اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

هالیوود، اسب تروا

دوشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۰۷ ب.ظ

مستند هالیوود، اسب تروا

سیدسعید میرصادقی، مستندساز کشورمان  با اشاره به موضوع بدحجابی گفت: در زمینه عفاف و حجاب از نظر تولید محتوای هنری مانند نمایشنامه و یا فیلمنامه که بتوان آن را عرضه کرد، در  کشور به شدت ضعیف عمل شده است و حتی اگر اینترنت را هم جستجو کنید، متوجه می‌شوید که  هیچ متن نمایشی کار نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از قسمت هایی که از این کمبود دچار آسیب می شوند، مدارس هستند، گفت: مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها جامعه هدف ما هستند و اگر بخواهند کاری نمایشی را در این زمینه انجام دهند، هیچ متنی وجود ندارد و احتمال زیاد منصرف می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه دغدغه چند سال بنده این موضوع بود، با خیلی از بزرگان عرصه نویسندگی صحبت کردم ولی متاسفانه به دلیل اینکه اعتقادی وجود ندارد، به نوعی از این کار طفره می‌رفتند و حتی برخی از این افراد الگوی بدحجابی بودند.


این مستندساز با اشاره به برخی طرح‌های ارائه شده اظهار داشت: بعضی‌ها طرحهایی دادند ولی این طرح‌ها، نمایشنامه‌ها و فیلمنامه‌ها بیشتر اشاعه‌دهنده بی‌حجابی بود ولی خودشان توجیه می‌کردند که این تاثیر مثبت دارد!

وی ادامه داد: در همین رابطه فعالیت جدیدی را آغاز کردیم. دو نویسنده را در تهران و قم یافتیم که زمینه مذهبی دارند و فضا را به خوبی می‌شناسند. در همین راستا در حال حاضر روی سه متن کار می‌کنیم که یکی از آنها آماده شده است و دو تای دیگر نیز به زودی تا آخر امسال آماده خواهد شد.

میرصادقی درباره این سه متن بیان داشت: این سه متن تحت عنوان مجموعه «گوهر» و با موضوع عفاف و حجاب تولید و چاپ خواهند شد که پس از آن در اختیار مدارس آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. وزارت آموزش و پرورش جشنواره‌هایی دارد که کارهای نمایشی انجام می‌دهند و با در اختیار گذاشتن این سه متن، بچه‌ها این متون را هم برای جشنواره و هم برای مدرسه کار می‌کنند.

این مستندساز به مستند «هالیوود؛ اسب تروا» اشاره کرد و گفت: سال گذشته این مستند با موضوع تلاش هالیوود در عفاف‌زدایی تولید شد که امسال داریم آن را به یک کار بلندتر تبدیل می‌کنیم و تقریبا همه کارهای آن تمام شده است و در مراحل آخر تدوین قرار دارد که قصد داریم آن را در بخش مستند جشنواره فیلم فجر نمایش دهیم.

وی ادامه داد: این مستند سی دقیقه بود که چون کشش آن را داشت، روی محتوا کار کردیم و زمان آن را افزایش دادیم و به 70 دقیقه رسید که زمان مورد نیاز برای پخش در جشنواره فیلم فجر است. این مستند پیش از این در جشنواره مقاومت نیز جایزه گرفته بود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی