دنیا به ۹۶۲ میلیون دلار رسیده، سران سونی پیکچرز را دچار این افسوس کرده است که چرا برای ساخت این قسمت که نام جنبی «به جنگل خوش آمدید» را یدک می کشد، ۲۳ سال صبر کردند. فیلم اوری ژینال در سال ۱۹۹۶ اکران شد و به لطف سوژه فانتزی و پرتحرک خود و البته شیرینی های کاراکتر رابین ویلیامز به یکی از بهترین فیلم های سال تبدیل شد اما ۵ سال پس از خودکشی تکان دهنده این هنرمند آمریکایی سونی پیکچرز به این صرافت افتاد که آن ماجراها را احیا کند و فیلم دوم که محصول آن احیا است اخیراً در آمریکای شمالی ۵/۴ میلیون دلاری شده تا پولسازترین اثر هنری این استودیو در مرزهای آمریکای شمالی به حساب آید.
«جومانجی» در هر دو قسمت خود داستان به حرکت درآمدن موجودات و حیوانات کوچک و بزرگ و شناخته و ناشناخته از دل یک طلسم قدیمی و تبعات زیان بار آن برای انسانها و محیط های اطراف آنان است که البته چون با کاری کارتون وار و مؤلفه های آن طرف هستیم چنین فرآیندی نه مرگ آور و دلخراش بلکه بیشتر پرهیجان و اعجاب انگیز و فانتزی است.
منبع: Mirror

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۸

«آقا و خانم دورسلی ساکن خانه‌ شماره‌ چهار خیابان پریوت درایو بودند. آنها خانواده‌‌ای بسیار معمولی بودند و از زندگی خود رضایت داشتند».

این اولین جمله‌ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در نخستین جلد از یک مجموعه داستان نوشته جی.کی. رولینگ است. فروش این مجموعه داستان‌ها تا ژوئن ۲۰۱۱ به حدود ۴۵۰میلیون نسخه رسید و به ۶۷ زبان دنیا ترجمه شد.

دو پژوهشگر آمریکایی با تحلیل کتاب‌های پرفروش به الگوریتمی رسیده‌اند که با احتمال ۸۰ تا ۹۰ درصدی می‌تواند کتاب‌های پرفروش را تشخیص دهد.

آنها معتقدند کلمات پیش پا افتاده و زبان عامه‌پسند در موفقیت کتاب‌های پرفروش موثراست.

منبع:دویچه وله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۳

موفقیت های تجاری پایان ناپذیر فیلم «پلنگ سیاه» نشانه آن است که اولاً کمیک استریپ ها همچنان پولسازترین گونه و وجه فیلمسازی در جهان اند و ثانیاً این مخلوق ویژه که سران والت دیسنی و مارول (دو کمپانی پیشرو در ساخت فیلم های کمیک بوکی) دیرتر از سایرین به سراغ آن آمده اند، این ظرفیت را دارد که به غرش خود ادامه بدهد و شانه به شانه معروف ترین و قدیمی ترین قهرمانان کمیک بوکی یعنی بت من، سوپرمن و مرد عنکبوتی بساید. فروش ۶۹۵ میلیون دلاری آن در آمریکای شمالی این فیلم را با عبور دادن از مرز تایتانیک به سومین فیلم سودساز تمامی تاریخ هنر این منطقه از جهان تبدیل کرده و Black Panther با احتساب آمارش در سایر قاره ها و مناطق دنیا مجموعاً ۳۸/۱ میلیارد دلار پولسازی کرده تا وارد Top Ten پرفروش ترین فیلم های تاریخ شود. این موفقیت عظیم آن هم در اولین ورسیون سینمایی از روی این داستان کمیک بوکی طبعاً ساخت قسمت دوم این فیلم را نیز در دستور کار قرار داده و بعید است که قسمت های بعدی و فرانچیزی دیگر از این طریق در مسیر تولدی قطعی و اجتناب ناپذیر قرار نگرفته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۷

شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مراسم پرده برداری که روز ۲۰ اسفند از تصاویر چهره های مشهور این دانشگاه انجام گرفته است، گفت: دانشگاه صداوسیما قدمتی ۴۸ ساله دارد اما کمتر شناخته شده است که یک دلیل آن این است که این دانشگاه در طول این سال ها نام های مختلفی داشته است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در بدو تاسیس، مدرسه ملی عالی سینما و تلویزیون نام داشت و بعد از انقلاب مرکز آموزش سازمان رادیو و تلویزیون نام گرفت. چندی بعد هم به دانشکده صداوسیما تبدیل شد و از سال ۶۱ دانشجو گرفت.

اسفندیاری با اشاره به اینکه هنرمندان و فعالان رسانه ای بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، توضیح داد: در این سال ها نسل های مختلفی از هنرمندان سینما و تلویزیون از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و ما روز ۲۰ اسفند ۹۶ برای اولین بار در این دانشگاه مراسم ۴۸ سالگی آن را برگزار کردیم و از دانشجویان و مدیران و کارمندان نمونه دانشگاه هم تجلیل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۰

شهاب حسینی، بازیگر، ‌کارگردان و تهیه‌کننده سینما که این روزها او را در نقش «قباد» سریال نمایش خانگی شهرزاد می‌بینیم، چندی پیش سفری به آمریکا داشت. شهاب حسینی در گزارش و گفت‌وگویی با تلویزیون «اوسی‌دی‌سی»، از اهداف سفرش به آمریکا، افت کیفیت سینما در سال‌های اخیر، تأسیس کمپانی سینمایی «سون اسکایز اینترتینمنت» seven skies entertainment و بالاخره کار با اصغر فرهادی گفت. او در این گفت‌وگوها به علاقه‌اش به «ژانر سینمای عارفانه» اشاره کرد که به اعتقاد او، دری به دنیای دیگر می‌گشاید. او ادعا می‌کند غنای فکری در فیلم‌ها[ی سینمای جهان] کمتر شده و فیلم‌ها چیزی برای عرضه ندارند و در برابر آن، از «گنج ایرانی» می‌گوید، از موفقیت تئاترش در ایران حرف می‌زند و اینکه او به‌عنوان یک «توریست» به آمریکا نیامده، بلکه یک «فرهنگ دو‌ هزار و 500» ساله را به اینجا آورده است.

او افزود: «از غرب فلسفه بار می‌زنیم می‌آوریم شرق و از شرق بار می‌زنیم می‌آوریم غرب». او در پاسخ به سؤال یکی از تماشاگران درباره محدودیت‌های سینمای ایران پاسخ داد: «متوجه هستم که باید این ارتباط عاطفی منتقل شود، به لمس‌کردن زن و شوهر، پدر و دختر و... برای نمایش انتقال عواطف در فیلم‌ها قلبا اعتقادی ندارم» و اینکه به چنین هدفی با نمایش فشردن یک دست می‌شود رسید.

شهاب حسینی از تأسیس یک کمپانی فیلم‌سازی در آمریکا گفت؛ «دوست دارم ادامه فعالیتم را در عرصه سینما، روی این‌طرف متمرکز کنم».

او همچنین درباره کارکردن با اصغر فرهادی، به مجری این تلویزیون توضیح داد: «من اصغر فرهادی را از 25 سال پیش، از زمانی که در دانشگاه کار تئاتر می‌کرد می‌شناسم. اصغر فرهادی آن عشق اولیه را که انگیزه ادامه‌دادن آثار هنری است، حفظ می‌کند. متد اولیه‌اش بر اساس همان تمرین‌های دانشجویی دانشگاه هنرهای زیباست. ما درباره الی... و جدایی نادر از سیمین را خیلی دانشجویی، تمرین تئاتری کردیم».

برگفته از روزنامه «شرق»

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۵

آنجلینا جولی بازیگر سینما و نماینده ویژه کمیسیون عالی سازمان‌ملل در امور پناهجویان از موصل بازدید کرد.
به گزارش دویچه وله،کمتر از یک سال از آزادی شهر موصل که جریان تروریستی دولت اسلامی (داعش) آن را کنترل می‌کرد گذشته است.

آنجلینا جولی در جریان این سفر از جامعه بین‌الملل خواست موصل را به فراموشی نسپارند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۹

کارگردان: علی اکبر ثقفی

سال ساخت: ۱۳۷۹

داستان فیلم:

حسن رفتاری پس از، از دست دادن پدر و مادر خود در زلزله رودبار در یک مغازه پنچرگیری مشغول بکار می شود. حسن که علاقه زیادی به فوتبال دارد توسط یکی از دوستان خود در جریان برگزاری مسابقات جهانی فوتبال کودکان بی سرپرست در سوئیس و عضویت تیم ایران در مسابقات قرار می گیرد. او پس از اطلاع از مشکل قانونی خود در مورد حضور در تیم ملی با بکار بردن ترفندی موفق به کسب اجازه از خانم دکتر شکوهی نماینده بهزیستی می شود. مسابقات برگزار می شود و حسن که با درخشش خود در بازی ها نامزد دریافت عنوان آقای گل مسابقات شده بود، مورد حسادت خسرو دیگر بازیکن تیم قرار می گیرد. حسن که در جریان مشکل مالی خسرو و بیماری پدر او قرار گرفته است با فداکاری خود را کنار کشیده و جوایز مربوطه به خسرو تعلق می گیرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۷

زاپاس:

کارگردان: برزو نیک نژآد

سال ساخت:۱۳۹۴

داستان فیلم:

 یک تیم فوتبال که در دسته سوم کشور فعالیت می کرده است با تلاش شبانه‌روزی مربیش (امیر جعفری) و بازیکنان که اهالی محلی رامیان هستند، به دسته دوم صعود می کند، سعید با بازی «جواد عزتی» در نقش اصلی در این راه در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می شود و سلامتی اش به خطر می افتد و از طرف دیگر مربی هم متوجه می‌شود که به دلیل نداشتن مدرک مربیگری نمی‌تواند تیم را در لیگ دست دو همراهی کند...

درباره فیلم:

مسعود فراستی-هفت:  «زاپاس» بی ادعا، تلویزیونی و خوب است. من شخصا فکر می کنم تا این لحظه همچنان «زاپاس» بهترین فیلم جشنواره است. می نشینیم، می بینیم و احساس توهین به خود نمی کنیم. بازی خوب جعفری و جواد عزتی را شاهدیم. فیلم سالم و سرگرم کننده ای است. اذیتت کننده نیست. تنها فیلمی که من را اذیت نکرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۰

تصویربرداری سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی سعید مرادی به پایان رسید و آخرین سکانس‌های این سریال در ارتفاعات پردیس و پلور مازندران مقابل دوربین رفت.
بازیگران: پانته آ سیروس(بی بی مریم)، حبیب دهقان نسب، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، فرزین محدث، محمد فیلی، کاظم هژیرآزاد، صدرالدین حجازی، مهدی میامی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا مهران، مرتضی زارع، سعیده عرب، علیرضا جاویدفر، بهشاد چنگیزی، سیاوش درخشی، شاپور کلهر، پارسا قربانی، مجید کریمی، هلیرضا دیلمی، فاطمه شکری و…
پانته آ سیروس بازیگر اصلی این سریال نقش بی بی مریم را ایفا می‌کند که به دلیل توانمندی‌هایی که در سوار کاری و شمشیر بازی داشته برای این نقش انتخاب شده است.
زرنان شهریار، شهرک دفاع مقدس و یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» نیزاز دیگر لوکیشن‌های این سریال هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۴

سریال شفادهنده یا هیلر سریالی کره‌ای در ژانر اکشن، کمدی و رمانتیک است. این سریال محصول شبکۀ KBS2 کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ است. باوجود این‌که این سریال در کره جنوبی ریتینگ متوسطی داشت!!، اما در کشورهای دیگر از جمله ایران دیق ادعایی به محبوبیت چشمگیری دست یافت

خلاصه داستان هیلر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۰

فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» ششمین ساخته مصطفی کیایی در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. کیایی بعد از یک سال دوری از جشنواره فیلم فجر، امسال، فیلمی مرتبط با حادثه آتش‌سوزی پلاسکو را به نمایش می‌گذارد. باتوجه به صحبت های مصطفی کیایی، روایت «چهارراه استانبول» خطی است و قصه‌اش قصه پلاسکو نیست، اما با واقعه آتش سوزی پلاسکو گره می خورد.

خلاصه فیلم:

بهمن واحد تولیدی ورشکسته‌ای در پلاسکو دارند و از دست طلبکاران و اهالی پلاسکو فراری‌اند، روز حادثه بهترین زمان برای فرار از دست آن‌هاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۵۵

جشنواره‌ سینمایی «چشم انداز ایران» از تاریخ ۹ تا ۱۳ خردادماه در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و میزبان نمایش آثار داستانی و غیرداستانی سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم‌های «چشم‌انداز ایران» در کلن که امسال پنجمین دوره آن از تاریخ (۳۱ می تا سوم ژوئن) دهم تا سیزدهم خرداد ماه به همت جمعی از نهادها و شخصیت های سینمایی و فرهنگی مقیم آلمان برگزار می شود، طبق اعلام برگزارکنندگانش، سعی دارد تصاویری ناشناخته، هیجان انگیز و غیر کلیشه‌ای از تاریخ، فرهنگ و زندگی اجتماعی ایران را به نمایش درآورد و در این راستا دو بخش اصلی تحت عنوان “حلبچه” و “کارستان” از موضوعات قابل توجه این جشنواره است.

به بهانه سی امین سالگرد بمباران شیمیایی شهر حلبچه، یکی از موضوعات مورد توجه جشنواره امسال، نگاهی به این واقعه دردناک از دریچه دوربین سینماست.

فیلمهای سینمایی «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی، «حلبچه» به کارگردانی نگار تحصیلی و «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربانپور از جمله فیلم های شرکت کننده در این بخش به شمار می روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۵

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، بر اساس اعلام کمپانی نتفلیکس، «باراک اوباما» رییس جمهور سابق آمریکا و همسرش «میشل اوباما» در ساخت سریال‌های تلویزیونی، سریال و فیلم های مستند و سینمایی طی یک قرارداد چندساله با این کمپانی همکاری خواهند داشت.
«باراک اوباما» درباره این قرارداد که پیش‌بینی می‌شود ارزش چند صد میلیون دلاری داشته باشد، گفت:
یکی از لذت‌های ساده این است که بتوان با تعدادی بیشتری از مردم در ارتباط بود و به آن‌ها کمک کرد تجاربشان را با طیف گسترده‌تری از مردم به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که من و «میشل» از همکاری با نتفلیکس بسیار هیجان زده‌ایم و امیدواریم بتوانیم صداهای مستعد، الهام‌بخش و خلاق را که توانایی افزایش درک و همدلی بیشتری میان مردم دارند را بپرورانیم و به آنها کمک کنیم داستان‌های خود را با تمام دنیا به اشتراک بگذارند.
«میشل اوباما» نیز توضیح داد:
من و «باراک» همواره به قدرت داستانگویی برای الهام بخشیدن، فکر کردن متفاوت درباره جهان پیرامون و کمک به باز کردن ذهن و قلب‌هایمان به سمت دیگران معتقد بوده‌ایم. نتفلیکس یک سرویس بی‌رقیب و بسیار مناسب برای نوع داستان‌هایی است که ما می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم و بی‌صبرانه در انتظار آغاز این همکاری هستیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۳

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، گفت: برای جداسازی جشنواره ملی از بخش جهانی دلایل بسیاری مدنظر قرار گرفته است که ترکیب دوباره آن بعید و غیر منطقی به نظر می رسد.

محمود اربابی درباره تازه ترین تصمیمات سازمان سینمایی درباره درخواست کانون کارگردانان برای تجمیع دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر به ایرنا گفت: جشنواره فیلم فجر از زمان تاسیس تاکنون همواره سیر تکاملی را طی کرده است. از زمانی که جشنواره کودک، فیلم کوتاه، مستند و بین الملل با هم برگزار می شد تا الان که هر کدام از این بخش ها جشنواره مستقلی برای خود دارند.

وی افزود: روند شکل گیری سینمای ایران بعد از انقلاب الزامش به این صورت بوده است که دستخوش تغییرات مثبت و رو به جلویی باشد. بنابراین وقتی در یک مسیر تکاملی قرار می گیرید این تغییرات طبیعی است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، با اشاره به اینکه چهار سال است که جشنواره بین الملل فیلم فجر مستقل از بخش ملی برگزار می شود، ادامه داد: برای این جدایی دلایل بسیاری با نظر کارشناسان گرفته شده است و در حال حاضر نیز کانون کارگردانان اعتراض هایی به این جدایی داشته اند که بنا داریم طی جلساتی با آنها دلایل را بررسی کنیم و در نهایت نتیجه درستی در این باره گرفته شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۴