اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

نشست تخصصی «سینمای متعهد اجتماعی در نسبت با تعلیم و تربیت» در ادامه نشست‌های تخصصی چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، در ادامه نشست‌های تخصصی چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد، نشست تخصصی «سینمای متعهد اجتماعی در نسبت با تعلیم و تربیت» با حضور دکتر محمد عارف، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه آزاد، علیرضا دریا بیگی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و نازیا ملک‌محمودی، رئیس گروه مطالعات اجتماعی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و جمعی از فرهنگیان در سالن شماره ۲ سینما فلسطین برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۱
معاون ارزش‌یابی و نظارت سازمان سینمایی درباره استفاده از بازیگران خارجی در سینمای ایران که هر از گاهی با حاشیه‌هایی همراه است، گفت: در نظام‌نامه تولیدات مشترک سینمایی، ضوابط استفاده از بازیگران خارجی دیده شده و بزودی پیش‌نویس آن منتشر می‌شود.

ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در این باره به خبرنگار فارس گفت: در موضوع بازیگران خارجی در سینمای ایران، تا کنون ملاحظه ما عدم حضور آنها در فیلم‌های مستهجن و غیراخلاقی و عدم شهرت آنها به مفاسد اخلاقی بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۷:۳۰

تازه‌ترین برآورد حکایت از آن دارد که تولید هر دقیقه فیلم سینمایی تا هشتاد میلیون تومان افزایش داشته و تولید هر دقیقه مستند تا ده میلیون تومان برآورد می‌شود؛ برآوردی که در مواردی حتی از این ارقام نیز فراتر رفته اما با حذف این استثنائات، سقف تولید یک فیلم سینمایی که در نیمه نخست سال نود و هفت با سه میلیارد تومان قابل تولید بود، اکنون دست‌کم نیاز به پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۶:۱۳

 

از نیمه تابستان تاکنون اخبار زیاد و متنوعی از تدارک فیلمسازان برای ساخت فیلم‌های سینمایی جدید منتشر شده و شنیدن نام بعضی از آن‌ها نوید رقابتی داغ را در جشنواره فیلم فجر پیش رو می‌دهد.
 

«لامینور» داریوش مهرجویی

یکی از مهم‌ترین کارگردان‌هایی که این روزها خبرهای ساخت فیلم جدیدش منتشر می‌شود داریوش مهرجویی است که بعد از 6 سال بالاخره قصد کرده فیلمش را کلید بزند. البته پیش‌تر حرف از ساخت «سنتوری 2» بود اما فعلا مهرجویی به دنبال ساخت «لامینور» با بازی علی نصیریان است تا بعد از 40 سال  و پس از فیلم‌های «گاو»، «پستچی»، «آقای هالو»، «دایره مینا» و «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» در ششمین فیلم یک بار  دیگر با هم کار کنند.

«لامینور» به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان با بازی علی نصیریان، سیامک انصاری و پردیس احمدیه به عنوان بازیگرانی که تاکنون معرفی شده‌اند، ساخته خواهد شد.
 

«خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۵۱

موضوع ارتباط سینما با جنگ، موضوعی است که قدمت آن را می‌توان به دوران جنگ جهانی اول دانست. در حقیقت از آنجا که «جنگ»ها ارتباط تمام و کمالی با مسأله‌ی «هویت ملی» دارند، همواره برای حکومت‌ها مهم بوده است و بدان پرداخته‌اند. رهبر انقلاب نیز در دیدار با عوامل تولید فیلم سینمایى «شیار ۱۴۳» به این موضوع اشاره کرده و فرمودند: «عدّه‌اى با ورود سینما به مسائل مربوط به دفاع مقدّس، علناً مخالفت می‌کنند! من نمی‌دانم چه فکر می‌کنند؛ به اسم این‌که جنگ است، به اسم این‌که خشونت است! صد سال از شروع جنگ جهانى می‌گذرد - امسال صدمین سال است- هنوز در آمریکا و در خیلى جاهاى دیگر دارند فیلم می‌سازند [آن هم] در چه گستره‌ى وسیعى!» سعید مستغاثی، پژوهشگر و مدرس سینما در یادداشت زیر به بررسی عملکرد سینمای غرب (به‌طور خاص هالیوود) و ایران نسبت به مقوله‌ی جنگ پرداخته است.

* جنگ جهانی اول و سینمای آمریکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۸ ، ۱۷:۳۵
انسان‌های زیادی از طریق بازیگری، خوانندگی، ورزش و سرگرمی به شهرت رسیده‌اند و افراد زیادی هم بوده‌اند که از طریق ایجاد چیزی مبهم‌تر مثل خلق یک سایت یا شبکه اجتماعی مشهور گشته‌اند.

سلبریتی‌های زیادی در این جهان بوده‌اند و خواهند بود. داستان‌های جالب این افراد از طریق چندین نمایش تلویزیونی مختلف، کتاب‌ها، آواز‌ها و فیلم‌ها روایت شده است. اما کدام یک از این فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای در حقیقت ارزش تماشا کردن دارند؟ خب، ما ۱۰ مورد زیر را توصیه کرده‌ایم.

این فیلم‌ها حال و هوای گوناگونی دارند، صحنه‌پردازی‌ها و سبک‌هایشان گسترده و متنوع است. با این وجود هر یک از آن‌ها داستان‌های مهیجی در مورد افراد مشهور گذشته و حال را تعریف می‌کنند و به ما این امکان را می‌دهند که یک جنبه کاملاً جدید از این ستاره‌ها را به تماشا بنشینیم.

۱۰. جولی و جولیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۵:۴۴

بررسی وضعیت و آسیب شناسی قاچاق آثار سینمایی با حضور محمدرضا عرب(سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران) در برنامه هفت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۳:۴۹

سریال کمدی شش قهرمان و نصفی به کارگردانی حسین قناعت
خلاصه داستان:
محور این سریال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و تشویق خانواده ها به حمایت از کارگر ایرانی است…

بازیگران:
اکبر عبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رؤیا میرعلمی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، امیر غفار منش، حامد هایدی، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی، مرتضی زارع، نفیسه روشن، نادیا فرحی، علی عبدالشاهی، امیرکیان عبدی، محمد شاکری، ایمان امیری، پارسیا شکوری، یاس نوروزی و مانلی قناعت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۱:۵۳

 

استاندار کرمانشاه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری تولید فصل دوم مجموعه تلویزیونی «نون.خ» گفت: ما در دولت در تلاشیم تا اورامانات را ثبت جهانی کنیم و فیلمبرداری فصل دوم نون خ در این منطقه می تواند موجب تسریع در این مهم شود.

به گزارش رسیده، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری تولید فصل دوم مجموعه تلویزیونی نون.خ امروز دوشنبه(۲۰آبان) با حضور مدیرشبکه یک، استاندار کرمانشاه و برخی مدیران سیما برگزار شد. همزمان با آغاز هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، تفاهم نامه همکاری برای تولید فصل دوم سریال نون .خ به امضای مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۱:۴۲

پیش‌بینی محمد حسنین هیکل متفکر مصری چندین سال قبل مرگش:

عربستان با یمن جنگ خواهد کرد و در این جنگ غرق شده و شکست خواهد خورد و اگر این اتفاق نیفتاد جسدم را از خاک بیرون بیاورید و با تمامی کتاب‌هایم آتش بزنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۱

تصویر دنیای هنر اولین شرکت خصوصی توزیع فیلم‌های ایرانی و غیرایرانی در شبکه خانگی در ایران است.

این شرکت که در سال ۱۳۷۹تأسیس شده پخش‌کننده فیلم‌های شرکت سونی پیکچرز در ایران محسوب می‌شود.
شرکت تصویر دنیای هنر همچنین در زمینه تولید و توزیع آلبوم‌های موسیقی نیز فعالیت می‌کند.

در بیست و نهمین جشنواره فیم فجر (۱۳۸۹) و چهارمین جشنواره فیلم یاس (۱۳۹۵) از شرکت تصویر دنیای هنر تقدیر شده‌است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۹:۵۴

رگ خواب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۹

رئیس سازمان سینمایی در احکامی جداگانه اعضای شورای سیاست گذاری و دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، طی احکامی از سوی حسین انتظامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان (رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، سید روح الله حسینی، محمد حمیدی مقدم،علیرضا شجاع نوری، نادر طالب زاده، محمدمهدی عسگرپور، رائد فریدزاده، مصطفی کاظمی (مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران)، سید رضا میرکریمی و سید عباس موسوی (سخنگوی وزارت امور خارجه) به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.

رییس سازمان سینمایی در حکم دیگری محمدمهدی عسگرپور را به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر منصوب کرد.

حسین انتظامی همچنین از خدمات سید رضا میرکریمی برای دبیری چهار دوره جشنواره جهانی فیلم فجر قدردانی کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۹:۱۵

گزارش سالانه فیلیمو با بررسی آمار و ارقامِ خرداد ۹۷ تا خرداد ۹۸ منتشر شد: رشد ۱۲۰ درصدی مشترک و رشد ۱۴۰ درصدیِ دقیقه تماشا، تنها بخشی از عملکرد فیلیمو در سال گذشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، بن استیلر و آدام اسمیت جدیدترین چهره‌هایی هستند که به کمپانی اپل برای تولید محصولات تلویزیونی پیوسته‌اند.

در حالی که بن استیلر به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی در سریال جدید تلویزیون اپل به نام «جدایی» انتخاب شده، آدام اسکات نیز بازیگر و از تهیه کنندگان این سریال خواهد بود.

این سریال ۱۰ قسمتی که در ژانر تریلر ساخته می‌شود تلاش کمپانی صنایع لومان را در مرکز توجه قرار می‌دهد. این کمپانی تلاش دارد توازنی بین دو مسئله کار و زندگی در سطحی متفاوت ایجاد کند. در این سریال اسکات در نقش کارمندی به نام «مارک» بازی می‌کند. او کارمندی با گذشته‌ای تاریک است که تلاش دارد تا دوباره خودش را جمع و جور کند.

دن اریکسون نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی این سریال است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۸:۳۲

به گزارش راسخون رسانه‌های گروهی اسرائیل با آب و تاب فراوان از پخش مجموعه «تهران» در ماه ژوئن سال 2020 خبر می‌دهند. ظاهرا تهیه‌کنندگان این مجموعه دلهره‌آور ضدایرانی بر این تصورند که با تبلیغات رسانه‌ای و در بوق و کرنا کردن خبرهای مربوط به آن، می‌توانند توجه تعداد بیشتری از مردم را به خود و سریالشان جلب کنند. در خبرها آمده که سینه فلیکس توزیع‌کننده کارهای تلویزیونی در انگلستان، امتیاز پخش این مجموعه را در اروپا و آمریکای شمالی خریداری کرده و قصد دارد همزمان با زمان پخش آن، تبلیغات رسانه‌ای مفصلی برایش به راه بیندازد. اما سابقه سریال‌سازی در اسرائیل و ناموفق بودن کادرهای تلویزیونی آن، باعث شده منتقدان هنری و تلویزیونی نسبت به کیفیت مجموعه اظهار شک و تردید کنند. به گفته منتقدان، برنامه‌سازان اسرائیلی که به دنبال ترویج افکار دولتمردان خود هستند، عموما از درک و شناخت هنری بی‌بهره بوده و حاصل کارشان معمولا شعاری و بی‌محتواست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۸:۱۹

این روزها در شبکه اجتماعی و فروشگاه‌ها با تبلیغات سریال‌هایی چون هیولا، مانکن، سال‌های دور از خانه و رقص روی شیشه و اخبار و گزارش‌هایی از سریال تازه‌ای که قرار است به شبکه نمایش خانگی بیایید یا برای این شبکه ساخته شود، مواجه می‌شویم؛ از جمله سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی که قبل از این نیز مجموعه عاشقانه او در شبکه نمایش خانگی با استقبال همراه شد. حسن فتحی نیز که با سه‌گانه شهرزاد رونق تازه‌ای به شبکه نمایش خانگی بخشیده بود قرار است با مجموعه جیران بار دیگر برای این شبکه سریال بسازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۷:۰۴

خلاصه داستان سریال گیله وا

داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک خان هم جبهه اصلی مقابله با انگلیس‌ها در شمال کشور را داشته است، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور، برای همین در مقطعی به قصه ورود پیدا می‌کند و کاراکترهای اصلی قصه با او همراه می‌شوند..

«گیله وا» با موضوعی عاشقانه در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۵:۰۳

انیمیشن "آخرین داستان" با برداشتی آزاد از شاهنامه، قصه ضحاک ماردوش، کاوه آهنگر و آفریدون را روایت می‌کند. شرکت sky entertainment در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» را بر عهده دارد.

بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، بیتا فرهی، اشکان خطیبی، اکبرزنجان‌پور، باران کوثری، حسن پورشیرازی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، زهیر یاری، بانیپال شومون و ملیکا شریفی‌نیا صداپیشگی این انیمیشن را برعهده دارند. تینا پاکروان از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما در این پروژه انتخاب بازیگر را برعهده داشته و کریستف رضایی به عنوان آهنگساز، علیرضا علویان به عنوان طراح و ترکیب صدا و ژینوس پدرام به عنوان تدوینگر در این پروژه همکاری داشته‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۳۱

فیلم سینمایی آلیتا: فرشته جنگ محصول سال ۲۰۱۹ است. این فیلم درباره زن جوان سایبری است که برای یافتن هویت واقعی‌اش در حال جستجو است و در کنار آن به نجات دنیا می‌پردازد.

آلیتا: فرشته جنگ ( Alita: Battle Angel)
کارگردان:
رابرت رودریگز
ژانر: اکشن،‌ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی، عاشقانه
سال تولید: ۲۰۱۹
کشور: آمریکا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۰۶