اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۳۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

تبلیغ جالب یک شرکت بیمه برای بیمه نامه سفر

فکر می کنید روزانه در معرض دریافت چند پیام تبلیغاتی قرار دارید؟

به طور معمول در شهر های بزرگ ایران اغلب افراد روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ آگهی تبلیغاتی را به طرق مختلف دریافت می کنند. شاید فکرش را هم نمی کردید! از گوشی موبایلتان تا بزرگراه ها، همه و همه این روزها کارکرد های پیام رسانی و تبلیغاتی پیدا کرده اند. SMS های تبلیغاتی، پیام های تبلیغاتی تلگرام و ..، تبلیغات درون برنامه های گوشی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در سایت ها و تبلیغات ایمیلی تنها بخشی از آگهی هایی هستند که از طریق دنیای مجازی دریافت می کنید. کمی آن طرف تر در تلویزیون و رادیو روزانه دهها آگهی تجاری را مشاهده می کنیم و می شنویم. اگر به دور و اطرافمان دقیق تر نگاه کنیم، روزنامه ها، آگهی نامه ها و کاتالوگ هایی که روزانه به دستمان می رسد همه حاوی پیام های تبلیغاتی هستند. اگر در خیابان ها کمی قدم بزنیم، تراکت ها، تست های رایگان، تابلوی مغازه ها، تبلیغات در پیاده روها، تبلیغات در بیلبورد ها، تبلیغات روی پل های عابر پیاده، تلویزیون های شهری و تبلیغات کاغذی چسبیده شده روی در و دیوار همگی پیام های تبلیغاتی هستند که ما در معرض مشاهده آنها هستیم.

تبلیغ جالب اتومبیل ضد آب کادیلاک و تاثیر بر فروش این محصول

اما واقعا روزانه چند آگهی توجه شما را به خود جلب می کند؟ احتمالا پاسخ شما چیزی شبیه اینست که روزانه کمتر از ۱۰۰ پیام تبلیغاتی را دریافت می کنید و کمتر از ۱۰ پیام توجه شما را به خود جلب می کنند. اگر پاسخ شما هم اینگونه است به این معنی است که بیش از ۹۰% تبلیغاتی که به سمت ما سرازیر می شوند حتی نتوانسته اند ما را متوجه خود کنند.

شما به چندین روش می توانید مخاطب را متوجه تبلیغات خود کنید، یکی از این روش ها تکرار، تکرار و تکرار تبلیغ است که باعث می شود توجه مخاطب به تبلیغ شما جلب شود. این روش بازدهی خوبی دارد اما به شرط اینکه برنامه ریزی خوبی داشته باشید و بدانید دقیقا چقدر باید تکرار کنید! بعضی اوقات تکرار بیش از اندازه باعث رنجش مخاطب می شود و نتیجه ای عکس دارد. اما روش دیگری که هزینه ی کمتر و راندمان بالاتری دارد ، تبلیغات جالب و خلاقانه است.

تبلیغات جالب همان تبلیغی است که وقتی آن را مشاهده می کنید برای شما تازگی داشته باشد یا با دیدن آن شگفت زده شوید. شرکت های بزرگ دنیا در سالهای اخیر سعی کرده اند به جای هدر دادن بودجه ی تبلیغاتی خود با شیوه های متداول، خلاقیت به خرج دهند و تبلیغاتی را طراحی کنند که مخاطب از دیدن آنها شگفت زده می شود. این تبلیغات را هر جا که مخاطب ببیند از آن چشم پوشی نمی کند و حداقل برای ثانیه ای هم که شده به آن چشم می دوزد. 

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۷

خلاصه داستان:

عباس خلبان یک هواپیمای جنگی به همراه دوربین های ساخت وطن که برای اولین بار روی جنگنده ای سوار شده است، برای شناسایی موقعیت دشمن به آن سوی مرزها می رود. و لیکن دشمن در برگشت هواپیما و خلبان را هدف قرار می دهد و از برج مراقب به او خبر می دهند که هواپیما نباید به دست دشمن برسد. عباس زنجانی(خلبان) با وجود زخمی که برداشته، مصمم می شود که در اولین فرودگاه در خاک ایران به زمین بنشیند، اما فرودگاه آبادان قدیمی و مخروبه است و قبلاً بوسیله دشمن تخریب شده است. بسیجی های آن منطقه وقتی از موضوع خبردار می شوند با تمام قدرت فرودگاه را پاکسازی می کنند. هواپیما فرود می آید، اما خلبان دوام نمی آورد و شهید می شود.

فیلم داخل هواپیما دست فرماندهان می رسد، آن ها تأکید می کنند که جنگنده نیز باید سالم به پایگاه برسد که این بار نیز نیروهای بسیجی به همراه چند خلبان و کارشناس هواپیما، طی عملیات مفصل با وجود درگیری بسیار با عراقی ها جنگنده را سلامت به پایگاه می رسانند. 

کارگردان: عبدالحسن برزیده

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۳۶

با تلاش معاونت فنی سازمان صداوسیما و با فعال کردن بسته سوم فرستنده‌ها، جای شبکه‌ها تغییر کرده و مخاطبان به زودی با دسته‌بندی جدید و تخصصی روبرو خواهند شد.

طبق این دسته‌بندی در «تی‌اس» یا بسته اول فرستنده‌ها، شبکه‌های سراسری و همچنین شبکه‌های سبک زندگی و خانواده قرار می‌گیرند. در «تی‌اس» یا بسته دوم شبکه‌های تخصصی جای دارند و در «تی‌اس» یا بسته سوم نیز شبکه‌های اچ‌دی و برون‌مرزی واقع شده‌اند.

همچنین طبق این دسته‌بندی جدید، احتمالا شبکه‌های اچ‌دی سه و اچ دی آی فیلم از روی گیرنده‌های دیجیتال حذف خواهد شد.

بنابر این گزارش، در بسته اول 10 شبکه نخست قرار دارند که عبارتند از:

1-شبکه یک، 2- شبکه دو، 3- شبکه سه، 4- شبکه چهار، 5- شبکه پنج (تهران)، 6- شبکه خبر، 7- شبکه افق، 8- شبکه قرآن، 9- شبکه پویا، 10- شبکه امید

همچنین در بسته یا «تی اس» دوم نیز به ترتیب 11- ایران کالا، 12- آی فیلم، 13- نمایش، 14- تماشا، 15- مستند، 16- شما، 17- آموزش، 18- سلامت، 19- ورزش و 20- نسیم قرار دارند. ضمن اینکه شبکه‌های استانی نیز همگی در تی‌اس دوم قرار می‌گیرند.

بسته تی‌اس یا فرستنده سوم نیز به شبکه‌های 21- پرس تی‌وی، 22- العالم، 23- الکوثر، 24- هیسپان، 25 مستند اچ‌دی و 26- تماشا اچ دی اختصاص دارد.

بنا به این خبر علاقه‌مندان به شبکه‌های مستند و تماشا نیز می‌توانند در نقاط قابل دسترس از نسخه اچ‌دی و در غیر این صورت از نسخه اس دی استفاده کنند.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۰۶

دیالوگ ماندگار:

مالک اشتر: ای کاش می توانستم علی را به روزگاری ببرم که مردم قدرش را بدانند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۱۶

 

فیلم سینمایی«یتیم‌خانه ایران» که برخی از آن تعبیر به فهرست شیندلر ایرانی می کنند جدیدترین اثر ابوالقاسم طالبی که به داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ جهانی اول و اشغال ایران به دست قوای بیگانه انگلیس می پردازد.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۴۹

حجه الاسلام دکتر هادی صادقی از نظریه پردازان حوزه مباحث نظری فلسفه رسانه و رییس دانشکده و مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی تبیان درخصوص حضور این موسسه در عرصه نرم افزاری فرهنگی کشور عنوان کرد: به حمدالله موسسه تبیان در تولید محتوای فرهنگی تحت وب و برنامه های متنوع برای دست یابی به کاربری ملی پیشتاز است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۷

بزرگترین بیلبورد دیجیتال که شبیه به گوشی هوشمند Galaxy S7 edge ساخته شده است ۲۶۲٫۴۷ فوت ارتفاع و ۱۳۱٫۲۳ فوت عرضه دارد و کیفیت تصویر آن به گونه‌ای است که مردم در خیابان از فاصله ۱٫۳۷ مایلی می‌توانند تمام تصاویر را با جزییات کامل در آن مشاهده کنند.

سامسونگ با بررسی‌هایی که انجام داده است به این نتیجه رسیده که در هر روز بیش از ۸۰۰ هزار نفر مقابل این بیلبورد دیجیتال می‌ایستند و با دقت تمام توضیحاتی که در آن منتشر می‌شود را مشاهده می‌کنند.

این بیلبورد دیجیتالی با نمایشگر LEDساخته شده است و سامسونگ قصد دارد مدل‌های بعدی آن را در فرودگاه بین‌المللی مسکو و شرمتیوف نصب کند.

البته پلیس راهنمایی و رانندگی مسکو اعلام کرده است که این بیلبورد تبلیغاتی به دلیل اندازه بزرگ و جذابیتی که دارد، باعث ایجاد ترافیک در خیابان شده است و می‌بایست محل استقرار آن تغییر کند .

در حال حاضر Galaxy S7 و Galaxy S7 edge  از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شوند و سامسونگ با اقدام جدید خود تصمیم دارد بازار خود را در کشور روسیه هم تقویت کند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۵۰

شعار های تبلیغاتی متفاوت دیجی‌کالا:

شعار تبلیغاتی 1: خرید با هوش امروزی تر است | خرید باهوش سریع تر است | خرید باهوش آسان تر است 

شعار تبلیغاتی 2: ما حوالی خانه تان هستیم

شعار تبلیغاتی 3: فروشگاهی بزرگ در جیب شما

شعار تبلیغاتی 4:  شما در چه سالی زندگی می کنید؟
شعار تبلیغاتی 5:  نگاهی به فردا

مطالب مرتبط:

- تبلیغ در دیجی کالا پربازدیدترین فروشگاه اینترنتی

- شعار جدید دیجی کالا : نگاهی به فردا

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۳۱

گروهی از دانشمندان فضایی به دنبال روشی جدید برای سفر در کرم چاله های فضایی هستند تا با استفاده از سفر میان ستاره ای راهی برای بحران به وجود آمده در کره زمین پیدا کنند و...

در آینده زمین به علت آتشک محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات بیشتری نابود می‌شود. کوپر (متیو مک‌کانهی) خلبان سابق ناسا که حالا کشاورز شده به همراه پدر زن، پسر جوان و دختر ۱۰ ساله‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کنند. مورفی (دختر کوپر) معتقد است که در اتاقش یک شبح وجود دارد که سعی دارد با او ارتباط برقرار کند. کوپر و مورفی کشف می‌کنند...

کریستوفر نولان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۰۵

رادیو ورزش پنج شنبه 18 شهریور به بررسی نقش رسانه در معرفی و ساخت اسطوره های ورزشی پرداخت.

به گزارش رادیو ورزش، شکی نیست رسانه های ورزشی در فرهنگ الگوهایی ایجاد کرده اند که درک مشترک اجتماعی را منسجم تر می کند. مطبوعات آگاهی عامه جامعه را واقعیت می بخشند، قهرمان می سازند و الگوهایی را به عنوان الگوهای اخلاقی و ورزشی معرفی می کنند. گاهی این اسطوره ها را از مفهوم فرهنگی به مفهوم عامیانه بدل می کنند. مثال آن توجه به تختی است. در دوره ای که یکی دو نشریه ورزشی بیشتر نداشتیم کیهان ورزشی از تختی الگویی ساخت دست نیافتنی اما مردمی. اسطوره ای از پهلوانی و جوانمردی در جامعه.
نحوه شروع معرفی تختی تا ابعاد بخشیدن به شخصیت معمولی او با قلم نویسنده این نشریه به شکل سحر آمیزی در جامعه تسری پیدا کرد و ناگهان تختی به یک پهلوان اسطوره ای تبدیل شد تا به امروز که یک قهرمان بلامنازع است. کیهان آن زمان تختی را یک الگوی قابل فهم معرفی کرد و در توده های مردم به شکل فرا اجتماعی جا انداخت. تا به تاثیر رسانه ها در ورزش بیشتر پی ببریم.
نقش رسانه های ورزشی ما را از طریق تیم و یا کشوری که تشویق می کنیم در فضا و زمان خاص آن قرار می دهد. از این طریق می خواهیم به اهمیت فرهنگی ورزش در جامعه برسیم. ورزش در سال های اخیر به نحو فزاینده ای نهادی شده است چرا که بیشتر نظام هایی که فعالیت های ورزشی را ایجاد کرده اند به شکل مشترک توسط دولت و سازمان های داوطلبی اداره می شوند.
ورزش و رسانه پنج شنبه ها ساعت 21:45 با اجرای حسین شریفی به بررسی نقش رسانه های ورزشی در جامعه می پردازد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۲۱

فست کلیک (FastClick)"مجری تبلیغات اینترنتی یا اولین سیستم جامع تبلیغات اینترنتی در ایران است.

در سیستم جامع مدیریت تبلیغات اینترنتی فست کلیک جدا از استراتژی برندسازی این قابلیت وجود دارد تا بتوان تحلیل درستی از تبلیغات انجام شده در سایت های مختلف داشت.
فست کلیک با بیش از 100 سایت پربازدید ایران قرارداد همکاری دارد، از
ورزش سه، بلاگفا، تبیان، تابناک، باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، هم میهن، جام جم آنلاین و...

اما گویی که از 20 سایت پر بیننده ایران فقط "دیجی کالا" و سایت های تحت برند شرکت صبا ایده" آپارات، میهن بلاگ، کلوپ، لنزور و فیلیمو" در لیست فست کلیک دیده نمی شوند.

http://www.fastclick.ir

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۹

در هجدهمین جشن بزرگ سینمای ایران از فاطمه معتمدآریا، علیرضا رضاداد، سیدمحمد خادم و منوچهر محمدی به عنوان چهار چهره ی اثربخش سینمایی، قدردانی شد. که قابل توجه بود

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۱۹

پوستر جذاب هجدهمین جشن بزرگ سینمای ایران با شعار روز ملی سینما روز احترام به تماشاگر

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۲۲

اولین قرارداد های بزرگ تبلیغات انحصاری لیگ برتر فوتبال ایران 3 ساله به ارزش 30 میلیارد تومان، دومی دو ساله به ارزش 160 ملیارد تومان و سومی 50 ملیاردی بسته شد.

به گزارش اسطوره سازان بهار سال 93 انتشار یک خبر بزرگ در این حوزه همه را غافلگیر کرد؛ اینکه امتیاز تبلیغات محیطی در استادیوم‌های لیگ برتر فوتبال برای دو سال به قیمت 160 میلیارد و 745 میلیون تومان به کانون تبلیغاتی ایران نوین (60 ملیارد سال اول و 100 میلیارد 745 میلیون تومان سال دوم) واگذار شد.

ایران نوین توانست برای سال اول به دلیل این که 3 هفته از بازی‌های لیگ برتر پخش نشد و تبلیغات دورزمین به جای 3 ردیف در 2 ردیف قرار گرفت حدود 20 میلیارد تومان از سازمان لیگ غرامت بگیرد. اما به تعهدات سال دومش نتوانست عمل کند.

اواخر مردادماه 95 سازمان لیگ برتر فوتبال قراردادی یکساله 50 میلیاردی با شرکت پردازش زیر مجموعه هولدینگ فناپ به عنوان اسپانسر بازی‌های لیگ برتر فوتبال امضا کند.

در حال حاضر شرکت فناپ سامانه‌ای با نام 3040 راه اندازی کرده است تا بتواند با 3090 رقابت کند اما سازمان لیگ هنوز نتوانسته مدیران 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را مجاب به استفاده از این سامانه کند، به همین دلیل هم هست که شرکت فناپ تهدید به فسخ قرارداد با سازمان لیگ کرده است.

نکته جالب یکدست بودن تبلیغات در تمامی بازی های پخش شده از تلویزیون است. مثلا دیروز در بازی صبای قم با ذوب آهن و سایپا و فولاد خوزستان که از دو شبکه مختلف پخش می شد شاهد تبلیغات یکسان محیطی در هر دوبازی بودیم. البته با حضور تبلیغات خود پردازش مجری انحصاری لیگ برتر فوتبال.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۵۲

با توجه به درخواست های مخاطبان، از امروز مجموعه شبکه های هدهد که شامل هدهد فارسی، عربی، انگلیسی است، در هر سه شبکه به طور مجزا، یک ساعت به زمان پخش اول خود افزود.
به گزارش بانی فیلم، این افزایش در بخش برنامه های مخصوص کودکان و شامل انیمیشن و کارتون است. انتقال ساده مباحث با رویکرد مفرح و ساده از جمله محورهای برخی برنامه های این شبکه است.
شبکه جهانی هدهد که به ایام اسلامی همچون عیدغدیر، ماه محرم، ماه رمضان و…. با نگاه ویژه‌ای می‌پردازد، امسال نیز ویژه برنامه های بسیاری را برای ماه محرم تدارک دیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.
شبکه جهانی هدهد تنها شبکه بین المللی شیعی در حوزه کودک و نوجوان است که از طریق ماهواره فعالیت می کند.شبکه های هدهد توسط دفتر آیت الله سیستانی(مدظله العالی) راه اندازی شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۰۰

کودک گرسنه در برلین

این کیف دستی تبلیغاتی برای تشویق و ترغیب مردم برلین به حمایت از کودکان گرسنه طراحی شده است.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۲۳

بعد مدتها تلویزیون یک فیلم تاثیرگذار و عاطفی فیلم سینمایی"ارتباط خانوادگی" را امروز جمعه 19 شهریورماه در قالب جشنواره فیلم های تابستانی از آنتن شبکه 4 سیما داشت.

"ارتباط خانوادگی" که سعی کنید از دستش ندین یک درام خانوادگی و علاقمند برای ایرانی ها براساس فیلم سینمایی داستان توکیو به کارگردانی یاساجیرو اوزو است. که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نادر مقدس و نویسندگی افسانه منادی در سال ۱۳۸۹ تولید شده است.

تله فیلم «ارتباط خانوادگی»داستان مردی به نام کمالی است که به اتفاق همسرش طلعت از شهرستان راهی تهران می شوند تا فرزندانشان را ببینند اما دخترها و پسرها آن قدر درگیر مشکلات زندگی شده اند که نمی توانند از پدر و مادرشان پذیرایی کنند…

بازی زیبا علی نصیریان در نقش کمالی پدر بزرگ این خانواده و کتایون امیرابراهیمی در نقش مادر بزرگ که بیشترین ارتباط عاطفی با دو نوه خانواده برقرار می کند که...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۵۸

برای مشارکت در تامین 7500 جهیزیه نوعروس ایرانی طرح بزرگ آیینه و شمعدون به http://ayneshamdoon.ir یپیوندین. اسطوره سازان همسو با چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی حمایت کننده و حامیان طرح به این پویش سراسری پیوست.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۲۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۵۴

«امیلی جان مندل» رمان نویس کانادایی و برنده سه جایزه ادبی در تحقیقاتی که انجام داده دریافته است که در بیشتر کتاب هایی که در عنوان آن ها واژه «دختر» به کار رفته و نویسنده آن ها مرد است، شخصیت های قهرمان زن آن ها سرانجام مرگ دارند.

 «ماندل»، نویسنده رمان برنده جایزه «ایستگاه یازده» به دنبال علت پرفروش شدن رمان هایی بود که در عنوان آن ها از واژه «دختر» استفاده شده بود مثل «دختری در قطار»، «دختر مرده» (Gone Girl) و یا «دختری با علامت اژدها» - که اخیرا بسیار محبوبیت پیدا کرده است؛ او برای یافتن کتاب هایی با عنوان «دختر»، جستجویی در منابع دیجیتالی  آغاز کرد و به نتایج جالبی رسید؛

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۰۶