اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

با خرید بلیط فیلم غریب از سینما تیکت حامی سینمای اخلاق و سینمای نجیب ایران باشید
قهرمان و ضد قهرمان همواره حرف اول را در آثار سینمایی قصه محور می‌زند. در این میان پرداخت به قهرمانانی که مردم نام و رسم آنان را می شناسند همواره برای مخاطبان جذابیت‌های بسیاری دارند.

بدون شک یکی از ضعف‌های کنونی سینمای ایران عدم پرداخت به شخصیت‌های ماندگار تاریخی است. در تاریخ ایران ادوار مختلفی به عنوان بخش‌های مهم تلقی می‌شود و همواره در هر برهه نام اسامی در تاریخ به یادگار مانده که گاه اثرگذارترین افراد دوره خود بوده‌اند.

در این گذر اما در سینمای دفاع مقدس شرایط به گونه‌ای دیگر است. سال‌های سال طول کشید تا فیلمسازان دریابند باید به سراغ گنجینه‌های باقی مانده از خاطرات رزمندگان و حقایق این دوره تاریخی بروند.

پر بی‌راه نیست اگر بگوییم در این دوره 8 ساله دفاع مقدس که قابل قیاس با هیچ تصویر جنگی مرسوم در دنیا نیست شخصیت‌های بسیاری وجود داشته‌اند که امروز برخی برایمان نام آشنا و برخی دیگر گمنام هستند.

اگر به ادوار مختلف تاریخی نگاهی بی‌اندازیم در می‌یابیم در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای به تصویرکشیدن بخش یا زندگی شهدا و فرماندهان دفاع مقدس انجام شده که اغلب با احترام به تلاش‌ها پروژه‌هایی شکست خورده بودند.

البته تلاش‌هایی برای به تصویرکشیدن برخی اتفاقات بزرگ نظامی افتاد که آثاری همچون حمله به اچ 3 با رویکرد عملیات اچ 3 از جمله چنین آثاری بود.

در ادامه آثاری همچون در مسلخ عشق (اثری توقیفی درباره شهید محمود آیت)، عبور از خط سرخ با رویکرد شهید عباس دوران به تولید رسید اما شاید جدی‌ترین تلاش‌ها در این بخش که البته تلاش‌های ضعیفی بود از سال 1387 با تولید فیلم "به کبودی یاس" به کارگردانی جواد اردکانی اتفاق افتاد. این اثر قرار بود روایتی از شهید برونسی باشد و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۳۵

سرانجام ۱۲سال پس از خاتمه ماجراهای هری پاتر و دوستانش و آن مدرسه جادوگری هاگوارتز ، موجود خبیثی به نام ولد مورت و‌... همراه معماها و رازهای بی‌شمارش، اخبار تولید سریالی بر‌اساس همان داستان‌ها، مجددا ماجراهای جادوگر جوان و دوستانش را بر صدر اخبار سینمایی دنیا نشاند.
نویسنده سعید مستغاثی - مستندساز و کارشناس سینما

همان‌گونه که سریالی براساس ماجراهای «ارباب حلقه‌ها» به نام «قدرت حلقه» منتشر شد و براساس داستان‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» هم چندین سریال کوتاه و بلند تولید شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۵۸