اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

رضاداد: سینما در ایران فرهنگی است

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶ ق.ظ

کارگروه تخصصی جایزه پژوهش سینمایی سال، با موضوع «سیاست‌گذاری و مدیریت سینما» در رویداد علمی ـ فرهنگی «جایزه پژوهش سینمایی سال» برگزار شد.
نشست کارگروه سیاست‌گذاری و مدیریت سینما با حضور معاون ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی و مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و کارشناسان و اعضای شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش سینمایی سال همراه بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این نشست نقش پژوهش در ابعاد مختلف از جمله «فرهنگ جامعه»، «چالش‌های امروز سینما در جهان»، «لزوم سیاست‌گذاری و بررسی سیاست‌های مدیریتی سینما»، «ارزیابی خط مشی‌ها و سیاست‌ها»، «نظارت و ارزشیابی»، یارانه‌ها، حمایت‌ها، جشنواره‌ها و …مورد بررسی قرار گرفت.
علیرضا رضاداد مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و عضو کارگروه سیاستگذاری و مدیریت سینما ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی و اجرای این رویداد اظهار کرد: سیاستگذاری در حوزه صنعت و حوزه‌های دیگر بسیار روشن است؛ اما در سینما این گونه نبوده است و این اتفاق نشان دهنده نیاز جامعه به اصلاح ساختار هنری و صنعتی سینماست.
مشاور عالی رییس سازمان سینمایی و در پاسخ به رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در تبیین راهکار باید برای سینمای ایران گفت: مساله شناسی سینمای ایران می‌تواند مبنای عمل در محور تعیین شده باشد و باید کاربردی و قابل انطباق با عملکرد باشد.
رضاداد ادامه داد: در ایران، سینما، فرهنگی است و لزوما مطالعات نیز فرهنگی بوده است. اما عمده توجه سینما رویکرد صنعتی دارد و باید شاخصه‌های اقتصادی نیز برای سینما تعریف شود. اساسا سیاست‌های سینما باید به نقطه‌ای باشد که بتواند ترکیب مخاطبان سینما را تغییر دهد. تبیین صحیح آن زمانی اتفاق می‌افتد که به تغییر مخاطب بینجامد.
علیرضا رضاداد گفت: سیاستهای ما در سینما رویکردی آرمانگرایانه داشته و بیشتر مبتنی بر حرف است تا عمل. تاکنون نسبت ما با سینما بر خلاف دیگر عرصه های اجتماعی مانند صنعت و اقتصاد چندان روشن نشده و سینما را در دایره سرزمین خودمان تعریف کرده ایم و به بازارهای جهانی فکر نکرده ایم، در صورتی که سودآوری فیلم در بازارهای خارج از کشور تولید کننده است. چرخه تولید سینما باید اصلاح شود. شناخت ظرفیت‌های کشور و بازنمایی آن برای فعالان سینما در زمینه نیروی انسانی ، امکانات فنی، فرصت ها و تهدیدهای آینده کشور باعث می شود سیاستهای تولید روشن تر انجام گیرد.


معاون ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی نیز گفت: پارامترهای سنجش کیفیت فیلم در سیستم فعلی وجود ندارد. ارزشیابی فیلم به غیر از جشنواره‌ها صورت نمی‌گیرد و تهیه‌کنندگان باید فیلم‌های خود را مورد بررسی میدانی قرار دهند.
وی افزود: نظام پایش مناسبی برای شناخت میزان اثرگذاری در سینمای ما وجود ندارد. مدت‌هاست جای خالی پایش و اندازه گیری کیفی پایه برای محصولات سینمای ایران احساس می‌شود. پژوهش میدانی می‌تواند نگاه روشن‌تری برای دستیابی به خواسته‌ها و نیازهای اجتماعی به همراه داشته باشد. هر چه محتوا را بتوان در مقیاس آورد، به ارزشیابی نزدیکتر می‌شویم و نظام یارانه ای در سینما نیازمند سنجش اثربخشی است.
او در ادامه شیوه ارزشیابی و نظارت در کشورهای توسعه یافته، صاحب سبک و تولید کننده را تشریح کرد و سیستم استعداد‌یابی در جوامع صنعتی را توضیح داد.
دکتر بنی اردلان استاد دانشگاه و دبیر نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال در این نشست به لزوم تبیین سیاستگذاری و انطباق آن بر مبنای فکری جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ حقیقی دینی باعث ارتقای فرهنگ و ارتقای سطح اقتصادی می‌شود.
دبیر نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال، همچنین به زنجیره شناسایی قواعد برای سینمای آینده و اهمیت سخت افزار و نرم افزار برای سینمای ایران اشاره کرد و گفت: توان بالقوه شهرستان‌ها در تولید، الگوی اکران برای سینمای مستند، انیمیشن، داستانی و سهم سینما در سبد کالای خانواده باید شناخته شود.
کارگروه سیاستگذاری و مدیریت سینما با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و رییس شورای سیاستگذاری جایزه، اسماعیل بنی اردلان دبیر جایزه، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، علیرضا رضا داد مشاور عالی رییس سازمان امور سینمایی، علیرضا صدرالدینی مدیرکل دفتر مطالعات و دانش سینمایی معاونت توسعه و عضو شورای سیاستگذاری، ابراهیم غلامپور مشاور و معاون دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی و بصری معاونت برگزار شد.
سلسله نشست‌های کارگروه تخصصی جایزه پژوهش سینمایی سال از پنجم آبان ماه در دفتر معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی برای تبیین محورهای هشتگانه جایزه پژوهش آغاز شده است.
نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال» هم زمان با هفته پژوهش در آذرماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی