اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

هر چند در سال 89 پیش از این فیلم" طیب" به کارگردانی قدرت الله بزرگی تولید شد اما در سینمای حرفه ای ساخت چندین اثر براساس سیک داستان و رمان طبیعی است.

بر همین اساس مسعود ده‌نمکی فیلم سینمایی «طیب‌خان» را براساس کتاب «زندگی‌نامه طیب حاج‌رضایی، حرّ انقلاب» که توسط خود ده نمکی نگارش  یافته با سرمایه گذاری بخش خصوصی می سازد.

در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی و پس از دو سال پژوهش کتاب زندگی شهید طیب حاج‌رضایی براساس اسناد و مدارک و مصاحبه با ده‌ها تن از پیشکسوتان انقلاب و دوستان و وابستگان طیب حاج‌رضایی توسط مسعود ده‌نمکی در دو جلد و در۱۴۰۰ صفحه‌ به رشته تحریر درآمده و احتمالاً توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

گفتنی است نگارش فیلم سینمایی «طیب‌خان» نیز براساس همین کتاب در حال انجام بوده و به زودی نهایی خواهد شد و بعد از ارائه به سازمان سینمای در مرحله پیش تولید قرار خواهد گرفت.


از تهیه‌کننده فیلم هنوز نامی به میان نیامده است اما تاکنون اینگونه بوده که فیلم‌های ده‌نمکی توسط بخش خصوصی تولید خواهد شد.

لازم به ذکر است چهار فیلم؛ سه‌گانه اخراجی‌ها و رسوایی۱ پرفروش‌ترین فیلم‌های سال اکران خود بوده‌اند و قابل پیش‌بینی است که فیلم «طیب‌خان» نیز باتوجه به مضمون نوستالوژیک آن در صورت اکران مناسب مورد اقبال مخاطبان واقع شود.

براساس شنیده‌ها چهره‌هایی همانند: حبیب‌اله عسگراولادی، اسداله عسگراولادی، محسن رفیق‌دوست، محمد خوشجان، محمد استادمرتضی، اسداله صفا، عبداله جاسبی، اسداله بادامچیان، بیژن حاج‌رضایی، غلامعلی حدادعادل، محمد کلهر و... برای نگارش کتاب و فیلم‌نامه مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند.

پیشتر خبری درباره ساخت سه گانه “اعدامیها” با محوریت طیب-موتلفه-نواب صفوی توسط ده نمکی منتشر شده بود و حالا به نظر میرسد “طیب خان” اولین قسمت از این سه گانه باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی