اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

بازخوانی یک گفت و گو نه سال قبل با خانم دکتر فاطمه مهاجرانی؛ رئیس دانشکده فنی دکتر شریعتی در گفت و گو با شبکه جهانی ولایت:

اگر از فضای ماهواره ای برای تبلیغ دین استفاده نکنیم قطعا اشتباه کرده ایم | تأکید بر کرامت انسانی راه برون رفت از بسیاری از چالش ها است

دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران در بازدید از غرفه شبکه جهانی ولایت در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم (تیرماه 1394) عنوان کرد:  افتخار دانشکده ما این است که که تک جنسیتی هستیم و با حدود 6 هزار دانشجو مشغول فعالیت هستیم.

تأکید بر کرامت انسانی راه برون رفت از بسیاری چالش ها است

خانم دکتر سیده فاطمه مهاجرانی در تأکید بر اهمیت کرامت انسانی اینگونه اظهار داشت: من به عنوان کسی که با جوان مشغول کار هستم، معتقدم آن چیزی که باید روی آن تأکید کرد، کرامت انسانی است. یعنی روی زن یا مرد و مجزا کردن این ها نباید خیلی تأکید کنیم. چیزی که برای جامعه فعلی ما مهم است و می تواند به رفع چالش ها و ابهاماتی که نسل جوان به آن روبرو هستند کمک کند، تأکید بر کرامت انسانی است. تأکید بر آن چیزی که خداوند می فرماید: «لقد کرمنا بنی آدم» نمی فرماید ما به مرد یا به زن کرامت دادیم. اگر بتوانیم روی کرامت انسانی تأکید کنیم و بتوانیم این را جا بیاندازیم که اسلام دین انسانی است؛ دین انسان کرامتمند و دین انسان کریم است، بسیاری از چالش ها حل می شود.
انسانی که در درون خودش احساس کرامت می کند، نمی تواند عامل فعل بد باشد. بسیاری از افعال از ما سر می زند چون آن کرامت را در خودمان احساس نمی کنیم. چون آن کرامت در ما نزول پیدا کرده است. و پائین آمده است. ولی اگر بتوانیم مضامین اینچنینگی کرامت انسانی اسلام را بتوانیم به فرزندان خود نشان دهیم، قطعا می تواند به رفع چالش های جامعه کمک کند.
 

وجود شبکه هایی مانند شبکه ولایت می تواند در تبیین اصول لطیف دین کمک کند

رئیس دانشکده فنی دکتر شریعتی در مورد لزوم استفاده از ابزاهای نوین رسانه ای و از جمله ماهواره ای عنوان کرد: ما باید  از فن آوری استفاده کنیم. من احساس می کنم اگر از ماهواره استفاده نکنیم، قطعا اشتباه کره ایم. چرا قرآن می فرماید این قوه است. باید از آن استفاده کنیم. «اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» اتفاقا باید پیشرو باشیم.

 کسی نگفته آیا برای یک جنگ نیاز است مسلح باشیم؟ وقتی  جنگ است آنهم یک جنگ تمام عیار، لازم است ما هم مسلح باشیم. اینکه دشمنان حمله می کنند چیز عجیبی نیست. اینکه ما دفاع نمی کنیم یا کم کاری می کنیم چیز عجیبی است! لازم است به اندازه کافی مسلح و پیشتاز باشیم و ما از این جهت قدردان شبکه ولایت برای مواجهه با اسلام تکفیری هستیم.

از این رو وجود شبکه هایی بتواند در تبیین اصول لطیف دین کمک کند.ضروری خواهد بود چون آن چیزی که در حال حاضر روی آن هزینه می شود، ارائه یک چهره خشن از اسلام است. اما زمانی که انسان به عنوان مثال همین دعای جوشن کبیر را که در شب های قدر می خواند، به هزار و یک اسم خدا که نگاه می کند، یک اسم خشن در میان این ها پیدا نمی کند. همه این ها لطافت است ولی ما این ها را به اندازه کافی به قول غربی ها پرزنت و معرفی نمی کنیم؟
وقتی احساس می کنیم این رسانه ها چیزهای خوبی نیستند بنابراین ورود پیدا نمی کنیم و فضا را برای دیگران باز می گذاریم و این قابل قبول نیست.

شبکه ولایت شبکه خوبی است و توانسته جای خالی را در فضای ماهواره های دینی را توانسته تا حدی پر کند. از شبکه ولایت می خواهم، روی مبانی عرفانی اسلام، روی نیازعاطفی و روانی جوان ها بیشتر کار کنید

 





دکتر خجسته: برای شکستن مارپیچ سکوت شبکه های ضد شیعی وجود شبکه ای مانند شبکه جهانی ولایت ضروری است

نظرات (۱)

توییتر سخنگو دولت
خانم دکتر فاطمه مهاجرانی
https://x.com/F_Mohajerani

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی