اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است


در پیام رسان ایرانی ویراستی معروف به توییتر ایرانی عضو شوید

شعارهای ویراستی:
نوشتن بر مدار راستی
نوشتن و آگاهی از آنچه در دنیا می گذرد


پیام رسان های ایرانی افتخار کاربر جهانی
ویراستی رسانه مقاومت

راستا | Virasty | ویراستی
https://virasty.com/home
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۲ ، ۱۱:۵۴

«ناسوخ» عنوان فیلمی تاریخی به کارگردانی «اصغر عباسی» با اقتباس از کتابی با همین عنوان نوشته «محمد رسولی» است که خود را برای رقابت در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آماده می‌کند؛ پروژه‌ای یک میلیاردی که تاریخ کهن هزار ساله ایرانیان را به تصویر می‌کشد.
تهیه‌کننده و کارگردان ناسوخ در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این فیلم یکی از مهمترین فیلم‌های تاریخی و مربوط به پیشینه کهن ایرانیان است که در یکی دو سال اخیر ساخته شده و بی‌شک آن را شانس نخست جایزه بهترین کارگردانی، صحنه، فیلمبرداری، گریم، لباس، موسیقی و صداگذاری در جشنواره آتی فیلم کوتاه تهران می‌دانم.
اصغر عباسی هزینه ساخت ناسوخ را بالغ بر یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به دنبال ساخت «رویای نیمه شب» که این فیلم هم اقتباسی از کتابی با همین عنوان اثر مظفر سالاری است، ناسوخ به تمدن چهار هزار ساله ایران باستان و ۳۰۰ سال تاریخ ایران معاصر در آن دوران و اواخر دوره ساسانیان تا پیش از پهلوی اشاره دارد که به سبک و سیاق کاملا حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای سینمای جهان ساخته شده و اکنون آماده اکران در جشنواره فیلم کوتاه تهران و سپس جشنواره های جهانی اکران می‌شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۲ ، ۰۸:۱۶


شبکه تلویزیونی «خبر ۲» که بیش از یک سال از طریق سامانه‌های اینترنتی در دسترس عموم است، از یک شنبه ۱۲ شهریورـ پخش آزمایشی خود را در بستر پخش زمینی دیجیتال و پخش ماهواره‌ای آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، ابراهیم بابایی، مسئول شبکه خبر2 گفت: همه هموطنان می‌توانند با جست‌وجوی مجدد در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال تلویزیون خود شبکه خبر 2 را روی کانال 16 دریافت کنند.
وی افزود: ضمن آنکه خبر2 بر روی ماهواره‌های بدر و اینتل‌ست برای هموطنان خارج از کشور نیز قابل دریافت است.
بابایی با تشریح تاریخچه راه اندازی خبر2 گفت: پخش آزمایشی این شبکه سیزدهم مرداد 1401 با دستور رئیس رسانه ملی بر روی بستر اینترنتی تلوبیون شروع و اوایل امسال هم پخش خبر2 از سامانه سپهر و خبرگزاری صداوسیما آغاز شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۳۹



سینما یک زبان است و مثل همه زبان های دیگر، گرامر و قواعد خود را دارد. برای درک درست فیلم ها و شناخت دقیق و علمی سینما باید به زبان سینما مسلط بود. تنها در صورت تسلط به این زبان است که می توان اجزاء تشکیل دهنده یک اثر سینمایی را شناخت و با آن ارتباط درستی برقرار کرد.

فیلم های مستند یکی از قالب های بسیار مهم سینمایی است که به دلیل داشتن انواع مختاف از اهمیت بالایی در صنعت سینما برخوردار است.

انواع قالب های سینمایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۰۲ ، ۱۶:۲۴


 

مستند «همسفران جابر»، حکایت متفاوت و شگفت‌انگیزی از میهمانان «امام حسین» علیه السلام است که از «جابر» تاکنون به میهمانی او دعوت می شوند و هدایای ویژه ای می گیرند. این مستند روایتی است ادبی از حضور زائران در اربعین حسینی.
مشاهد و خرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۲۹


منتخبی از مشاهیر بزرگ مشهد و خراسان

حکیم ابوالقاسم فردوسی
آیت اللّه خامنه‌ای
جابر بن حیان
خواجه نصیرالدین توسی
شیخ طوسی
آیت اللّه سیستانی

نادرشاه افشار
ابومسلم خراسانی

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۰۲ ، ۰۸:۵۳