اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

امام خمینی ره: مثل چمران بمیرید

 31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران

✍️شهید دکتر چمران: من نمی‌گویم ولی فقیه معصوم است، اما ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد میکنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی‌دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۵۶

سجاد نوروزی از لغو نمایش فوتبال در سالن‌های سینما و طرح‌های حمایتی از فیلم‌های سینمایی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حوزه هنری به عنوان یک نهاد مدیریتی با تیم جدید، طرحی برای نجات سینمای بدنه ارائه کرده و مذاکراتش با چند فیلم شروع شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

به گزارش ایسنا، مدیر پردیس سینمایی “آزادی” درباره لغو نمایش فوتبال ایران_عراق که با استقبال خوبی هم مواجه شده بود، اینطور توضیح داد: یک سری ملاحظات کلان وجود داشته و به خاطر نزدیکی به انتخابات، برخی نهادهای مسئول به وزارت ارشاد اعلام کردند که برگزاری این برنامه به مصلحت نیست. تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شده و بلیط‌ها 50درصد به فروش رفته بود و مانعی از طرف وزارت بهداشت نبود.

«سجاد نوروزی» که در میز سینمای برنامه «سلام تهران» که 30 خرداد ماه از شبکه پنج پخش می شد، سخن می گفت درباره طرح حمایتی سازمان سینمایی برای فیلم‌های پرفروش و طرح حوزه هنری برای کمک به فیلم‌های کم فروش، اینطور مطرح کرد: واقعاً وضعیت پیچیده‌ای‌ داریم که تابع هیچ قانونی نیست. اگر بخواهم دلیل استقبال نکردن از طرح‌های حمایتی را بگویم این است که فیلم‌هایی انتخاب شده که با سرمایه شخصی ساخته شده‌اند و سرمایه گذار حق دارد انتخاب کند که آیا پس از اکران سرمایه‌اش برمی‌گردد. بخش اعظم تولیدات سینمایی ما به دلیل پیروی از قاعده سود در تولید، اکران برایش مهم نیست و سودش هنگام تولید درآمده است. از پولی هم که از اکران اثری که دو سال است تولید شده، نمی‌تواند اثر دیگری بسازد. این سینما با مسکِن‌های مقطعی درست نمی‌شود. به یک کمپین نجات سینما نیاز داریم که بخش تبلیغاتی و بخش اقتصادی و اراده حاکمیتی پشتش قرار گیرد.

این سینمادار در ادامه گفت: اکنون حوزه هنری به عنوان یک نهاد مدیریتی با تیم جدید طرحی برای نجات سینمای بدنه ارائه کرده و مذاکراتش با چند فیلم شروع شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسد. منتها متولی سینما در ایران نهاد مشخصی است که باید بتواند نقش تصدی‌گری را به خوبی انجام دهد. باید به این نهاد کمک هم بشود تا این نقش را به‌درستی ایفا کند. سینما برای ما و در میان کشورهای خاورمیانه، یک ویژگی استراتژیک است. این صنعت تضعیف شود از ناحیه این مزیت استراتژیک ضربه می‌خورد و این در حالی‌ست که با این اهمیت و ویژگی، من هیچ برنامه‌ای برای سینما نمی‌بینم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۹:۳۸

«جورج آر.آر. مارتین» خالق دنیای سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) می‌گوید بهتر این بود که کتاب‌ها از سریال فانتزی شبکه اچ‌بی‌او عقب نمی‌ماندند. قسمت پایانی «بازی تاج‌وتخت» پس از هشت فصل آوریل سال ۲۰۱۹ روی ایر رفت، و با انتقاد گسترده هواداران مواجه شد. به‌گزارش ۳۰نما، این در حالی است که اولین جلد از مجموعه رمان‌های فانتزی «نغمه یخ و آتش» در سال ۱۹۹۶ منتشر شده و خوانندگان هنوز منتشر انتشار جلد ششم، «بادهای زمستان» (The Winds of Winter) مانده‌اند. جلد هفتم نیز «رؤیای بهار» (A Dream of Spring) خواهد بود.

مارتین که اخیراً دکترای افتخاری ژورنالیسم را از آموزشگاه نورث‌وسترن دریافت کرده در مصاحبه با WTTW توضیح می‌دهد که اگرچه «بازی تاج‌وتخت» زندگی‌اش را «از جهات مثبت بسیاری» دگرگون کرده، اما آروزی می‌کند که سریال اچ‌بی‌او از کتاب‌ها پیش نمی‌افتاد: «زندگی‌ام را تغییر داد، از جهات مثبت بسیاری – اما به گذشته فکر می‌کنم، آرزو می‌کنم که از سریال جلوتر می‌ماندم.»

مارتین اضافه می‌کند: «وقتی سریال را شروع کردند، چهار کتاب را منتشر کرده بودم، و کتاب پنجم درست همزمان با شروع سریال بیرون آمد… هرگز فکر نمی‌کردم که به من برسند، اما رسیدند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۹:۳۵

محمد کریمی از تهیه تازه ترین کار خود با موضوعی اجتماعی خبر داد .
محمد کریمی که این روزها فیلم داستانی بارانداز را آماده نمایش دارد ،به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت: با توجه به اینکه در سال ۸۹ فیلمی تحت عنوان بارانداز توسط مهدی کرم‌پور کارگردانی و از شبکه پخش شد، مجبوریم نام فیلم را جهت ارائه به شبکه نمایش خانگی و پخش از صداوسیما و فیلیمو تغییر داده و نام دیگری برایش انتخاب نماییم .
تهیه‌کننده این فیلم اظهار داشت: پهلوان هرگز نمی میرد یکی از نام های انتخابی است که مجوز ما به همین نام صادر شده است .
صاحب امتیاز و مدیر مسئول رخصت پهلوان آنلاین در ادامه اظهار داشت: با چند فیلمنامه‌نویس جهت کار جدید وارد مذاکره شده‌ام که فکر می‌کنم همانند کار قبلی با فرهاد طب نوری فعالیت جدیدم را آغاز نمایم.
وی گفت: درصدد هستم تا یک طرح ۱۳ قسمتی در زمینه ورزش پهلوانی را به شبکه یک ارائه نمایم که در صورت تصویب جلوی دوربین خواهد رفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۴۰

 

منوچهر محمدی یکی از چهره‌های شناخته‌شده سینمای ایران در سه دهه اخیر است که بخشی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین و البته گاها جنجالی‌ترین فیلم‌های این سینما را تهیه‌کنندگی کرده است. او که فردی تحصیل‌کرده و کاربلد در زمینه کاری خود است حالا با کارنامه‌ای پر و پیمان می‌تواند نماینده نسلی از تهیه‌کنندگان باشد که همواره تلاش کرده‌اند تا کارهایی نو و تازه در سینمای ما انجام دهند و در زمان پوست‌اندازی‌های مختلف این سینما، فیلم تهیه کرده‌اند. تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون مارمولک، ارتفاع پست، میم مثل مادر، حوض نقاشی و چندین و چند فیلم پرطرفدار دیگر با چنین کارنامه‌ای به ما می‌گوید که علاقه فراوانی به تجربه‌های نو و انجام کارهای متفاوت دارد. این تجربه‌های طولانی و متفاوت و این کارنامه پربار و شرایط حال حاضر سینمای ایران، بهانه‌هایی بود تا با آقای منوچهر محمدی به گفتگو بنشینم و درباره مسائل مختلف سینمای ایران و کارنامه خود صحبت کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۰۸:۳۹

«سلمان فارسی» مهم ترین سریال تاریخی تلویزیون پس از «مختارنامه» است که به کارگردانی داود میرباقری زمستان ۹۸ کلید خورد و همچنان هم در حال تولید است؛ مجموعه ای که بخش اعظمی از ظرفیت هنر تصویر و نمایش کشور را به خود معطوف کرده و بازیگران شناخته شده ای در آن به ایفای نقش می پردازند که تاکنون فقط از گریم چند نفر از آنها رونمایی شده است.

به گزارش ایسنا، در طول یک سال گذشته از گریم شخصیت هایی با بازی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، مرحوم چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه و علیرضا مهران رونمایی شده است.

همچنین تاکنون از گریم علیرضا شجاع نوری به عنوان بازیگر نقش سلمان فارسی، رونمایی نشده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۰۷:۴۱

ساخت این مجموعه به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی مهدی یاری فروردین سال جاری در سکوت خبری آغاز شده و روزهای پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند.

«دیو و ماه پیشونی» بر اساس یکی از افسانه‌های کهن ایرانی نگاشته شده  و در خلاصه داستان این سریال آمده است: ماه پیشونی همراه با یکی از نوادگان ارژنگ دیو که در داستان‌های شاهنامه با رستم دستان جنگیده بود؛ در فضایی فانتزی و شاد همسفر می‌شود،  سفری در دنیای امروز ؛ برای کودک درون همه افراد خانواده.

علی صادقی، افسانه بایگان، حسن پورشیرازی، لیلا اوتادی، رامین ناصر نصیر، میرطاهر مظلومی، سیاوش چراغی پور، احمدرضا اسعدی، بهراد خرازی، نگین معتضدی، ستایش موسوی، نیلوفر شهیدی، علی کاظمی، الهام جدی، سارا محمدی، پارسیا شکوری، عسل قرایی و آتش تقی پور بازیگران این مجموعه هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۳۹

همزمان با دیدار صمیمانه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هنرمندان در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، بیانیه‌ای از سوی ۳۵۰ هنرمند در حمایت از این کاندیدای ریاست جمهوری منتشر شد.

این بیانیه به شرح زیر است:

"اولویت بسیار مهم کشور، فرهنگ است" مقام معظم رهبری

فرهنگ و هنر با پرداختن به رفع کژی‌ها و توسعه راستی‌های جامعه، آیینه تمام نمای جامعه محسوب می‌شود و به همان میزان نیز می‌تواند امید به زندگی، سازندگی و بالندگی را در طول تاریخ، در حال و آینده به ارمغان آورد.

هنرمندان نیک می‌دانند دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل بی تدبیری قاطبه دولتمردانش، خاصه جناب آقای روحانی بذر ناامیدی را نه تنها در دل هنرمندان بلکه در دل اقشار مختلف جامعه شریف ایران کاشت. دولت آقای دکتر روحانی با عملکرد خود نشان داد هیچ دغدغه‌ای برای مسائل فرهنگی هنری ندارد و با استفاده ناصحیح از جایگاه و اعتبار فرهنگ و هنر، آسیب جبران ناپذیری به دست اندرکاران این عرصه در سطوح مختلف وارد نمود.

فقدان امنیت در سرمایه‌گذاری، ورود پول‌های کثیف و پولشویی، بی اعتبار شدن مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدم وجود امنیت شغلی برای هنرمندان، بیمه ناکارآمد آنان و... از جمله آسیب‌هایی بود که به واسطه سیاست‌های ناموزون دولت پرادعای آقای روحانی بر پیکره نجیب اهالی هنر وارد آمد.

لذا ما جمعی از هنرمندان کشور در رشته‌های نمایشی، سینمایی، تجسمی و موسیقی بر این اعتقادیم که دولت سیزدهم باید توسط مدیری مدبر و صدیق، شریف، قانون مدار و عدالتخواه اداره شود تا مرهمی بر سوز دلسوختگان نهاده و فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به قله عزت، جایگاه و خاستگاه اصلی خود برگرداند.

ما به دکتر سید ابراهیم رئیسی رأی می‌دهیم تا در کسوت ریاست جمهوری با به کارگیری مدیران و کارشناسان متخصص، مقتدر و دلسوز در عرصه فرهنگ و هنر و با ارائه برنامه‌ای مدون و اثربخش، عنصر تمدن ساز فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی را در تراز انقلاب اسلامی به دامان مردم متمدن، شریف و شهید پرور این مرز و بوم برگرداند.

جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر کشور

هوشنگ توکلی، محسن آقاعلی اکبری، فرهاد قائمیان، احمد نجفی، ابوالفضل همراه، رضا برجی، جمال شورجه، مهدی عظیمی میرآبادی، جهانگیر الماسی، حمید نیلی، حمید بهمنی، شفیع آقامحمدیان، جلیل فرجاد، مهدی فیوضی، اکبر حر، ابراهیم اصغری، مرتضی شعبانی، حبیب الله بهمنی، پرویز فارسیجانی، جواد اردکانی، محمد قهرمانی، حسن نجاریان، حسین خورشیدی، شهره شافعی، رضا ایرانمنش، احمد میراعلایی، کورش زارعی، روح الله برادری، سعید سعدی، حسین مسافرآستانه، جهانبخش سلطانی، حسین پرستار، محسن سلیمانی، بابک کرباسی زاده، نصرالله قادری،

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۰۱


«ادوارد وینتروپ» مدیر سابق بخش دو هفته کارگردانان کن به عنوان مدیر هنری اولین دوره جشنواره سینمایی دریای سرخ در کشور عربستان سعودی منصوب شد.

جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان به صورت رسمی اعلام کرد که «ادوارد وینتروپ» منتقد فرانسوی و رئیس پیشین بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره کن به عنوان مدیر اولین دوره این رویداد سینمایی انتخاب شده است.

«ونتروپ» از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ مسئولیت بخش «دو هفته کارگردانان» کن را بر عهده داشت.

«مارتا بالاگا»، «آلیس خاروبی»، «لی سینگر»، «کارمن تامپسون» و «کیم یونگ-وو» از دیگر چهره های خارجی حاضر در تیم برگزارکننده جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان هستند.

اولین دوره این جشنواره در ابتداد قرار بود، سال گذشته برپا شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و در نهایت امسال از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ نوامبر (۲۰ تا ۲۹ آبان) دوره نخست این جشنواره در شهر جده برگزار خواهد شد.

این رویداد سینمایی در ۱۱ بخش از جمله سینمای معاصر بین الملل، سینمای عرب و آثار کوتاه و بلند تجربی، مرور آثار، واقعیت مجازی و … برگزار خواهد شد.

سال گذشته کارگردان هالیوودی به عنوان رئیس هیات داوران اولین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» انتخاب شده بود و هدف از برگزاری جشنواره «دریای سرخ» نیز تاکید بر سینمای دنیای عرب و همچنین آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب اعلام شده بود.

جایزه «یُسر طلایی» این رویداد سینمایی که به بهترین فیلم اعطاء می‌شود شامل یک جایزه نقدی ۱۰۰ هزار دلاری است و جایزه «یُسر نقره‌ای» نیز به بهترین کارگردان این رویداد سینمایی از نگاه هیات داوران همراه با جایزه نقدی ۵۰ هزار دلاری اعطا می‌شود.

همچنین برگزیدگان شاخه‌های بهترین فیلمنامه، بازیگر مرد، بازیگر زن و دستاورد سینمایی نیز جایزه «یُسر نقره‌ای» جشنواره را همراه با جایزه نقدی آن دریافت می‌کنند. در بخش بهترین فیلم کوتاه نیز جایزه برترین اثر از میان سینماگران جوان و نوظهور عرب انتخاب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۵۴


خشایارشاه در خدمت جشن پوریم و ایران هراسی!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۰ ، ۱۷:۳۲

یک کاربر در توئیتی نوشت: احتمالا تصویر این شهید بزرگوار را در فضای مجازی زیاد دیده باشیم ؛ اما شهیدی بود که هیچ کس منتظرش نبود جز خدا ...!

 شهید سیف الله شیعه زاده از شهدای بهزیستی استان مازندران که با یک زیر پیراهن راهی جبهه شد و هیچکس در جبهه نفهمید که او خانواده ای ندارد. کم سخن می گفت و با سن کم سخت ترین کار جبهه یعنی *بیسیم چی* بودن را قبول کرده بود.

سرانجام توسط منافقین اسیر شد برگه و کدهای عملیات را قبل از اسارت خورد و منافقین پس از شهادت رساندن وی ، برای به دست آوردن رمز و کد های بیسیم سینه و شکمش رو شکافتند ولی چیزی نصیب آنها نشد ...

یادمان باشد روی سفره چه کسانی نشسته ایم و این نظام اسلامی امانت شهدای مظلوم است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۷