اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

داستانش در مورد زندگی زنی ثروتمند بود که قصه زندگی‌اش را تعریف می‌کرد. اوشین در جوانی و بعد از زلزله‌ ویرانگری که در سال ۱۹۲۳ در توکیو اتفاق می‌افتد تمام هستی و خوشبختی‌اش را از دست می‌دهد و تمام بدبختی‌هایش از همان زمان شروع می‌شود.

سریال "سال‌های دور از خانه" یا همان  اوشین سریالی تلویزیونی ژاپنی است که در سال ۱۹۸۳توسط ان‌اچ‌کی در 297 قسمت 15 دقیقه ای تولید شد. که در سال ۱۳۶۵ و در بحبوحه جنگ تحمیلی به دوبله ژاله علو از شبکه اول سیما پخش ‌شد.
 پخش این سریال در ایران تاثیر فرهنگی زیادی بر جامعه آن روز ایران بر جاگذاشت. از عنوان فروشگاه‌های لباس‌های تاناکورا تا محبوبیت امروز فیلم های کره ای در ایران همه بخشی از بازخورد های فرهنگی اوشین در ایران اند.

نظر آیت الله خامنه‌ای درباره سریال اوشین
در دیدار اعضای مجمع نویسندگان مسلمان در تاریخ ۱۳۷۰/۰۷/۲۸:
ژاپنی ها برمی‌دارند از زندگی معمولی و شخصی یک نفر، یک موضوع برای فیلم درست می‌کنند، که مطابق با واقع است. اصلاً علت جاذبهٔ فیلم های ژاپنی هم این است. البته سریال «سالهای دور از خانه»یی که نشان می‌دادند، که همه را جذب کرد، حتّی ا هنرپیشه‌های خوبی دارند، اما علت جاذبه این است که درست مطابق با واقع است. این مام را - حاج احمد آقا می‌گفت که امام مرتب این سریال را نگاه می‌کردند - علتش چیست؟ چون زندگی‌یی که آن شخص در فیلم دارد، و آن کاری که او دارد می‌کند، درست مطابق با واقع است؛ یعنی همانی است که واقعیت دارد. اصلاً هنرمند این است؛ باید واقعیت را عکسبرگردان کند و به آدم نشان بدهد؛ حتّی آن مقداری که آدم نمی‌بیند، برجسته کند، واقعیت را با همهٔ ریزه‌کاریهایش جلا بدهد و جلوی چشم آدم بگذارد. آن سریالی که اشاره کردم، این‌طور نبود؛ آن سحرِ ماه رمضانش، آن افطارِ ماه رمضانش، آن مجلس روضه‌اش؛ آخر هم بی‌معنی و بی‌مزه و بی‌واقعیت! واقعاً جامعهٔ ما این است؟! اصلاً هیچ چیز سرشان‌نمی‌شود!
 

نظرات (۱)

۱۳ آبان ۹۵ ، ۰۰:۰۵ مجله ویترینو
سلام دوست عزیز ، واقعا مطابتون مفید و اثرگذارهستند ، موفق و موید باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی