اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۵۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است


 

خلاصه داستان فصل سوم سریال ستایش : بعد از اینکه محمد پسر طاهر فردوس، با پدربزرگ خود آشنا شده، به آهستگی علاقه خاصی بین او و پدربزرگش شکل میگیرد. در فصل سوم سریال ستایش حشمت فردوس به همراه نوه‌ اش در پی ساختن دوباره زندگی خود است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۵۴

 مجموعه داستان مصور «ایلیا»، یک مجموعه داستانی سریالی و ادامه دار است که توسط شرکت کمیکا طراحی و تولید شده و هر ماه یک شماره از آن منتشر می شود. کمیک بوک «ایلیا» روایت کننده داستانی ابرقهرمانی است که در آن چهار نوجوان برخاسته از اقشار مختلف جامعه طی اتفاقاتی به قدرت های ماورایی و فانتزی دست پیدا کرده و از آن برای مبارزه با نیروهای شرور و اهریمنی استفاده می کنند.

داستان مصور «ایلیا» در یک شهر خیالی جریان دارد، اما تلاش مجموعه بر آن بوده که از المان های ایرانی و اسلامی در طراحی محیط های داستان و معماری ساختمان ها استفاده و فضای داستان بیش از پیش ایرانی شود تا برای مخاطبان آشنا باشد. همچنین استفاده از الگوهای اسلامی و متناسب با فرهنگ ایرانی و بازسازی آنها در قالب شخصیت های امروزی از دیگر ویژگی های این کمیک استریپ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۳۶

آیت‌الله جوادی‌آملی در همایش «فرهنگ دفاعی و امنیتی براساس آموزه‌های مهدوی» با تأکید بر اینکه تنها روی عدل و قسط باید ایستاد، گفت: کسی که قائم بالقسط است نه تنها اجازه ستم دیگران به خود و ستم خود به دیگری را نمی‌دهد، بلکه اجازه ستم ثالثی به رابعی را نخواهد داد.
فردوسی می‌خواهیم که انقلاب را تبیین کند
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مطرح کرد: ما در این مملکت گریه زیاد کرده و می‌کنیم و کار خوبی است، شعر‌های آیینی فراوان داشته و داریم که امر خوبی است، اما این مملکت فقط ملت گریه نیست، جای مرحوم فردوسی خالی است، شما باید بیندیشید و شعرای فردوسی‌منش تربیت کنید که حماسه را در این کشور زنده نگه دارند، ما شعرایی مانند فردوسی کم داریم، هرچند مثل او شدن کاری آسان نیست، چراکه حکیم، ادیب، نام‌آور و فیلسوف بود. آیت الله جوادی آملی ادامه داد: فردوسی با عظمت فلسفی خود ایران را با دست خالی رستم و سهراب و اسفندیار حفظ کرد، ما صد‌ها رستم تربیت کرده‌ایم، رستم کجا و عزیزان ما کجا، ما به فردوسی نیاز داریم که این انقلاب را به خوبی تبیین کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۹

دیالوگ ماندگار ناصر الدین شاه اکتور سینما:


این سینماتوگراف چه افاقه ای دارد؟
اگر نیت یکساله دارید (قبله عالم) برنج بکارید، اگر نیت ده ساله دارید درخت قرص کنید،
اگر نیت صد ساله دارید آدم تربیت کنید، سینماتوگراف آدم تربیت می کند

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۴۸

جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها بر پایه سال در سینمای ایران
(در حال بروز رسانی)

سال نام فیلم کارگردان فروش به تومان
۱۳۹۸ متری شیش و نیم سعید روستایی ۲۷٬704٬۰۹۸٬۰۰۰
۱۳۹۷ هزارپا ابوالحسن داوودی ۳۸٬۰۴۸٬۱۵۱٬۰۰۰
۱۳۹۶ نهنگ عنبر ۲: سلکشن رؤیا سامان مقدم ۲۰٬۹۴۵٬۸۴۲٬۰۰۰
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۰۳

احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» به‌دنبال انتشار این فیلم با دوبله عربی در فضای مجازی، بیانیه‌ای منتشر کرده است.

در متن یادداشت درویش آمده است:

«به نام خدا

نازنین‌تر زِ قدت در چمن ناز نَرست
خوش‌تَر از نقش تو در عالم تصویر نبود

(حافظ)

پس­ از بیست سال حسرت و آرزوی تولید اثری با الهام از حماسه عاشورا، بالاخره در شب شامِ غریبانِ سال ۱۳۸۴، انتظار به سرآمد و با استعانت از الطاف الهی و توسل به ائمۀ اطهار­(ع) تَشرُّف به آسمانِ ملکوتیِ امام حسین­(ع) آغاز شد.

گامِ اول

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۱۶


اگر در افغانستان نباشیم باید در آمریکا بجنگیم(قبل از تهدید اتمی افغانستان)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۳

یوهان گوتفرید هردر، فولکلورپژوه آلمانی می‌گوید که فولکلور روح یک ملت است.  به این معنا اگر ملتی به داشته‌های فرهنگی- هنری و در کل به سبک زندگی روزانه‌ی  خود بها ندهد و یا در مراقبت از آن کوتاهی کند- به مرور زمان از روح- روحیه‌­ی ملی-  تُهی می‌شود. وقتی که روح یک ملت از بین برود، آنگاه است که نابودی آن ملت نیز فرا می‌رسد.

درباره‌ی فولکلور و بطور خاص ادبیات شفاهی افغانستان، تاکنون کار جدی و سیستماتیک انجام نشده، شماری از نویسندگان در این زمینه کارهای را انجام داده اند اما این کارها از نظر حجم و گستردگی به اندازه‌ای نیست که بتوان روی آن‌ها حساب ویژه بازکرد.  فولکلور حوزه‌ی بزرگی از فرهنگ توده را در بر می‌گیرد و از دیدگاه فولکلور پژوهان- در مطالعات فولکلور شناسی، بیشتر رویکرد مردم شناسی- و مردم نگاری نهفته است تا مساله هنر و ادبیات. به این بیان که فولکلور تنها شامل ادبیات شفاهی- افسانه‌ها و اساطیر نمی‌شود بلکه فراتر از این محدوده می‌رود و به عبارتی شامل تمام جنبه‌های زندگی توده‌ی مردم می‌شود. در افغانستان تنها یک نفر این کار را کرده است، کاری که از نظر حجم و گستردگی، فراتر از ادبیات شفاهی است و آن یک نفر هم شهروند افغانستان نیست ولی عشق و دلدادگی خاص به ساحت فرهنگ این کشوردارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۱۶

اگر امروز مفاهیم حقّ و عدل و انسانیّت با ارزش است و این مفاهیم زنده مانده و روزبه روز قوی تر و راسخ تر شده است، به خاطر همان مجاهدت ها و فداکاری هاست. اگر امثال علی بن ‌ابی طالب - که در طول تاریخ بشر بسیار نادرند – نمی بودند، امروز ارزش های انسانی وجود نداشت؛ عنوان های جذاب برای بشریت، جذابیّت نداشت؛ بشر زندگی و تمدن و فرهنگ و آمال و آرمان و اهداف والا نداشت؛ و بشریت به یک حیوانیت وحشی و درنده تبدیل می شد. بشریّت به خاطر حفظ آرمان های والا، مرهون امیرالمؤمنین و انسان های والائی در حد اوست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۰۴

سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه حواشی بوجود آمده برای انتشار غیرقانونی فیلم رستاخیز در فضای مجازی، کارگردان این اثر درخواست کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست‌کم مجوز پخش نمایش خانگی این فیلم را صادر کند، پاسخ داد: از قبل هم صحبت هایی داشته‌ایم و  بنیاد سینمایی فارابی هم در خصوص چگونگی انتشار این اثر با تهیه کننده گفت‌وگوهایی کرده تا عوامل این مساله مشخص تر شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: درباره مسئله رفع موانع پخش فیلم رستاخیز در شبکه نمایش خانگی هم صحبت هایی شده که خبر آن بزدوی اطلاع رسانی خواهد شد.

بارگذاری غیر قانونی فیلم رستاخیز  

نسخه غیرنهایی فیلم رستاخیز (القربان) همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، به طور غیرقانونی در فضای مجازی بارگذاری شد که واکنش سهامداران این فیلم را به ‌همراه داشت.

احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» به‌دنبال انتشار این فیلم با دوبله عربی در فضای مجازی، بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت: فیلم رستاخیز با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت­(ع) در بخش‌ خصوصی ساخته شده و حق‌الناس است و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۴۸

جوانان چگونه روی پای خود بایستند
آرزوهای بزرگ
پشت دروازه حرکت

 

قهرمان کاراته بانوان جهان و آسیا
در گفت‌و‌گو با ایران جوان:
 به عشق پرچم سختی‌ها را به جان می‌خرم

 

گفت‌و‌گو با کارگردان و بازیگر روشندل تئاتر:
برای پیشرفت
به پشتکار نیاز داریم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۰۶

شعار تبلیغاتی شرکت های معتبر

 

تقریباً تمامی صنایع و کسب و کارهایی که در اطرافمان میبینیم، چه کسب و کارهای خارجی و چه داخلی، هریک به دنبال دستیابی به هدفی خاص هستند که در این بین پیروی از یک شعار تبلیغاتی میتواند آنها را در رسیدن به آن هدف خاص هدایت کند.

معمولاً شعار تبلیغاتی جزء اولین قدمهایی است که در شروع یک کسب و کار به ذهن هر فردی خطور میکند و گاهی تا مدت ها بعد از آغاز به کار کسب و کار، همچنان به دنبال شعار تبلیغاتی مناسب برای کارشان هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۵۹

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این تور علمی-آموزشی که به همت مدیریت کارآفرینی دانشگاه صدا و سیما تدارک دیده شده بود، جمعی از اساتید، مدیران و دانشجویان مقاطع و رشته‌های مختلف دانشگاه حضور داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۹:۰۶


استاد مطهری: انسان کامل یعنی انسانی که قهرمان همه ارزش های انسانی است
در همه میدانهای انسانیت قهرمان است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۸:۰۸

همزمان با شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، نشست تخصصی سینما در عصر رسانه با حضور دکتر اصغر فهیمی فر در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد.

این پژوهشگر سینما و رسانه در خصوص ارتباط رسانه با جشنواره فجر گفت: رسانه نقش بی بدیلی در حوزه اطلاع رسانی از کیفیت فیلم ها در جشنواره برای مردم در گزینش انتخاب هایشان دارد.

وی افزود: ویژگی رسانه های مدرن فرهنگ سازی در سرعت انتقال پیام است، حجم انبوه پیام را مورد انتقال می دهند،گستره مخاطب و توده از رسانه های جمعی سر چشمه میگیرد.

استاد دانشکده هنر با بیان اینکه زیبا شناسی هنر با رسانه گره خورده است گفت: شناخت سینما و هنرهای رسانه ای پیوند تکنولوژی در این فضا می باشد، تکنولوژی چنان ماهیتی برای سینما و رسانه رقم زده است که مخاطب را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۲۲

کتاب «نظریه ترتب و خطابات قانونی» نخستین جلد از سری بحث‌های اصول فقه و کتاب «مجسمه و نقاشی» از سری بحث‌های فقه هنر، تقریرات درس خارج آیت‌الله اعرافی، به همت سیدنقی موسوی و احمد عابدین‌زاده از سوی مؤسسه نشر اشراق و عرفان منتشر شد.

در پیشگفتار کتاب «نظریه ترتب و خطابات قانونی» می‌خوانیم: دانش اصول فقه به یکی از پررونق‌ترین علوم اسلام در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های شیعی تبدیل شده است و طلاب و دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه با میراثی متراکم و گرانقدر از اندیشه‌های دقیق و اصولی مواجه‌اند که باید ضمن گرامیداشت این میراث و پیمودن راه اسلاف اصول خود، با نکته سنجی، این اندیشه‌ها را برای حل معضلات فقهی و نیز گره گشایی فکری و اندیشه‌های معاصر به کار می‌گیرند.

وجیزه پیش رو، نظریه ترتب را در برگرفته و کوشیده است حجت این نظریه را در آینه بررسی نظریه رقیب آن (نظریه ملاکات و نظریه خطابات قانونی) اثبات کند؛ نظریه‌ای که برای حل یکی از مسائل «ضد» و نیز بحث «تزاحمات» طراحی شده است.

 به همین خاطر، فصل اول کلیات پژوهش اختصاص داده شده و فصل‌های دوم، سوم و چهارم به ترتیب خوانش و بررسی نظریه‌ها ترتب، ملاکات و خطابات قانونی پرداخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۴۵

 سلام بر ابالفضل العباس که هنوز نام آور و پشت و پناه بی پناهان است

سلام بر ابالفضل العباس که هنوز هم که هنوز است پشت و پناه است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۳۴

خلاصه‌‌‌‌‌فیلم

شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟ احیل یک پزشک جراح است، او برای انجام تنها خواسته همسرش با مرد مرموزی ملاقات می‌کند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۲۱

دکتر سید محمد صادق مرکبی طی حکمی از طرف دکتر شهاب اسفندیاری به عنوان رییس دانشکده تولید رادیو و تلویزیون دانشگاه صدا و سیما منصوب شد.

دکتر مرکبی پیش از این در سمت هایی چون: رئیس مرکز آموزش سازمان صدا و سیما، مدیرکل اجرا و پشتیبانی آموزش صدا و سیما، قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی،ر ئیس مرکز علمی‌کاربردی رسانه و مدیر گروه علمی آموزشی تلویزیون در دانشکدة تولید دانشگاه صدا و سیما مشغول فعالیت بوده و در زمینه تولیدات رادیو و تلویزیون نیز نقش داشته است.

منبع: سایت دانشگاه صدا و سیما

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۲۷

سینما به نسبت بقیه صنعت‌های غربی خیلی دیر وارد ایران نشد. ایرانی‌ها خیلی زود آموختند که چطور از صنعت سینما بهره ببرند. اولین فیلم ناطق ایرانی یعنی «دختر لر» سال ۱۳۱۲ شمسی یعنی ۱۹۳۳ میلادی ساخته شد. اولین فیلم ناطق جهان فقط ۳۳ سال قبل‌تر از آن در پاریس به نمایش درآمده بود. در طول این سال‌ها سینمای ایران همیشه یکی از افتخارآمیزترین ارکان فرهنگ و هنر کشورمان بوده است. انتخاب بهترین فیلم‌های سینمای ایران حتی در ۴۰ سال اخیر هم کار سختی است. بنابراین نمی‌توان فهرست بهترین فیلم‌های ایرانی پس از انقلاب را به ۱۰ یا ۲۰ فیلم محدود کرد.

با مرور بهترین فیلم‌های ایرانی بعد از انقلاب به چند نکته پی می‌بریم: اول اینکه علیرغم همه غر زدن‌های درباره سینمای گلخانه‌ای دهه شصت در همان چند سالی که سینمای ایران پا گرفته فیلم‌هایی تولید شده که حتی تصور ساخته شدن آثاری شبیه آنها امروز کار سختی است. بخشی از آن به بودجه برمی‌گردد و برخی به خلاقیت هنری و بلندپروازی و آرمان‌خواهی سازندگان‌شان. دوم اینکه احتمالا دهه ۸۰ راکدترین و بدترین دوران سینمای ایران بوده است. فقط اصغر فرهادی است که در دهه ۸۰ جریان‌ساز ظاهر می‌شود. در این هفت سالی که از دهه ۹۰ گذشته هم وضع‌مان چندان بهتر نیست. تنها سال خوب این دهه سال ۹۴ بوده است که سینمای ایران با فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف برای سلایق متفاوت تکان خورد.

خرید فیلم‌های ایرانی از دیجی‌کالا

در آخر اینکه شاید بهتر بود از هر کارگردان یک فیلم انتخاب می‌شد اما واقعیت این است که حاتمی، مهرجویی، کیمیایی و بیضایی را با کارنامه‌های درخشان‌شان یا فرهادی را با دو اسکاری که برای سینمای ایران به ارمغان آورده نمی‌شد به یک فیلم محدود کرد. درنهایت کمی سلیقه شخصی هم در هر انتخابی وجود دارد که نمی‌شود از آن عبور کرد. بخصوص وقتی تنها یک منتقد انتخاب‌کننده باشد. با این حال تلاش کردم سلیقه شخصی‌ام درصدی از انتخاب‌ها را دربربگیرد و بخش بزرگترش برآیند نظراتی باشد که در طول تاریخ سینمای ایران درباره این فیلم‌ها داده شده‌اند.

۱. مرگ یزدگرد

کارگردان: بهرام بیضایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۱۳