اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

کتاب «چرا سوریه؟» به همت سید حسین مرکبی شامل ترجمه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره بحران سوریه است. این کتاب ۱۵ فصل دارد و همه مطالبی که سیدحسن نصرالله از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ درباره سوریه بیان کرده، با حذف مطالب تکراری، دربر می‌گیرد. این مباحث سیدحسن نصرالله پر از تحلیل، اخبار و تجارب است.
این کتاب تاکنون 4 نوبت و هر سری در 5000 نسخه توسط انتشارات جمکران چاپ شده است.

بریده‌ای از کتاب «چرا سوریه؟»؛ ( صفحه 146 و 147)

گردآوری و ترجمه:سید حسین مرکبی

«از همان ابتدا برخی در اپوزیسیون سوریه گفتند نظام در حال سرنگونی است و ما به لبنان و سراغ شما خواهیم آمد! این خبر در روزنامه‌ها و رسانه‌ها موجود است. در شرایطی که ما حتی هنوز موضع سیاسی‌مان را نگفته بودیم، آن‌ها به آمریکا و اسرائیل تضمین می‌دادند که ما آماده انتقام‌گیری از مقاومتی هستیم که در 2000 م. پیروز شد و در 2006 م. پروژه خاورمیانه جدید را نابود کرد. ما آماده‌ایم پس ما را حمایت کنید! از همان ابتدا زائران لبنانی را در أعزاز ربودند و تعدّی به لبنانی‌های حومه القصیر آغاز شد تا ساکنان این منطقه را مهاجرت دهند. این مسئله با این تفکر و افق دید صورت می‌گرفت.

سه نکته در اینجا مطرح است؛ اولین نکته، همین تحول بود که در قالب سلطه جریان تکفیری چه‌بسا محقق شود؛ جریانی که اگر سلطه بیابد، آینده سوریه، لبنان و منطقه، آینده‌ای سیاه و بسیار تاریک است.

نکته دوم، اینکه سوریه دیگر عرصه انقلابی مردم علیه یک نظام سیاسی نیست، بلکه عرصه تحمیل پروژه‌ای سیاسی به سردمداری آمریکا، غرب و دست‌نشاندگان آن‌ها در منطقه است و همه می‌دانیم پروژه آمریکا در منطقه، پروژه‌ای کاملاً اسرائیلی است.

نکته سوم، اینکه می‌بینیم سوریه پشتیبان و تکیه‌گاه مقاومت است و مقاومت نمی‌تواند دست بسته بماند تا پشتش دریده شود یا کمرش بشکند؛ اگرنه، ابله خواهیم بود. ابله، کسی است که می‌بیند مرگ، محاصره و توطئه به سویش می‌خزند، ولی هیچ حرکتی نمی‌کند؛ اما عاقل و مسئولیت‌پذیر، کسی است که تمام مسئولیت‌هایش را بر عهده می‌گیرد. بدانید اگر سوریه به دست آمریکا، اسرائیل، تکفیری و دست‌نشاندگان آمریکا در منطقه که خود را کشورهای منطقه می‌نامند بیفتد، مقاومت محاصره می‌شود و اسرائیل وارد لبنان خواهد شد تا شرط‌هایش را به لبنانی‌ها تحمیل کند و طمع‌ها و پروژه‌هایش را یک‌بار دیگر زنده کند. بدین ترتیب، لبنان بار دیگر وارد دوران سلطه اسرائیل خواهد شد.»

لینک خرید از انتشارات جمکران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی