اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۳۲۹ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ادامه‌ برنامه‌های امداد فرهنگی کودک و نوجوان؛ علی فروتن و حمید گلی صبح روز 29 آبان به کرمانشاه سفر کردند.
هنرمندان گروه فیتیله ، همراه با مربیان سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بین کودکان و نوجوانان سر پل ذهاب حاضر شدند و  برای کودکان این مناطق برنامه اجرا می کنند .
این برنامه‌ها از صبح روز 29 آبان آغاز شده است.

با شکل گیری ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان در مناطق زلزله‌زده‌ غرب کشور، قرار است برنامه‌های متنوع زیادی در شهرهای استان کرمانشاه به اجرا در آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۰:۱۲

دانشگاه صدا و سیما، سازمان امور سینمایی و مدرسه ملی سینمای ایران، یک تفاهم نامه فرهنگی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این تفاهم نامه با هدف ایجاد ارتباط موثر و معنادار میان حوزه دانش و بازار کار سینما و توسعه سرمایه انسانی سینمای ایران ،به امضا رسید.

آشنا سازی دانشجویان تولید و سینما با فضا و واقعیت‌های های کار حرفه ای، کمک به ساماندهی حوزه های عرضه و تقاضا در رشته‌های مختلف سینمایی، افزایش مهارت های حرفه ای دانشجویان در حوزه سینما و ایجاد هم افزایی میان سایر نهادها و مراکز آموزشی، پژوهشی و حرفه ای سینمایی، در قالب طرح «توانمندسازی و اشتغال پذیری دانشجویان تولید و سینما» از اهم اهداف این تفاهم نامه است.

دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما، دکتر محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امورسینمایی کشور و دکتر روح الله حسینی، مدیرعامل مدرسه ملی سینما، با امضاء این تفاهم نامه بر گسترش همکاری ها به منظور رسیدن به اهداف مذکور تاکید کردند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۰:۰۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۷:۳۷
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۷:۳۲
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۷:۱۲

خـلـاصــــه داسـتـان : داستان این سریال ماجرای 3 پسر لیسانسه به نام های حبیب ،مازیار و مسعود است .حبیب وضع مالی مناسبی دارد ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود در آستانه ازدواج است ولی مشکلات زیادی او را از آغاز زندگی مشترک دور می کند. مازیار فرزند خانواده‌ای پر تنش و گرفتار است و فکر مهاجرت در سر دارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۶:۲۵

نام فیلم : مالیخولیا

 گروه فیلم: اجتماعی

محصول سال : ۱۳۹۴

محصول کشور : ایران

تهیه کننده : مرتضی آتش‌زمزم

نویسندگان : مجید شاکرین , حسین مرتضائیان آبکنار

کارگردان: مرتضی آتش‌زمزم

بازیگران:  لیلا اوتادی , محمدرضا هدایتی, لاله اسکندری, نادر فلاح , محمد فیلی حقیقی خرم آبادی فرد , سپیده مظاهری

خـلـاصــــه داسـتـان : فیلم به بخشی از مردم توجه دارد که خودشان از یک نوع بیماری که به آن گرفتار شده اند، خبر ندارند. داستان درباره آدم هایی است که دچار دوگانگی هویتی شده اند…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۶:۲۰

با هادی هیربدوش؛ عکاس روزنامه جام‌جم درباره عکسی که «امید» نام گرفت
امیدوار در میان آوار 
این روزها درباره مدیریت بحران زیاد می‌شنویم. درباره ستاد‌‌هایی که باید تشکیل شود و در مواقع بحرانی بسرعت وارد عمل شده و مثلا پیامد‌های زلزله، آتش‌سوزی و... را مدیریت کند اما بیراه نیست اگر بگوییم زنان، ذاتا مدیر بحران متولد شده و در شرایط سخت می‌توانند، خانواده‌ و حتی جامعه را از فروپاشی نجات دهند. اصل خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۶:۱۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، این مستند به کارگردانی عباس مرادیان، درباره یک اردوی جهادی – خدماتی- پزشکی تعدادی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به مناطق محروم حاشیه نشین مشهد مقدس است که در آن این دانشجویان به همراه پزشکان متخصص به محرومین این مناطق خدمات بهداشتی، پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی عرضه می کنند.
در این مستند همچنین ضمن مرور تاریخچه خدمات پزشکی در مناطق محروم که توسط سردار شهید شوشتری برای اولین بار انجام شد، فعالیت بیمارستان های صحرایی و پرتابل جهادی که تاکنون در مناطق محروم کشور ایجاد شده است را به تصویر می کشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۵۹

مجموعه تلویزیونی زیبای پرستاران با نام اصلی «All Saints» از امروز از شبکه یک سیما پخش می شود.
 تصویر سریال استرالیایی پرستاران از امروز در شبکه یک
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، این سریال درام پزشکی محصول کشور استرالیا است که تولید آن از سال 1988 تا سال 2008 به طول انجامید و در هر قسمت ماجرایی برای شخصیت های اصلی داستان رخ می دهد.
در فاصله این سال‌ها، 12 فصل مجموعه ساخته و در کل 493 قسمت آن پخش شد. قصه مجموعه در یک بیمارستان خیالی اتفاق می‌افتد که درغرب استرالیا قرار دارد و بخش 17 آن، مرکز اصلی رخدادهای ماجراست.
این بخش پس از سال‌ها فعالیت، در سال 2004 بسته و تعطیل می‌شود. داستان مجموعه، سرنوشت افراد و کارمندان فعال در این بخش را پس از تعطیلی آن هم دنبال می‌کند، تغییرات تازه در بیمارستان باعث می‌شود کارمندان بخش 17 به بخش موقعیت‌های ضروری فرستاده شوند و ادامه قصه در این بخش دنبال می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۵۶

بازیگر کره‌ای که در ایران با نقش «یانگوم» در مجموعه تلویزیونی «جواهری در قصر» شناخته می‌شود، بیش از 45 هزار دلار به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کرد.
 تصویر کمک یانگوم به زلزله‌زدگان کرمانشاه
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ نوشت: «لی یونگ آئه»، بازیگر کره ای که در ایران با نقش «یانگوم» در مجموعه تلویزیونی «جواهری در قصر» شناخته می شود، از طریق یک صندوق خیریه کمک 106 میلیون وون (96398 دلار آمریکا) خود را به زلزله زدگان کرمانشاه در ایران و پوهانگ کره اهدا کرد.
این صندوق خیریه که به جمع‌آوری کمک برای افراد ناتوان اهتمام دارد با انتشار این خبر اعلام کرد نیمی از این مبلغ (کمی بیش از 45 هزار دلار ) به زلزله زدگان کرمانشاه، اهدا می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۵

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در ادامه بازدید خود از مناطق زلزله زده غرب کشور، با حضور در قرارگاه امام رضائی ها، با حاج حسین یکتا مسئول این قرارگاه دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، حاج حسین یکتا در این دیدار، ضمن تشکر از حضور مدیر حوزه های علمیه و هیأت همراه در این قرارگاه، به تشریح فعالیت های طلاب و دانشجویان مستقر در این قرارگاه پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۲

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشتند: دوران پر افتخار آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که هم فیض الهی به ایشان رسیده است و هم ایشان در دریافت این فیض کوشیده است.

ایشان به رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی و امام (ره) اشاره کردند و بیان داشتند: برای شناخت رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام(ره) باید رابطه برخی صحابه را با پیامبر(ص) به درستی شناخت؛ پیامبر مردان پاکباخته ای را تربیت کرد که مصداق «فِیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا» بودند، و آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از هر چیزی این مسیر را طی کرد، ایشان طهارت از شرق و غرب و از افرا ط  و تفریط داشت و اساسا هسته اصلی خلق و خوی ایشان اعتدال بود.

معظم له ادامه دادند: امام(ره) شدید القوی بود و شاگر خوبی همانند آیت الله هاشمی تربیت کرد، در حقیقت امام(ره)، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان متعلم شدید القوی پروراند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۲۴

پنه‌لوپه کروز در صحبت با نشریه ویک اصغر فرهادی را یک نابغه توصیف کرده است.
به گزارش خبرآنلاین، «همه می‌دانند» عنوان فیلم جدید اصغر فرهادی است که البته کسی چیز زیادی درباره آن نمی‌داند. تا اینجای کار می‌دانیم که بازیگران سرشناسی چون خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز و ریکاردو دارین در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
بنابراین هر خبر واظهارنظری درباره این فیلم توجه علاقه‌مندان سینما را به خود جلب می‌کند. در یکی از این اظهارنظرهای کمیاب پنه‌لوپه کروز در جشنواره فیلم ونیز با نشریه ویک درباره «همه می‌دانند» و اصغر فرهادی صحبت کرد.
کروز در این گفت‌وگو درباره فرهادی گفت: «به نظر من او یک نابغه است. می‌توان چیزهای بسیاری از او آموخت و از این روی من بی‌صبرانه منتظر بازگشت به صحنه فیلمبرداری «همه می‌دانند» هستم. او با وقت گذاشتن، حقیقت را از دل تک تک صحنه‌ها بیرون می‌کشد.»
این بازیگر که این روزها با فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» به پرده سینما بازگشته است، اعلام کرد که فیلمبرداری «همه می‌دانند» در انتهای ماه نوامبر به پایان خواهد رسید.
اصغر فرهادی سال گذشته با فیلم «فروشنده» برای بار دوم اسکار گرفت.
 
منبع: وب‌سایت نشریه ویک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۷

هر روز سه مرتبه از حدود 20 شبکه تلویزیونی، اذان پخش می‌شود و این یعنی اذان یکی از پرتکرارترین برنامه‌هاست و تولید تصاویر و کلیپ‌های ویژه اذان و نیایش، الزامات و چالش‌های خاص خودش را می‌طلبد. شاید این چالش‌ها و شاید به دلایل دیگر برنامه‌ها یا تصاویر همراه با اذان و نیایش از خلاقیت خالی است.
 تصویر لحظات ‌ملکوتی به روایت تصویر
بیشتر ما فقط چند مورد خاص را به یاد می‌آوریم که تصاویر یا کلیپ‌هایی جذاب و تاثیرگذار به صورت اختصاصی برای پخش اذان و تلاوت قرآن تولید شده باشد و در اغلب موارد، مونتاژی از تصاویر فیلم‌ها، سریال‌ها، طبیعت و نماهای معنوی از زندگی اجتماعی و اماکن مذهبی به اذان در تلویزیون الصاق می‌شود و بس.
در گفت‌وگو با کارشناسان از جنبه‌های مختلف، علت کم بودن این تولیدات و لزوم ساخت آثار جذاب و تاثیرگذار برای زمان‌ اذان‌ را بررسی کرده‌ایم.

سفارش به تهیه‌کنندگان خوش‌ذوق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۸

هفته گذشته طرفداران پر تعداد سری کتاب ها و مجموعه فیلم های هری پاتر در ایستگاه کینگز قطار سراسری لندن گرد آمدند تا روزی را که در اواخر کتاب هفتم (و پایانی) این مجموعه به عنوان روز سفر کاراکتر هری پاتر به سوی مدرسه جادوگری هاگ وارتز مورد اشاره قرار گرفته است، گرامی دارند. این موضوع در کتاب نخست هری پاتر نیز مورد اشاره قرار گرفته است اما جی کی رولینگ نویسنده این کتاب های رُمان برای بستن موقتی دفتر پاترها در قسمت پایانی کتاب هفتم که آن را «تالاب های مرگ» نامیده، مورد تاکید مجدد قرار داده است. اجتماع هواداران پاتر در این ایستگاه بابت شروع یک سفر مکاشفه ای و خیالی نشان داد افسانه فانتزی پاتر پایان نیافتنی است و باید در انتظار داستان های مکتوب و ورسیون های سینمایی جدیدی از آنها هم بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۴:۵۳

فیلم سیاسی جدیدی که آنجلینا جولی ساخته و نام آن «آنها ابتدا پدر مرا کشتند» است و شبکه نت فلیکس آن را تهیه کرده، در فستیوال اخیر تلوراید آمریکا با استقبال سینما دوستان و ارباب جراید مواجه شد. جولی که در مراسم پخش این فیلم در تلوراید تمامی شش فرزند خوانده خود را هم که بین ۹ تا ۱۶ سال سن دارند، همراه آورده بود، در این فیلم زندگی و تجربیات یک کودک سرباز را در زمان حکومت «خمرهای سرخ» در کامبوج در اواسط دهه ۱۹۷۰ براساس رُمانی از لونگ اونگ به تصویر می کشد و کشتارهای وسیع آن ایام را در رویارویی چپ گراها و گروههای مخالف آنان به نمایش می گذارد. وی در تلوراید گفت: وقتی فیلم ام را برای بازماندگان آن کشتارها پخش کردم بیش از پیش فهمیدم که تاثیرگذاری مدیوم سینما در این موارد چقدر زیاد است.
نام کامل فیلم فوق «آنها ابتدا پدر مرا کشتند: یک دختر کامبوجی به یاد می آورد» است و لااقل برای جولی به گونه ای یک پروژه شخصی و یک حرکت الزامی و مفید تلقی می شود زیرا یکی از پسر خوانده های او که مادوکس نام دارد، در سال ۲۰۰۲ و در یک یتیم خانه در کامبوج به جولی معرفی شد و همان جا وی تمایل یافت که چتر حمایتی خویش را بر فراز سر این پسربچه که حالا یک نوجوان برنا است قرار بدهد و از رنج های وی بکاهد. جولی می گوید در راه تهیه این فیلم از کمک و حمایت بخشی از هیأت حاکمه فعلی کامبوج برخوردار شد و می افزاید: وقتی یکی از صحنه ها را در حضور مردم رنج دیده کامبوج می گرفتیم ابراز احساسات زیادی صورت گرفت. آنها پس از دقایقی نزد من آمدند و گفتند حاضرند تجربیات شخصی خود را به من بگویند و من نیز برای این مهم ابراز آمادگی کردم. به واقع فقط فیلم و سینما است که می تواند اینگونه قلب ها را به حرکت در آورد و موجب نزدیکی افکار و زدودن نسبی صدمات گذشته شود.

نام فیلم : ابتدا آنها پدر مرا کشتند 2017 – First They Killed My Father 2017

ژانر : زندگینامه,درام,تاریخی

سال انتشار : 2017

محصول کشور : آمریکا

کارگردان :Angelina Jolie

بازیگران : Sareum Srey Moch, Phoeung Kompheak, Sveng Socheata

خـلـاصــــه داسـتـان: در جنگهای داخلی کامبوج بیش از دو میلیون کامبوجی قتل عام شدند در این میان دختر پنج ساله ای مجبور شد از خانه و خانواده اش در پنوم پن دوری کند و به عنوان یک سرباز کودک آموزش ببیند…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۴:۵۰
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۷:۲۰

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز با حضور در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب و چادرهای اسکان زلزله زدگان، از نزدیک با آسیب دیدگان زلزله ابراز همدردی کرد و در جریان روند کمک رسانی و مشکلات آنان قرار گرفت.
مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه، از مرکز کمک رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سرپل ذهاب، بازدید و از امداد رسانی و تلاش های نیروهای این جمعیت قدردانی کرد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه سپس با حضور در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب که در حادثه زلزله تخریب شده است، با امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه این شهرستان گفتگو کرد.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب، امام جمعه سرپل ذهاب، در جریان این بازدید، توضیحاتی را پیرامون میزان خسارات زلزله به مردم  و زیرساخت های این شهرستان و همچنین کمک رسانی نهادها و دستگاه های مختلف به ویژه فعالیت جهادی طلاب و روحانیون ارائه داد.
حجت الاسلام سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب نیز به تشریح میزان خسارات به این مدرسه و وضعیت اساتید و طلاب پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۲۱

به گزارش صبا، در بخش مسابقه این جشنواره «ستار اورکی» کاندیدای دریافت جایزه بهترین موسیقی متن فیلم برای فیلم‌های سینمایی «پری دریای» و «دختری با جوراب قرمز» است.

همچنین، محمدرضاعرب تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پری دریای» در بخش ویژه‌ فیلم‌های خاورمیانه کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند است.

فیلم سینمایی «پری دریایی» تا کنون شش حضور بین‌المللی داشته و توانسته جایزه برای بهترین فیلم (موضوع) را در جشنواره بین‌المللی محیط زیست کلکته بدست آورد.

بازیگران فیلم سینمایی «پری دریایی» امیر آقایی، پانته‌آ مهدی نیا، شاهرخ فروتنیان، سیروس کهوری نژاد و اصغر همت هستند. این فیلم باموضوع حفظ محیط زیست خلیج فارس و تکریم شهدای غواص در لوکیشن خلیج فارس ساخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۸