اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است


انتشار عکسی از شمیلا شیرزاد بازیگر نوجوان فیلم «خورشید» مجید مجیدی در ونیز، نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران این فیلم دایره تبلیغات‌شان را به ماسک‌های مورد استفاده بازیگر نوجوان هم کشانده‌اند.
در ماسکی که شیرزاد به صورت زده، عکس او و روح‌اله زمانی در نمایی از «خورشید» نقش بسته است.
منبع: بانی فیلم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۳۱


مرور تاریخ سینمای ایران نشان می دهد که هیچ کس به اندازه مسعود کیمیایی در خلق قهرمان و شخصیت های ماندگار از نظر کیفی و کمی موفق نبوده است. هرچند میزان محبوبیت و مقبولیت قهرمانان فیلم های کیمیایی به یک اندازه نیست و از قیصر و گوزن ها تا رضا سرچشمه و جلال سروش در ۲ فیلم جرم و قاتل اهلی، نزول و افول قابل ملاحظه ای داشته اما همچنان می توان کیمیایی را استاد قهرمان سازی در سینما دانست.

سینمای آمریکا به عنوان اصلی ترین جریان سینمایی که الگو و متدهای فیلم سازی سراسر جهان به طور عمده ای از آنجا تعیین شده و می شود؛ تاثیرات زیادی در سینمای ایران و فیلمسازان نسل های مختلف فیلمسازی گذاشته است. از جمله مهم ترین افرادی که از سینمای آمریکا الهام گرفته و خودش نیز در گفت و گوها و نوشته هایش به آن اذعان کرده می توان به مسعود کیمیایی اشاره کرد. کیمیایی به پیروی از فیلمسازان کلاسیک سینمای آمریکا همچون ساموئل فولر، سم پکین پا و ... به نوعی سینمای کلاسیک آمریکا را ایرانیزه کرد و بهترین و سنجیده ترین گرته برداری را از صنعت هالیوود و دوران طلایی آن و در راستای ارتقای سطح کیفی سینمای ایران انجام داد.  به طوری که وی را از جمله سینماگران موج نوی سینمای ایران نیز به شمار می آورند.

قهرمان سازی و خلق شخصیت های الگوپذیر از جمله مهم ترین المان ها و ویژگی های سینمای آمریکا محسوب می شود که مسعود کیمیایی نیز در آثارش از این الگوپذیری استفاده جامع و کاملی کرده است، به گونه ای که در تمامی آثار مسعود کیمیایی شاهد قهرمان های آرمانخواه، انتقام جو و گاهی یاغی هستیم که علیه ظلم و بی عدالتی جامعه به پا خاسته و گاهی کیمیایی به خاطر همین قهرمان سازی به معنای یاغی گری و فردگرایی مورد تقبیح قرار گرفته و به بی قانونی و فرار از مدرنیته و تمدن شهری متهم شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۱۴

شاید در گذشته کارتون و انیمیشن، آثاری صرفاً برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان بود، اما امروزه اهمیتی فراوان یافته و تبدیل به صنعتی بزرگ شده است تا جایی که در مراسم‌های بزرگ سینمایی مانند اسکار و گلدن گلوب، جایزه‌ای جداگانه برای انیمیشن بلند و کوتاه در نظر گرفته می‌شود.

همچنین انیمیشن‌ها در گیشه، عملکردی موفق دارند و در برخی موارد فروش بسیار بالاتری نسبت به فیلم‌های سینمایی دارند. بهترین انیمیشن‌های سال 2020 براساس آراء سایت IMDB را می‌توانید اینجا بشناسید.

ژانر انیمیشن چیست؟

انیمیشن یا پویانمایی یک ابزار یا تکنیک سینمایی است که از عناصر ژانرمانند استفاده می‌کند و ممکن است هر ژانری را در خود وارد کند. انیمیشن انواع گوناگونی دارد که از میان آنها می‌توان به انیمیشن سنتی، لایواکشن، ‌رایانه‌ای، استاپ موشن و انیمه اشاره کرد. انیمیشن رایانه‌ای بیشترین آثار انیمیشن را در بر می‌گیرد.

بهترین انیمیشن های سال 2020

- لیگ عدالت تاریک : جنگ آپوکلیپس (Justice League Dark : Apokolips War)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۰۴

مستند «پارسیان زنگبار» به کارگردانی وحید فرجی نهم فروردین از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

مستند 60 دقیقه‌ای «پارسیان زنگبار» به کارگردانی وحید فرجی در نهمین روز فروردین 94 در ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.

هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران و در طول سواحل شرقی آفریقا مردمانی زندگی می‌کنند که علیرغم پوست سیاهشان مدعی‌اند از نسل شیرازی‌های مهاجر به این سرزمین هستند؛ شیرازی‌هایی که به رهبری شخصی به نام «علی بن حسن» در حدود 1000 سال پیش از این و در زمان آل‌بویه به این سواحل مهاجرت کرده و دولت شهری عظیم به نام شیرازی را برپا کرده‌اند.

دولت شهری که در حدود 500 سال تأثیری شگرف بر تمام شئون زندگی این مردم داشته است و از سواحل سومالی و براوا تا موزامبیک و ماداگاسکار و جزایر کومور پیش رفته است. گسترش دین اسلام و مذهب تشییع، زبان فارسی، مراسم‌های ایرانی همچون نوروز، معماری ایرانی، قانون‌گذاری، تعاملات اجتماعی و هزاران نشانه‌ی دیگر که آثار آن حتی امروز هم به راحتی قابل مشاهده است نشان از تمدنی عظیم دارد که سوغات این مردم مهاجر از شیراز است.

مستند «پارسیان زنگبار» یا «سیاهان زنگبار»این واقعیت‌ها را به تصویر می‌کشد.
تهیه کننده:سید سلیم غفوری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۴۷

شهاب حسینی ستاره سینمای ایران در جدیدترین تجربه هنری اش تهیه کنندگی یک فیلم سینمایی را برعهده گرفت. پوریا حیدری اوره تهیه کننده و کارگردان جوان کشورمان کارگردانی این فیلم شهاب حسینی را برعهده دارد.
فیلم بعد از اتفاق شهاب حسینی با حضور ستاره ها
بعد از اتفاق عنوان فیلم جدید شهاب حسینی است که با حضور بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون به زودی مقابل دوربین میرود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۴۲