اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

" مجاوران کریم" روایت میزبانی مشهدی ها و اسکان زائران رضوی در خانه هایشان درچهل و هشتم  و ایام شهادت امام رضا علیه السلام   است

مجاوران کریم مستندی است روایی وکاملا وفادار به جنس و ساختار مستندهای واقع گرا، پرتره مردمی و مردم شناسانه و تلفیق مستندهای واقع گرا و شاعرانه که از فرهنگی اصیل و زیبا مجاوران کریمی که خود اخلاق کریمانه گرفته اند پرده بر می دارد.

فرهنگ میزبانی ایرانی که این بار مشهد سمبل نمادین آن در سوگ امام هشتم علیه السلام است. فرهنگی اصیلی است که سال های سال بین مشهدی ها در جریان بوده و رمزگونه ای بین مجاور و امام علیه السلام بوده. اما این بار از برکات اربعین حسینی گویی بناست از پستوی دلدادگی های خصوصی بیرون افتد و جمع بیشتری را به این خوان کرم فرا بخواند. وقتی زمان بلوغ یک دلدادگی فرا برسد، چیزی نمی تواند مانعش شود. مجاوران کریم روایت این عاشقانه ها است.

مجاوران کریم داستانی روایت نشده و روایتی از زیبایی ها، آثار و برکات میزبانی زائرین امام هشتم علیه السلام است.
این مستند به تهیه کنندگی مشترک: محمد صادق حاتمی و محمد رضا فرزین، روایت هنرمند پیشکسوت: حامد حجتی و کارگردانی: محمدرضا فرزین در 25 دقیقه از 28 تا 30 صفر سال گذشته تولید شده است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۰۳ ، ۱۵:۲۸

ارزش فعلی سرمایه گذاری انجام شده در شهرک سینمایی نور بالای 10 همت است

ارزش شهرک فیلم محمد رسول الله(ص) چقدر است؟

مجید مجیدی در حاشیه باز اکران مستند«یا ضامن آهو» پرویز کیمیاوی گریز زیبایی به شهرک سینمایی نور زد
 یکی از آرزوهای من این بود که این شهرکی که برای فیلم محمد رسول الله (ص) ساختیم، یک مرکز گردشگری شود. بسیاری از کشورها هم حاضر بودند در آنجا کار کنند. من به همه جای دنیا رفته ام از هالیوود و بالیوود تا چینه چیتا و واقعا این شهرک محمد رسول الله کار منحصر به فردی است. ما با یک زیر ساخت اساسی، آنجا را ساختیم. البته الان فیلم ها و سریال های بسیاری آنجا ساخته می شود.

کارگردان فیلم رنگ خدا ادامه داد: هم اکنون بخش زیادی از سریال سلمان در آنجا کار می شود ولی در مقیاس کاری که در این شهرک انجام شده، آن بهره برداری لازم انجام نشده است. آن زمان با ۳۷ میلیارد تومان آنجا را ساختیم ولی الان ارزش آن هفت هزار تا ده هزار میلیارد تومان است. ما آنجا را به گونه ای ساختیم که دقیقا مثل مکه ۱۴۰۰ سال پیش است.
شهرک سینمایی نور (پیامبر اعظم ص )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۰۳ ، ۰۸:۵۱


«هر چند حال و روز زمین و زمان بد است/ یک قطعه از بهشت در آغوش مشهد است». ناصر شهریاری با سرودن شعری که با این بیت آغاز می‌شود، شوق زیارت را در قالب چند واژه شرح داده است. سینمای ایران که مجهز به تصویر و کلام است، تا چه اندازه توانسته است عظمت و شکوه این بهشت معنوی را همراه با مناسباتش به تصویر بکشد؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) تعدادی از فیلم‌های ساخته شده در رابطه با فرهنگ رضوی را مرور کرده‌ایم.

بیشتر سکانس های این فیلم ها در مشهد فیلمبرداری شده و مضمونشان در رابطه با جایگاه معنوی بارگاه مطهر رضوی است. مضمون اصلی همه این فیلم ها را می‌توان در چند زیر شاخه شفا، معجزه و شوق زیارت و برکات آن دسته بندی کرد.

«بدون قرار قبلی»؛ زیارت بی‌خبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۰۳ ، ۰۸:۲۰

بازخوانی یک گفت و گو نه سال قبل با خانم دکتر فاطمه مهاجرانی؛ رئیس دانشکده فنی دکتر شریعتی در گفت و گو با شبکه جهانی ولایت:

اگر از فضای ماهواره ای برای تبلیغ دین استفاده نکنیم قطعا اشتباه کرده ایم | تأکید بر کرامت انسانی راه برون رفت از بسیاری از چالش ها است

دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران در بازدید از غرفه شبکه جهانی ولایت در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم (تیرماه 1394) عنوان کرد:  افتخار دانشکده ما این است که که تک جنسیتی هستیم و با حدود 6 هزار دانشجو مشغول فعالیت هستیم.

تأکید بر کرامت انسانی راه برون رفت از بسیاری چالش ها است

خانم دکتر سیده فاطمه مهاجرانی در تأکید بر اهمیت کرامت انسانی اینگونه اظهار داشت: من به عنوان کسی که با جوان مشغول کار هستم، معتقدم آن چیزی که باید روی آن تأکید کرد، کرامت انسانی است. یعنی روی زن یا مرد و مجزا کردن این ها نباید خیلی تأکید کنیم. چیزی که برای جامعه فعلی ما مهم است و می تواند به رفع چالش ها و ابهاماتی که نسل جوان به آن روبرو هستند کمک کند، تأکید بر کرامت انسانی است. تأکید بر آن چیزی که خداوند می فرماید: «لقد کرمنا بنی آدم» نمی فرماید ما به مرد یا به زن کرامت دادیم. اگر بتوانیم روی کرامت انسانی تأکید کنیم و بتوانیم این را جا بیاندازیم که اسلام دین انسانی است؛ دین انسان کرامتمند و دین انسان کریم است، بسیاری از چالش ها حل می شود.
انسانی که در درون خودش احساس کرامت می کند، نمی تواند عامل فعل بد باشد. بسیاری از افعال از ما سر می زند چون آن کرامت را در خودمان احساس نمی کنیم. چون آن کرامت در ما نزول پیدا کرده است. و پائین آمده است. ولی اگر بتوانیم مضامین اینچنینگی کرامت انسانی اسلام را بتوانیم به فرزندان خود نشان دهیم، قطعا می تواند به رفع چالش های جامعه کمک کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۰۳ ، ۱۱:۱۷

«درون بیرون ۲» اولین انیمیشنی شد که در گیشه‌های بین‌المللی به فروش یک میلیارد دلاری دست یافت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فروش «درون بیرون ۲» در سطح گیشه‌های بین‌المللی از یک میلیارد دلار گذشت و تنها انیمیشنی شد که موفق شده تا بدون محاسبه فروشِ آمریکا به این رقم دست یابد. تاکنون تنها ۱۲ فیلم سینمایی از این نقطه عطف عبور کرده‌اند.
اگرچه تاکنون ۵۵ فیلم در سطح جهانی یک میلیارد دلاری شده‌اند که به معنی فروش بلیت در سطح داخلی آمریکا و در سطح بین‌المللی است، تنها ۱۲ فیلم توانسته‌اند به این حد تنها در بازارهای خارج از آمریکا دست یابند. در حالی که «شیر شاه» ۲۰۱۹ دیزنی در سطح بین‌المللی ۱.۱ میلیارد دلار فروخت، اما خود کمپانی این بازسازی را به‌جای تولید رایانه‌ای به‌عنوان فیلم زنده طبقه‌بندی کرده و به این ترتیب «درون بیرون ۲» اولین انیمیشنی است که به این رکورد دست می‌یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۰۳ ، ۰۸:۲۸