اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

بیل‌ گیتس کتاب‌های محبوبش را معرفی کرد

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ق.ظ

«بیل گیتس» علاوه بر ثروتمندترین مرد جهان، خواننده‌ای مشتاق و فعال هم هست. او در کودکی با همراهی پدر و مادرش یک دور دایرة‌المعارف کتاب جهان را براساس حروف الفبا خوانده، بنابراین وقتی کتابی را توصیه می‌کند، بهتر است قلم و کاغذ دم دست‌تان باشد.

«گیتس» امسال پنج کتاب را از میان آثار منتشرشده در سال ۲۰۱۶ انتخاب کرده و از طریق وبلاگ خود آن‌ها را به خوانندگان معرفی کرده است. او درباره این آثار نوشته است: همه آن‌ها خیلی خوب نوشته شده‌اند و من را به درون حفره خرگوشی لذت‌ها و بینش‌هایی غیرمنتظره پرتاب کردند.

پنج کتاب منتخب بنیان‌گذار «مایکروسافت» عبارتند از:

۱. «نظریه ریسمان» نوشته «دیوید فاستر والاس»

کتابخانه آمریکا در کتاب «نظریه ریسمان» (String Theory) پنج مقاله غیرادبی درباره ورزش تنیس به قلم «دیوید فاستر والاس» نویسنده فقید را به چاپ رسانده. مقاله‌ای از او درباره تجربه بازی به عنوان بازیکن ارشد در ایلینویز در سال ۱۹۲۲ هم در کنار کارنامه سال ۲۰۰۶ «راجر فدرر» تنیس‌باز مشهور جهان در این کتاب آمده است.

«گیتس» درباره این کتاب می‌نویسد: شما حتما نباید تنیس بازی یا تماشا کنید تا از این کتاب خوش‌تان بیاید. «والاس»، این نویسنده فقید با همان مهارتی که «فدرر» دسته راکت را می‌چرخاند، قلمش را به حرکت درآورده است.

۲. «پینه‌دوز» نوشته «فیل نایت»

«گیتس»، «فیل نایت» بنیان‌گذار کمپانی کفش‌سازی «نایکی» را به خاطر راحتی و صراحت لهجه او در کتاب «پینه‌دوز» (Shoe Dog) تحسین می‌کند. از دید «گیتس» این کتاب خاطرات «به طور دلپذیری صادقانه نوشته‌ شده و روایت‌کننده‌ راهی است که برای یک موفقیت تجاری باید طی شود: مسیری درهم و برهم، پرمخاطره و مملو از اشتباه.»

۳. «ژن» نوشته «سیدارتا موکرجی»

«سیدارتا موکرجی» تومورشناس آمریکایی هندی‌تبار و نویسنده برنده جایزه «پولیتزر»، در کتاب «ژن» (The Gene) شرح می‌دهد که دانشمندان چطور ژن را شناختند و به سوال‌های اخلاقی درباره فناوری‌های کنونی ژنوم می‌پردازد. بهترین بخش «ژن» این است که لازم نیست شما پزشک باشید تا از آن سردبیاورید.

«گیتس» در این‌باره می‌نویسد: «موکرجی» این کتاب را برای خوانندگان غیرمتخصص نوشته چون می‌داند تکنولوژی نوین ژنوم در نقطه اوج تأثیرگذاری از جهت‌های متعدد روی همه ماست.

۴. «افسانه رهبر قدرتمند» نوشته «آرچی براون»‌

موضوع کتاب سال ۲۰۱۴ «آرچی براون» ‌که یک محقق روابط بین‌الملل است، به طور ویژه‌ای به انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا ربط دارد و به همین دلیل به فهرست برترین کتاب‌های سال ۲۰۱۶ «گیتس» راه پیدا کرده است. «براون» در کتاب «افسانه رهبر قدرتمند» (The Myth of the Strong Leader) نوشته که بهترین رهبران سیاسی آن‌هایی نیستند که بنابر تصور ما "قوی" هستند، بلکه افرادی هستند که توانایی مذاکره، همکاری و تعامل دارند.

کتاب شایسته تقدیر: «شبکه» نوشته «گرچان باکی»

کتاب «شبکه» (Grid) به قلم «گرچان باکی»، طنین خاصی برای «گیتس» دارد؛ چرا که اولین شغل او برنامه‌نویسی نرم‌افزار برای نهادی بود که شبکه‌های برق شمال غرب آمریکا را کنترل می‌کرد. این کاوش عمیق به درون شبکه برق آمریکا نشان‌دهنده پیچیدگی و اهمیت آن است و دشواری بازسازی آن برای داشتن انرژی پاک در آینده را نشان می‌دهد. این اثر همچنین در یک گروه دیگر از کتاب‌های مورد علاقه «گیتس» هم قرار می‌گیرد: ‌کتاب‌هایی درباره موضوع معمولی که واقعا خواننده را شگفت‌زده می‌کنند.

نظرات (۱)

۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۹ مجله ویترینو
بسیار عالی و مفید ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی