اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

فیلم سینمایی «هری پاتر» به تازگی بیشترین میزان فروش روزانه در گیشه چین را به نام خود ثبت کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ددلاین، فیلم سینمایی «هری پاتر و سنگ جادو» در گیشه هفته گذشته چین موفق ظاهر شد و در یک روز ۴.۶ میلیون دلار فروخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۱۳

روزنامه خراسان از برخی فرصت‌های ازدست‌رفته شهاب حسینی نوشت اما همه داستان این نیست و براحتی نمی توان سید شهاب الدین حسینی را بایکوت نخواهد کرد.

روزنامه خراسان نوشت: شهاب حسینی در چهار سال گذشته بیشتر در آثار کارگردان‌های جوان و فیلم اولی بازی کرده که بعضی از آن‌ها مانند «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری تجربیات نسبتا موفقی بوده و بعضی از آن‌ها مانند «نبات» و «هزارتو» آثار موفقی نبودند.

البته اگر او، از بازی در فیلم «متری شیش‌ونیم» انصراف نمی‌داد، پس از «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با یک فیلم مهم روی پرده سینما دیده می‌شد و پس از درخشش در نمایش خانگی با سریال «شهرزاد»، جایگاه خود در سینما را نیز حفظ می‌کرد و در سال‌های اخیر موفقیت‌ها و افتخارات بیشتری در کارنامه او دیده می‌شد. شهاب حسینی از بازی در یک فیلم احتمالاً مهم دیگر نیز انصراف داده و همه را غافلگیر کرده است.

انصراف از بازی در «متری شیش و نیم»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۸
موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری در سال ۹۸ با مجموع ۸۲ میلیارد تومان فروش از محل اکران و پخش فیلم در آماری بی‌سابقه، رکورد مجموع سالانه فروش سینما و پخش فیلم در کشور را جابجا کرد.
 

سینماهای این نهاد در سال ۹۸ با جذب حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب به فروش ۵۱ میلیارد تومانی دست پیدا کردند که نسبت به سال ۹۷ با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

همچنین ۱۲ سینما از سینماهای حوزه هنری در لیست سینماهای میلیاردی کشور قرار گرفته‌اند که این عدد نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است. سینماهای «هویزه» مشهد، «ساحل» اصفهان، «چهارباغ» اصفهان، «آفریقا» مشهد و «بهمن» تهران به ترتیب با بیشترین میزان فروش در این میان پیشتازند.

آمار پخش موسسه «بهمن سبز» از فروش سینمای ایران در سال گذشته نیز رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. به طوری که این دفتر پخش تنها با نمایش ۶ فیلم، به فروش ۳۱ میلیارد تومانی دست یافته و در ردیف ۳ دفتر پخش برتر کشور قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «زندانی‌ها» با فروش ٤,٦٩٣,٥٩٣,٣٧٩ تومان، «ما همه باهم هستیم» با فروش ١٠,٦٦٢,١٤١,٩٨٣ تومان، «قصر شیرین» با فروش  ٣,٤١٦,٦٢٩,١٥٩ تومان، «سال دوم دانشکده من» با فروش ٩٢٣,٤٦٥,٣٨٠ تومان، «منطقه پرواز ممنوع» با فروش ۵,۹۳۸,۸۰۶,۰۰۰ تومان و انیمیشن «بنیامین» با فروش ٥,٢٢٠,٨٧٧,٨١٩ تومان این آثار را تشکیل می‌دهند.

در این میان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» با فروش حدودا ۷ میلیارد تومانی (با احتساب فروش سینماسیار) به عنوان پرفروش‌ترین فیلم نوجوان سینمای ایران و انیمیشن «بنیامین» با فروش حدود ۵.۵ میلیاردی به عنوان دومین انیمیشن پرفروش سینمای ایران لقب گرفتند.

«بهمن سبز» در حالی به این آمار رسیده که برخی از آثار پخش شده، پیش‌بینی فروش بالایی نداشتند اما سرانجام هرکدام به میانگین فروش بیش از ۵ میلیارد تومان دست یافته اند. این موسسه پخش آثاری همچون «دیدن این فیلم جرم است!»، «لوپتو» و... را در صف اکران سال ۹۹ دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۱۹

خلاصه داستان فیلم سینمایی عرق سرد
این فیلم براساس واقعیت ساخته شده و قصه زندگی «افروز اردستانی»، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است که حق‌اش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند.
بازیگران : باران کوثری, امیر جدیدی, سحر دولتشاهی, لیلی رشیدی, هدی زین العابدین
فیلم سینمایی عرق سرد به‌کارگردانی سهیل بیرقی در 2 سال پیش یعنی سال 1396 در گونه درام تولید شده است. عرق سرد توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 6.6 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم عرق سرد را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی می‌کنند. مهدی داوری تهیه‌کننده عرق سرد این فیلم را، به‌عنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. عرق سرد در تاریخ 1397/07/04 پخش خود را توسط پخش‌کننده فیلمیران در سینما آغاز کرد. در آن روزها عرق سرد توانست آمار فروش 2،016،843،000 تومان را به ثبت برساند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۵

مجله آمریکایی «فوربس» برای دومین سال متوالی «دواین جانسون» هنرپیشه آمریکایی ملقب به «راک» را به عنوان پردرآمدترین بازیگر مرد جهان معرفی کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای بی‌بی‌سی انگلیسی، این ستاره ۴۸ ساله هالیوودی و کشتی‌گیر سابق از اول ژوئن ۲۰۱۹ (۱۱ خرداد ۹۸) تا اول ژوئن ۲۰۲۰ (۱۲ خرداد ۹۹)، ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشته که ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آن تنها به خاطر بازی در فیلم اعلان قرمز نتفلیکس بود. بخشی از این درآمد نیز از خط تولید لباس‌های ورزشی راک حاصل شد.

ده نفر اول فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد جهان، روی هم امسال ۵۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد داشتند که به نقل از فوربس، بیش از یک چهارم آن حاصل همکاری با نتفلیکس بوده است. رایان رینولدز همبازی راک در فیلم اعلان قرمز با ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد، در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت. از جمله قراردادهای بزرگ سینمایی او می‌توان به دو قرارداد ۲۰ میلیون دلاری برای بازی در فیلم‌های اعلان قرمز و شش زیرزمینی ساخت نتفلیکس اشاره کرد.

مارک والبرگ، بن افلک و وین دیزل به ترتیب با ۵۸، ۵۵ و ۵۴ میلیون دلار درآمد، در جایگاه سوم تا پنجمین این فهرست جای گرفتند. آشکی کومار تنها هنرپیشه بالیوودی بود که به این فهرست راه یافت؛ وی با ۴۸ میلیون و ۵۰۰ دلار درآمد در سال گذشته، رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

لین-منوئل میرندا (۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار)، ویل اسمیت (۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار)، آدام سندلر (۴۱ میلیون دلار) و جکی چان (۴۰ میلیون دلار) از دیگر بازیگرانی بودند که به ده رتبه اول این فهرست راه یافتند. اسامی پردرآمدترین بازیگران زن جهان متعاقبا در فهرستی جداگانه اعلام خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۵۰

چهارمین قسمت از فصل جدید برنامه «نقد سینما» جمعه شب ۲۰ تیرماه از شبکه پنج روی آنتن رفت. در این قسمت علاوه‌بر نقد و بررسی فیلم مستند «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، در قالب پرونده‌ای ویژه به فقدان روایت سینمایی از جنگ بوسنی و کشتار مسلمانان در سربرنیتسا همزمان با بیست‌وپنجمین سالگرد این جنایت پرداخته شد.

در بخش نخست برنامه امیررضا مافی میزبان محمدرضا عرب مستندساز و کارگردان سینما بود تا بر مبنای تجربیات و مشاهدات بی‌واسطه این فیلمساز به مرور مختصات و تبعات فاجعه کشتار مسلمانان در بوسنی و به‌خصوص سربرنیستا بپردازد.

عرب در آغاز این بخش با گرامیداشت یاد بیش از ۹ هزار مسلمان غیرنظامی قربانی‌شده در این نسل‌کشی، در پاسخ به سوال مافی درباره دلیل کم‌کاری خود در سینما پس از کارگردانی فیلم سینمایی «ندارها» در سال ۸۸ گفت: بخشی از اشکال از خود من است که اساساً فیلمسازِ تندتند فیلم ساختن نیستم. فیلمنامه برایم مهم است. فیلمنامه‌های گوناگونی بعد از «ندارها» به دستم رسید که هر کدام به دلیلی به سرانجام نرسید. مثل فیلمنامه «ملاقات در وین» که مربوط به اوایل شکل‌گیری داعش بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۲۵

 

محمدرضا سرشار که معتقد است کارگردانان سینمای ما زیاد اهل مطالعه داستان نیستند، یا داستان ایرانی نمی‌خوانند، می‌گوید ظرفیت‌ بسیار داستان‌های ایرانی می‌تواند سینمای «ورشکسته» ما را نجات دهد.

نویسنده «اگه بابا بمیره»، داستانی که فیلم «جاده‌های سرد» مسعود جعفری‌جوزانی بر اساس آن ساخته شده است، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تجربه خود در نوشتن این داستان و داستان‌های دیگری که به ساخت فیلم منجر شده‌اند بیان کرد: همه داستان‌ها جنبه تصویری بالا ندارد، البته هر داستانی باید این‌گونه باشد، ولی ضعف‌های نویسندگان در نگارش یا نشناختن درست قالب داستان باعث می‌شود تعدادی از داستان‌ها فاقد این جنبه باشند و به راحتی نشود داستان آن‌ها را به نمایش درآورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۳