اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۵۴

بی شک یکی از برجسته ترین شخصیت های واقعه عاشورا  حضرت ابوالفضل العباس(ع) است. شخصی که با وجود دارا بودن جایگاه بالا در میان اعراب به دلیل عشیره، قدرت و رزم آوری که به آن زبانزد بود اما همچون یک سرباز در رکاب برادر و مولایش حضرت امام حسین(ع) گوش به فرمان ایشان است و برخلاف بسیاری که به نصیحت امام می پرداختند هیچ گاه کوچکترین مخالفتی با ایشان نکرد. حتی زمانی که خواست به نبرد و کارزار برود به دلیل امر مولایش روانه فرات شد تا برای حرم آل الله سقا باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۶

 

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی (۱۳۹۹/۰۹/۲۶) شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۱

ویلیام شکسپیر را شاید جز آن معدود ادبای غربی دانست که در نگاه رهبر انقلاب جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. درام‌نویس انگلیسی بارها موضوع گفتارهای رهبر انقلاب بوده و شاید از این حیث رکوردار است.

رسانه انقلاب به عنوان یک سایت در جهت توسعه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اخیراً اقدام به انتشار اینفوگرافی با موضوع جایگاه ویلیام شکسپیر در بیانات رهبری کرده است. این در حالی است که مرد مرموز انگلیسی در ایران همواره به عنوان قله فتح‌ناشدنی عرصه درام شناخته می‌شود.

به همان درجه که سعدی، حافظ و فردوسی مظهر تفکر و زبان ادبیات ایران اسلامی هستند و گفته‌های آنان زبانزد خاص و عام است، شکسپیر هم در تمدن انگلستان مقامی بسیار ارجمند دارد. حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با این نمایشنامه‌نویس شهیر مسائل مختلفی را مطرح کرده‌اند و در خلال بیاناتشان به اندازه فرصت و ظرفیت حاضران تحلیل‌هایی کوتاه نیز ارائه داده‌اند که به شکل گرافیک اطلاع‌رسان توسط پایگاه تحلیلی رسانه و هنر انقلاب برای نخستین بار منتشر می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۳۵

"کنت فی الرقه"، «در رقه بودم»، حکایت جوانی آلمانی تونسی تبار به نام «ابو زکریا» است ‌که پس از ظهور «داعش» فریب وعده هایش را خورده، راهی سرزمین ‌ «شام» می شود. اما خیلی زود می فهمد، این وعده ها سرابی بیش نبوده ‌است. لذا از رقه فرار کرده، به تونس بازمی گردد و در آنجا دست تقدیر او ‌را در مسیر «هادی یحمد»، نویسنده تونسی قرار می دهد. طی دیدارهایش با ‌یحمد آنچه در رقه و نبردهای داعش بر سرش رفته را نقل می کند تا این ‌نویسنده تونسی آن را به صورت کتابی چاپ و منتشر کند. ‌
خرید سفر به پایتخت داعش: خاطرات یک عضو سابق داعش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۵۰

با ارجاع به آثاری مثل جن‌گیر و ارباب‌آرزوها و سایر آثار سینمایی مثل تایتان‌ها که تجمع اجنه را در شرق تصویر می‌کند، طبیعی است که این خط القایی از طریق سینما وارد فرهنگ آمریکا می‌شود.

در هالیوود یک جریان پیوسته ایدئولوژیک همواره در آثار سینمای بدنه هالیوود به مخاطبان و علاقه‌مندان ژانر وحشت همواره می‌خواهد این اندیشه را القا کند که اهریمن همواره از شرق طلوع می‌کند. این تلقی در فیلم «جن‌گیر» وضوح شگفت‌آوری دارد. پس از تیتراژ آغازین فیلم با آفتاب ظهر عراق آغاز می‌شود و صدای بلند اذان صحنه افتتاحیه فیلم را در برمی‌گیرد و این لحظات در فیلم جن‌گیر بسیار قابل تامل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۰ ، ۱۳:۲۸

کمپانی یونیورسال با تعیین بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری قصد دارد سه گانه جدیدی بر فیلم «جن‌گیر» بسازد.

به گزارش ورایتی، یونیورسال با تعیین بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری قصد دارد تا سه فیلم جدید «جن‌گیر» را در «پیکاک» که سرویس جدید استریم و اکران آنلاین این کمپانی است به نمایش درآورد.

گفته شده الن برستاین بازیگر برنده اسکار که اولین بار در فیلم اصلی ۱۹۷۳ در آن بازی کرد، نقش خودش را به عنوان کریس مک‌نیل تکرار می‌کند.

این سه گانه در دست ساخت توسط دیوید گوردون گرین فیلمسازی که سازنده جدیدترین بازسازی فیلم «هالووین» بوده، ساخته می‌شود.

این پروژه جدیدترین پروژه در ادامه صرف هزینه‌های خیلی بزرگ توسط سرویس‌های استریم است. پیشتر نتفلیکس ۴۵۰ میلیون دلار برای ساخت ادامه «چاقوها بیرون» پرداخت و آمازون هم ۱۲۵ میلیون دلار تصویب کرد تا برای «آمدن به آمریکا ۲» صرف شود و ۲۰۰ میلیون دلار هم به ساخت «جنگ فردا» با بازی کریس پرت اختصاص داد.

در ماه‌های اخیر سرویس‌های نمایش آنلاین مانند دیزنی، وارنر میدیا و ویاکام رقابت‌هایشان را برای خلق محتوای سرگرم کننده برای سرویس‌های اکران آنلاین افزایش داده‌اند.

انتظار می‌رود اولین فیلم از سه گانه جدید «جن‌گیر» ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ اکران شود. درباره فیلم‌های بعدی توضیحی ارایه نشده است.

فیلم اصلی «جن‌گیر» در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین ساخته و با موفقیت بزرگ نزد منتقدان روبرو شد و در گیشه ۴۴۱ میلیون دلار فروخت و ۱۰ نامزدی اسکار هم کسب کرد و به اولین فیلم ترسناکی بدل شد که در بخش بهترین فیلم اسکار نامزد دریافت جایزه می‌شد. این فیلم درباره مادری است که برای بیرون کردن شیطان از وجود دختر ۱۲ ساله‌اش دو کشیش کاتولیک را بالای سر وی می‌آورد.

دیگر بازیگر این فیلم لسلی اودوم جونیور از «همیلتون» و «شبی در میامی» خواهند بود.

منبع: مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۰

 شیوه های معمول و پر بازده تبلیغات اینترنتی
1- شبکه اجتماعی
2- ویدئو تبلیغاتی
3- رپرتاژ خبری
4- وبلاگ نویسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۴۵

ژاپن با چنان سرعت غیرقابل‌باوری، از ژاپن سامورایی‌ها و یاکوزاهای خشن جنگ‌طلب به ژاپنی کاملا لطیف و صلح‌طلب و بی‌طرف تبدیل شده.

 فرهنگ یک مفهوم گسترده ‌است که شامل ارزش‌های اجتماعی و هنجارهای موجود در جوامع بشری می‌شود. بین علم و تکنولوژی و تبعات آن، با فرهنگ تفاوت وجود دارد؛ اینها دو مقوله جداگانه‌ هستند. اگرچه خود علم هم جزء شاخه‌های فرهنگ است اما فرهنگ به معنای خاص برای یک ملت، عبارت از ذهنیات، اندیشه‌ها، ایمان‌ها، باورها، سنت‌ها، آداب و ذخیره‌های فکری و ذهنی است. به یک تعبیر فرهنگ هر چیزی است که فرد به‌عنوان عضوی از جامعه خویش فرامی‌گیرد. درحالی که ژنتیک به وسیله وراثت منتقل می‌شود، فرهنگ از راه آموزش به نسل بعدی منتقل می‌شود. فرهنگ همواره نرم‌افزار است و تمدن شامل آن و سخت‌افزارها، مثلا زبان و خط و امثال آنها می‌شود. فرهنگ، راه مشترک زندگی، اندیشه و کنش انسان در یک جامعه است. فرهنگ، شامل هنر، ادبیات، علم، آفرینش‌ها، فلسفه و دین است. هنجار فرهنگی رفتار قابل‌قبول یک جامعه را تعیین می‌کند و به‌عنوان راهنمای نحوه رفتار، پوشش لباس، زبان و حرکت در یک موقعیت خاص و همچنین انتظارات در یک گروه اجتماعی عمل می‌کند. این تعاریف را درحالی به کار می‌بریم که تقریبا در دنیا فرهنگ‌ها ازهم گسیخته شدند و ما نیز به‌عنوان یک ایرانی دغدغه‌مند و وطن‌دوست، نگران بحران خلأآفرینی‌های جریانات مدرن و پست‌مدرن در فرهنگ‌های مختلف جهان هستیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۵۳

بالاخره بعد از گمانه زنی‌های بسیار در رسانه‌ها درباره دریافت نخل طلا، جایزه مثلا «مهم‌ترین» جشنواره سینمایی اروپایی به فیلم «تیتان» از کشور میزبان رسید. ژولیا دوکورنو، کارگردان زن فرانسوی در حالی جایزه اصلی این رقابت را دریافت کرد که در اتفاقی بی‌سابقه، در ابتدای مراسم اهدای جوایز، اسپایک لی، کارگردان آفریقایی‌تبار معروف هالیوود در همان ابتدای مراسم، ناخواسته برنده را لو داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۴۸

یاداشتی از پدرام بهابادی: قسمت هفتم سریال منتشر می شود. قیمت کیفیت بالای فیلم 5000 تومان تعیین می شود برای دانلود.

کافی است دو ساعت صبر کنید. در تمامی کانال های تلگرامی و وبسایت های داخلی می توانید بدون پرداخت 5000 تمام، به صورت رایگان فیلم را دانلود کنید.
چند نفر در ایران این کار را می کنند؟ تقریبا 90درصد مخاطبان شبکه نمایش خانگی، فیلم مورد نظر خود را بدون خرید نسخه اصلی دی وی دی و یا حتی دیجیتال می بینند.

پس اگر اینجور است که این شبکه های نمایش خانگی و سریال های پر مخاطب پخش خانگی باید ورشکست می شدند و با پخش خانگی خداحافظی می کردند و به سمت تلویزیون می رفتند.

به نظر شما وقتی فقط 10 درصد از جامعه برای تولید محصول شما پول می دهند، به صرفه نیست که هرچند با قیمت کم ولی سود ده کالای خود را به تلویزیون ایران بفروشید؟

شما که مطمئن هستید که فیلم هایتان بدون اینکه خریداری بشوند، مجانی دانلود می شوند، و هیچ راه قانونی برای جلوگیری از این کار نیست. پس چرا حاضر نیستید به سمت تلویزیون بروید؟

جوابش ساده است. اما قبل از اینکه جواب آن را دهیم بگذارید دلیل اینکه تهیه کنندگان این بخش از تولیدات فیلم در ایران، در رسانه ها سر و صدا می کنند که قانون کپی رایت در ایران نیست و ما داریم ضرر می دهیم را برای شما بگویم:
این فقط یک خیانت و توهین بزرگ به شعور ملت عادی ایران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۴۱

جواد نوروزبیگی با تاکید بر «امنیت شغلی» تهیه‌کنندگان پروژه‌ها در شبکه نمایش خانگی، از مسوولان سازمان زیرمجموعه صداوسیما با عنوان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) درخواست کرد که در نظارت‌ها کمی از فضای تلویزیون فاصله بگیرند.
به گزارش ایسنا، این تهیه کننده سینما و تلویزیون تاکید کرد: بهتر است در این روزها حق انتخاب را به جامعه واگذار کنیم. مرزبندی شدید برای جامعه که چه چیزی خوب است و چه چیز ی بد است را کنار بگذاریم. الان جامعه به سانسور حساس شده است و افراد به راحتی صحنه های سانسورشده را می گردند و پیدا می کنند، ضمن اینکه مخاطب حق انتخاب بیشتری هم دارد و در نهایت می تواند برنامه مورد علاقه خود را در میان شبکه‌ها و سریال های خارجی پیدا کند.
نوروزبیگی که در گفت وگوی برنامه پرانتز باز با موضوع رابطه‌ی فرهنگ و اخلاق با سانسور در آثار تصویری حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: ما تهیه کنندگان قدیمی به خوبی جامعه را می شناسیم و می دانیم چه صحنه ها و تصاویری را نباید نشان داد یا برای مثال باید از نمای دور به تصویر کشید. ضمن اینکه ما برای ترویج ارزش های جامعه فیلم و سریال می سازیم، خودمان هم نگران سلامت خانواده هستیم و دوست نداریم خانواده هایمان به تماشای صحنه های نامناسب با عرف جامعه بنشینند. خود بازیگران ما هم الان ممیزی ها را می شناسند و می دانند برای مثال پوششان باید چگونه باشد. الان ما همه توجیه هستیم ولی اینکه فردی در اینستاگرام یک عکس می گذارد و یا مصاحبه ای انجام می دهد و به یکباره ممنوع التصویر می شود، برای سازندگان یک پروژه که از قبل قراردادی را بسته اند، به شدت آسیب زننده است.
این تهیه کننده تاکید کرد: خواهش می کنم رفتار شخصی افراد را از رفتار جمعی جدا کنید. اگر بازیگری مصاحبه ای انجام داده یا عکسی را در فضای مجازی منتشر کرده، بابت همین رفتار به او تذکر بدهید اما یک پروژه را معلق نگه ندارید. ضمن اینکه من‌ اخیرا در قرارداد با عوامل این موارد را لحاظ می‌کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۸

مجموع کاربران فعال توییتردر سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۲۰۶ میلیون نفر رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ فراتر از پیش‌بینی‌های وال استریت ظاهر شد و سریع‌ترین رشد درآمدی خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون را تجربه کرد. آمار کاربران فعال این شبکه اجتماعی نیز در مقایسه با همین بازه در سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۲۰۶ میلیون نفر رسید.

البته همه رشد تعداد کاربران توییتر مربوط به خارج از مرزهای آمریکا است؛ متوسط تعداد کاربران آمریکایی فعال در این شبکه اجتماعی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۷ میلیون نفر بود که در مقایسه با سه ماه اول سال قبل یک میلیون کاهش یافته است. این در حالی است که میانگین کاربران فعال بین‌المللی توییتر در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ از ۱۶۲ میلیون به ۱۶۹ میلیون نفر رسید و در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزایشی ۱۹ میلیونی را تجربه کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۱