اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

آیت‌الله جوادی‌آملی در همایش «فرهنگ دفاعی و امنیتی براساس آموزه‌های مهدوی» با تأکید بر اینکه تنها روی عدل و قسط باید ایستاد، گفت: کسی که قائم بالقسط است نه تنها اجازه ستم دیگران به خود و ستم خود به دیگری را نمی‌دهد، بلکه اجازه ستم ثالثی به رابعی را نخواهد داد.
فردوسی می‌خواهیم که انقلاب را تبیین کند
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مطرح کرد: ما در این مملکت گریه زیاد کرده و می‌کنیم و کار خوبی است، شعر‌های آیینی فراوان داشته و داریم که امر خوبی است، اما این مملکت فقط ملت گریه نیست، جای مرحوم فردوسی خالی است، شما باید بیندیشید و شعرای فردوسی‌منش تربیت کنید که حماسه را در این کشور زنده نگه دارند، ما شعرایی مانند فردوسی کم داریم، هرچند مثل او شدن کاری آسان نیست، چراکه حکیم، ادیب، نام‌آور و فیلسوف بود. آیت الله جوادی آملی ادامه داد: فردوسی با عظمت فلسفی خود ایران را با دست خالی رستم و سهراب و اسفندیار حفظ کرد، ما صد‌ها رستم تربیت کرده‌ایم، رستم کجا و عزیزان ما کجا، ما به فردوسی نیاز داریم که این انقلاب را به خوبی تبیین کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایستادگی غیر از ایستادن است، گفت: گاهی کسی ایستاده، ولی به لحاظ فکری نشسته است، چنین شخصی قائم نیست، هرچند ایستاده فیزیکی باشند، اما نشسته متافیزیکی هستند. وی با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع) بیان کرد: به تعبیر حضرت جز ملت فرومایه کسی ستم‌پذیر نیست، ملتی که نفوذ بیگانه را تحمل کند، ذلیل محض است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه میوه طیب این سرزمین مردان بزرگ، عفیف و منزه از اختلاس نجومی هستند، اظهار داشت: این میوه طیب مملکت است، اگر شهید خون داد و آماده میوه دادن کرد، ما موظف هستیم شجره طوبای این مملکت باشیم و اگر جای خون شهید آرمید، طیب و طاهر می‌شود، این طور نیست که کاری که از خون شهید انتظار داشته باشیم، از باران نیز توقع داشته باشیم، باران فقط قادر به پاک کردن آلودگی‌های ظاهری است. وی ادامه داد: خون شهید زمینه زندگی را پاک، طیب و طاهر می‌کند و به فرموده قرآن هر جا زمینه پاک شد، میوه پاک می‌دهد، از این رو حضرت امیر فرمود: جز ملت پست و فرومایه، احدی ستم پذیر نیست و بعد فرمودند: سنگ‌پذیر نباش و سنگ را از همان‌جا که آمد، برگردان.
وی اضافه کرد: مطلب دیگر در آیین مهدویت این است که هرچند نباید به کسی حمله کرد، اما طوری نظام، ارتش، بسیج و نیروی مسلح توانمندانه زندگی کنند که احدی به آن طمع نکند، این درست است که کفار حتماً باید از شما بترسند، یعنی مرد باشید تا احدی در شما طمع نکند، به تعبیر دیگر
همانند قله دماوند بزرگ باش که کاری به دیگران ندارد، اما احدی به خود اجازه نمی‌دهد که با بیل و کلنگ به جنگ قله دماوند برود.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: وظیفه همه ما این است که در ساختار دفاعی و امنیتی خود ایستادگی داشته باشیم، نه فقط ایستاده فیزیکی، البته رهبران ما که به لطف الهی اینچنین هستند. وی امنیت و آرامش امروز جامعه را دستاورد خون شهیدان توصیف و بیان کرد: با اینکه در میدان مین دارای ۱۰۰ درصد امنیت هستیم این به برکت خون شهیدان است که حفظ و تقویت آن ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه ما با شعرای آیینی نمی‌توانیم کار شهدا و نیرو‌های مسلح را حفظ کنیم، گفت: پیروزی در جهاد مقدس هشت یا ۱۰ سال مهم نیست، پیروزی دیگری مهم است که نیازمند فردوسی دیگری می‌باشد و آن وقایع جنگ است. 
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به وقایع جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: اصرار کردند که قطعنامه را بپذیرید، امام هم پذیرفت و همه سپاه و بسیج و ارتش از جبهه برگشتند، صدام دوباره حمله کرد و تمام جبهه‌های ما خالی از نظامیان شده بود. این جنگ، جنگ نامردانه بود. ما بعد از قبول قطعنامه، حمله دیگری نکرده و بر عهد و پیمان خود به صورت مردانه ایستادیم، حال اینکه در زمان جنگ عراق با کویت از ما درخواست کمک و حمله به عراق شد.
وی خاطرنشان کرد: آیا در این ۷میلیارد نفر عظمت و شرفی در کشور دیگر سراغ دارید، اگر ما به عراق حمله کرده و چند گلوله زده و تصرف می‌کردیم، طبق خود قطعنامه حق مسلم ما بود، اما هیچ کدام از شما به خاطر پایبندی به عهد و پیمان این کار را نکردید، تبیین این مسائل مردانه نیازمند فردوسی است و با شعر آیینی حل نمی‌شود، بزرگی ایران، نظام اسلامی، بسیج، سپاه و ارتش به این معنی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی