اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۸ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۰ ، ۱۶:۳۸

یک جایزه جدید در جشنواره فیلم توکیو با همکاری آمازون اهدا می‌شود.
به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو با همکاری سیستم آنلاین آمازون (ویدیو پرایم) جایزه آمازون پرایم ویدیو را از این پس اهدا می‌کند. این جایزه با هدف کشف استعدادهای جدید به کارگردان‌های تازه‌کار داخلی سازنده فیلم‌های کوتاه تعلق می‌گیرد.
کارگردان‌هایی که در ژاپن زندگی می‌کنند و هنوز فیلم بلند تجاری نساخته‌اند با فیلم‌های کوتاه زیر ۱۵ دقیقه می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.
آمازون پرایم یک جایزه ۹ هزار دلاری (یک میلیون ین) برای برنده این رقابت در نظر گرفته و در عین حال فرصت تولید یک فیلم بلند برای آمازون استودیوز را برای برنده فراهم می‌کند.
رییس آمازون استودیوز در آسیا و اقیانوسیه هدف از راه‌اندازی این جایزه را کشف چهره‌های جدید از جامعه خلاق کارگردان‌ها، نویسنگان و تهیه‌کنندگان ژاپن خواند.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم ژاپن (TIFF) امسال از ۳۰ اکتبر تا ۸ نوامبر برگزار می‌شود. با این حال با توجه به میزان کنترل بیماری کرونا احتمال به تعویق افتادن یا لغو این دوره نیز می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۰ ، ۰۸:۵۳

به گزارش سلام سینما، هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار شد و این رویداد مهم هنری تا ساعاتی دیگر با اهدای نخل طلا به پایان خواهد رسید.

اصغر فرهادی که با فیلم «قهرمان» در ایت رویداد حضور دارد در سال ۱۳۹۲  نیز با فیلم «گذشته» در بخش مسابقه حضور داشت، جایزه بهترین بازیگر زن را با بازی برنیس بژو و جایزه کلیسای جهانی را دریافت کرد.
اما افتخار بزرگ فرهادی با فیلم «فروشنده» رقم خورد. فیلمی که موفق شد نخل طلای بهترین فیلمنامه را نصیب سینمای ایران کند و در کنار آن شهاب حسینی هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت.

 

«آدام درایور» بازیگر آمریکایی که نامزدی دو جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد و از سوی چند رسانه به عنوان رقیب اصلی امیر جدیدی برای دریافت جایزه معرفی شده است، در این مراسم حضور ندارد، کلب لندری جونز نیز در کنار آدام درایور و امیر جدیدی، یکی از احتمال‌های دریافت این جایزه است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۰ ، ۰۸:۳۷

جشنواره فیلم کن فرانسه از امروز (سه‌شنبه ۱۴ تیر/ ۷ ژوئیه) کار خود را آغاز می‌کند؛ لغو این رویداد سینمایی در سال گذشته به‌دلیل همه گیری کرونا سبب شد امروز سینمادوستان بی‌صبرانه هفتادوچهارمین دوره آن را با فهرستی از فیلم‌های مطرح جهان چون «قهرمان» اصغر فرهادی انتظار بکشند.
به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم کن در شهری به همین نام در جنوب فرانسه از فردا به مدت ۱۱ روز (۱۷ ژوئیه) میزبان فیلم‌هایی از چهار گوشه جهان است. انتظار برای برگزاری رویدادهای سینمایی بزرگ همیشه با گمانه‌زنی‌هایی از موفقیت احتمالی فیلم‌ها همراه است و از چندی پیش اخبار اکران تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی در این رویداد گوش رسانه‌های ایرانی را تیز کرده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۱:۲۴

محسن صرافی تهیه‌کننده لایه‌های دروغ می‌گوید که این فیلم نمایش‌دهنده مشترکات فرهنگی میان ایران و فنلاند است و به هیچ‌ عنوان فیلم سفارشی و سفارتخانه‌ای نساختیم بلکه با اکشن‌های موفقی مانند جان ویک و تیکن رقابت کرده‌ایم.

 تولیدات مشترک سینمایی میان ایران و جهان یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات سینمایی است که کمتر میان کشور ما و دیگر کشورهای دنیا شکل گرفته است. مشکلات و گرفتار‌ی‌های ارزی، هزینه‌های سنگین، دشواری‌های برقراری پل ارتباطی و تعامل فرهنگی و سیاسی میان کشورها و مسائل دیگر باعث می‌شود که به راحتی میان ایران و دیگر کشورهای دنیا تولید مشترک سینمایی انجام نشود.

اما در این میان یک فیلم سینمایی به نام «لایه‌های دروغ» تولید مشترک میان ایران و فنلاند ساخته شد که از جالب‌ترین نکات آن ژانر فیلم یعنی اکشن است. زیرا اولاً بیشتر تولیدات سینمایی ما در گونه‌های درام و با مضامین اجتماعی و شهری است و از دورانی که سینمای ما فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای می‌ساخت فاصله گرفته است. ثانیاً آنکه کشور فنلاند نیز مانند ایران سینمای پرقدرتی در ژانر اکشن ندارد و بیشتر فیلم‌های درام می‌سازد مانند فیلم «هلن» که در جشنواره جهانی فیلم فجر 39 نیز از فنلاند شرکت کرد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را در بخش سینمای سعادت از آن خود کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۰ ، ۱۷:۲۵

تقریبا اکثر شهروندان تهرانی در رفت و آمد‌های روزانه خود در سطح شهر با نمونه‌های فراوانی از کودکان کار و درخواست‌های روزافرون‌شان مواجه می‌شوند که یا پاسخ‌شان نگاه قهر‌آمیز است یا نهایتا خرده خریدی است تا زودتر از کنارشان رد شوند. طفل معصوم‌های کم‌سن وسالی که از سر جبر روزگار و همینطور فقر و نداری از صبح تا شب بیرون خانه در معرض انواع سوءاستفاده‌ها و تعرض‌ها قرار می‌گیرند تا بتوانند برای خانواده کسب درآمد کنند. حال آنکه اگرهر کدام آنها در شرایط معمولی (نه بیشتر) زندگی می‌کردند بعید نبود نبوغ‌شان کشف نشود و تبدیل به پدیده‌ای در عرصه‌های مختلف نشوند. نکته‌ای که در فیلم «خورشید» واپسین ساخته مجید مجیدی به وضوح نشان داده شده، کودکان کاری که برای اولین‌بار مقابل لنز دوربین نقش خودشان (فراز و نشیب‌های زندگی این بچه ها) را بازی می‌کنند و آن‌چنان هنرمندانه در فیلم ظاهر می‌شوند که از جشنواره ونیز ایتالیا نوید بازیگری نوظهور (جایزه «مارچلو ماسترویانی»برای روح‌الله زمانی) در ایران به مخاطبان داده می‌شود.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۰ ، ۱۶:۵۴

قیمت پست های تبلیغاتی های شاخ سلبریتی ها جهان از کریستیانو رونالدو تا لیونل مسی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۰ ، ۱۳:۲۹

 

یاداشت زیبای جاویدرضا حسینی‌خراسانی با عنوان" سینما و تلوزیون، کابل و تهران"

سینما و تلوزیون بعد از اینترنت بیشترین مخاطب را در رسانه های جمعی دارد.

صد و بیست سال از عمر سینمای ایران می گذرد و تاثیر زیادی در بین ملت های مسلمان و سطح بین الملل دارد.

با پیشرفت هنر هفتم در انقلاب اسلامی و فراز و فرود های آن، هنوز چهره مهاجرین افغانستانی کلیشه ای و سیاه است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، محسن مخملباف با فیلم هایش پای مردمان افغانستان را به سینمای ایران باز کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۰ ، ۰۶:۳۷

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: باید حواسمان به این نکته باشد که دعوای اصلی بین دو رسانه سینما و شبکه نمایش خانگی دعوای محتواست و در نهایت پرده عریض سینما بازنده این بازی است.

به گزارش ایرنا، روند صعودی سریال‌های شبکه نمایش خانگی به صورتی تعجب برانگیز رشد داشته است و یکی پس از دیگری به نمایش درمی‌آیند. آن هم در شرایطی که سینمای ایران وضعیت خوشایندی ندارد و با مشکلات پیش از کرونا علاوه بر مشکلات پس از آن درگیر است.

سریال‌هایی که گاه فرایند تهیه و تولید آنان صرفا در چندماه صورت می گیرد و این موضوع به شدت بر کیفیت خروجی این آثار موثر است و نمودهای آن را با دنبال کردن بعضی از این آثار به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

از سوی دیگر سینما پس از تعطیلی های طولانی که پشت سر گذاشته است این روزها در ضعیف ترین شکل خود در نمایش سنتی در قالب اکران بر پرده نقره ای قرار دارد. سینمای ایران که پیش از شیوع کرونا نیز با مشکلات متعددی روبرو بود این روزها و در رقابت با شبکه نمایش خانگی که در فضای اکران آنلاین در دسترس قرار دارد بیش از پیش ضعیف و ناتوان گشته است.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین آمار خود از نظرسنجی دیدگاه مردم در خصوص کرونا (مطالعه کشوری) بیان کرده ۸۰/۹ درصد مردم با بازنشدن سینماها موافق هستند.

این موضوع در ساده‌ترین حالت نشان می‌دهد اهمیت سینما و روشن بودن چراغ آن برای اکثریت مردم موضوع قابل اهمیتی نیست و باز بودن یا تعطیلی آن را امری مهم که بر زندگی شان اثری داشته باشند، تلقی نمی کنند.

دعوایی که سینما بازنده آن شد

سینماداران متضرران اصلی تعطیلی سالن سینما بودند

آنچه در ادامه می آید گفت وگوی بهارک محمودی استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با ایرنا در تحلیل مشکل اصلی سینمای حال حاضر ایران است.

این استاد دانشگاه در ابتدای صحبت‌های خود بیان کرد: پس از بازگشایی دوباره سالن‌های سینما، امروز مسئله اصلی، نه فقط کیفیت محصولات به نمایش درآمده در شبکه نمایش خانگی که اتفاقاً تقابل این فضا و سالن‌های سینمایی به عنوان فضایی جغرافیایی برای تماشای فیلم است. به این معنا که این روزها دیگر نه فقط با تقابل این دو فضای نمایشی که در واقع با شکست همه‌جانبه سالن‌های سینما در این رقابت مواجه هستیم.

وی ادامه داد:مهران احمدی در گفت‌وگویی اخیراً با فریدون جیرانی به نکته جالبی اشاره‌کرده و گفت: ما تاکنون فکر می‌کردیم که در سینما کار مهمی می‌کنیم اما بعد از تعطیلی سینماها دیدیم که آب از آب تکان نخورد و فهمیدم که گویا کاری که انجام می‌دادیم کار چندان مهمی نبوده است.

    مسئله اینجاست که وقتی سینماها تعطیل شد هیچکس فکر نمی‌کرد این تعطیلی تا به این اندازه طولانی باشد و به همین دلیل کسی به چشم بحران یا رقیبی اساسی برای سینما به آن نگاه نمی‌کرد اما بعد از طولانی شدن، این بحران نه برای مخاطب که بیشتر برای سینماداران خود را نشان داد؛ به این معنا که سینماها تبدیل به دکانی شده بودند که دیگر مشتری نداشت و تنها کسی که این وسط متضرر می‌شد دکان‌دار بود.

محمودی تصریح کرد: حجم تولیدات در شبکه نمایش خانگی که نشان‌دهنده مهاجرت سرمایه و نیروی انسانی به این رسانه است نشان می‌دهد تهیه‌کنندگان و سایر عوامل تولید روزهای شلوغ و پرماجرایی را تجربه می‌کنند. با توجه به اخباری که این روزها شنیده می‌شود (به نقل ازمصطفی شایسته در یکی از گفت‌وگوهای اخیرش) امروز آن‌قدر عوامل سینما و تلویزیون درگیر تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی هستند که دیگر گذشته از بازیگر و کارگردان، به سختی می‌توان یک نیروی فنی متخصص با وقت آزاد پیدا کرد.

    درنتیجه کسی که این وسط متضرر شد آن کسی بود که مشخصاً کارش به اداره سالن‌های سینما مربوط می‌شد؛ به همین دلیل سؤال اصلی که باید مطرح شود این است که مشکل چه بوده است که اکنون با وجود بازگشایی سالن‌های سینما همچنان کسی رغبتی به حضور در این فضای نمایشی ندارد. مقایسه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که وقتی در سایر شهرهای جهان مثل نیویورک و پاریس، سالن‌های سینما بازگشایی شدند، صف‌های طولانی برای تهیه بلیت و رفتن به سالن‌های سینما تشکیل شد.

وی افزود: ولی این اتفاق برای ما نیفتاد و امروز می‌بینیم که سینماداران با اکران‌های خصوصی همراه با همبرگر و قلیان به استقبال مخاطب رفته و اعلام کرده‌اند که علاقمندند سالن‌های سینما را برای نمایش‌های خصوصی اجاره دهند.

    به همین دلیل است که باید حواسمان به این نکته باشد که دعوای اصلی بین این دو رسانه (سینما و شبکه نمایش خانگی) دعوای محتوا است. یعنی محتوایی که شبکه نمایش خانگی ارائه می‌دهد، بدون شک برای مخاطبی که در حال حاضر شرایط خاصی دارد (مختصات مخاطب امروز که بی‌حوصله، کرونازده، بی‌پول، بی‌وقت و خسته از ترافیک است) محتوایی ساده‌تر و در دسترس است. این مخاطب وقتی به خانه می‌رسد خستگی‌های روزانه‌اش را با تماشای آن چیزی که می‌توانسته در سینما ببیند (که در محتوا تفاوت چندانی ندارد) درمی‌کند.

محمودی ادامه داد: مثال این موضوع خوب، بد، جلف است که یک فیلم سینمایی دو قسمتی بود و قسمت سوم آن که به کرونا خورد تبدیل به سریالی چندین قسمتی شد که نه در محتوا که صرفاً در زمان نمایش متفاوت و در واقع طولانی‌تر شده بود.

    در اینجا طبیعی است که مخاطب با خود بگوید عوض این‌که رنج حضور در سینما را متحمل شوم که همان محتوا را تماشا کنم، در خانه می‌نشینم و آن را به صورتی ارزان‌تر و در شرایطی راحت‌تر تماشا می‌کنم.

نویسنده کتاب تهران، سینما و مدرنیته شهری تاکید کرد: درنتیجه مسئله اصلی امروز عقب‌ماندگی سینما در این جنگ محتوا است. فیلم ساختن به دلیل پیچیدگی‌های بیشتری که در شرایط ممیزی و امثال آن دارد سخت‌تر و حساسیت روی سینما کماکان بیشتر است.
 

معضل اصلی سینمای ما فقدان داستان جذاب است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی در توضیح تفاوت های شبکه نمایش خانگی بیان کرد: ضمن این‌که توهمی از آزادی در تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی به وجود آمده است که باعث شده تولیدکنندگان و حتی مخاطبان نیز گمان کنند در اینجا امکان به نمایش گذاشتن و نهایتاً دیدن چیزهایی را دارند که در رسانه‌های رقیب وجود ندارد.

    و اینگونه می‌شود که باز هم نهایتاً آنچه ضرر می‌کند پرده عریض سینما است که بازنده این بازی است. تنها برگ برنده سینما، کشف محتواهای تازه و بدون شک پرداختن به عرصه‌هایی است که پیش‌تر به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: اگر شبکه نمایش خانگی بتواند راه‌های تازه‌ای را برای کشف محتواهای جدید برای سینما فراهم کند، می‌تواند نه به‌عنوان رسانه رقیب که رسانه‌ای باشد که هم پا با سینما قدم برمی‌دارد. یعنی به نوعی جاده‌هایی را صاف و مسیری را هموار کند (به‌واسطه حرف‌هایی که می‌زند و کارهایی که انجام می‌دهد) که بعداً در سینما حساسیت در آن حوزه مشخص وجود نداشته باشد.

    امروز با اتفاقاتی که در شبکه نمایش خانگی افتاده است به نظر می‌رسد که توهم آزادی در شبکه نمایش خانگی (تا جایی) کار می‌کند و دست آدم‌ها را باز می‌گذارد و از این‌طرف مخاطب احساس می‌کند که با محتوایی متفاوت‌تری ازآنچه در سینما می‌بیند مواجه است.

محمودی خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که در این دو سال در پلتفرم‌های نمایش خانگی اکران شده‌اند، به لحاظ محتوا آن‌قدر کوچک و بی‌مقدار هستند که مخاطب را به این نتیجه می‌رسانند که چه خوب شد برای تماشای این فیلم‌ها رنج رفتن به سینما را متحمل نشدم.

    وقتی به تولیدات چهار، پنج سال اخیر سینما نگاه می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که چه خوب شد که هزینه بلیت سینما ندادید و به جایش یک اشتراک خریده و می‌توانید همه این‌ها (فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی) را باهم ببینید. به‌جای این‌که وقت و پول نازنینتان را صرف رفتن به سینما کنید.

وی ادامه داد: البته منظورم این نیست که در شبکه نمایش خانگی هم محتوایی چنان متفاوت و عجیب و غریب تولید می‌شود، چرا که در این فضا هم کار چندان خاصی صورت نمی‌گیرد که سینما ازآنجا مانده باشد، مشکل و معضل اصلی کماکان در فقدان داستان جذاب و محتوای متفاوت است.

    چرا که اگر داستان بخواهد به همین منوال پیش برود به‌جز این تجربه‌های گاه‌وبیگاه درخشان سینمایی که استثناست و تعمیم پذیر نیست، بی تعارف سینما از بین خواهد رفت. و این در حالی است که ایران در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه از معدود کشورهایی بود که خیلی زود رسانه سینما در آن اهلی و در واقع بومی شد.

محمودی یادآور شد: ولی این سینمایی که برای اهلی‌ شدنش خون دل‌ها خورده شده، با این محتوا و این سیاست‌زدگی‌ها، بسیار ساده‌تر از چیزی که فکر کنیم از بین می‌رود. مسئله این است که وقتی عادت به سینما رفتن به تدریج از بین برود، دیگر به این سادگی‌ها باز نخواهد گشت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۰ ، ۰۷:۱۲

آی مکس جدیدترین پدیده در صنعت سینماست. جادوی نسل جدید سینماها به شکلی کار می‌کند که تماشاگران صحنه‌های فیلم را به صورت سه بعدی می‌بینند که به شکلی علمی طراحی شده است.
این پروژه عظیم امروزه در اکثر کشورهای بزرگ دنیا ساخته شده است. مشهورترین فیلمساز فیلم‌های سه بعدی آی مکس آقای "مایکل لوئیس" فردی است که با تلاش بسیار توانست این نوع سینما را رونق بخشیده و به پیشرفت‌های بیشتر برساند. او اولین فردی است که در مورد دستیابی به این فناوری تحقیقات بسیاری کرد تا آن را به مرحله جهانی شدن برساند.
به محض اینکه وارد سالن‌های سینمای آی مکس می‌شوید یک اتفاق نظر شما را به خود جلب می‌کند و آن هم بزرگی بیش از حد پرده‌های سینماهای آی مکس است.
 

انواع پرده سینماهای سه بعدی آی مکس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۰۰ ، ۱۵:۲۵

سینما در اصل واژ‌های است یونانی به معنای حرکت، اما در اصطلاح، سینما، هنر و فنی است که به کمک یک سری تصاویر متحرک، پیامی را به مخاطب خود که همان تماشا گر است منتقل میکند.
سینما آخرین هنر و به عبارت دیگر هفتمین هنر است. شش هنر دیگر عبارتند از : تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی ، معماری، موسیقی و رقص. در این میان سینما تنها هنری است که نه تنها شش هنر دیگر را به خدمت گرفته بلکه به گون‌های توانسته آن‌ها را اعتلا نیز ببخشد. همچنین سینما صنعت، فن و تکنیک را نیز به خدمت گرفته و در متن خود دارد.
 

اهمیت سینما
هنوز سینما دوره‌های آغازین خود را طی میکرد که لنین درباره سینما گفت:
«سینما با ما، همه ارتش‌های دنیا بر علیه ما، سرانجام پیروز خواهیم شد»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۰۰ ، ۱۴:۴۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۰ ، ۲۰:۵۰

خلاصه داستان : ابر قهرمان دبیرستانی یا همان کیک اس به گروهی از شهروندان معمولی که او الهام گرفته و پوشش هایی ابرقهرمانی برای خود ساخته اند، می پیوندد و در همین حین ، ردمیست به دنبال انتقام از کیک اس به گروه آن ها حمله می کند و…

گویندگان دوبله:
علیرضا باشکندی، شایان شام بیاتی، نازنین یاری و…
ژانر : اکشن | جنایی | کمدی
محصول : 2013 آمریکا
امتیاز : 10/6.6
کیفیت: BluRay 1080p
کارگردان : Jeff Wadlow
بازیگران : Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse

نمایش نسخه فارسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۰ ، ۱۷:۲۵

مصطفی عقاد تهیه‌کننده و کارگردان سوری-آمریکایی که آثاری به یادماندنی را در تاریخ اسلام از خود به یادگار نهاد نگاهی ویژه به مناسبات ایدئولوژیک و مذهبی داشت و با تعلق خاطر به اولیای دین و فارغ از گرایش‌های فرقه‌ای، اثرهایی ماندگار را خلق کرد که تاثیر این اعتقاد و اندیشه وی در ساخته‌های هنری و سینمایی وی به خوبی قابل درک و تحلیل است.

 مصطفی عقاد در یکم ژانویه ۱۹۳۰ میلادی در سوریه دیده به جهان گشود. او هفت برادر و خواهر دیگر نیز داشت. در جوانی برای تحصیل در رشته سینما به کالیفرنیای آمریکا رفت و بعد هم مشغول کار شد. همین سرنوشت در فیلمسازی او نیز تکرار شد به طوری که پس از چند سال کار برای ادامه فعالیت حرفه ای خود رهسپار آمریکا شد. از دیگر نکات جالب عقاد این است که مسلمانان او را با آثاری چون محمد رسول‌الله(ص) و شیر صحرا می‌شناسند و آمریکایی‌ها هم وی را برای تهیه مجموعه فیلم‌های هالووین به یاد می آورند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۲۰:۳۱

اگر از دنیای ساخته‌های آمریکایی و هالیوودی در سبک ابرقهرمانی بیرون آمده و به دیگر نقاط دنیا نگاه کنیم، چندین اثر خوب وجود دارند که حتی ممکن است نسبت به ساخته‌های هالیوودی جذاب بیش‌تر داشته باشند و از جنبه‌های متفاوتی به یک ابرقهرمان نگاه کنند.

فیلم‌هایی که اگر قرار باشد از نظر بودجه، بازیگر و جلوه‌های ویژه با اکثر آثار هالیوودی مقایسه شوند، بیش‌تر شبیه به ساخته‌هایی مستقل و کم‌بودجه به نظر می‌‌آیند. با این وجود، فیلم‌های ابرقهرمانی غیر هالیوودی توانسته‌اند با چنین محدودیت‌هایی نیز روایت‌های جذاب و متفاوتی را به تصویر بکشند.

در ادامه قصد داریم شما را با ۱۵ مورد از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی غیر هالیوودی آشنا کنیم.

15. Dredd (درد)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۵:۴۰

به گزارش سلام سینما بخشی از مصاحبه محمد بیک زاده، تهیه کننده سریال ماندگار «امام علی (ع)» را با روزنامه فرهیختگان بازنشر کردیم.

سریال «امام علی(ع)» در دوران پخش خود دچار سانسور یا حذف شد؟

برخی مدیران خیلی مقاومت کردند اما عمده بخش ابوذر ما حذف شد.

دلیلش چه بود؟

ابوذر در زمان حیات خود طاقت این را نداشت کسی کوچک‌ترین تخطی از طریق عدالت کند. گفتند برخی حرف‌های ابوذر به برخی دوستان برمی‌خورد؛ درنتیجه حذف کردند. قائم مقام وقت سازمان خیلی مقاومت زیادی کردند که این میزان از نقش ابوذر ماند.

چند دقیقه از سریال امام علی(ع) حذف شده است؟

تقریبا بین 180 تا 200 دقیقه حذف شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰

 
پرکارترین بازیگران مرد ایرانی را مرور کرده ایم. بازیگرانی که با حضور در فیلم‌های سینمایی، سریال یا تله فیلم های پرشمار در خاطره تماشاگر ایرانی باقی مانده اند.

احتمالا برایتان جالب است بدانید که پرکارترین بازیگران مرد سینمای ایران (چه قبل و بعد از انقلاب) چه کسانی هستند. بازیگرانی که با حضورهای پرتکرار خود در سینما و تلویزیون، بخشی از حافظه تصویری هر تماشاگر ایرانی شده‌اند.

البته احتمالا با دیدن نام این بازیگران کمی هم جا بخورید. ممکن است بعضی از بازیگرانی که منتظر دیدن نامشان در لیست پرکارترین‌ها بوده‌اید، اینجا نباشند و در عوض به اسم‌هایی بر بخورید که اصلا انتظارش را ندارید و این نکته هیجان‌انگیزی به‌نظر می‌رسد.

 لازم است ذکر کنیم که با توجه به اینکه برخی از آثار قدیمی‌تر و مخصوصا تله فیلم‌ها در کارنامه‌ی بازیگران دقیق ثبت نشده، تعداد آثار به‌شکل حدودی مشخص شده‌اند و ممکن است تله فیلم‌هایی از بازیگران در آمار حساب نشده باشد. 

در این یادداشت بازیگران مرد ایرانی که در بیش از ۱۰۰ اثر ایرانی اعم از فیلم، تله فیلم و سریال حضور داشته‌اند را مرور کرده‌ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۴:۵۵

فیلم سینمایی گل چهره تولید سینمای ایران از فیلم های معروف درباره افغانستان است.

اشرف خان پس از سقوط دولت کمونیستی در افغانستان مصمم می شود تا سینمای خود را دوباره احیا کند…

داستان فیلم گلچهره
اشرف خان صاحب سینمای کابل است که پس سقوط دولت کمونیستی نجیب الله و تسلط مجاهدین بر کابل ،می خواهد سینمایش را باز سازی کند، اما یکپارچگی دولت مدت زیادی طول نمی کشد و جنگ های داخلی بار دیگر از خرابه های کابل سر برمی آورد و...

درباره فیلم گلچهره
فیلم گلچهره به کارگردانی وحید موسائیان در سال 1389 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۰ ، ۱۶:۲۳