اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۲۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سیمرغ روایتگر شجاعت و جان‌فشانی‌ سرفرازان هوانیروز و مردمانی غیور و باایمان است که برای دفاع از سرزمین ایران تلاش کرده‌اند. شهیدان نام‌آوری چون علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری که با نثار خونشان، خاک میهن را آباد ساخته‌اند.

کارگردان: حسین قاسمی جامی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۰:۴۹

 

رسانه‌های غربی و سیاستمداران مغرض آن‌ها بیش از همیشه در سال‌های اخیر با دمیدن بر طبل هیاهو و جنجال؛ و با بهره گیری و سوء استفاده از فضای ملتهب امروز دنیا بویژه، بعد از حوادث تروریستی پاریس نسبت به تشدید فضای “اسلام هراسی” و “اسلام‌ستیزی” تلاش های گسترده ای را برای ایجاد تنفر و انزجار از دین اسلام و جمعیت مسلمانان در اروپا و آمریکا و خشونت‌های صورت گرفته علیه مسلمانان در جوامع اروپایی دامن می‌زنند و بعضا، با بزرگ نمایی مسائل و ایجاد هراس از تبعات تهدیدها و ترورها و نسبت دادن آن ها به کلیت مسلمانان موفق شدند در بخش‌هایی از افکار عمومی جهان فضای روانی و روحی دلخواه شان را رقم بزنند.

بدون تردید، در طول تاریخ معاصر؛ بخصوص، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره، شاهد اقدامات و تحرکات پیدا و پنهان غرب و صهیونیسم بین الملل در جهت تخریب و تخطئه دین اسلام و چهره نورانی و ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص) بوده ایم. توطئه های گسترده فرهنگی، اقتصادی، نظامی و رسانه ای غرب از یک سو، در کنار فضاسازی های سیاسی و امنیتی بعد از وقایع ۱۱ سپتامبر و بعد از آن پیوسته و متوالی در مقیاس های متفاوت وجود داشته و تداوم یافته است و کار به جایی رسیده تا نظام سلطه درصدد جعل گروهک های وحشی و افراطی به نام”داعش”، “بوکوحرام” و … در سرزمین های اسلامی شده که همچون زامبی ها تصاویری مملو از بدویت، وحشت، خشونت و خون ریزی را به نام اسلام و پیامبر در اذهان جهانیان به ثبت رسانده اند و این اواخر، با سناریوهای متعدد به صورت تروریسم کور و مبهم در پاریس و برخی از نقاط جهان این اقدام‌های مذبوحانه، شکل وسیع‌تر، گسترده‌تر و وقیحانه تری هم به خود گرفته است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۰:۴۳

 

از آخرین رتبه بندی سایت های پر بیننده در ایران اسطوره سازان در یاداشت"رقابت تلگرام، تبیان و تابناک بین دو رقمی های 20 سایت پر بیننده در ایران" 3 ماه گذشت و در این مدت سایت تبیان، بزرگترین سایت فرهنگی ایران رشد خوبی کرد و توانست به رتبه 11 در لیست سایت های پربیننده در ایران دست پیدا کند.

تبیان در رشد 6 رتبه ای جدید خود از 17 به 11 توانسته سایت های تلگرام، بانک ملت، باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فارس، بلاگ را پشت سر بگزارد که همزمان سایت های دیوار و بامیلو هم رشد خوبی داشته اند.

 جدیدترین رتبه بندی 20 سایت پر بیینده در ایران به شرح زیر است:

1- گوگل؛ رتبه 1 ایران

2- ورزش سه؛ رتبه 2 ( رتبه1 پربیننده ترین سایت ایرانی)

3- دیجی کالا؛ رتبه 3 ( رتبه2 پربیننده ترین سایت ایرانی)

4- یاهو؛ رتبه 4 ایران

5- ویکی پدیا؛ رتبه 5 ایران

6- بلاگفا؛ رتبه 6 (رتبه3 پربیننده ترین سایت ایرانی)

7- آپارات؛ رتبه 7 (رتبه4 پربیننده ترین سایت ایرانی)

8- شاپرک؛ رتبه 8 (رتبه 5 پربیننده ترین سایت ایرانی)

9- اینستاگرام؛ رتبه 9 ایران

10- دیوار؛ رتبه 10(رتبه 6 پربیننده ترین سایت ایرانی)

11- تبیان؛ رتبه 11(رتبه 7 پربیننده ترین سایت ایرانی)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۲

با اعلام اسامی بازیگرانی که بیشترین پول سازی در صنعت فیلمسازی هالیوود را دارند، بازیگر «کاپیتان آمریکا» در راس پرفایده‌ترین بازیگران هالیوود قرار گرفت.

به گزارش گاردین، در حالی که کریس پرت و اسکارلت جوهانسون پول سازترین بازیگران سال پیش هالیوود خوانده شده بودند، امسال کریس اوانز این جایگاه را کسب کرد.  

کریس اوانز بازیگر «کاپیتان آمریکا» پول سازترین بازیگر هالیوود شناخته شد و این فیلم فروشی ۱.۱ میلیارد دلاری در جهان را ثبت کرد و طبق برآوردها او به ازای هر یک دلاری که دریافت کرده، ۱۳۵ دلار تولید کرده است.

در حالی که او برای بازی در «کاپیتان آمریکا» ۳۰۰ هزار دلار دریافت کرده اما موفقیت او موجب شد تا حقوقش برای فیلم «انتقام‌جویان: عصر آلترون» به ۶.۹ میلیون دلار افزایش یابد.

برای محاسبه این آمار سه فیلم اخیر بازیگر مورد محاسبه قرار گرفته و درآمد فیلم در باکس آفیس محاسبه شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۵

در جهان امروز بسیاری از قدرتها در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارند نهایت استفاده را در راستای جهت دهی به افکار عمومی دنیا صورت دهند و در این مسیر به دنبال آن هستند که با دست گذاشتن روی اعتقادات و تفکرات دینی ملت ها ، حقایق را در نزد ملل مختلف سبک شمارند و از هر طریقی که شده است افکار عمومی این کشورها را به آن چیزی که مدنظرشان است سوق دهند.

با توجه به منابع معرفتی در دین اسلام می توان دریافت که آخرالزمان صحنه نبرد میان جبهه خیر و جبهه شر است و آماج فتنه ها به حساب می آید. در عصر کنونی بهترین روش جنگ و ضربه به دشمن در جنگ نرم و اصول عملیات روانی است که بهترین و اثرگذارترین سلاح و ابزار آن رسانه است و امروزه بدون اغراق شاهد آماج فیلم ها و سریال هایی از سمت غرب هستیم که تفکر و مفهوم مهدویت را هدف گرفتند و آن را به هر شکل ممکن تخریب و تحریف می کنند.

در این میان پرورش نسل منتظر با اعتقادات ناب و خالص کاری مهم و به مراتب مشکل است که به عهده مومنان منتظر در هر عصر قرار دارد. از سمتی دیگر دشمن با حمله به ذهن کودکان با استفاده از رسانه، فیلم، انیمیشن، بازی، اسباب بازی و... در تلاش است تا ذهن پاک این کودکان را نسبت به مفاهیم اصیل آخرالزمان و مهدویت، مهندسی و به سمت و سویی خاص بکشاند، لذا بررسی تفکرات سازنده محصولات رسانه ای در پیشگیری و واکسینه کردن جامعه به ما کمک شایان توجهی خواهد کرد.

اهمیت رسانه

نیل پستمن در کتاب زندگی در عیش ، مردن در خوشی می گوید:

انتقال معلومات سه دوره دارد: ۱- گفتار  ۲-نوشتار ۳-تصویر که دشمن برای انتقال و فرهنگ خود با استفاده از تمام امکانات از این ابزارها استفاده کرده است. امروزه آثار فرهنگی، رسانه ای و هنری متعدد عهده دار مباحث آخرالزمان شده اند. نگاه به این آثار بیان گر تلاش غرب در قالب ارائه محتوایی با ظاهری متفاوت و جذاب است که صحبت از پایان تاریخ و خطراتی دارد که بشریت را تهدید می کند.

  اغلب در پایان این آثار، نجات بخشی یا منجی گرایی از دل غرب بر می خیزد و بشریت و جهان را نجات می دهد؛ با یک نگاه اجمالی در می یابیم که حجم فیلم های سینمایی و برنامه های تولیدی در شبکه های رسانه ای غربی در این سال ها در موضوع مهدویت و آخرالزمان شیعی با قبل از آن قابل مقایسه نیست، البته نگاه همه ی این برنامه ها و هدف آن ها تخریب و تحریف این اندیشه نجات بخش را دارند و جهان غرب با استفاده از این رسانه ها تلاش می کند تا بعد از تخریب و تحریف، مفاهیم مورد نظرخود را در جهت بهره برداری خاص به مخاطبش القا کند.

دو استراتژی صهیونیسم رو در رو با مهدویت

غرب و به ویژه صهیونیسم در خصوص جریان رسانی آخرالزمانی دو استراتژی را دنبال می کند؛ این دو استراتژی خط مشی مهم برنامه های آن ها برای جهان را دنبال می کند که اگر این دو استراتژی به طور دقیق تبیین شود می توان آنتی دکترین هایی طراحی و ارائه کرد که بی تردید توطئه های آن ها را خنثی خواهد کرد.

استراتژی اول: اسطوره سازی

صهیونیسم برای مشروعیت بخشیدن به کارهای شیطانی خود و همچنین ایجاد خط قرمز و تشکیل تفکرات تهاجمی از سال ها قبل با توجه به تاریخ بنی اسرائیل اسطوره هایی را برای خود قرار داده است که در فیلم ها به طور مستقیم و غیرمستقیم از آن ها دفاع می شود و ذهن مخاطبان را با استفاده از تکنیک های رسانه ای و فنون عملیات روانی مهندسی و مسموم می سازند تا چهره ای مطلوب و نجات بخش از خود به جهان معرفی کنند.

استراتژی دوم: بدل مباحث مهدویت

همزمان با استراتژی اول یعنی معرفی اسطوره ها، در استراتژی دوم بدل زدن مباحث مهدویت را پیش می برن؛ در آثار موجود بطور مثال تحریف و خدشه دار کردن مسائلی مانند:رجعت، ظهور، پساظهور و پسا آخرالزمان ، چهره منجی و توهین و افترا به انبیا و ائمه(علیهما السلام) قابل مشاهده است و متاسفانه برای تمامی سنین این کارها ساخته شده است.

می توان گفت اکثر انیمیشن های تولید شده دارای مفاهیم آخرالزمانی هستند که در این مقاله به سه گانه ی پاندای کونگ فو کار خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۵:۴۸

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» را روی پرده دارد در بخش اول گفتگوی خود با سینماپرس در رابطه با چگونگی شکل گیری فیلمنامه این اثر سینمایی سخن گفت و اینک در بخش دوم و پایانی این گفتگو در رابطه با سبک و سیاق فیلمسازی اش سخن گفته و با بیان اینکه متأسفانه امروزه متجاوزین در سینمای ایران قهرمان شده اند به وضعیت فیلم های تولید شده در سینمای کشور اعتراض کرده است.

کارگردان فیلم سینمایی «نغمه» در پاسخ به این سوأل که در سینمای غرب و به ویژه سینمای هالیوود تأکید زیادی بر مسأله قهرمان سازی و قهرمان پروری می شود و آیا شما هم در «یتیم خانه ایران» قصد این کار را داشته اید که مثلاً مانند «شیندلر» هالیوودی ها در سینمای ایران قهرمان پروری کنید اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما پر از قهرمان است؛ ادبیات ما سراسر پر از قهرمانانی است که از یکایک آن ها می توان چندین و چند فیلم و سریال تولید کرد و اگر امروزه سینمای ما قهرمان ندارد مشکل از سینما، سینماگران و مدیران آن است.  

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه در سینمای ایران به واسطه ساخت برخی آثار به اصطلاح اجتماعی قهرمانان بدل به ضد قهرمان شده اند؛ پیش از وقوع انقلاب اسلامی در سینمای ما متجاوزین ضد قهرمان بودند و کسانی که رقاصه ها را نجات می دادند قهرمان فیلم ها می شدند اما امروزه در سینمای ما متأسفانه وضعیت بسیار اسفبارتر و بغرنج تر شده و ما شاهد آن هستیم که امروزه متجاوزین در سینمای ایران قهرمان شده اند!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۰۸:۴۳

مذاکرات مستقیم آقای عبدی، فیلمی متفاوت از ابراهیم شاه حاتمی کارگردان خوش رکاب است، که البته ارتباطی به مذاکرات هسته ای ندارد.

این فیلم تولید 1393 است که در دی ماه 93 اکران سینمایی شد و اخیرا وارد شبکه رسانه های خانگی شده است.

آقای عبدی بازیگر مطرح سینما توسط یک آدم ربا ربوده شده و در مکانی زندانی است. آدم ربا برای آزادی او درخواست یک میلیون دلار پول میکند. آقای عبدی برای تهیه پول و رهایی خود از شر گروگان به مسئولان مملکتی، رییس صدا و سیما و وزرای دولت (وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه) تلفن میزند و… حتی در بخش هایی از این فیلم با جان کری نیز مذاکره می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۹

شهید عباس بابایی در سال 1329 در شهر قزوین دیده به جهان گشود. او پس از گذراندن دوران ابتدایی و پس از دریافت دیپلم، به‌دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی ارتش شد و پس از طی دوره مقدماتی در ایران، در سال 1349 برای گذراندن دوره تکمیلی، راهی آمریکا شد. او در آنجا با بهترین نمره‌ها فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
از مسئولیت‌های وی پس از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی، فرماندهی پایگاه هشتم هوایی اصفهان و معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی ارتش بوده است.
شهید عباس بابایی در طی جنگ و در بازگشت از یک مأموریت، به‌دلیل مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمایش، در مردادماه 1366 به فیض شهادت نائل می‌گردد.
این کتاب رمانی براساس زندگی این شهید والامقام است که توسط انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به زیور طبع آراسته و تقدیم علاقه‌مندان شده است.

ناشر: انتشارات آجا(ارتش جمهوی اسلامی ایران)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۵ ، ۱۴:۳۹

«خدای متعال شخصیت روحی و اخلاقی آن بزرگوار را در ظرفی تربیت کرد و به وجود آورد که بتواند آن بار عظیم امانت را بر دوش حمل کند.» رهبر انقلاب ۷۹/۲/۲۳
در آستانه ولادت پیامبر اعظم(ص) پایگاه اطلاع‌رسانی KAHMENEI.IR پوستر «تربیت الهی پیامبر اعظم(ص)» را که به بیانات رهبر انقلاب درباره شخصیت روحی و اخلاقی حضرت محمد مصطفی(ص) می‌پردازد، تهیه و منتشر می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۹:۳۸

این خبر در تاریخ ۱۳م دیماه ۱۳۹۱ بە نقل از منبع ذکر شده، در پرتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کمپین تبلیغاتی «چرا اسلام» بە همت محفل اسلامی شمال آمریکا (ICNA) در نیویورک با هدف تلاش برائ از بین بردن تصورات نادرست در مورد اسلام، با آغاز سال نو میلادی در ایالت فلوریدای آمریکا بە فعالیت درآمد.

به گزارش اسطوره سازان این کمپین تبلیغاتی با همکاری سازمان‌های اسلامی شهر «لانگ‌وود» (Longwood)، مرکز اسلامی شهر «اورلاندو» (Orlando) و بنیاد متحده مسلمان در شهر «لیک مری» (Lake Mary) ایالت فلوریدا برگزار شده است.

این کمپین با هدف افزایش شناخت مردم آمریکا نسبت بە دین اسلام و از بین بردن سوءتعبیرات و تصورات نادرست در مورد این دین، در شب سال نو میلادی در شهرهای «اورلاندو» و «دیتونا بیچ» فلوریدا راه‌اندازی شد.

۲۹ بیلبورد تبلیغاتی نصب شده در بزرگراه‌ها و خیابان‌های پرتردد، با ارائه شعارهایی در مورد اسلام، بینندگان را بە بازدید از پایگاه اطلاع‌رسانی whyislam.org که از سوی محفل اسلامی شمال آمریکا راه‌اندازی شده است و بە معرفی اسلام و دیدگاه‌های اسلامی می‌پردازد، دعوت می‌کنند.

«ابراهیم(ع)، موسی(ع)، عیسی(ع) و محمد(ص)؛ یک خانواده، یک پیام»، «اسلام: پیام ابراهیم، موسی، عیسی و محمد» و «محمد(ص): رحمتی برائ جهانیان» از جمله شعارهایی می باشند که بر روی این بیلبوردهای تبلیغاتی درج شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۱

«بیل گیتس» علاوه بر ثروتمندترین مرد جهان، خواننده‌ای مشتاق و فعال هم هست. او در کودکی با همراهی پدر و مادرش یک دور دایرة‌المعارف کتاب جهان را براساس حروف الفبا خوانده، بنابراین وقتی کتابی را توصیه می‌کند، بهتر است قلم و کاغذ دم دست‌تان باشد.

«گیتس» امسال پنج کتاب را از میان آثار منتشرشده در سال ۲۰۱۶ انتخاب کرده و از طریق وبلاگ خود آن‌ها را به خوانندگان معرفی کرده است. او درباره این آثار نوشته است: همه آن‌ها خیلی خوب نوشته شده‌اند و من را به درون حفره خرگوشی لذت‌ها و بینش‌هایی غیرمنتظره پرتاب کردند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۰۰:۰۶

«دیوار بزرگ» یک پروژه بزرگ بود. در ادامه می‌خوانید که چگونه در چند مرحله و طی چند ماه برای فیلمی که حاصل بزرگترین همکاری بین چین و هالیوود است،‌ برنامه‌ریزی شد تا روز شانزدهم دسامبر بزرگترین اکران ممکن را داشته باشد.

به گزارش بانی فیلم به نقل از ورایتی،‌ فیلم «دیوار بزرگ» نمایانگر مجموعه‌ای از بار اول‌هاست. نخستین فیلمی است که ژانگ ییمو، استاد خلق کردن مناظر عظیم سینمایی چین به زبان انگلیسی ساخته است. با ۱۵۰ میلیون دلار، احتمالا پرهزینه‌ترین فیلم چینی تاریخ هم هست. مسلما بزرگترین همکاری بین هالیوود و چین تا امروز بوده و نخستین فیلم آسیایی مت دیمون است.

علاوه بر این، نخستین فیلمی است که توسط لجندری ایست ((Legendary East، بال چینی کمپانی لجندری انترتینمنت (Legendary Entertainment) توماس تول – که البته حالا متعلق به کمپانی واندا است – ساخته می‌شود.

تمام این‌ها راه دیگری برای گفتن این است که این فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که اکران فیلم در چین، با یک کمپین بی‌سابقه تبلیغاتی همراه شده. پیتر لوئر تهیه‌کننده و مدیر عامل کمپانی لجندری ایست می‌گوید: «یک نوع فیلم جدید است».

این فیلم اکشن-فانتزی-ماجراجویی عناصر اصلی سینمای بلاکباستر غربی را در خود دارد، اما در عین حال ۲۰ درصد از آن به زبان چینی است و ژانگ آن را کارگردانی کرده، مردی که از فیلم‌هایش می‌توان به آثار بزرگی مثل «قهرمان» و «خانه خنجرهای پران» اشاره کرد. از سابقه او در به راه انداختن رخدادهای بزرگ اکشن هم می‌توان از مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸ و کنفرانس اخیر G20 (گروه ۲۰) در هانگژو نام برد.

پیتر لوئر ساکن پکن که پیش از این یک تهیه‌کننده فیلم‌های مستقل چینی و بعد هم رییس سازمان استعدادیابی CAA در چین بود،‌ می‌گوید: «این فیلم دقیقا همان چیزی است که من ۲۵ سال از مسیر حرفه‌ای کاری‌ام را صرف رسیدن به آن کردم.»

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۰۰:۱۲

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۲

پیام یک کاربر افغان به ترانه علیدوستی در توییتر:

 بعد مى‌دانستین که عکس‌هاى شما در اکثر آرایشگاه‌هاى کابل وجود داره؟ مى‌دانستین مردم کابل شهرزاد را با دقت دنبال مى‌کردند؟

جواب ترانه علیدوستی:

من مخلص مردم کابل. و آرایشگاه هاش. :)

 پاسداشت این رویداد: از شور، شوق و علاقه مردم #افغانستان به #اسطوره_ها ی پارسی به شعف آمدم
درود بر اینهمه #عشق #برادری و ریشه های #فرهنگ ی چند هزار ساله ایران و افغانستان

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۹:۴۸

محمد رضا صابری مدیرعامل دفتر نورتابان درباره اقبال مخاطب از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: فیلم همچنان در سینماهای ترکیه مورد توجه قرار گرفته و به برکت وجود حضرت رسول اکرم (ص) فیلم در داغستان نیز مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.
وی ادامه داد: این فیلم در داغستان ظرف ده روز گذشته آغاز شد و هم اینک نیز همچنان ادامه دارد. برای مراسم افتتاح فیلم در داغستان مجید مجیدی(کارگردان) و مینا ساداتی(بازیگر) نیز در این مراسم حضور داشتند که با استقبال گرم مسئولین و مخاطبین فیلم مواجه شدند. فیلم هم اینک در ۵ سالن سینمای کشور
داغستان اکران شده که در همه این سالن ها با اقبال مواجه شده است.
صابری درباره اکران فیلم در دیگر کشورها گفت: به دلیل فعالیت گسترده وهابیت اکران بین المللی فیلم به مراتب سخت است اما دوستان ما تمام تلاش خود را می کنند تا در بهترین سینماها فیلم را به نمایش درآورند. ظرف روزهای آتی (احتمالا آخر هفته) نمایش  فیلم در
آذربایجان آغاز می شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۱:۳۱
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۷:۰۸

فیلم «شرفناز» با شعار"من هم حق زندگی دارم..." پنجمین ساخته حسن نجفی در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. حمیرا ریاضی به عنوان بازیگر اصلی فیلم «شرفناز»، نقش یک زن بلوچ پاکستانی را بازی می کند. اتفاقات این فیلم برگرفته از یک قصه واقعی است اما تخیل کارگردان نیز در آن به کار گرفته شده است. «شرفناز» ماجرای کسی را روایت می کند که به خاطر مشکلات اقتصادی، ذات آدمیت خود را فراموش می‌کند و به گفته ی حسن نجفی دردهای جهانی همچون ترور، افراط گرایی های اندیشه ای و رفتاری، ناملایمات منطقه ای و … موضوعاتی نیستند که با گذشت زمان اهمیت خود را از دست بدهند. حسن نجفی در مقام کارگردان فیلم های «اسب ها همچنان می تازند»، «آسمان هشتم» و ... را در کارنامه خود ثبت کرده است.
خلاصه فیلم «شرفناز»:
شرفناز بیم آن دارد که الیاس به سرنوشت احمد دچار شود.او سالهاست به فرار از این جهنم دره می اندیشد. تا اینکه یک روز دست الیاس را گرفته و می گریزد. این فرار به گوش جمعه می رسد و ...

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۰:۵۹

وقتی یک مدیر تلویزیونی تخصص مرتبط کاری داشته باشه بدون واهمه فاصله بین خود و عوامل و برنامه سازای شبکه اش رو بر میداره!

حضور صمیمی مهندس محمد رضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما از پشت صحنه تولید برنامه عمو پورنگ"محله گل و بلبل" یکی از جذابیت ها دیدنی است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۲۲:۵۵

از آقای مجید مجیدی کارگردان اثر فاخر و جهانی فیلم محمد رسول الله انتظار می رود که سعه صدر و قدرت تحمل انتقاد بیشتر از این ها داشته باشند، به نظر میرسد تنها راه ورود فیلم محمد به کشور های عربی و همراه شدن این کشورها با این فیلم جذب و قانع کردن عربستان باشد نه انتقاد کردن از این کشور، تعالیم اسلامی هم از مدارا حتی با دشمن که ما معتقدیم عربستان دشمن ما نیست بلکه دوست فریب خورده ای برای ایران است. سخن می گویند نه وادار کردنش به لجاجت و اتلاف نیرو و فرصت

در تیپولوژی عربی خصوصا روانشناسی بازار این کشورها نباید از نقش و قدرت شگفت انگیز تعریف و تالیف قلوب غافل ماند، کاری که پیامبر گرامی و رحمت للعالمین صل الله علیه و آله ما در فتح مکه که قرآن از آن تعبیر به" إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ " می کند و ثمره "وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا" را از برکات آن می داند. استفاده کرد.

اسطوره سازان قبلا در یاداشت "عربستان دروازه رسانه ای جهان عرب / بازاریابی محصولات صدا و سیما در عربستان " به اهمیت جایگاه عربستان در ورود به دروازه ها و بازار فیلم کشورهای عربی پرداخته بود.

 گفتنی است مجید مجیدی همزمان با اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» در ترکیه درباره این اثر و مشکلاتی که پیش روی اکران جهانی آن بوده است، در بانی فیلم با عنوان" انتقاد مجدد مجید مجیدی از عربستان و الازهر" پرداخت.
مجید مجیدی کارگردان صاحب نام ایران در عرصه سینمای جهان ضمن قدردانی از استقبال مردم و منتقدان سینمای ترکیه از فیلم «محمد رسول الله (ص)» که در ۳۵۰ سالن سینمای سراسر ترکیه به نمایش گذاشته شد، گفت: باید راه را برای اکران این فیلم باز کرد. ترکیه نخستین آغازگر این جریان است و به همین دلیل از دولت این کشور به خاطر فراهم کردن شرایط مناسب برای نمایش این فیلم تشکر ویژه می کنم.
مجیدی تصریح کرد:‌ البته توقع من از ترکیه بیش از این بود، اما تا به این جا نیز دستاورد بزرگی حاصل شده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۱

نویسنده برگزیده در جایزه ادبی جلال آل‌احمد می‌گوید که در نوشتن کتابش تلاش کرده قصه‌گو باشد.
آرش صادق‌بیگی نویسنده مجموعه داستان «بازار خوبان» و برگزیده نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان داشت: «بازار خوبان» و داستان‌های در یک دوره ده ساله سر صبر و حوصله نوشته شده است. علاقه من از ابتدای ورود به عرصه نوشتن به داستان کوتاه بود و به همین مساله نیز گرایش پیدا کردم ولی با این همه داستان کوتاه در مقایسه با رمان در ایران و جهان اقبال کمتری دارد. با این همه در ایران ما امروز نویسنده داستان کوتاه و نیز مجموعه داستان‌های کوتاه بیشتری نسبت به رمان نویس و آثار داستانی بلند داریم.

وی ادامه داد: به باور من و برخلاف باور رایج، داستان کوتاه نوشتن نیاز به پیچیدگی و اندیشه‌زدگی ندارد. داستان کوتاه موفق باید در وهله‌ی اول بتواند روراست قصه‌اش را تعریف کند، به زندگی آدم‌هایش نزدیک شود و لایه‌های اجتماعی درون آنها را باز کند. در داستان کوتاه بیشتر از اینکه به دنبال اندیشه و نوشتن تمثیلی باشیم باید سرراست حرف برنیم تا آدم‌های بیشتری بتوانند خودشان را در دل قصه‌های ما پیدا کنند و در نهایت مخاطب بیشتری نیز پیدا کنیم.

این نویسنده تصریح کرد: داستان‌های کتاب «بازار خوبان» با فاصله و در عرض نزدیک به ده سال نوشته شده و امیدوارم با خوانش آن یک اتفاق درونی برای مخاطبانم روی دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۶