اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

شهاب حسینی، بازیگر، ‌کارگردان و تهیه‌کننده سینما که این روزها او را در نقش «قباد» سریال نمایش خانگی شهرزاد می‌بینیم، چندی پیش سفری به آمریکا داشت. شهاب حسینی در گزارش و گفت‌وگویی با تلویزیون «اوسی‌دی‌سی»، از اهداف سفرش به آمریکا، افت کیفیت سینما در سال‌های اخیر، تأسیس کمپانی سینمایی «سون اسکایز اینترتینمنت» seven skies entertainment و بالاخره کار با اصغر فرهادی گفت. او در این گفت‌وگوها به علاقه‌اش به «ژانر سینمای عارفانه» اشاره کرد که به اعتقاد او، دری به دنیای دیگر می‌گشاید. او ادعا می‌کند غنای فکری در فیلم‌ها[ی سینمای جهان] کمتر شده و فیلم‌ها چیزی برای عرضه ندارند و در برابر آن، از «گنج ایرانی» می‌گوید، از موفقیت تئاترش در ایران حرف می‌زند و اینکه او به‌عنوان یک «توریست» به آمریکا نیامده، بلکه یک «فرهنگ دو‌ هزار و 500» ساله را به اینجا آورده است.

او افزود: «از غرب فلسفه بار می‌زنیم می‌آوریم شرق و از شرق بار می‌زنیم می‌آوریم غرب». او در پاسخ به سؤال یکی از تماشاگران درباره محدودیت‌های سینمای ایران پاسخ داد: «متوجه هستم که باید این ارتباط عاطفی منتقل شود، به لمس‌کردن زن و شوهر، پدر و دختر و... برای نمایش انتقال عواطف در فیلم‌ها قلبا اعتقادی ندارم» و اینکه به چنین هدفی با نمایش فشردن یک دست می‌شود رسید.

شهاب حسینی از تأسیس یک کمپانی فیلم‌سازی در آمریکا گفت؛ «دوست دارم ادامه فعالیتم را در عرصه سینما، روی این‌طرف متمرکز کنم».

او همچنین درباره کارکردن با اصغر فرهادی، به مجری این تلویزیون توضیح داد: «من اصغر فرهادی را از 25 سال پیش، از زمانی که در دانشگاه کار تئاتر می‌کرد می‌شناسم. اصغر فرهادی آن عشق اولیه را که انگیزه ادامه‌دادن آثار هنری است، حفظ می‌کند. متد اولیه‌اش بر اساس همان تمرین‌های دانشجویی دانشگاه هنرهای زیباست. ما درباره الی... و جدایی نادر از سیمین را خیلی دانشجویی، تمرین تئاتری کردیم».

برگفته از روزنامه «شرق»

نظرات (۲)

شهاب حسینی دوست داشتنی و مرد موفق سینمای ایران
دنیای کامپیوتر:
(بازیگر خوبی است.)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی