اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، گفت: برای جداسازی جشنواره ملی از بخش جهانی دلایل بسیاری مدنظر قرار گرفته است که ترکیب دوباره آن بعید و غیر منطقی به نظر می رسد.

محمود اربابی درباره تازه ترین تصمیمات سازمان سینمایی درباره درخواست کانون کارگردانان برای تجمیع دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر به ایرنا گفت: جشنواره فیلم فجر از زمان تاسیس تاکنون همواره سیر تکاملی را طی کرده است. از زمانی که جشنواره کودک، فیلم کوتاه، مستند و بین الملل با هم برگزار می شد تا الان که هر کدام از این بخش ها جشنواره مستقلی برای خود دارند.

وی افزود: روند شکل گیری سینمای ایران بعد از انقلاب الزامش به این صورت بوده است که دستخوش تغییرات مثبت و رو به جلویی باشد. بنابراین وقتی در یک مسیر تکاملی قرار می گیرید این تغییرات طبیعی است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، با اشاره به اینکه چهار سال است که جشنواره بین الملل فیلم فجر مستقل از بخش ملی برگزار می شود، ادامه داد: برای این جدایی دلایل بسیاری با نظر کارشناسان گرفته شده است و در حال حاضر نیز کانون کارگردانان اعتراض هایی به این جدایی داشته اند که بنا داریم طی جلساتی با آنها دلایل را بررسی کنیم و در نهایت نتیجه درستی در این باره گرفته شود.

اربابی با اشاره به اینکه «نخستین جلسه شورای مرکزی کانون کارگردانان با بنده فردا قرار است برگزار شود»، خاطرنشان کرد: اگر این دوستان به نحوه برگزاری جشنواره و یا حتی ترکیب دوباره بخش ملی و جهانی نظر داشته باشند حتما این نظرات را خواهیم شنید و با یک خرد جمعی تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه به جشنواره ممکن است از نظر سیاستگذاری، اهداف و حتی نحوه برگزاری انتقاد وارد شود، گفت: این سخنان نیز با کارشناسان بررسی و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

این مدیر سینمایی افزود: رویکرد کلی ما این است که در محورهای مشخص دیدگاه ها را بگیریم و بر اساس آن تصمیم گیری نهایی را داشته باشیم.

اربابی با تاکید بر اینکه ما برای جداسازی دلایل محکمی داشته ایم، گفت: جشنواره فیلم فجر در واقع یک جشن ملی است که نزدیکی زمان آن به جشنواره برلین آن را به شدت تحت تاثیر قرار می داد. این دلیل و بسیاری از دلایل دیگر که بارها درباره آنها صحبت شده است دلیل جداسازی جشنواره بوده است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، خاطرنشان کرد: البته نقدهایی هم بوده که به تیم برگزاری کننده شده است و آن نیز باید در یک فرایند درست و منطقی نقد شود تا اگر خللی در این باره وجود دارد اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، جمعه هفته گذشته ٢١ اردیبهشت ماه کانون کارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی خواستار بازگشت بخش بین‌المللی به جشنواره فیلم فجر و ادغام این دو جشنواره همچون گذشته شد.

در بخشی از متن نامه شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما خطاب به رئیس سازمان سینمایی آمده است: با گذشت چهار دوره از جدایی بخش بین‌المللی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر، حالا با قاطعیت می‌توان گفت جشنواره جهانی فجر نتوانسته نقش هنری و تاریخی خود را جهت معرفی و یا ارتقاء جایگاه سینمای ایران در سطح جهانی به خوبی ایفا کند و تاثیر خروجی آن بر جریان تولید و پخش و نمایش آثار سینمای ایران چندان محسوس نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی