اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

حسین اسدی‌زاده؛ مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی گفت: در همین اغتشاشات سال گذشته شخصیت‌های خوبی وجود داشتند چرا نویسندگان درباره آن‌ها نمی‌نویسند؟ مساله این است که اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنند.

 

 نشست خبری حسین اسدی‌زاده؛ مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی، صبح امروز ۲۷ خرداد ماه در معاونت سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، اسدی‌زاده با اشاره به تاریخ ابقا شدنش که از شهریور ۱۴۰۱ بود، توضیح داد: در شهریور ماه سال گذشته از ما خواسته شد این دفتر را (دفتر فیلمنامه رسانه ملی) راه‌اندازی کنیم. این تصمیم تحت سیاستی بود که ضمن آن قرار شد متن را از تولید و تولید را از پخش جدا کنیم. در نتیجه از ما درخواست شد که نگارش متن‌ها مستقل، تولید مستقل و پخش هم مستقل باشد. بنابراین ذیل معاونت سیما دفتر فیلمنامه تشکیل شده است و ماموریتش این است که همه متون مرتبط با مجموعه‌های تلویزیونی را رصد و ارزیابی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۴۷

«تصور»، «کت چرمی»، «مصلحت»، «شهر هرت»، «عروسی مردم» و «نگهبان شب» فیلم‌های اکران تابستان سال ۱۴۰۲ هستند و از ۱۷ خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شوند.

تنوع ژانر از جمله ویژگی‌های مثبت اکران تابستان ۱۴۰۲ است و قرار است ترکیبی متنوع از فیلم‌های کمدی، اجتماعی و سیاسی میزبان تماشاگران در این ایام باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۴۱

در شرایطی که خدمات چت جی پی تی در بسیاری از حرفه‌ها اثرگذاری معناداری داشته اخیراً منتقدان، خبر از بروز انقلابی نوین در صنعت فیلم‌سازی با همین فناوری یا هوش مصنوعی می‌دهند که احتمالاً هالیوود را متحول می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نیویورک‌تایمز با ظهور فناوری‌های نوین از اوایل قرن 21 رفته رفته بسیاری از مشاغل تحت تاثیر این روند قرار گرفتند و امروز با ظهور و بروز کاربردهای تازه از هوش مصنوعی بدون تردید صنعت فیلمسازی در سراسر جهان نیز با تغییراتی معنادار روبرو می‌شود که احتمالاً این تغییرات از هالیوود آغاز می‌شود.

این درحالی است که نگاه به گذشته استفاده از فناوری‌های نوین در سراسر جهان بیانگر این نکته است که برخی مشاغل با گسترش استفاده از فناوری ها یا بطور کلی از بین‌رفته‌اند یا اینکه شکل و شیوه‌ آنها تغییر کرده است که صنعت فیلمسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و احتمالا به زودی این روند در هنر هفتم سراسر دهکده جهانی تجربه می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۲ ، ۲۰:۴۸

فعالیت چتر سینمای ایران با حضور در بازار محتوای جهانی worldcontent مسکو ۲۰۲۳ تداوم یافت و در دیدارهای میان مسئولان سینمایی ایران و روسیه مقرر شد مکانیزمی برای حمایت از سینماگران و پخش‌کنندگان دو کشور طراحی شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، چتر سینمای ایران در بازار محتوای جهانی روسیه، میزبان شرکت‌ها و کمپانی‌های متعددی از کشورهای گوناکون نظیر ترکیه، هند، روسیه ، چین ،بلاروس، امارات و... بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۲ ، ۲۰:۲۰