اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

 گلشیفته فراهانی با نزدیک شدن آغاز نمایش سریال Invasion در بخش‌هایی از گفتگو با مجله ایتالیایی iodonna در پاسخ به سوالی درباره تنوع نژادی و جنسی در هالیوود گفت:

« در هالیوود دائم به من نقش تروریست خاورمیانه‌ای پیشنهاد می‌شد، من برای همین آنجا را ترک کردم. به اروپا رفتم تا آزاد باشم در نقش‌هایی بازی کنم که ریشه‌ آنها خیلی مشخص نباشد، نقش‌هایی که امیدها و مشکلاتی دارند که هرشهروند دیگری در جهان دارد.»
 

گلشیفته در پاسخ به این سوال که آیا دوری از کشورش روی شانه‌ هایش سنگینی می‌کند گفت:

«تبعید، با تمام دردهایش، به من زندگی تازه‌ای بخشید. و همانطور که نوزادان تازه متولد شده شکم مادرشان را فراموش نمی‌کنند، ایران حالا در درون من است، در تک تک سلول‌هایم. من در خارج از کشور بیشتر از زمانی که در ایران بودم، حس ایرانی بودن دارم: من تمام مناسب‌های ایرانی را جشن می‌گیرم و برای دوستانم، برنج زعفرانی درست می‌کنم. بعد از مجبور شدن به زندگی در تبعید، روحم هزار تکه شد، اما این آسیب که حسی مثل قطع عضو داشت من را قوی‌تر ساخت، انگار که حالا در حال تمرین برای پارالمپیک بودم»

او در این مصاحبه درباره شخصیتش در سریال «هجوم» و اینکه شخصیت مبارز داخل سریال، چقدر شبیه خود اوست گفت:

«من خودم هم مانند شخصیتم مثل یک ببر هستم، و وقتی که لازم باشد گاز می‌گیرم! (می‌خندد)»

او درباره روابط شخصی‌اش بعد از دو ازدواج و یک رابطه کوتاه هم گفت:
«بله الان در رابطه هستم، هرچند فکر نمی‌کنم که برای کسی مهم باشد او کیست. او یک مرد بسیار عالی است و خیلی هم غذاهای ایتالیایی دوست دارد، و اگر بخواهد یک غذا برای خوردن در تمام زندگی‌اش انتخاب کند احتمالا پاستا با سس گوجه خواهد بود»


او در جواب اینکه آیا این مرد ایتالیایی است با خنده گفت:
«نه، اما بهتر از هر مرد دیگری در کشور شما آشپزی می‌کند!»

در نهایت گلشیفته در پاسخ به این سوال که خود را چطور توصیف می‌کند، گفت:

«من باور دارم آدم باملاحظه و مهربانی هستم. اما همچنین مثل یک کرگدن پوست کلفت و یک دنده هستم! و خیلی زیاد هم همه چیز را باید کنترل کنم. این شکلی از دفاع از خودم هست، و امیدوارم یک روز بتوانم از شرش راحت شوم.»
 




 

«لاشه دروغ‌ها» اولین فیلم هالیوودی در کنار «لئونادرو دی‌کاپریو»


سنگ صبور The Patience Stone

  سنگ صبور عنوان فیلمی فرانسوی افغانستانی در ژانر درام جنگی به کارگردانی عتیق رحیمی است. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام نوشته ژان-کلود کریر ساخته شده است. «سنگ صبور» در هشتاد و پنجمین دوره رقابت‌های جایزه اسکار به عنوان نماینده افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی ‌زبان انتخاب شد. اگر چه موفق نشد به مرحله نامزدی برسد. گلشیفته فراهانی نقش یک زن افغانستانی که پرستاری شوهر معلولش را بر عهده دارد، بازی می‌کند.
 

آواز عقرب‌ها The Song of Scorpions

این فیلم محصول سینمای هندوستان است. «آواز عقرب‌ها» در فضایی به دور از شهر ساخته شده و داستان عشقی پیچیده، انتقام و قدرت رستگاری یک آهنگ را روایت می‌کند. داستان فیلم در مورد قومی است که در سرزمین بیابانی و مملو از عقرب زندگی می‌کنند. وقتی فردی دچار نیش عقرب می‌شود، فردی که نغمه سرای عقرب است می‌تواند این مشکل را حل کند. در این بیابان خبری از دکتر و دوا و درمان پزشکی نیست. به جایش خرافاتی در بین اهالی وجود دارد که آواز خوانان می‌توانند در برابر نیش مسموم عقرب مقابله کنند.

گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش زنی هندی را بازی می‌کند. او برای این نقش، زبان هندی را تمام و کمال آموخت. اینکه چرا به جای استفاده از یک بازیگر محلی به یک زن شرقی دیگر روی آورده شده، جای سوال دارد. اما باید گفت انتخاب او برای این نقش، انتخاب نادرستی نبوده است. چرا که فراهانی برای این فیلم سنگ تمام می‌گذارد و به بهترین شکل از عهده این نقش آفرینی برمی‌آید. عرفان خان بازیگر شهیر هندی، نقش مقابل گلشیفته فراهانی است و شخصیت اصلی فیلم را بازی می‌کند.

 

دختران خورشید Les filles du soleil (Girls of the Sun)

«دختران خورشید» فیلمی است که نقطه تاکیدش را بر زنان مبارز می‌گذارد. ماجرای آن در ارتباط با گروه‌های چریکی و کومله‌های کرد در سوریه و نبرد آنان در مقابل داعش ساخته شده است. گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش فرمانده یکی از این گروه‌ها را برعهده دارد. وی در طول فیلم در دل جنگ و اسلحه به ‌دست دیده می‌شود. شباهت چهره گلشیفته فراهانی به یک زن کرد و زبان شیرین کردی که به خوبی از پس آن برمی‌آید، به زیبایی این نقش آفرینی می‌افزاید. فراهانی پیش از این در فیلم «اشک سرما» نیز نقش یک دختر کومله کورد را ایفا کرده بود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی