اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پسران آقای «پاک نهاد» مؤسس مدرسه ناشنوایان به بهانه اینکه پدر به خارج از کشور رفته، قصد دارند ساختمان قدیمی مدرسه را خراب کرده و به جای آن پاساژ بنا کنند. نوه پیشکار آقای «پاک نهاد»، برحسب تصادف درمییابد که او برخلاف گفته پسرانش در جایی نگهداری می شود که به نظر میرسد «مدرسه پیرمردها» باشد. فسقلی با پنهان شدن در اتومبیل پسران «پاک نهاد» سر از یک آسایشگاه سالمندان در می آورد. فسقلی با کمک پیرمردان ساکن آسایشگاه و سرآسپز آنجا تصمیم به نجات «پاک نهاد» میگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۰ ، ۰۸:۳۴

اگر بخواهیم «مامور مخفی» را با دیگر آثار ضدایرانی مانند «آرگو»، «سپتامبرهای شیراز» و... مقایسه کنیم، قطعا از پایین‌ترین کیفیت برخوردار بوده و هیچ هیجان و تنشی بین بازیگران آن را مشاهده نمی‌کنیم. حضور یک جاسوس زن در تهران باید برای مخاطبینش نوعی فضای ملتهب‌آوری را فراهم کند ولی آنچه که در فیلم دیده می‌شود چیزی جز یک بازی بی‌روح و کسل‌کننده نیست!

 آثار سینمایی تولید شده در جهان مختص یک جامعه، کشور، منطقه جغرافیایی یا حتی یک قاره نیست. وقتی فیلم سینمایی تولید می‌شود، خصوصا اگر به زبان انگلیسی باشد، مخاطبین جهانی دارد و در دسترس همگان قرار می‌گیرد. سیاستمداران و سینماگران هالیوودی از دهه 1990 به بعد هیچ فرصتی را جهت تشدید دشمنی با انقلاب ایران و ماهیت اسلامی آن با تولید آثار ضدایرانی از دست نمی‌دهند. در سینمای هالیوود «ایران‌هراسی» یک موضوع اساسی و دغدغه کارگردانان است که و با آثار سینمایی هر چند ضعیف خود، به دنبال خدشه‌دار کردن مردم و سیاست ایران هستند.

با توجه به نظریه اجتماعی«"کاشت» که به بررسی آثار بلندمدت تلویزیون بر افراد می‌پردازد، رسانه‌های تصویری، قوی‌ترین ابزارهای داستان‌گویی(بد یا خوب) در فرهنگ‌ها هستند. همچنین نظریه «یادگیری ذهنی اجتماعی» نیز درباره رسانه‌ها می‌گوید، تلویزیون، مدل‌هایی جذاب و قابل‌باور را در اختیار ما می‌گذارد تا با آن‌ها همزادپنداری کنیم و تجربه‌های خود را بر اساس‌شان شکل و تطابق دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۰۰ ، ۱۷:۰۸

 

نشر ساقی مجموعه «فیلمفارسی» را که شامل مجموعه درس گفتارهای سینمایی سید حسن حسینی است را در قالب ۴ دیویدی منتشر کرد.

عبدالرضا نعمت‌اللهی، مجری طرح «فیلمفارسی» در گفت‌وگو با نسنیم از چاپ این محصول خبر داد و گفت: «فیلمفارسی» نخستین محصول از مجموعه ویدئویی درس‌گفتارهای سینمایی انتشارات ساقی به روایت سید حسن حسینی است. این محصول در قالب 4 دی وی دی و به مدت 1070 دقیقه آماده شده است و به زودی عرضه می‌شود. همچنین جزوه مکتوبی با عنوان «سالشمار فیلمفارسی» به دی وی دی ها ضمیمه شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۹:۰۸

این روزها داستان جشن پوریم باعث بهره برداری‌های سیاسی و جناحی (چه خارج از ایران و چه داخل ایران) شده و صورت‌های متفاوت و اشتباهی از این داستان در فضای مجازی پراکنده شده است. داستان پوریم که گهگاهی با عنوان جشن ایرانی کشی یهودیان تبلیغ می‌شود دارای اشکالات اساسی تاریخی بوده و نمی‌توان آن را یک رویداد در تاریخ ایران نامید. ویژگی‌های اساطیری و افسانه‌ای این داستان در کنار حجم زیاد مغایرت‌های داده‌های این داستان با تاریخ مستند هخامنشیان باعث شده تا بسیاری از متخصصین آن را نه سندی تاریخی بلکه صرفا «رمان تاریخی» قلمداد کنند. در این میان حتی دایره المعارف جهانی یهود نیز این داستان را افسانه‌ای و دارای ویژگی‌های داستانی و رمانتیک خوانده است. از سویی مردم عادی و یهودیانی هستند که به پوریم به مثابه یک آیین دینی می‌نگرند و حتی شاید از اشتباه بودن داستان استر و مُردخای اطلاعی نداشته باشند و ممکن است اعتقادات دینی آنها نیز مانع از پذیرش اشتباه در کتاب مقدسشان شده است. از سوی دیگر گروهی تندرو در داخل ایران هستند که همان حرف‌های امثال نتانیاهو را تکرار می‌کنند و به گونه‌ای ماجرای پوریم را پوشش می‌دهند گویی حقیقتی خدشه ناپذیر و تاریخی است. به نظر می‌رسد عدم تعهد به تاریخ و تاریخ پژوهی وجه مشترک گروه‌های تندرو داخل ایران و حکومت اسرائیل باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۰ ، ۲۰:۱۷

سنگ های راهنمای جورجینا که در فهرست 10 مقصد بزرگ گردشگری سازه های دست ساز بشر نیز قرار گرفته، اسرار رمزآلود زیادی دارد که از برنامه آینده ماسون ها برای دوران پسا تغییر خبر می دهد.
بنای سنگی چهارپر با نام جورجیا گایدستون (سنگ راهنمای جورجیا) توسط شخص ناشناسی با نام مستعار روبرت کریستیان در 1980 ساخته شده است. این بنا نوعی تقویم، ساعت و جهت یاب است.

۱۰ دستورالعمل "ده فرمان" به هشت زبان انگلیسی، اسپانیایی، سواحیلی، هندی، عبری، عربی، چینی و روسی روی هشت وجه آن نگاشته شده است. اولین آنها می گوید جمعیت انسانها را زیر ۵۰۰ میلیون نفر نگه دارید.

جالب اینجاست در 21 سپتامبر سال 2014 قطعه سنگ مکعبی کوچکی در فضای خالی که روی این بنا تعبیه شده بود قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۰ ، ۱۷:۵۲

فیلم شیوع درباره ویروسی مرگبار است که از کشور "چین" گسترش پیدا کرده است، و اکنون دنیا را فرا گرفته است. زنی بعد از برگشت از سفر کاری خود از شهر هنگ کنگ مبتلا به.... (شاید تا همینجا کافی باشد که ارتباط این فیلم و پیشگویی از کرونا 2020 را متوجه شویم)

فیلم سینمایی شیوع Contagion 2011 با دوبله فارسی و کیفیت بالا - درمورد ویروس شبیه کرونا

در فیلم Contagion، مربوط به انتشار ویروس منتقل شده توسط فومیتها، تلاش محققان پزشکی و مسئولان بهداشت عمومی برای شناسایی و مهار این بیماری، از بین رفتن نظم اجتماعی در یک بیماری همه گیر و در نهایت معرفی واکسن برای متوقف کردن شیوع آن است.
ژانر: درام | علمی تخیلی | هیجان انگیز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۰ ، ۰۹:۳۸

به ندرت پیش می‌آید که سبک یک فیلمساز به اندازه کریستوفر نولان هالیوود را متحول کرده باشد. در این مطلب چند روش منحصر به فرد او در برداشت سکانس‌هایش را نام بردیم. کریستوفر نولان با والی فیستر (کارگردان و مدیر فیلمبرداری) در هفت فیلم بلند و هویته ون هویتما (تصویربردار و مدیر فیلمبرداری) در سه فیلم اخیرش کار کرده است. فیلم‌های او سبک بصری و موضوعی ثابتی دارند که در خدمت داستان‌هایی است که او دوست دارد روایت کند. به نظر شما نولان چه اسراری در فیلمبرداری‌اش دارد؟

۱. سادگی فریبنده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۰۰ ، ۲۳:۰۸

 

بهترین فیلم‌های دهه‌ی اخیر همه‌چیز را عوض کردند. ده سال پیش به‌نظر می‌آمد که همه‌ی ما ذهنیت مستحکمی از فیلم‌ها داریم؛ کاری که می‌توانند بکنند، برای چه کسانی ساخته می‌شوند، جایی که باید آن‌ها را تماشا کرد و… . آن ذهنیت، غیرمنعطف و ریشه گرفته از تاریخی صد ساله بود. همین ذهنیت‌ها بود که به کسانی که در رأس مسؤولیت‌های سینمایی بودند قبولانده بود که آینده‌ی سینما با گذشته‌ی آن فرق چندانی نخواهد داشت. فروش دی‌وی‌دی‌ها پرقدرت ادامه داشت، نت‌فلیکس (Netflix) یک شرکت پخش اینترنتی نوپا بود که در انتهای صندوق ورودی‌ ایمیل‌ها ملتمسانه به دنبال توجه بود و چین شروع به تحویل دادن مزایای کم‌نظیر به استودیوها کرده بود. شاید پخش شدن آواتار (Avatar) جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ می‌توانست به‌عنوان نشانه‌ای از ظهور عصر جدیدی در سینما در نظر گرفته شود، اما نه عصری با چنین تغییراتی و با چنین سرعتی.

قواعد تغییر کرده‌اند، سینما تبدیل به مفهومی متغیر شده است و هرگز در تاریخ خود به‌سرعت و بی‌قراری ده سال اخیر تغییر نکرده است و اگرچه این دهه به دنبال وسعت یافتن ناگهانی سرویس‌های پخش آنلاین و شکوفایی روزافزون فیلم‌های ابرقهرمانی به خاطر سپرده خواهدشد، اما تعریف خود سینما هم امروزه نسبت به تعریف ده سال پیش آن گستردگی فراوانی یافته است.

بازتاب‌هایی از آنچه ما هستیم، تصوراتی از آنچه دوست داریم باشیم، مسیری برای ضبط کردن واقعیت و مسیری برای تغییر دادن آن، اگر دهه‌ی گذشته تنها یک چیز را به ما ثابت کرده باشد، میزان مخاطبانی است که با سینما همراه هستند و اطمینان به این که هرگز در طی تاریخ، سینما این حجم از مخاطب را با خودش همراه نکرده است.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ۱۰۰ فیلم برتر دهه‌ی اخیر که توسط منتقدان مجله‌ی ایندی‌وایر انتخاب شده‌اند.

۱۰۰. فساد ذاتی (Inherent Vice‎)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۰۰ ، ۲۲:۴۷

اقتصاد بازی، انیمیشن و اساسا اقتصاد هنرهای دیجیتال یکی از منابع اقتصادی مهم در دنیا هستند که امروزه می‌توانند کشور را به سمت تحقق درآمدزایی بدون نفت ببرد. بر همین اساس یک بازی روایی مذهبی ایرانی توانسته بازار خوبی در داخل داشته باشد و حتی با درخواست‌های خارجی همراه شده است.

 یکی از صنایعی که روزبه‌روز به پیشرفت و توسعه‌اش در کشور اضافه می‌شود، صنعت بازی یا به اصطلاح گیم است. خوشبختانه این پیشرفت و توسعه تنها به بازارهای داخلی ختم نشده است و با قرار گرفتن این بازی‌ها در جشنواره‌ها و فستیوال‌های خارجی و همچنین بازارهای بین‌المللی، نوید آینده‌ای درخشان و پربار این صنعت را می‌دهد. البته به شرط حمایت و توجه مسئولان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۰۹:۰۲

شرکت منادیان بازی «مختار: فصل قیام» را با انتشار یک تریلر به‌صورت دیجیتالی برای کامپیوتر عرضه کرد.

فصل قیام را به صورت دیجیتالی منتشر شده. این بازی جدیدترین ساخته این تیم است و دومین قسمت از سه‌‍گانه «سفیر عشق» محسوب می‌‍شود که داستان مختار را طی دوره‌ای ۶ ساله روایت می‌کند. به همین مناسبت سازندگان تریلر روز عرضه این بازی را پخش کرده‌اند که می‌توانید آن را از زومجی مشاهده کنید.

بازی مختار فصل قیام طی مدت یک سال ساخته شده و این بار به‌جای مهران، مختار به‌عنوان شخصیت اصلی است. گفتنی است که مهران همچنان یکی از شخصیت‌های بازی محسوب می‌شود. مدت زمان به اتمام رساندن این بازی در مجموع ۶ ساعت است و همچنین سازندگان برای این قسمت ۴۵ دقیقه میان پرده سینمایی تهیه کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۰۸:۵۰

دیجی پی از سال ۱۳۹۷ فعالیت‌اش را به عنوان بازوی مالی فروشگاه دیجیکالا آغاز کرد و هم‌اکنون بعد از دو سال تبدیل به پلتفرمی مستقل شده که می‌تواند به دیگر فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها نیز خدمات خود را ارائه دهد. در واقع اگر شما فروشنده کالا یا خدمات هستید، می‌توانید با دیجی‌پی همکاری کنید و از مزایای این همکاری که در رویداد اولین گزارش سالانه دیجی‌پی ذکر شد، بهره‌مند شوید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۶:۳۳

 گلشیفته فراهانی با نزدیک شدن آغاز نمایش سریال Invasion در بخش‌هایی از گفتگو با مجله ایتالیایی iodonna در پاسخ به سوالی درباره تنوع نژادی و جنسی در هالیوود گفت:

« در هالیوود دائم به من نقش تروریست خاورمیانه‌ای پیشنهاد می‌شد، من برای همین آنجا را ترک کردم. به اروپا رفتم تا آزاد باشم در نقش‌هایی بازی کنم که ریشه‌ آنها خیلی مشخص نباشد، نقش‌هایی که امیدها و مشکلاتی دارند که هرشهروند دیگری در جهان دارد.»
 

گلشیفته در پاسخ به این سوال که آیا دوری از کشورش روی شانه‌ هایش سنگینی می‌کند گفت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۰۰ ، ۱۳:۵۰