اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

اکران برخط فیلم سینمایی «فسیل» با فروش ۲۹ میلیارد تومانی و یک رکورد جدید به پایان رسید.
‎فیلم سینمایی «فسیل» که به‌عنوان پدیده اکران سال گذشته سینماها توانست بخشی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند، حالا در اکران آنلاین (برخط) هم رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و وارد بخش اشتراک نمایش خانگی شد.
‎«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان از روزهای پایانی اسفند سال گذشته اکران آنلاین خود را آغاز کرد و تا به امروز با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید، تبدیل به پربازدیدترین فیلم‌ عرضه شده در فرآیند اکران آنلاین در سال‌های اخیر شده است.
‎تعداد بلیت‌های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم، به عدد ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ قطعه و فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.
‎فیلم «فسیل» با بازی بهرام افشاری، الهه حصاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است.
‎داستان این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و سرگذشت خواننده‌ای به نام اسماعیل و دوستانش را روایت می‌کند که در طول زمان برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد.
‎این فیلم در گیشه سینماها نیز فروشی افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز در «فیلیمو» قابل تماشاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۳ ، ۲۱:۲۷
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۵:۱۷



پس از یاداشت «پادزهر ایران‌ هراسی» که گردشگری تنها راهکار خنثی سازی برنامه ترکیبی ایران هراسی است، اختصاصا در این یاداشت به مرور گردشگری معنوی می پردازیم. معنویت می‌تواند در همه ابعاد گردشگری حلول یافته و امکان معنا بخشیدن و بازآفرینی یک سفر را مهیا سازد، لذا شناسایی و تقویت مولفه‌های سازنده یک تجربه معنوی، مساله اصلی گردشگری با نگاه معنوی است.

دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری با دشواری اشتغال دست به گریبان است، تک محوری بودن اقتصاد کشورها از جمله ایران، مشکل عمده بسیاری از برنامه ریزان به شمار می‌رود. به همین سبب باید به دنبال راه‌حل‌هایی خارج از الگوهای پیشین بود. گردشگری به مثابه یک نظام پیچیده با ابعاد بزرگ می‌تواند یک از راه‌های برون‌رفت از این تنگنا باشد و به همین جهت باید آن را از همه جنبه‌های ممکن مورد بررسی و مطالعه قرار داد.

همزمان با رشد و توسعه صنعت گردشگری در جهان، گرایش‌ها و نگرش‌های گوناگونی در گردشگری به وجود آمده است. به‌رغم وجود انواع مختلفی از گردشگری، اکثر مطالعات، گردشگری را از بعد مادی و جوانب ظاهری مورد بررسی قرار داده و به مهمترین ویژگی آن، یعنی معنویت کمتر توجه شده است. شاید بتوان گفت مهمترین بعد گردشگری، بعد غیرمادی و معنوی آن است که مورد بررسی دقیق و عمیق قرار نگرفته است. گردشگری و معنویت، مهمترین و ژرف‌ترین تاثیر و کارکرد گردشگری تلقی می‌شود. این بدان مفهوم است که جوانب معنوی گردشگری و تاثیرات آن بر روح و روان انسان مورد مطالعه قرار گیرد و به مهمترین تاثیر گردشگری، که آرامش روح و روان انسان است، پرداخته شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۳:۲۴

سریال حشاشین با روایت تاریخی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه در ایران، پخش شده است.

این سریال مصری، به زندگی و اعمال حسن صباح، رهبر اسماعیلیه در ایران، می‌پردازد. این سریال نشان می‌دهد که چگونه صباح با ایجاد فرقه‌ای به نام «حشاشین»، جایگاه خود را در میان حاکمان آن زمان به دست آورد و با ترورها و فعالیت‌های زیرزمینی، تلاش کرد تا از تحت تسلط عرب‌ها و ترک‌ها بیرون بیاید. این سریال روایتی متفاوت و البته به عقیده بسیاری غیرواقعی از زندگی حسن صباح است و نشان می‌دهد که چگونه او با رهبری مذهبی و سیاسی، جنگی پنهانی علیه قدرت‌های آن زمان منطقه را آغاز کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۲۱:۳۲

هرچند که در 4 دهه گذشته و با تغییر رویکرد سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی انتظار میرفت که تولیدات سینمایی معطوف به مقاومت مردم فلسطین و غزه و جنایات اسرائیل بیشتر شود اما متاسفانه کم کاری در این زمینه مشهود بوده و امید است تا هنرمندان بیش از پیش به این مسئله بپردازند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۲۱:۰۵

 

و العادیات ضبحا
فالموریات قدحا
سوگند به اسبان دونده‌اى که نفس زنان (به سوى میدان جهاد) پیش رفتند.
و سـوگـنـد بـه آنها (که بر اثر برخورد سمشان به سنگهاى بیابان ) جرقه هاى آتش افروختند. سوره مبارکه عادیات: آیه 1 و 2

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۰:۱۸

 

انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران نرخ دستمزدهای مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما در سال ۱۴۰۳ را تعیین و اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در پی برگزاری جلسات متعدد انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران، نرخ دستمزدهای مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما در سال 1403 تعیین و با جزئیات لازم طی گزارشی اعلام شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۸:۴۵

مهم‌ترین اتفاقی که نه تنها در ایران، بلکه در جهان جستجو شد، پاسخ و حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بود. بعد از آن، ماه رمضان و شب قدر و دعاهای این ماه بیشترین جست‌وجو را داشتند. نکته جالب اینجاست، مردمی که دعای مجیر جست‌وجو می‌کنند، مرگ «فرامرز اصلانی» خواننده هم برایشان مهم است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۸:۴۲
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۵:۲۱
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۳:۱۰

شایسته است به سوژه‌‌هایی که از دل تاریخ پرشکوه ارتش جمهوری اسلامی ایران بیرون کشیده می‌شود با کمیت و کیفیت بیشتری پرداخته شود.

 احتمالا بسیاری از ما لفظ حماسه را با حماسه‌سرایی شاهنامه فردوسی می‌شناسیم. شاعری که سلحشوری و پهلوانی را به زیباترین شکل سروده است و شاهنامه را برای مردمان فارسی زبان به یادگار گذاشته تا الگویی از خلق  حماسه در قالب هنر را به یادگار نهاده است. اما در تاریخ سرزمین ما بسیاری از قهرمانان ملی حماسه‌های فراوانی خلق کرده‌اند، اما این حماسه‌ها در گوشه‌ای متروکه مانده تا مگر هنرمندی به سراغ آن رود و به مانند فردوسی آن‌ها را به قاب هنر تبدیل کنند.

اما اینجا سخن ما درباره هنرهایی است که در قالب تصویر هستند و تجلی آن‌ها در سینما و تلویزیون است. سوال اینجاست که سینماگران تا چه حد توانسته‌اند تاریخ سلحشوران و پهلوانان ایران را به قاب تصویر بکشند. یکی از گنجینه‌های استخراج حماسه جهت مبدل کردن آن به هنر، سیره قهرمانان ارتش جمهوری اسلامی ایران از سالهای پس از انقلاب اسلامی تا امروز است. حتی می‌توان ماده خام ساخت یک فیلم سینمایی بسیار جذاب را از حادثه 19 بهمن1357  و بیعت همافران ارتش با امام راحل، استخراج کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۲:۰۹
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۱:۵۳