اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

اگر این روزها گذرتان به یوتیوب بیفتد و منتظرید تا تبلیغ اول ویدیو نمایش داده و تمام شود، چشمتان به تصویر معروف بیت‌المقدس می‌افتد که موشک‌های ایران از بالای سرش عبور کردند به همراه یک نوشته بزرگ «ایران قصد تخریب بیت‌المقدس را دارد و اسراییل از آن مراقب کرده! ایران یک تهدید جهانی است.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۱۳:۲۱


اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۰۳ ، ۱۱:۴۱

واکنش هنرمندان به «وعده صادق»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۳ ، ۱۳:۰۷

باشگاه فیلم فرهنگ‌سرای ارسباران به مناسبت روز جهانی قدس، میزبان سیدمحمد حسینی مدرس دانشگاه و کارشناس فیلم بود. در این نشست، باشگاه فیلم به جریان‌شناسی صهیونیسم در سینمای جهان پرداخت.

سیدمحمد حسینی در خصوص شکل‌گیری کمپانی‌های شش‌گانه بزرگ هالیوود گفت: با بررسی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که امپراتوری هالیوود تحت تاثیر رویاپردازی صهیونیسم با افرادی نظیر هری کوئن، ویلیام فاکس، لوئیس بی مایر و جک و هری وارنر که همه یهودی بودند، ادبیاتی را پیاده کرد که در ظاهر رویای آمریکایی نام گرفت و این امر البته اختراع یهودیانی بود که با این عنوان سبک زندگی یهودی را به مردم آمریکا تحمیل کردند که ظاهرش آمریکایی و عملاً سبک زندگی یهودیان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۳ ، ۱۰:۰۲

ارض موعود داستان بلندی است به قلم «حوریه مشهدی ابراهیم» که هر فصل از آن همچون تکه‌ای از پازلی چند تکه، با قرارگرفتن در کنارهم، مسیر پر فراز و نشیبی را طی می‌کند. مسیری که با تلاقیِ هر کدام از فصل‌ها در نهایت، داستان را به سرانجام میرساند.

قطار داستان، با نثری پر چاذبه و سرشار از ایماژها و توصیف‌هایی ادبی با مهارتی تمام در ریل چارچوب و درونمایه‌ای کالکتیو حرکت می‌کند. اساس داستان در ارض موعود برگرفته از رویدادهای رئال و واقعی است. حوریه مشهدی از دل کتاب‌هایی مهم با موضوعیت یهود اثر نویسندگانی تردست همچون یورک بکر، جی ال ویتریک، آلن آنترمن و دیگر نویسندگان، طرح و پیرنگ داستان را با چیدمانی ادبی و تاریخی همچون یک اثر هنری شکل داده است. کتاب‌هایی با عنوان یعقوب کذاب، راز مادرم، باورها و آیین‌های یهودی و دیگر کتاب‌هایی که عنوان آنها در انتهای کتاب قید شده است.

نویسنده در ابتدای داستان دوربین قلمش را به سمت جوانی یهودی به نام دیوید فوکوس می‌کند. سوت قطار گوش‌ها را به سمت و سوی واگنی می‌کشاند که دیوید از شهر متسامور به سمت آرماویر، شهری در جنوب غربی ارمنستان در حرکت است.

«لکوموتیوران سوت قطار را به صدا در می‌آورد. ابری سفید و گرم، با فشار از دهانهٔ قطور دودکش سیاه‌رنگ بیرون می‌زند. چرخ‌دنده‌های پولادین، بـا صدایی رُعب‌انگیز روی هم می‌چرخند و قامت ستُرگ خویش را به حرکت درمی‌آورند. پس از اندک زمانی، کوه‌های روستای کوچک متسامور را پشت سر می‌گذارند و به طرف مرکز آرماویر شتاب می‌گیرند. شهری بزرگ در جنوب غربی ارمنستان!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۳ ، ۰۹:۳۰

در فیلم های هالیوودی همیشه چند کشور دستمایه سوژه هایی قرار گرفتند از جمله روسیه (که عموما نقش منفی داستان هست) و حتی ایران که نمی شود گفت همیشه نگاه منفی به آن وجود داشته اما متاسفانه عموما به همراه یک سری منفی بافی ها و دشمنی ها همراه بوده و کم پیش آمده که از کشور ما در این صنعت تعریف شود. ناآگاهی از فرهنگ و تاریخ کشورمان و از آنسو لهجه بد بازیگرهای ایرانی در این فیلم ها و اطلاعات غلطی که از ایران به مخاطب داده می شود هم طبیعتا برای بیننده ایرانی آزار دهنده است. می خواهیم نگاهی داشته باشیم به صحنه هایی که نام ایران در فیلم های هالیوودی ذکر شده و آن ها را به چالش بکشیم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۳ ، ۰۶:۲۸

ساخت فیلم سوم «تلماسه» به کارگردانی دنی ویلنوو تایید شد و مشخص شد که فیلم بعدتر او هم «جنگ هسته‌ای: یک سناریو» خواهد بود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پس از موفقیت «تلماسه: قسمت دوم»، کارگردان آن دنی ویلنوو ۲ پروژه بعدی خود را پیدا کرده است.
این فیلمساز در حال مذاکره است تا با همکاری دوباره با کمپانی «لجندری» از کتاب برنده جایزه پولیتزر «جنگ هسته‌ای: یک سناریو» نوشته آنی یاکوبسن اقتباس کند. این کمپانی همچنین تایید کرد که برای ساخت سومین فیلم «تلماسه» با ویلنوو همکاری می‌کند.
«لجندری» امتیاز ساخت یک فیلم بلند از کتاب غیرداستانی یاکوبسن را در دست دارد و ویلنوو در حال مذاکره با این استودیو برای تولید، اقتباس و یا کارگردانی آن است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۳ ، ۱۴:۲۰