اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

زاغه‌نشین دیروز، مشهورترین تیک‌تاکی امروز/ژست مشهور «خابی لیمِ» مسلمان 150 میلیون فالوور برایش آورد

ایتالیا به «خابی لیم»، اینفلوئنسر مسلمان که بیشترین تعداد دنبال‌کننده (فالوور) را در شبکه اجتماعی تیک تاک دارد، شهروندی اعطا کرد.

«خابی لیم»، اینفلوئنسری است که ژست معروفش برای هرکسی که سری به دنیای مجازی زده باشد آشناست. او که بیشترین تعداد دنبال‌کننده (فالوور) را در شبکه اجتماعی تیک تاک به دست آورده، حالا ایتالیا به او شهروندی اعطا کرد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۱ ، ۲۰:۰۴

اشتاینهاور که پروژه‌ «همه چاقوهای قدیمی» را با محوریت ایران‌هراسی به نگارش درآورده شبیه جاسوس-نویسندگانی است که در آمریکایی جنوبی و اروپای شرقی هر پرونده امنیتی را تبدیل به داستان می‌کنند.

اغلب نسل اول نویسندگان رمان‌های جاسوسی جنگ‌سرد در ایالات متحده و انگلستان جاسوس‌های قهاری بودند که به عنوان پیمانکار فرهنگی پس از پایان همکاری‌اشان با دستگاه‌های امنیتی به عنوان نویسنده‌های اطلاعاتی در حوزه ادبی مشغول نگارش رمان‌های جاسوسی می‌شدند. تمامی آثار این طیف از نویسندگان با سرعت ویژه‌ای در کمپانی‌های هالیوودی تبدیل به فیلم سینمایی می‌شد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۴۲

هلدینگ گازپروم مدیا از ظرفیت‌های گسترده‌ای همچون ۹شبکه تلویزیونی، ۳۲ کانال تلویزیونی، ۳ پلتفرم خدمات ویدیویی،۲ شرکت تولید و توزیع فیلم، یک تلویزیون ماهواره‌ای، ۴ مجله چاپی، ۱۰ ایستگاه رادیویی، یک شبکه اجتماعی، ۳رسانه آنلاین، ۹ استودیوی فیلمسازی، ظرفیت عظیم در فضاهای مجازی و یوتیوپ روسی و غیره برخوردار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۵۵

دیزنی پیش از آنکه به غول صنعت سرگرمی دنیا تبدیل شود، استودیویی بود که تنها در حوزه ساخت انیمیشن فعالیت می‌کرد. در سال ۱۹۲۸ کشتی بخار ویلی (Steamboat Willie) به عنوان نخستین حضور میکی ماوس رونمایی شد و اولین کارتون کوتاه بود که صداگذاری همزمان داشت. کمی بعد، گل‌ها و درخت‌ها (Flowers and Trees) پخش شد و اولین کارتونی بود که به شکل رنگی طراحی شده بود.

به‌نوشته‌ی ویجیاتو، موارد ذکر شده در کنار کلی حرکت انقلابی و جذاب دیگر از دیزنی، به شکل‌گیری نخستین انیمیشن بلند تاریخ یعنی «سفیدبرفی و هفت کوتوله» منجر گردید. برای حدود یک قرن، تکنولوژی‌های خیره‌کننده و نوآورانه بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌های دیزنی بوده‌اند. در ادامه این مقاله به ۵ تکنولوژی خلاقانه و قابل توجه در انیمیشن‌ها و کارتون‌های دیزنی (و پیکسار به عنوان زیرمجموعه آن) نگاهی خواهیم داشت که در هر زمان صنعت را به پیش رانده‌اند.

دوربین مولتی‌پلین (The Multiplane Camera)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۱۷

از آنجا که صنعت سینما با چگونگی بازگشایی و تولید مجدد فیلم در شرایط بحران کرونا دست به گریبان است، کارگردان یک فیلم اقدام به استفاده از هنرپیشه ای کرده که نسبت به بیماری کووید ۱۹ ایمن است زیرا او زنی رباتی است که «اریکا» نام دارد.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که گاهی اوقات هوش ماشینی نامیده می‌شود، به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین‌ها در شرایط مختلف اطلاق می‌شود که در مقابل هوش طبیعی در انسان‌ها قرار دارد. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سامانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند. بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند تعریف کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۵۲

بعد از مرگ ناگهانی بازیگر فیلم های اکشن یعنی «پل واکر» در سال ۲۰۱۳ ، سازندگان فیلم «Furious 7» تصمیم گرفتند تا برای تکمیل کردن فیلم سینمایی خود تا حد زیادی از فناوری های دیجیتالی استفاده کنند. آن ها برای شبیه سازی چهره ی بازیگر نام برده از چهره ی برادران این شخص تصاویری به دست آوردند و در نهایت با استفاده از جلوه های ویژه تا جایی که امکان داشت چهره ی «پل واکر» را در فیلم شان ثابت و بدون تغییر نگه داشتند. این مسئله به سال ۲۰۱۴ باز می گردد و فناوری ها در طی این سه سال همچنان به رشد چشمگیر و سریع شان ادامه داده اند. شرایطی را در نظر بگیرید که خود کامپیوتر ها وارد عمل برای بازیگری شوند. سازندگان فیلم «سریع و خشن ۷» اطلاعات بسیاری را در رابطه با نحوه ی راه رفتن و واکنش های طبیعی «پل واکر» به کامپیوتر های خود افزودند و در کمال تعجب دریافتند هوش مصنوعی ایجاد شده از این اطلاعات توانایی بسیار بالایی در نشان دادن فعالیت های طبیعی یک انسان را دارد. در جریان ساخت شخصیت پل واکر در فیلم مذکور فناوری های شبیه سازی و هوش مصنوعی تا حد زیادی به کار سازندگان فیلم آمدند و نتیجه ی نهایی اثری قابل قبول بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۱۶

مجید مجیدی می‌گوید که جریان فیلم دینی را نباید در نسبت با فیلم‌های ضد اسلامی کوچک کنیم. واکنش نشان دادن و محکوم کردن فیلمی مانند عنکبوت مقدس بیشتر مایه تبلیغ آن فیلم می‌شود. فیلم‌ دینی و تاریخی ساختن بسیار دشوار شده است.

مجید مجیدی در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم تصویر دهم، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

او درباره فاصله از ساخت فیلم‌های دینی بیان کرد: تمام فیلم‌هایی که در حوزه اخلاقی و انسانی است، دینی است و مستقیم سراغ موضوعات دینی که حتماً نباید رفت. خود ائمه معصومین و انبیا  و پیامبر برای هدایت بشریت آمدند تا اخلاق را نزد فطرت بشری زنده کنند. بالأخره پرداختن به موضوعات انسانی اخلاقی و حتی اجتماعی که به اخلاق و امید منتهی می‌شود، در نهایت جلوه‌هایی از نگاه دینی است. البته کار در این حوزیه از نظر شکلی و تاریخی سخت است.

او بیان کرد: در حال حاضر شرایط برای کار تاریخی و دینی بسیار سخت مهیا می‌شود. البته احتیاط‌هایی همیشه از اول بوده است و پرداخت مستقیم به مسائل دینی سخت بود و بسته‌تر هم شده است. هم به جهت تصویر و متن سخت است و هم از نظر اجرا دشوار است. برای فیلم محمد رسول الله (ص) چند سال از عمر خود را گذاشتم که برای من باعث افتخار بود. تولید در این پروسه تنها بحث مالی نیست بلکه قرائت و تفسیرهای دیگر از آن هم  اهمیت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۸:۴۷

تکیه کلام های پرتکرار در میان مردم از ۵ کارگردان ایرانی

کدام کارگردان‌ها در ساختن تکیه‌کلام‌های ماندگار تواناترند؟ تکیه‌کلام‌هایی که ورد زبان مخاطب می‌شوند یا واژه‌هایی که حک‌ شده‌اند در زبان عامه مردم؛ تکیه‌کلام‌هایی به‌یادماندنی از «کته کله» تا «بده بزنیم» یا واژه‌هایی مانند «پاچه‌خوار» ...

ساختن سخت است؛ ساختن و ماندن سخت‌تر. کلمه‌ها را کنار هم ردیف کردن و ترکیب ماندگار خلق کردن، ترکیبی که بتواند وارد حافظه جمعی ملتی بشود، دشوار است. سریال‌ها شانس بیشتری از فیلم‌ها دارند که دیده بشوند که مخاطب مزه‌مزه‌شان کند، تاثیر بگذارند و تمام که شدند رد پایشان بماند. سریال‌ها مسیر سخت ساختن را آسان‌تر می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۲۶

«آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سخنان عجیبی از زبان یک مدیر جشنواره فیلم درباره یک کشور، درباره سینمای ایران و تعداد فیلم‌های ایرانی متقاضی حضور در ونیز صحبت کرد.

 مدیر باسابقه ونیز پس از اعلام فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های اصلی این رویداد سینمایی در پاسخ به نشریه اسکرین درباره حضور چهار فیلم از سینمای ایران در دوره ۷۹ این رویداد توضیح داد: «تعداد باورنکردنی فیلم‌ از فیلمسازان ایرانی متقاضی حضور در جشنواره بودند که بخصوص با پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی در ایران و شرایط فیلمسازان قابل توجه است! اما همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، سخت‌ترین لحظات زمانی است که کارگردان‌ها می‌توانند بهترین هنر خود را با استفاده از استعاره‌ها بیان کنند که از طریق آن پیچیدگی موقعیتی را که آنها را احاطه کرده است، روایت می‌کنند».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۱۴


آنلاین بخرید حتی اگه از دیجی کالا نمی خرید!
شعارهای تبلیغاتی متفاوت دیجی کالا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۲۱:۰۶



جاذبه های عزاداری حسینی در ایران از نگاه توریست های خارجی را در ادامه پست "پادزهر ایران هراسی" می توانید دنبال کنید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۲۰:۱۱
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۳۱

اصطلاح «اسلام‌هراسی» برای اولین بار توسط مرکز مطالعات آمریکایی به‌کار برده شد که کمیسیون «مسلمانان انگلیس و اسلام‌هراسی» در دانشگاه ساسکس تشکیل داده بود؛ این کمیسیون گزارش تحقیقاتی خود را در سال ۱۹۹۷ تدوین و «جک استراو» وزیر کشور وقت انگلیس منتشر کرد

 «من شهر «دیربورن» در ایالت «میشیگان» را نمی شناسم، اما درباره این شهر از رادیو مطالب زیادی شنیده‌ام... آیا آنچه را که شنیده‌ام، صحت دارد»؟!!

«لئو برمن»، نماینده سابق جمهوری‌خواهان آمریکا از ایالت تگزاس طی حضورش در مصاحبه ای مطبوعاتی در این ایالت، در پاسخ به این سوال خبرنگاران که تا چه اندازه اطلاعات وی در این باره که شهر دیربورن به دست اسلامگرایان افتاده و شریعت اسلامی در آن را اجرا می شود، می گوید: اصولا من شناختی از این شهر ندارم و این موضوع را از رادیو شنیدم !!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۲۴

شهاب حسینی با ابراز خرسندی از حضور در در فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» گفت: اگر شخصیت عظیمی همچون امام حسین (ع) در هر قوم و ملتی بود، تا به حال صدها اثر ارزشمند درباره او تولید شده بود، اما متاسفانه ما هنوز هیچ‌کار بزرگی درباره این امام بزگوار انجام نداده‌ایم.

پنجمین شب از محفل عاشورایی بنیاد سینمایی فارابی با عنوان «سینماتکیه»، با حضور دکتر علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیئت دولت، شهاب حسینی و داریوش یاری به اکران فیلم سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و تقدیر از عوامل آن، شهاب حسینی، راوی قصه و داریوش یاری کارگردان اثر اختصاص داشت.

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت با بیان اینکه صحنه کربلا هنرمندانه‌ترین صحنه تاریخ است، یکی از دلیل مانایی واقعه کربلا را هنری بودن آن خواند و ادامه داد: به‌واقع در واقعه کربلا به این فرموده حضرت زینب (س) پی می‌بریم که در عاشورا جز زیبایی ندیدم. حقیقتا اینگونه است که اگر با چشم دل نگاه کنیم، هیچ چیز جز زیبایی در کربلا وجود ندارد، چون تمام نور در مقابل ظلمت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عاشورا عاشقانه‌ترین صحنه تاریخ است، اظهار کرد: هرچه در این واقعه رخ می‌دهد فقط عشق است و این عشق است که باعث شده تا در طول سال‌ها، انسان‌های متمادی عاشق و شیدای امام حسین باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۱۸:۰۷

فیلم موصل ساخته شرکت آمریکایی نتفلیکس فیلمی در ژانرجنگی است که روایت گر مبارزه با داعش در شهر موصل است. در این فیلم با یک گروه پلیسی به نام یگان ویژه نینوا همراه می‌شویم که طبق ادعای فیلم ...

بعد از اینکه جنگ سخت و فیزیکی تمام می‌شود نبرد دیگری شروع خواهد شد که به آن جنگ روایت‌ها می‌گویند. اینکه در جنگ سخت پیروز شده و یا شکست خورده باشید ممکن است تفاوتی در جایگاه شما در میدان جنگ روایت‌ها نکند. چه بسا شما از جنگ سخت پیروز خارج شوید، اما لحظه‌ای به خود می‌آیید و می‌بینید که پیروزی شما تحت تاثیر قرار گرفته است. چرا؟ چون نتوانسته اید در نبرد روایت‌ها همچون میدان دیگر، سربلند بیرون شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۱۷:۲۷

چین از کشورهایی است که در عرصه سینما در مقایسه با قدرت های بزرگ دنیا حرف زیادی برای گفتن ندارد اما این کشور با اقداماتی مانند همکاری با فیلمسازان بین المللی از جمله فیلمسازان ایرانی و ساخت بزرگترین مجموعه فیلمسازی جهان در تلاش است جا پای بزرگان این صنعت بگذارد.

به گزارش ایرنا چین با برخورداری از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت، یک بازار بزرگ از نظر فروش و نمایش فیلم است و همیشه در این حوزه در صدر بوده بوده است اما در زمینه ساخت فیلم و رقابت با کشورهای صاحب نام این عرصه مانند آمریکا و هند عقب است و فاصله زیادی با این کشورها دارد.
با این وصف به دلیل قدرت مالی بالایی که چین دارد و به دلیل بزرگی بازار این کشور، چین درصدد است تا در صنعت سینما و ساخت فیلم نیز با کشورهای صاحب نام رقابت کند.
چین برای ورود به عرصه جهانی صنعت فیلمسازی از راه های گوناگونی وارد شده است یکی از این راه ها همکاری با فیلمسازان مطرح ایرانی و ساخت فیلم های مشترک با کارگردانان نامداری چون «مجید مجیدی» است.

** همکاری فیلمسازان ایران و چین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۴۷

ژانر اکشن و جنگی همواره جزء پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین دسته‌های سینمایی بوده است. سینمای چین نیز به واسطه تاریخ غنی و نبردهای ملی گسترده، در سال‌های اخیر توانسته آثار جنگی در سطح جهانی تولید کند. با معرفی بهترین فیلم های جنگی چینی همراه ما باشید.

پخش فیلم‌های سینمایی جنگی آمریکایی در چین دچار نوسان شده و برای جبران این کمبود، شاهد ظهور بهترین فیلم های جنگی چینی هستیم. در همین راستا ما در این مطلب لیستی از برترین فیلم های چینی جنگی را آماده کرده‌ایم. اگر دوست دارید با آثار باکیفیت و مهیج سینمای چین آشنا شوید

بهترین فیلم های جنگی چینی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۴۱

کمدی علمی-تخیلی «مردی از ماه» در نخستین هفته نمایش در سینماهای چین به فروش ۱۴۸ میلیون دلاری دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، سینمای چین پس از چند ماه دست و پنجه نرم کردن با خیزش مجدد ویروس کرونا و کاهش محسوس فروش، با اکران فیلم کمدی و علمی-تخیلی «مردی از ماه» به کارگردانی «ژانگ چی‌یو» که ۱۴۸ میلیون دلار در هفته نخست اکران فروخت به مدار بازگشت.

فیلم «مردی از ماه» که درباره فضانوردی چینی است که خود را آخرین بازمانده بشریت می‌داند، بر اساس پیش‌بینی سامانه‌های بلیت فروشی در پایان اکران به فروش ۶۴۰ میلیون دلاری دست خواهد یافت که در این صورت ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای چین نام خواهد گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۳۱

ایده‌ی هوش مصنوعی همواره دغدغه‌ی انسان‌ها بوده و در دنیای سینما هم حضور پررنگی داشته است؛ از اولین فیلم علمی-تخیلی تاریخ که در سال ۱۹۲۷ به نمایش درآمد تا امروز، آثار سینمایی متعددی به آن پرداخته‌اند. حالا فیلم‌های مرتبط با هوش ماشینی آن‌قدر رایج هستند که می‌توانیم آن‌ها را یک زیرژانر از علمی-تخیلی به حساب بیاوریم. اما چه چیزی این فیلم‌ها را جذاب می‌کند؟ شاید کنجکاوی انسان، شاید هم پیشرفت تکنولوژی که باعث شده است این ایده‌های ساختگی به واقعیت نزدیک شوند و هوش مصنوعی چیزی فراتر از یک ایده‌ی بلندپروازانه باشد.

 

گرچه فیلم‌های درخشان متعددی در این رابطه ساخته شده است اما در این مقاله، ۱۰ فیلم را انتخاب کرده‌ایم که در فرهنگ عامه تاثیرگذارتر ظاهر شده‌اند و دیدگاه‌های تفکربرانگیزی نسبت به هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

۱۰- ای. آی. هوش مصنوعی (A.I. Artificial Intelligence)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۰۳

برای بسیاری از ما که از کودکی ذکر اهل بیت به‌ویژه امام حسین(ع) با جان‌مان مانوس است و خاطرات زیادی از حضور در مجلس عزای آن حضرت و تعزیه‌خوانی دو طفلان مسلم، علی‌اصغر و... داریم، این تصاویر در گوشه‌ای از ذهن‌مان زنده است.

به‌واسطه این خاطرات و آموزه‌ها، دهه محرم را همیشه جزو ویژه‌ترین ایام سال پاس می‌داریم و تشنه نشستن پای روضه سیدالشهدا و یارانش هستیم. بساط ذکر و روضه این روزها پربارتر از همیشه حتی در قاب سیما هم گسترده شده و دل‌ها را از این دریچه به کربلا و بین‌الحرمین راهی می‌کند.

«حسینیه معلی» نام یکی از ویژه‌ برنامه‌های محرمی تلویزیون است که از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و جمعی از ذاکران و مداحان را گرد هم آورده تا در رثای آن شهید تشنه‌لب و بی‌کفن، با سوز دل و آوایی حزن‌انگیز بخوانند. در اینجا نگاهی به این برنامه انداختیم.

حسینیه معلی در شبکه سه برپا شده تا ۱۵ شب محرم، ذاکرانی از جای جای ایران را گردهم آورد تا برای سیدالشهدا (ع) نوحه‌خوانی کنند و با بیان آنچه در شهر و روستایش در این ایام در ذکر شجاعت و حقانیت امام سوم شیعیان می‌خوانند، دل مخاطبان سراسر ایران را از قاب شبکه سه سیما به کربلا پرواز دهند.البته این تمام آن چیزی نیست که در این برنامه رقم می‌خورد؛ تماشاگران حضور دارند و به‌جز شرکت‌کنندگان، چهار نفر از مادحین و ذاکرین بنام اهل بیت هم در این برنامه در جایگاه مجمع‌الذاکرین تکیه زدند. سعید حدادیان، محمد صمیمی، مجید بنی‌فاطمه و مهدی رسولی در این برنامه حضور دارند و برخلاف تصوری که ممکن است که از حضور این نوحه‌خوانان حرفه‌ای ایحاد شود، قصدشان داوری نیست بلکه با هدف همنوایی، همراهی و گاهی راهنمایی دیگر نوحه‌خوانان در این برنامه حاضر هستند و فضایی صمیمانه را ایجاد می‌کنند.

ما ملت امام حسینیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۱ ، ۱۸:۳۸