اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«دیوار بزرگ» یک پروژه بزرگ بود. در ادامه می‌خوانید که چگونه در چند مرحله و طی چند ماه برای فیلمی که حاصل بزرگترین همکاری بین چین و هالیوود است،‌ برنامه‌ریزی شد تا روز شانزدهم دسامبر بزرگترین اکران ممکن را داشته باشد.

به گزارش بانی فیلم به نقل از ورایتی،‌ فیلم «دیوار بزرگ» نمایانگر مجموعه‌ای از بار اول‌هاست. نخستین فیلمی است که ژانگ ییمو، استاد خلق کردن مناظر عظیم سینمایی چین به زبان انگلیسی ساخته است. با ۱۵۰ میلیون دلار، احتمالا پرهزینه‌ترین فیلم چینی تاریخ هم هست. مسلما بزرگترین همکاری بین هالیوود و چین تا امروز بوده و نخستین فیلم آسیایی مت دیمون است.

علاوه بر این، نخستین فیلمی است که توسط لجندری ایست ((Legendary East، بال چینی کمپانی لجندری انترتینمنت (Legendary Entertainment) توماس تول – که البته حالا متعلق به کمپانی واندا است – ساخته می‌شود.

تمام این‌ها راه دیگری برای گفتن این است که این فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که اکران فیلم در چین، با یک کمپین بی‌سابقه تبلیغاتی همراه شده. پیتر لوئر تهیه‌کننده و مدیر عامل کمپانی لجندری ایست می‌گوید: «یک نوع فیلم جدید است».

این فیلم اکشن-فانتزی-ماجراجویی عناصر اصلی سینمای بلاکباستر غربی را در خود دارد، اما در عین حال ۲۰ درصد از آن به زبان چینی است و ژانگ آن را کارگردانی کرده، مردی که از فیلم‌هایش می‌توان به آثار بزرگی مثل «قهرمان» و «خانه خنجرهای پران» اشاره کرد. از سابقه او در به راه انداختن رخدادهای بزرگ اکشن هم می‌توان از مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸ و کنفرانس اخیر G20 (گروه ۲۰) در هانگژو نام برد.

پیتر لوئر ساکن پکن که پیش از این یک تهیه‌کننده فیلم‌های مستقل چینی و بعد هم رییس سازمان استعدادیابی CAA در چین بود،‌ می‌گوید: «این فیلم دقیقا همان چیزی است که من ۲۵ سال از مسیر حرفه‌ای کاری‌ام را صرف رسیدن به آن کردم.»

جف شِل، رییس یونیورسال فیلمد انترتینمنت گروپ بر این باور است که این فیلم می‌تواند همچنین مسیر فیلم‌های چینی در بازارهای بین‌المللی را تغییر دهد. او می‌گوید: «در یونیورسال ما بسیار به آینده روشن سینمای چین باور داریم که توسط رشد چشمگیر اخیر بازار سینمایی چین حمایت می‌شود. همکاری ما در «دیوار بزرگ» برای‌مان خیلی هیجان‌انگیز است. ترکیب گستره عظیم این فیلم با یک موضوع چینی، بینش فیلمساز شناخته‌شده‌ای مثل ژانگ ییمو، قدرت ستاره مت دیمون و بازیگران چینی با استعداد بسیار فیلم باعث می‌شوند این پروژه بهترین چیز برای معرفی کردن محصولات خلاق چینی به مخاطبان جهانی باشد.»

این فیلم در اصل از یک ایده مفهومی کلی از موسس کمپانی لجندری یعنی توماس تول سرچشمه گرفت که می‌گفت دیوار بزرگ چین فقط در صورتی نیاز داشت تا این حد بزرگ باشد که به منظور بیرون نگه داشتن چیزی بسیار بدتر از انسان‌ها طراحی شده بود. تول می‌گوید: «به خاطر این نبود که آن را از هواپیما دیدم. بیشتر به خاطر این بود که وقتی کوچک بودم می‌شنیدم که تنها شیء ساخته دست بشری که می‌توان آن را از فضا دید، دیوار بزرگ چین است. حالا حقیقت دارد یا نه، نمی‌توانستم تصور کنم چقدر مهندسی و نبوغ برای ساخت آن مورد نیاز بود. در تمام طول زندگی‌ام من را شگفت‌زده می‌کند.»

این فیلم اواسط ۲۰۱۵ فیلمبرداری شد و ژانگ تا به حال بیش از یک سال وقت در مراحل پس از تهیه گذرانده است. تاریخ اکران شانزدهم دسامبرش باعث می‌شود درست در اوج فصل سینما رفتن چین روی پرده برود. «دیوار بزرگ» روز هفدهم فوریه سال آینده در آمریکای شمالی اکران می‌شود و بین این دو تاریخ در دیگر مناطق بین‌المللی پخش می‌شود.

پروسه پس از تهیه طولانی فیلم باعث شد وقت زیادی برای کات کردن آگهی‌های تبلیغاتی هم به وجود بیاید. بازاریابی آنلاین بسیار برای فیلم‌های سینمایی چینی مهم‌تر از بازارهای غربی است که در آن‌ها ممکن است پوسترها و آگهی‌های تلویزیونی اهمیت داشته باشد. تهیه‌کنندگان بیش از ۶۰ ویدیو تبلیغاتی از فیلم به صورت آنلاین پخش کردند و این علاوه بر یک تریلر معمولی، یک تیزر تریلر و سه موزیک ویدیوی جداگانه بود. این تریلرها تقریبا پیش از روی پرده رفتن تمام فیلم‌های چینی و هالیوودی بزرگ اکران شده در سینماهای چین از تاریخ اول اکتبر تا به حال به نمایش درآمده‌اند.

ازاریابی در چین با رخدادی بزرگ به نام «کنفرانس خبری پنج لشگر»‌ که روز پانزدهم نوامبر برگزار شد، به درجه‌ای دیگر رسید. لوئر می‌گوید: «بازاریابی فیلم در مجموعه‌ای از رخدادها پخش شده و دنیاهای فیلم را بخش به بخش معرفی می‌کند تا مردم بتوانند به طور مرحله‌ای با مفهوم فیلم آشنا بشوند.» رخداد «پنج لشگر» گروه‌های نبرد، رهبران‌شان و بازیگرانی که نقش‌های‌شان را ایفا می‌کنند را به اضافه سلاح‌های خاصی که برای مبارزه با هیولاهای فیلم مورد نیاز است،‌ معرفی کرد.

بعد از آن،‌ اولین و دومین سینگل‌ها از آهنگ‌های فیلم منتشر شدند. همین سه‌شنبه (ششم دسامبر) یک کنفرانس خبری پر زرق‌و‌برق در پکن برگزار می‌شود که تمام بازیگران فیلم در آن حضور خواهند داشت،‌ بعد از آن یک رخداد یک روزه برای رسانه‌های داخلی چینی و بعد هم یک رخداد دیگر برای رسانه‌های جنوب شرق آسیا که به منطقه سفر کرده‌اند، شکل داده می‌شود. طی این مسیر، جزییات بیشتری درباره هیولاها، برخوردشان با شخصیت‌های انسانی و منتشر شدن آهنگ آخر از راه می‌رسد. روز جمعه، رخدادی در شانگهای برگزار می‌شود که بیشتر روی انیمیشن‌های فیلم تمرکز می‌کند و پول‌های جمع‌آوری‌شده در آن به «صندوق صیانت دیوار بزرگ» می‌رسد.

پخش فیلم برای رسانه‌های چین، دوستان و خانواده‌ها و صاحب‌نظران از روز دوازدهم دسامبر آغاز می‌شود. نمایش عمومی از روز پانزدهم دسامبر که روز پیش از تاریخ اکران رسمی فیلم است، شروع می‌شود. تعداد فرمت‌هایی که این فیلم در قالب آن‌ها به نمایش درمی‌آید تقریبا بی‌سابقه است و شامل دو بعدی، سه‌بعدی، آی‌مکس دو بعدی و سه بعدی، پرده غول‌آسای چینی و ۴DX (تکنولوژی کره‌ای که باعث می‌شود محتوای تکمیلی فیلم و خطوط بسط‌داده‌شده پرده روی دیوارهای کناری سینما نمایش داده شوند تا دید ۲۷۰ درجه به وجود بیاید) می‌شود.

ایده ساخت فیلم پیش از این شکل و چراغ سبز گرفت که کمپانی واندا در قراردادی که ماه ژانویه امسال صورت گرفت، کمپانی لجندری را خرید. چهار سرمایه‌گذار و ارایه‌کننده آن لجندری، یونیورسال، چاینا فیلم گروپ  و لو ویزیون پیکچرز هستند. گستره منابعی که واندا به آن‌ها دسترسی دارد – از جمله بزرگترین زنجیره سینماهای چین، توزیع و دو کمپانی بازاریابی – اکران فیلم را به یک رخداد ملی تبدیل می‌کنند. چاینا فیلم و ووژو دیستریبیوشن متعلق به واندا توزیع‌کنندگان فیلم هستند و لجندری و لو ویزیون مسئولیت بازاریابی و تبلیغات را بر عهده دارند.

لوئر می‌گوید: «در حالیکه ما در یک ملاقات بازاریابی برای فیلم‌های «حاشیه اقیانوس آرام» یا «گودزیلا» شاهد شرکت ۸ نفر بودیم، این تعداد برای «وارکرفت»‌ به ۲۰ نفر افزایش یافت که شامل نمایندگان واندا، واندا سینما لاین  و تنسنت (Tencent) هم می‌شد. «وارکرفت» اکران فوق‌العاده‌ای داشت و توانست در کل ۲۲۰ میلیون دلار بفروشد که باعث شد سومین فیلم بزرگ امسال چین بشود. ۴۷٫۲ میلیون دلاری که آن فیلم در آمریکا فروخت در مقابل آن رقم ناچیزی بود.»

او در ادامه گفت: «برای «دیوار بزرگ» ما هر شنبه با بیش از ۶۰ نفر آدم از لجندری، لو ویزیون، سی‌اف‌جی (CFG)،‌ واندا سینما،‌ تنسنت، چاینا مووی مارکتینگ گروپ، ام‌تایم (Mtime)، مراکز خرید واندا و تیم توسعه املاک واندا ملاقات برگزار می‌کنیم.»

بعضی از ۲۶۰ مرکز خرید واندا رخدادهای مخصوص «دیوار بزرگ»‌ برگزار می‌کنند. ام‌تایم که یک شرکت بلیت‌فروشی و بازاریابی فیلم است که اوایل امسال واندا آن را خرید، در ۵۶ مرکز خرید دیگر رخدادهایی به نام «جرات کن رویا داشته باشی» و نمایش‌هایی از آثار ژانگ ییمو برگزار می‌کند. سی‌ام‌ام‌جی (CMMG) هم مشغول تبلیغ برای نسخه ویدیو گیم واقعیت افزوده این فیلم است.

تول می‌گوید: «اگر کاری بکنید که فرمول‌وار باشد یا مخاطب حس کند آن را قبلا دیده، فروختنش سخت خواهد شد. اما دستاوردهای فعلی و کارهایی که ژانگ توانسته بکنه خارق‌العاده است.»

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی