اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

پادزهر ایران‌ هراسی

پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۳۱ ب.ظ

جاذبه های گردشگری ایران




خاطرات جالب یک زن گردشگر خارجی از سفر به ایران

خوشبختانه به تازگی ایران مقصدی جالب و هیجان انگیز برای گردشگران است. بسیاری از گردشگران خارجی با وجود اخبار و وجه ی بدی که از ایران در سراسر جهان منتشر شده، دل به دریا میزنند و به سوی ایران گام بر می دارند و پس از اولین مکالمه با ایرانیان تمام تصاویر ذهنی بدی که از ایران و ایرانیان داشتند از بین میرود و عاشق فرهنگ و ممهمان نوازی ایرانیان میشوند. برخی از این گردشگران پس از اتمام سفرشان در ایران دست به قلم میشوند و در رابطه با ایران و ایرانیان مینویسند... این بار ورونیکا (Veronika)، دختری اهل کشور چک خاطراتش از سفر به ایران را منتشر کرده است. او به بیشتر نقاط جهان سفر کرده و در وبلاگ خودش به نام تراول گریکری (travelgeekery) مطالبی را برای افراد گردشگر منتشر مینمایید. او همانند بسیاری از گردشگران قبل از ورود به ایران ترس زیادی داشته اما پس از ورود به کشورمان نظرش تغییر میکند. او در وبلاگ خود تمامی گردشگران را به سمت و سوی ایران تشویق میکند و آن چه از این سفر با خود به یادگار برده را با تحت عنوان ۱۴ نکته ای که در مورد ایران و ایرانی ها باید بدانید منتشر کرده است. خاطرات جالب یک زن گردشگر خارجی از سفر به ایران را در ادامه بخوانید.

 ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند

مهمان نوازی ایرانی‌ها در هر مکانی در این کشور احساس می‌شود. از لبخند‌های زیبا بر روی صورت آن‌ها گرفته تا سؤالات عجیب و غریب که از شما پرسیده می‌شود مثل این که اهل کجا هستید! ؟ ایرانی‌ها با روی خوش به بازدیدکنندگان خوش آمدگویی می‌کنند و در کل از دیدن مسافران بسیار شادمان و خرسند می‌شوند. در اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌ها به عنوان یکی از اعضای خانواده با شما بر خورد می‌کنند و حتی ممکن است در خیابان به یک مهمانی برای صرف غذا دعوت شوید.

سفر به ایران از دید یک مسافر خارجی

 نگرانی ایرانی ها در رابطه با وِجه آنها

بسیاری از ایرانیانی که با آن‌ها ملاقات کردم در رابطه با تصویر و ذهنیت بدی که از آن‌ها در خارج از ایران رواج دارد،  بسیار ناراحت بودند اما همواره‌امیدوارند که گردشگران در رابطه با ایران با هموطنان خود صحبت کنند و در زیباتر شدن این وجه یار رسانند. اکثر اوقات ایرانی‌ها سؤالاتی از قبیل: در رابطه با ایران چه فکری می‌کنید و یا در ایران لحظات خوبی دارید، می‌پرسیدند و ما هم با کمال آرامش و خوشحالی پاسخ می‌دادیم که چقدر از مهمان نوازی ایرانیان هیجان‌زده هستیم. ایران برعکس منطقه‌ای که قرار گرفته دارد امن‌ترین کشور در آن ناحیه است.

 ایران، مقصد امنی برای مسافرت

مهم نیست که ملیت و مذهب شما چیست، در ایران  همه چیز کاملاً عالی است و شما نباید نگران چیزی باشید. در ایران اگر قانون‌ها را رعایت کنید و باعث دعوا و مخل آرامش دیگران نشوید، مشکلی پیش نمی‌آید. مناطق نا آرام ایران مرز‌های میان ایران و عراق، افغانستان و پاکستان است. مسافران حتی در این مناطق هم مشکلی نداشتند. متأسفانه ویزا به راحتی برای همه صادر نمی‌شود اما من به عنوان شهروند کشور چک مشکلی در این رابطه نداشتم. حتی من می‌توانستم همان لحظه‌ای که به فرودگاه ایران رسیدم ویزا بگیرم. نکته‌ی قابل توجه این است که اگر شما مهر اسرائیل را در گذر نامه‌ی خود دارید باید گذر نامه دیگری تهیه نمایید.

 سفر به ایران ارزان است

گردش در ایران حتی با وجود تورم آن بسیار ارزان است. من در طی دو هفته تنها ۵۰۰ یورو برای اقامت، یک پرواز داخلی، غذا و سوغاتی خرج کردم. به بقیه دوستان هم پیشنهاد می‌کنم که برای گشت و‌گذار در ایران از راهنما‌های محلی کمک بگیرند.

 ایران در حال توسعه و پیشرفت است

زیر ساخت‌هایی در  ایران در حال اجراست و اکثر ایرانیان تحصیلات خوبی دارند. در حال حاضر حدود ۱۰ سال طول می‌کشد که در ایران مدرک دکترا بگیرید و کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند، بسیار جدی و مصمم هستند.

بیش از هزار سال پیش، ایران اسلامی شد

۱۳۰۰ سال زیاد به نظر می رسد اما فرهنگ پارسی از زمان پادشاهان شکل گرفته و حتی برخی از آن ها به اسلام هم وارد شده است. در حال حاضر ایران  رژیم متفاوتی نسبت به کشور های همسایه اش دارد و جمعیت بیشتر ایران شیعه هستند.

سفر به ایران

تقسیم تاریخ ایران به دو دوره

پس از این که با چند محلی صحبت کنید متوجه میشوید که ایرانیان تاریخشان را به قبل و بعد از انقلاب را جدا میکنند. به همه پیشنهاد میکنم که تاریخ ایران را مطالعه  نمایند زیرا تاریخ ایران بسیار شیرین و جذاب است.

 ایرانی های چشم رنگی

در ایران قوم و نژاد‌های بسیاری زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها از کشور‌های همسایه وارد ایران شده‌اند. در این میان ایرانی‌هایی با چشم‌ها سبز و آبی را می‌توانید ببینید.

 زن های ایرانی 

زن‌های ایرانی  با توجه به بقیه زن‌های کشور‌های منطقه حق و حقوق بیشتری دارند و برخلاف عربستان می‌توانند رانندگی کنند. در حقیقت  در ایران خیلی از کار‌ها و قانون‌های درون خانه توسط خانم‌ها ایجاد می‌شود اما در مسائل خارج از خانه مرد‌ها تصمیم می‌گیرند.
مثال بارز یک زن ایرانی موفق دختر ۱۸ ساله ای به نام سمیرا مخملباف است که در سال ۱۹۹۸ با فیلم سیب کارگردان مشهوری در جهان شد.

 ایرانی ها به نژادشان افتخار می کنند

سرزمین پارس قدمت زیادی دارد و ایرانی‌ها غرور زیادی نسبت به نژاد خودشان دارند. این موضوع در هر صحبت و جمله‌ای مشخص و مبرهن است.

 ایرانی های همیشه در پیک نیک

من تا به حال چیزی شبیه به این صحنه ندیده بودم. برای ایرانیان هر زمین چمنی و هر گوشه‌ای از پیاده رو محلی عالی برای پیک نیک  است. آن‌ها بر روی زمین نوعی فرش ایرانی پهن می‌کنند و با فلاسک چای و سبدی پر از خوراکی مدتی را در کنار هم سپری می‌کنند. حتی برخی گاز‌های کوچکی به همراه دارند که غذا بپزند. در اصفهان  اگر در عصر به میدان امام بروید،   جمعیت زیادی را در حال پیک نیک خواهید دید. اگر خوش شانس باشید شما را هم به جمع خودشان دعوت می‌نمایند.

 ایرانی های خانواده دوست

عشق و علاقه میان خانواده‌های ایرانی از هر جایی در جهان بیشتر دیده می‌شود. شاید به دلیل این است که از کالسکه زیاد استفاده نمی‌کنند و نوزادان را در بقل‌هایشان حمل می‌کنند. همه‌ی این‌ها نشان دهنده‌ی این است که خانواده برای ایرانیها بسیار باارزش است.

سفر توریست خارجی به ایران
















 

ایرانی ها زیاد به رستوران نمی روند

ایرانی‌ها اکثر وعده‌های غذایی خود را در خانه میل می‌کنند و ترجیح می‌دهند که زیاد به رستوران نروند. بسیاری از رستوران‌ها برای گردشگران ساخته شده‌اند و اگر شما به جای هتل در یک مهمان سرای سنتی اقامت داشته باشید، طعم واقعی غذا‌های ایرانی را خواهید چشید.

ایران آنقدر ها هم توریستی نیست

اگر درمیان بازار قدم بزنید، فروشنده‌ها گاه گاه شما را به صرف چای دعوت می‌کنند در صورتی که حتی شما موظف به خرید در آنجا نیستید. دوره گرد‌ها و فروشنده‌های خیابانی به راحتی در حال کار هستند و جریمه‌ای برای آن‌ها مشخص نشده است. در حال حاضر ایران در حال پیشرفت و تبدیل شدن به محلی برای جذب توریست است. قبل از این که ایران پر از گردشگر خارجی شود حتماً به آن جا بروید. مطالبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از تجربه‌های یک گردشگری خارجی از ایران بوده است.
 



































جاذبه های عزاداری و مراسم مذهبی ایران برای توریست های خارجی

نظرات (۱)

چه شادند از حضور در ایران و البته ما هم خوشحالیم از حضورشون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی