اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

جاودانگان (The Eternals)، فیلم جدید مارول بیشتر بدانیم

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۲۸ ب.ظ

هر چیزی که باید درباره‌ی فیلم سینمایی جاودانگان(The Eternals)، پروژه‌ی جدید مارول بدانید، از ارتباط آن با انتقام جویان و تانوس تا شخصیت‌های قهرمانان و شرورهای داستان
 

کمپانی مارول پس از اتمام یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ سینمای جهان یعنی «انتقام‌جویان»(Avengers) که شامل یک دنباله‌ی سینمایی چهار قسمتی اختصاصی و بیش از بیست فیلم مستقل جانبی بود، حالا تصمیم گرفته است تا پروژه‌ی جدیدی به نام «جاودانگان»(The Eternals) را با گروهی کاملاً جدید آغاز کند.

فیلمبرداری قسمت اول این ابرپروژه‌ی جدید مارول به کارگردانی «کلوئی ژائو» که اسکار بهترین کارگردانی را در کارنامه خود دارد، پیش از همه‌گیری کووید19 به پایان رسید و تاکنون نیز اطلاعات بسیار اندکی از این پروژه به بیرون درز کرده است که اینجا آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بنظر شما «جاودانگان»(The Eternals) می‌تواند از «انتقام‌جویان»(Avengers) موفق‌تر باشد؟

- «جاودانگان»(The Eternals) فیلم جدید مارول، فیلمی پر از ستاره‌های محبوب

جاودانگان-لیست بازیگران-3

گروه بسیار برجسته‌ای از بازیگران در «جاودانگان»(The Eternal) ایفای نقش می‌کنند:

- «ریچارد مدن» در نقش «ایکاریس» قدرتمند 

- «جما چان» در نقش «سرسی» بشردوست

- «کمیل نانجیانی» در نقش «کینگو»

- «لورن ریدلاف» در نقش «ماکاری» چابک

- «برایان تایری هنری» در نقش مخترع باهوش «فاستوس»

- «سلما هایک» در نقش «آجاک» رهبر دانا و مقدس گروه

- «لیا مک‌ هیو» در نقش «اسپرایت» تا ابد جوان

- «دان لی» در نقش «گیلگمش» پرقدرت

- «بری کیوگن» در نقش «دروگ» منزوی

- «آنجلینا جولی» در نقش جنگجوی سرسخت «تینا» 

- «کیت هرینگتون» در نقش «دین ویتمن» 

جاودانگان-گروه بازیگران-1

«کلویی ژائو» در یکی از مصاحبه‌هایی که با مجله ورایتی داشته از اهمیت انتخاب سلما هایک به عنوان رهبر گروه «جاودانگان»(The Eternals) سخن به میان آورده است: "دید منفی هالیوود نسبت به بالا رفتن سن مسئله نگران‌کننده‌ای است و ما هنرمندان باید جلوی آن بایستیم. افزایش سن یکی از قسمت‌های زیبای زندگیست و باید قدردان آن بود."

او در ادامه می‌گوید: "واقعاً باعث افتخار ماست که سلما رهبریت خانواده «جاودانگان»(The Eternals) را بر عهده دارد. نباید تمام امتیازات را از آن من دانست. وقتی «نیت مور» (مدیر اجرایی تولید) اولین بار طرحی را که با نویسندگان فیلم، رایان و کاز فیرپو روی آن کار کرده بودند به من نشان داد، بسیار تحت تأثیر تنوع سنی بازیگران انتخابیشان قرار گرفتم و این موضوع بخش بزرگی از هیجان من را برای «جاودانگان»(The Eternals) شکل داد."

جاودانگان-گروه بازیگران-2

- شخصیت شرور «جاودانگان»(The Eternals)، فیلم جدید مارول کیست؟

زمانی که جک کربی «جاودانگان»(The Eternals) را برای مارول ساخت، دوینت‌ها را دشمن قسم‌خورده جاودانه‌ها معرفی کرد. در این کامیک، نژادی از خدایان فضایی به اسم سلستیال‌ها هزاران سال پیش وارد زمین می‌شوند و دو دسته تکاملی از بشریت را می‌سازند: جاودانه‌ها و دوینت‌ها. این دو نژاد درگیر جنگی بی‌پایان می‌شوند؛ دوینت‌ها در تلاشند تا بر بشریت حکمفرما شوند و «جاودانگان» می‌خواهند از بشریت محافظت کنند.

سلستیال‌ها گاه به گاه برمی‌گردند تا وضعیت جهان را ارزیابی کنند و دوینت‌ها هم – که با ترکیبی سمی از غرورِ جریحه‌دار شده و هوسِ قدرت تحریک شده‌اند – تلاش‌هایی در جهت تصاحب قدرت سلستیال‌ها می‌کنند. جنگ بین جاودانه‌ها و دوینت‌ها، و ارزیابی و قضاوت‌هایی که سلستیال‌ها در گذشته انجام داده‌اند، از طریق اساطیر و افسانه‌ها با تاریخ جهان گره می‌خورند.

جاودانگان-دوینتها-منحرف شدگان-شخصیت شرور

یکی از جنگ‌های وحشتناک این دو گروه باعث نابودی کامل قاره لموریا می‌شود و آتلانتیس در زیر امواج فرو می‌رود. در دنیای مارول هنوز هم یکی از شهرهای دوینت‌ها در اعماق اقیانوس آرام، زیر نوک جنوبی قارۀ لموریا، مدفون است؛ جایی که فرمانروا کرو و یک کاهن اعظم بر سر حاکمیت رقابت می‌کنند.

هیچکدام از دوینت‌ها مثل هم نیستند و هر کدام جهش‌های خاص خود و به تبع آن توانایی‌های خاص خود را دارند. فرمانروا کرو از همه‌شان عجیب و غریب‌تر است زیرا نیروهایی که دارد برایش جاودانگی به همراه آورده‌اند و این بدان معناست که بیشتر به جاودانه‌ها شبیه است تا به نژاد خودش. کرو بیش از 20000 سال سن دارد، و در راهی قدم گذاشته که او را بین این دو نژادِ در حال جنگ کشیده و پنهانی عاشق تینا شده است.

از آنجایی که کرو می‌داند دوینت‌های دیگر برای پی بردن به راز جاودانگیش آزمایش‌های خشنی را روی او اعمال خواهند کرد، از نیروی تغییر قیافه‌اش استفاده کرده و با هویت‌های جدید ظاهر می‌شود. او پایه و اساس شخصیت‌های شیطانی بی‌شمار افسانه‌هاست؛ از پلوتو گرفته تا هیدیس.

جاودانگان-ژنرال کرو-شخصیت شرور-آنجلینا جولی

- داستان «جاودانگان»(The Eternals) فیلم جدید مارول، بعد از «انتقام‌‌جویان: پایان بازی»(Avengers: Endgame) اتفاق می‌افتد

فایگی در مصاحبه‌اش با ورایتی گفته است این فیلم "بسیار جسورانه و بلندپروازانه است و داستان 7000 سالۀ بشریت و جایگاهمان در نظام هستی را روایت می‌کند."

منبعی به هالیوود ریپورتر اعلام کرده است که "یکی از جنبه‌های داستان، روایتگر داستان عاشقانۀ بین ایکاریس (ریچارد مدن)، مردی لبریز از انرژی کیهانی، و سرسی (جما چان) است که از بودن در میان انسان‌ها لذت می‌برد."

نانجیانی در مصاحبه خود با اینترتینمنت ویکلی در مورد انتظارات طرفداران از این فیلم صحبت کرده است: "این داستان شدیداً علمی-تخیلی است، داستانی دربارۀ ابرقهرمانان، و از جهاتی هم علمی-تخیلی‌ترین و حماسی‌ترین فیلم مارول. این داستان طیف زمانی هزاران ساله دارد پس به فیلم‌های دیگر مارول زیاد شبیه نیست."

جاودانگان-ارتباط با انتقام جویان

- تأثیر تانوس بر داستان «جاودانگان»(The Eternals)، فیلم جدید مارول

در آخرین تریلر «جاودانگان»(The Eternals) که در 19 آگوست منتشر شد، آجاک (سلما هایک) برای ایکاریس (ریچارد مدن) توضیح می‌دهد که چرا رویدادهای اونجرز: اندگیم باعث شد از اختفا بیرون بیایند: "پنج سال پیش تانوس نصف جمعیت جهان را از بین می‌برد اما مردم این سیاره همه را با یک انگشت برمی‌گردانند.

بازگشت ناگهانی جمعیت، انرژی کافی را برای ظهور فراهم آورد." با پیدایش دوینت‌ها (منحرف‌شدگان/Deviants) بر زمین، «جاودانگان»(The Eternals) باید با هم متحد شده و طی هفت روز دنیا را نجات دهند.

جاودانگان-تانوس-1

مورد دیگری که تریلر به ما می‌فهماند این است که چرا «جاودانگان»(The Eternals) برای مبارزه با تانوس به اونجرز کمک نکردند: دین ویتمن (کیت هرینگتون) از سرسی (جما چان) می‌پرسد "چرا شماها در جنگ با تانوس، یا دیگر جنگ‌ها، یا در کل تمام اتفاقات وحشتناک تاریخ کمکی نکردید؟" سرسی می‌گوید "به ما دستور داده شده در مجادلات انسان‌ها دخالتی نکنیم، مگر اینکه پای دوینت‌ها وسط باشد."

"چه کسانی این دستور را داده‌اند؟" و بعد صحنه عوض شده و یکی از سلستیال‌ها  را می‌بینیم (سلستیال‌ها نژاد بیگانه‌ای هستند که جاودانه‌ها و دوینت‌ها را ساخته‌اند) که زره قرمز پوشیده است و اشاره‌ای هم به این موضوع می‌شود که نژاد آنها «جاودانگان»(The Eternals) را کنترل می‌کند.

جاودانگان-تانوس-2

- پرقدرت‌ترین جاودانه در «جاودانگان»(The Eternals)، فیلم جدید مارول چه کسی است؟

از آنجایی که «جاودانگان» قدرت‌های مختلفی دارند، بعضی از آنها مثل گیلگمش از نظر قدرت و استفاده از نیروی کهکشانی مانند سوپرمن هستند. بخشی از آنچه گیلگمش را در کامیک‌ها خطرناک جلوه می‌دهد مربوط به توانایی‌های اوست: او نه تنها قدرتی در حد ثور دارد، بلکه از توانایی‌های معمولی جاودانه‌ها هم بی‌بهره نیست، مثل پرواز کردن یا پرتاب اشعه از چشم‌ها و دست‌ها.

جاودانه‌ها نیز پتانسیل در اختیار داشتن برخی از این توانایی‌ها را دارند اما نیروی دست‌های گیلگمش در تریلر نهایی فیلم نشان‌دهندۀ آن است که توانایی‌های دیگری نیز در او وجود دارند. مشخصاً ایکاریس هم این نیروها را دارد، اما او فاقد آن حد از نیروی ذاتی گیلگمش است.

جاودانگان-گیلگمش-دان لی-قدرتمندترین جاودانه

اگر مارول از قدرت گیلگمش در این فیلم نکاهد، می‌تواند یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول باشد. مبارزه او در کامیک‌ها آنقدر تأثیرگذار است که یک بار ثور را، با وجود اینکه در آن زمان نابینا بود، تحت فشار گذاشته و به شکست نزدیکش می‌کند.

ثور او را یکی از بزرگترین دشمانش می‌داند. اگر گیلگمش کمی هم مانند شخصیت کامیکی باشد که بر اساسش ساخته شده، می‌تواند در آینده جای کاپیتان مارول، اسکارلت ویچ و هالک را بگیرد و با توجه به قدرت بی‌اندازه‌اش شاید حتی بتواند بر تانوس پیروز شود.

جاودانگان-گیلگمش-دان لی-قدرتمندترین جاودانه-2

- اولین ابرقهرمان ناشنوای مارول در «جاودانگان»(The Eternals) ظاهر می‌شود

لورن ریدلاف نقش ماکاری را بازی می‌کند؛ جاودانهی که ناشنواست و دارای نیروی سوپراسپید (فراسرعت) است. ریدلاف در یکی از مصاحبه‌هایش با مووی وب می‌گوید: "خیلی هیجان‌زده‌ام که این فرصت به من داده شده تا بتوانم نماینده‌ای از جامعۀ ناشناوایان باشم. خیلی خوشحالم که این موضوع وارد دنیای مارول شده است و بنظرم در مارول جای زیادی برای اینگونه داستان‌ها وجود دارد."

جاودانگان-ابرقهرمان ناشنوای مارول-ماکاری-لورن ریدلاف-1

شخصیت ماکاریِ فیلم و ماکاریِ کامیک‌ها کاملاً متضاد هم هستند. ریدلاف در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی می‌گوید: "آنچه بر هیجان من افزود همین تغییری بود که برای ماکاری ایجاد کردند، این تغییر جنسیت. با انتخاب من به عنوان بازیگر ماکاری، نهایت تضاد بین این دو شخصیت ایجاد شد. در کتاب‌های کامیک، ماکاری مردی درشت و عضله‌ای و بور است و می‌تواند بشنود. ولی برای این فیلم من را انتخاب کردند – یک زن سیاهپوست و ناشنوا."

جاودانگان-ابرقهرمان ناشنوای مارول-ماکاری-لورن ریدلاف-2

 

«جاودانگان»(The Eternals) اولین اثر مارول به کارگردانی یک برنده‌ی اسکار 

بنا به اعلام هالیوود ریپورتر، کلویی ژائو، برنده جایزه اسکار، کارگردانی «جاودانگان»(The Eternals) را بر عهده دارد، کسی که در ابتدا قرار بود کارگردان «بیوه سیاه»(Black Widow) باشد.

بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، «ژائو» مجموعه‌ای مصور از 10 شخصیت جاودانۀ مارول را برایمان آورده است." بنا به گفته فایگی "طرح اولیه او به نظرمان فوق‌العاده آمد و اگر بخواهم صادقانه عرض کنم، یکی از دلایلی که ما را مشتاق به ساخت فیلم کرد دیدگاهی بود که ژائو به آن اضافه کرد."

جاودانگان-کلویی ژائو-کارگردان-1

ژائو در مصاحبه ای با ورایتی درمورد اهمیت پایبندی به دیدگاهش به این پروژه صحبت می‌کند: "کار کردن با مارول برای من تجربه‌ای باورنکردنی بود. سعی دارم زیاد این دیدگاه را به خودم نسبت ندهم، گرچه می‌خواهم مردم بدانند واقعاً در انجام آنچه که می‌خواستم حمایتم کردند.

می‌خواهم مردم از این موضوع آگاه باشند اما از طرفی می‌خواهم مطمئن باشم این را هم می‌دانند که این تیم خارق‌العاده و بااستعداد نیز حامی من بودند، تیمی از با استعدادترین هنرمندان جهان. واقعاً گروه بسیار بزرگی ساخت این فیلم را بر عهده دارند اما بله، اجازه دادند من رهبرشان باشم."

«ژائو» فیلمنامه را با همکاری رایان و کاز فیرپو نوشته است. این فیلم بر اساس کمیکی از «جک کربی» در سال 1976 به نام «جاودانگان»(The Eternals) ساخته شده است. «کاپیتان آمریکا»(Captain America) و «هالک شگفت‌انگیز»(The Incredible Hulk) نیز ساختۀ کربی هستند.

جاودانگان-کلویی ژائو-کارگردان-2

 

- بخش‌های بسیار اندکی از «جاودانگان»(The Eternals) در استودیو ساخته شده است

لوکیشن‌های فیلمبرداری «جاودانگان»(The Eternals)، جزایر قناری و لندن هستند. مدن و هرینگتون نزدیک محلۀ کمدن تون لندن دیده شده‌اند.

هایک در یکی از مصاحبه‌هایش با اینترتینمنت تونایت در مورد «جاودانگان»(The Eternals) گفته است: "این فیلم حقیقتاً با دیگر فیلم‌های دنیای مارول متفاوت است. کارگردانش یک زن است و بیشتر سکانس‌ها در لوکیشن‌های واقعی گرفته شده‌اند نه در استودیو، که این برای مارول روشی غیرمعمول است. من خیلی برای این فیلم هیجان دارم چون حس و حال خاص خودش را دارد، و من هم عاشق نقش خودم و گروه بازیگران فیلم هستم."

جاودانگان-فیلمبرداری خارج از استودیو-1

فایگی در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته است که ژائو "واقعاً تمام تلاشش را کرد تا لوکیشن‌ها واقعی باشند، اجزاء واقعی باشند – بله در فیلمی که پر است از جلوه‌های بصری و شخصیت‌های دارای قدرت‌های خارق‌‌العاده – اما تصمیم گرفتیم در همین لوکیشن‌های دورافتاده تمام تلاشمان را بکنیم، و این موضوع بلافاصله مزایای بصری خود را به ما نشان داد."

جاودانگان-فیلمبرداری خارج از استودیو-2

 

منابع:

ScreenRant, Elle, Variety, Hollywood Reporter, EW, ET, Games Radar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی