اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

فیلم ایرانی طیب

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱ ق.ظ

خلاصه داستان:
ماجرای پر فراز و نشیب زندگانی آزاده شهید طیب حاج رضائی که در سال 1342 در حافظه تاریخ ایران ماندگار شد…
 نام فیلم : طیب
ژانر : بیوگرافی
سال تولید: 1389
تاریخ انتشار : 1393
کیفیت : DVDRip
مدت زمان: 84 دقیقه
کارگردان: قدرت الله بزرگی
بازیگران: جعفر دهقان، حسن جوهرچی، علی امجدی، بهزاد رحیم خانی، احمد پورمخبر، پرسنو صالحی، زهره صفوی 

“طیب” به کارگردانی قدرت‌الله بزرگی برادر کوچکتر جعفر بزرگی بازیگر فقید ایرانی که از فیلمفارسی‌سازان فعال پیش از انقلاب بود، ساخته شد و پس از تولید از شبکه دوم روی آنتن رفت و مدتی بعد به شبکه خانگی هم آمد.

از آنجا که حجت الاسلام عباس روزمه پروانه تهیه کنندگی نداشت به عنوان جانشین تهیه کننده “طیب” حضور داشت و نام علی پاکدامن به عنوان تهیه کننده در تیتراژ آمد. به جز دهقان، حسن جوهرچی، پرستو صالحی و زهره حمیدی هم در فیلم ایفای نقش کرده بودند.

رژیم طاغوت درست یک روز بعد از ۱۵ خرداد ۴۲ طیب حاج رضایی را به همراه ۴۰۰ نفر دیگر به جرم برهم زدن نظم عمومی دستگیر کرد و سرکرده این افراد دستگیر شده را طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی عنوان کردند.

سرانجام از میان افراد دستگیر شده، طیب و اسماعیل حاج رضایی به حکم صادره از دادگاه ویژه شماره یک لشکر گارد به ریاست سرتیپ حسین زمانی و دادستانی سرهنگ ستاد احمد دولو قاجار و با وکالت تسخیری تیمسار شایانفر پس از ۱۳ جلسه محاکمه به جرم فعالیت محرمانه و خیانتکارانه به منظور برهم زدن نظم و امنیت عمومی در روزهای ۱۵ خرداد ماه همان سال به استناد قسمت اول ماده ۷۰ قانون مجازات عمومی به اعدام محکوم شدند و این حکم در سحرگاه ۱۱ آبان ۱۳۴۲ اجرا شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی