اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

شهرک سینمایی پیامبر اعظم ص (نور)

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ب.ظ

پروژه احداث شهرک سینمایی پیامبر اعظم توسط شرکت سینمایی پیامبر اعظم ص یا شهرک سینمایی نور با هدف شناساندن چهره واقعی پیامبر مکرم اسلام (ص) به تمام جهانیان از جمله افراد مسلمان و غیر مسلمان طراحی شد.

این شهرک در در ۵۵ کیلومتری شهر مقدس قم با وسعت بیش از ۲۲۰ هکتار  به عنوان اولین شهرک سینمایی دوران صدر اسلام در ایران احداث شده تا توان جذب پروژه‌های داخلی و بین‌المللی سینمایی و تلویزیونی جهان اسلام را دارا باشد.

 در این شهرک، ماکت شهرهای مکه و مدینه با مشخصات ۱۴۰۰ سال قبل، در مقیاس یک به یک (مختصات واقعی) طراحی و ساخته شده‌است و قرار است پس از پایان فیلمبرداری، از این دکور تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای دیگر پروژه‌های سینمایی دربارهٔ تاریخ اسلام استفاده شود.

برای ساخت لوکیشن اصلی فیلم سینمایی محمد (ص) ۱۰۰ هکتار پیش بینی شده بود اما با پیشرفت ساخت دکور و احساس نیاز به فضاهای بیشتر این مساحت گسترش پیدا کرد و درنهایت با ۲۲۰ هکتار مساحت، دکورسازی آن انجام شد؛ تمامی دکورها بر اساس مستندهای تاریخی زمان زندگی پیامبر اسلام از دو شهر مکه و مدینه ساخته شده است.

 

شهر مکه

شهر مکه از دوران پیامبر اسلام تاکنون شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی بوده و ساخت و سازهای زیادی در اطراف آن انجام شده است. این تغییر و تحولات به حدی بوده که شهر مکه فعلی با آن چه در تاریخ و روایات خوانده می شود تطابق لازم را نداشته و در بسیاری از موارد مخاطب نمی تواند با تکیه بر وضعیت موجود به درک درستی از آن چه در 1400 سال پیش روی داده ، برسد.

 

شهر مدینه 
  
بخشی از مدینه با مشخصات معماری دوره صدر اصلام در مساحت تقریبی ۲۰ هکتار ساخته شده است.فضای سبزو برکه ها و آبراه های متناسب با فضای جغرافیایی یثرب قدیم طراحی و اجرا شده است.

  


 شهر بصرا 
دیر کهن بصرا شامل کلیسا و حیات مرکزی دیر و برج ناقوس و عبادتگاهای پیرامونی آن در فضای کوهستانی بنا گردیده که در فیلم بخشی از شهر بصرا می باشد. ورودی شهر با الهام از معماری رومی، با ستون های متعدد و سرستون های تاریخی آن بنا گردیده است. دروازه عظیم ورودی شهر و همچنین باراندازو بازارچه حاشیه شهر طراحی و اجرا شده.

  

تندیس یادمان افتتاح شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص) توسط حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی

 


 



















نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی