اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

اگر تا پیش از این هزینه ساخت فصل آخر سریال پرفروش «بازی تاج و تخت» HBO با هزینه ۹۰ میلیون دلاری در صدر خبرهای رسانه‌ها قرار داشت، اما این هزینه در مقایسه با میلیون‌ها دلاری که آمازون می‌خواهد برای تولید سریال «ارباب حلقه ها» خرج کند یک رقم ناچیز در ساخت سریال‌های تلویزیونی به شمار می‌رود!
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی‌وایر، در سال ۲۰۱۸ برخی از رسانه‌ها در قالب شنیده‌ها از هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری آمازون برای تولید دو فصل سریال «حلقه ها» خبر داده بودند مطلبی که اکنون نشریه هالیوود‌ ریپورتر آن را تایید کرد و درباره هزینه هنگفت این سریال، نوشت: ساخت تنها فصل اول سریال «حلقه ها» حدود ۴۵۰ میلیون دلار برای آمازون آب می‌خورد!
نشریه نیوزلندی Stuff برای اولین بار از رقم ۴۵۰ میلیون دلار برای تولید این سریال خبر داده بود. نشریه Stuff در این خبر تأیید کرد این سریال 160 میلیون دلار یارانه نیز از سوی دولت استرالیا دربافت خواهد کرد.
در همین حال یک منبع نزدیک به شرکت آمازون ضمن تایید این مبلغ، گزارش نشریه Stuff را دقیق ارزیابی کرد.
از سوی دیگر وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند در گفت‌وگویی با Morning Report اعلام کرد که پروژه‌ «حلقه ها» را بزرگترین مجموعه تلویزیونی ساخته شده معرفی کرد. او افزود: «آنچه می‌توانم بگویم این است که شرکت آمازون فقط در فصل اول حدود ۶۵۰ میلیون دلار نیوزیلند، هزینه خواهد کرد که این فوق العاده است.»
استوارت نش در روزهای بعد در بیانیه‌ای که رویترز آن را منتشر کرد از توافق با آمازون چنین گفت: «توافق‌نامه با آمازون مشاغل محلی زیادی را ایجاد می‌کند. تولید این سریال تلویزیونی موج جدیدی از بازار تجاری و تبلیغات بین‌المللی گردشگری را برای نیوزلند فراهم خواهد ساخت.»
وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند حتی فهرست جالبی از اثرات ساخت پروژه‌ «حلقه ها» ارایه داده که جالب است؛ او تخمین زده که تولید پروژه‌ «حلقه ها» منجر به اشغال ۵۱۰۰۰ اتاق در هتل‌ها، اجاره ۷۶۰۰۰ ماشین و ۲۹۰۰۰ کامیون و وانت خواهد شد!
یک گزارش جداگانه دیگر نیز خبر داده که تولید این سریال تا سال ۲۰۲۴ کمکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلاری به اقتصاد استرالیا خواهد داد.

برای درک بیشتر بزرگی هزینه ۴۵۰ میلیون دلاری پروژه‌ «حلقه ها» باید به این نکته توجه داشت که پیتر جکسون برای ساخت سه گانه اصلی «ارباب حلقه ها» ۲۸۰ میلیون دلار و برای ساخت سه گانه بعدی این سری فیلم به نام «هابیت» ۶۲۳ میلیون دلار هزینه کرد!
رابرت آرامایو، اووین آرتور، نازنین بنیادی، مورفید کلارک، اسماعیل کروز کوردووا و اما هوروات بازیگران «ارباب حلقه ها» آمازون هستند.
فیلمنامه این سریال را جی.دی. پاین و پاتریک مک‌کی نوشته‌اند.
اما موضوع کارگردانی این پروژه کمی متفاوت است؛ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارگردانی این سریال را ابتدا جی.ای.بایونا که فیلم‌هایی چون «یتیم خانه» و «ژوراسیک پارک: سقوط پادشاهی» را بر عهده خواهد داشت. این کارگردان تنها دو قسمت اول این مجموعه را می‌سازد و چهار قسمت دیگر را وین چه ییپ کارگردان فیلم‌های «شکارچیان» و «واعظ» کارگردانی خواهد کرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی