اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

 

فیلم سینمایی«یتیم‌خانه ایران» که برخی از آن تعبیر به فهرست شیندلر ایرانی می کنند جدیدترین اثر ابوالقاسم طالبی که به داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ جهانی اول و اشغال ایران به دست قوای بیگانه انگلیس می پردازد.

“یتیم خانه ایران” که داستانش در اواخر قرن سیزدهم خورشیدی و زمان جنگ جهانی اول می گذرد تصویری کامل از فقر و بدبختی عظیمی که در این برهه زمانی، ایران را دربرگرفته بود ارائه می دهد.

محمدجواد فرزند بنیانگذار اولین یتیم خانه ایران
محمدجواد فرزند حاج ابوالفضل است که در جریان قحطی ایران با راه اندازی یک یتیم خانه از بچه های بی سرپرست مراقبت می کند. به گزارش اسطوره سازان محمدجواد به وصیت پدر بعد از وی اداره یتیم خانه را برعهده گرفته و همین حضورش به عنوان قیم تعداد زیادی فرزند بی سرپرست است که او را وارد ماجرایی پیچیده می کند.
ایفای نقش محمدجواد برعهده علیرام نورایی است که پیش از این نیز در “قلاده های طلا”ی طالبی ایفاگر نقش اصلی بود.

قهرمانان فیلم، مردمی هستند که در آن زمان نان را با خاک اره می خوردند!
طالبی درباره زمینه داستانی اثرش هم نظر جالبی دارد. وی می گوید:
این فیلم قصه مردم است. مردم کوچه و بازار. نه از شاه خبری در آن هست و نه دربار. قهرمانان فیلم، مردمی هستند که در آن زمان نان را با خاک اره می خوردند.

خاطرات دهشتناک ژنرال دنسترویل
“ژنرال دنسترویل”چهره ای که در آن زمان فرماندهی نیروهای انگلیسی در شمال و غرب ایران را برعهده داشت. همان فرماندهی که بعدها در خاطرات خود از قحطی آن روزگار ایران چنین نوشت:
هر کس که قدمی در شهر می‌زد با آزاردهنده‌ترین مناظر روبرو می‌شد. کسی نمی‌تواند این صحنه‌ها را تاب بیاورد. مردم می‌میرند و کسی نیست که کمکی کند. گاه جسد آدم‌ها آن قدر کنار جاده‌ها، بی‌آنکه کسی نگاهی به آنها بیندازد، می‌ماند، تا آنکه از بیم لطمه به دیگران، دیگر چاره‌ای جز دفن آنها نباشد.

 

فیلم سینمایی یتیم خانه ایران به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمد رضا تخت‌کشیان تولید 1394 سینمای ایران است.

در این اثر سینمایی بازیگرانی همچون: علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، حمید تاج دولتی، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، بهار محمد پور، ایمان صفا، مهری آل آقا، ملیکا شعبان، محسن حسینی، اصغر حیدری، مصطفی بهشتی، محبوبه تقویت مجید معافی و تعداد دیگری از هنرمندان سینما و تئاتر در این اثر سینمایی ایفای نقش می کنند.
 
 بازیگران خارجی همچون برایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

مرتبط:

- پوستر فیلم «یتیم‌خانه ایران» رونمایی شد

 

نظرات (۱)

فیلم چون از دوره میرزا کوچیک شروع میشه و به انقلاب ختم میشه تو قضایای جنگ جهانی به داستان هلوکاست هم احتمالا یه رکبی زده
پاسخ:
احسنت ممنون از توجهتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی