اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها


۳۵ امامزاده در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی و محل سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید سید شهیدان خدمت وجود دارد
1- مقبره پیرداوود در دل طبیعت ارسباران ورزقان

2- امامزاده سید جبرائیل ورزقان


امامزاده میرداود ورزقان
امامزاده میرداود (آرامگاه پیرداود) زیارتگاهی است که برای رسیدن به آن باید یکی از سخت‌رین راه‌های کوهستانی و جنگلی را طی کنی. این امام‌زاده در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی و در دل جنگل‌های بکر منطقه ارسباران به نام "حسنو میشه سی" مابین روستای خوینه رود و باللی جا واقع شده است. 






3- امامزاده سید جبرائیل ورزقان
بقعة سیّد جبراییل در سى کیلومترى شمال غربى ورزقان و در روستاى آستمال واقع شده است.

4- آستان متبرکه امام‌زاده سید محمد نوجه مهر

5- امامزاده سید خلیل جوشین

امامزاده سید خلیل جوشین (محل عبادت) در آذربایجان شرقی، شهرستان ورزقان، بخش خاروانا و خیابان خاروانا-ورزقان یولو واقع شده است.


درهم تنیدگی جاذبه های گردشگری و زیارتی وزقان خود یکی از جاذبه های بزرگ ایران گردی است


ورزقان کجاست؟
جنگل پیر داوود ورزقان کجاست؟

جنگل ارسباران از مناطق دیدنی استان آذربایجان شرقی در شمال غربی کشور است. این منطقه از امامزاده میرداود (آرامگاه پیرداود) در شهرستان ورزقان و جنگل پیر داود در نزدیکی روستای خوینه‌رود گرفته تا روستاهای اطراف روستای خوینه‌رود مانند سونگون، طویل، اوزی و غیره را شامل می‌شود. علاوه بر جنگل‌های ارسباران در این بخش از استان آذربایجان شرقی، می‌توان به منطقه هفت چشمه و قلعۀ تاریخی «آغجا قلعه» اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوای شهرستان ورزقان چگونه است؟ این شهرستان از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان‌های مرند و شبستر متصل است. همچنین  از سمت شمال به شهرستان‌های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده ‌است. کلیبر که از جنوب با اهر هم مرز است آب و هوای معتدل کوهستانی دارد به همین دلیل جنگل‌هایی با پوشش گیاهی متنوعی دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی