اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

فیلم محمد رسول الله (ص) با فروش 680 هزار دلاری در هفته اول اکران خود در سینماهای ترکیه در رتبه سوم پر فروش ترین فیلم هفته قرار گرفت.

از ۲۸ اکتبر(۷ آبان) سینماهای ترکیه میزبان فیلم محمد رسول‌الله شده‌اند. این فیلم در هفته اول اکران در ترکیه با فروش بیش از ۶۸۰ هزار دلاری توانست به مقام سوم فیلم‌های پرفروش هفته برسد و به سرعت در بین ۶۰ فیلم برتر سینمای ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی قرار گیرد که با وجود پایان اکران اکثر فیلم‌های این لیست بدیهی است که فیلم مجیدی به رتبه‌های بالاتر دست یابد.

استقبال از فیلم مجیدی در حالی صورت می‌گیرد که این فیلم بالاتر از فیلم‌های هالیوودی قرار گرفته‌ که در ترکیه در حال اکران هستند و همزمان با فیلم «محمد رسول‌الله» اکران سه فیلم دیگر نیز در سینما‌های این کشور آغاز شده که تنها یک فیلم ترکی با در دست داشتن سالن‌های بیشتر توانسته در رتبه اول، بهترین شروع را به خود اختصاص دهد و نکته جالب آن است که فیلم مجیدی در جدول پرفروش‌ها بالاتر از دو فیلم «دوزخ» ران هوارد و «جک ریچر: هرگز برنگرد» با بازی تام کروز ایستاد که چهارمین و پنجمین فیلم‌های هفته گذشته در ترکیه بودند.

سایت شرکت «Chantier Films»پخش‌کننده فیلم محمد رسول‌الله در ترکیه در صفحه معرفی این فیلم سینمایی، نظرات تعدادی از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، اساتید رشته الهیات و همچنین چند نفر از طرفداران محمد رسول‌الله در شبکه‌های اجتماعی را درباره فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» منتشر کرده است. در این نظرات افراد ضمن اعلام اینکه تحت تأثیر فیلم قرار گرفته‌اند، دیگران را نیز به تماشای این فیلم دعوت می‌کنند.

استقبال از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» که با دوبله ترکی در سینماهای ترکیه در حال اکران است، افزایش سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم را نیز در پی داشته است.

گفتنی‌است ۲۷ آبان ماه سال جاری مراسم فرش قرمز فیلم محمد رسول الله در داغستان برگزار می شود و اکران این فیلم در این کشور شروع خواهد شد. در این مراسم رئیس جمهور داغستان، مجید مجیدی و گروهی از عوامل فیلم حضور خواهند داشت.

همچنین فیلم محمد رسول‌الله به دو شکل دوبله به زبان روسی و با زیرنویس نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است، شهر بغداد که تنها دو سالن سینما دارد از روز ۲۰ آبان ماه میزبان فیلم محمد رسول الله خواهد بود و قرار است با هماهنگی لازم و خرید تجهیزات مورد نیاز، این فیلم در سه شهر کربلا، نجف و اربیل با دوبله عربی و زیرنویس به نمایش درآید.

طبق گفته محمد صابری، تهیه کننده فیلم «محمد رسول الله (ص)»، عوامل این فیلم در حال انجام مذاکرات نهایی با روسیه برای نمایش این فیلم پر مخاطب در بهترین سینماهای این کشور است.

 برخلاف ماه‌ها سکوت درباره فیلم «محمد رسول الله(ص)»، اکران آن در ترکیه با فوران جدی بحث‌های مطبوعاتی در این کشور همراه بوده است. یکی از بازیگران ترکیه معتقد است اهمیت این فیلم، تا ۵۰ سال آینده حفظ خواهد شد و فضا را به نفع جهان اسلام تلطیف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بخش ترکیه خبرگزاری تسنیم، فیلم سینمایی محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی با عنوان "حضرت محمد: سفیر خداوند" از روز جمعه در سینماهای ترکیه به روی پرده رفت و رسانه‌ها و مردم واکنش‌های متفاوتی به این فیلم نشان دادند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی